Ihan kuin yksittäinen nopeasti latautuva akku muka yleistyisi niin nopeasti. Ei se yleisty yhtään sen nopeammin kuin kate antaa myöten. Taycan tuli 2019 ja Ionic 5 tuli 800V arkkitehtuurilla 2021.
Mitä akun vaihtoon tulee, niin sinänsä voi olla ihan toimiva lisä tietyissä skenaarioissa. Eli esim. jossain fleet -käytössä jossa autot ovat ajossa koko ajan ja akusto voidaan päissä vaan vaihtaa. Muutenhan se sopisi vaikka motarin kylkeen, mutta kapasiteetin skaalaaminen ylöspäin on kallista.
Fiatillahan oli se akkukonsepti johon voi laittaa 1-3 akkua tms. kiinni. Lähiajoissa siis akkukapasiteetti oli pienempi ja sitten reissuun lähtiessä pystyi hakemaan muutaman moduulin lisää jolloin range kasvoi. Joku tuonkaltainen lisäakkukonsepti olisi erinomainen, mutta ongelma on varmaan ennemmin siinä saako sellaisen oikeasti kannattavaksi ja haluavatko kuluttajat sellaista ostaa (ilmeisesti tuolloin ainakaan eivät kun sellaista ei markkinoille tullut).
Mitä akun vaihtoon tulee, niin sinänsä voi olla ihan toimiva lisä tietyissä skenaarioissa. Eli esim. jossain fleet -käytössä jossa autot ovat ajossa koko ajan ja akusto voidaan päissä vaan vaihtaa. Muutenhan se sopisi vaikka motarin kylkeen, mutta kapasiteetin skaalaaminen ylöspäin on kallista.
Fiatillahan oli se akkukonsepti johon voi laittaa 1-3 akkua tms. kiinni. Lähiajoissa siis akkukapasiteetti oli pienempi ja sitten reissuun lähtiessä pystyi hakemaan muutaman moduulin lisää jolloin range kasvoi. Joku tuonkaltainen lisäakkukonsepti olisi erinomainen, mutta ongelma on varmaan ennemmin siinä saako sellaisen oikeasti kannattavaksi ja haluavatko kuluttajat sellaista ostaa (ilmeisesti tuolloin ainakaan eivät kun sellaista ei markkinoille tullut).
Viimeksi muokattu: