Facelift Model 3 oli aikamoinen harppaus: hiljainen ja alusta hyvin miellyttävä vr. pintakova ja keskimääräistä meluisampi vanha malli. Samat muutokset Y:hyn, niin se on todella hyvä auto.En minäkään syitä lähde arvioimaan. Mutta yksittäisen kuukauden myynnin sijaan jos katsoo koko vuotta, niin aika pahalta se näyttää Teslan kannalta.
Firman virallinen tavoite taisi kuitenkin olla Muskin itse kertomana 40% lisäys myynteihin / toimituksiin joka vuosi ja nyt Suomessa saatiinkin -40% ja globaalistikin jäätiin hivenen toissavuoden luvuista, eli joku -1% tjsp.
Lisäys: mun on vaikea nähdä, että ulkoinen facelift ja ehkä myöhemmin tuleva 5% akkukapasiteetin lisäys tuplaisivat myynnit Suomessa. Ehkä olen väärässä, saa nähdä.
Mielestäni Facelift Model 3: oven sulkeutuminen, rengasmelu, iskunvaimennuksen toiminta ei häpeä verrata yhtään BMW:n i4:ään. Kaikki edellä mainitut ihan objektiivisia mittapuita, ei subjektiivisia. Se on hämmentävää: toinen on 45k€ ("kaikki varusteet") ja toinen on alkaen 58k€? (ja tähän ei varmaan sisälly edes avaimetonta lukitusta saati sähköpenkkejä).
Toivottavasti BMW:n Neue klasse kolmonen on -10k€ halvempi ja samanlainen laadultaan kuin i4, sitten on erinomainen auto.