Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paras autohankinta mitä tässä threadissa raportoitu tänäänSubarusta kaupat tehty. Kiitos kun jaksoitte avuliaasti auttaa!
Tulee vasta maaliskuussa.
Jos DS3:sta on vaihtamassa pois, niin voi tulla ikävänä yllätyksenä pökötin laatuvaikutelma. DS:n on käytännössä vain pimpattu saman konsernin muu tuotos. Toki riippuu vahvasti siitä minkälaisesta DS3:sta ollaan lähtemässä eteenpäin. Joku ikäloppu polttis, niin varmasti sähköpösökin voi miellyttää. Sähkö DS3:sta pösöön taas, no... miksi sitä kannattaisi vaihtaa käytännössä samaan autoon.Onnea "uudelle"! Tuossa on hintaan nähden paljon autoa.
Jos mukana tuli alkuperäinen UMC matkalaturi, niin pelkkä kolmivaiherasia auton lähelle ei maksa paljoa.
Mitä olit mieltä tuosta pökötistä? Sain toimeksiannon löytää korvaavan auton Citroen DS3:lle ja useammassa ranskalaisessa jotka voisi olettaa kuskia kiinnostavan on sama voimalinja.
Räksyttäjiä täällä pelkästään on.Paras autohankinta mitä tässä threadissa raportoitu tänään
Aika moni kuitenkin ajaa mittarinopeutta kun vakkarit asettuu siihen vakiona ja moni auto myös ulisee ja piipittää jos ajaa yli.Tämähän kusee tuohon mittarinopeuteen samantien, jos mukana on eräitä konservatiivisia merkkejä. Sellainen -5 km/h todellista rajoitukseen nähden kun tekee jo ihmeitä sähköautojen kulutuksessa. Vähintään pitäisi ohjeistaa käyttämään tarkalla tavalla mitattua todellista rajoituksen mukaista nopeutta. Jos videon hyppykatselusta oikein ymmärsin, niin mennään vielä hiihtolomaliikenteen sekaan ajamaan pientä (todellista) alinopeutta eli sähköautojen maine senkun kasvaa.
Jos realismi on hakusessa, niin pitäisi ajaa maan tavalla +5 km/h rajoitukseen, hiillostus takakontissa ja reippaat ohitukset kun onnistuu./s
Nettiauton mukaan ei ole sähkö Citroen DS3 autoa.Jos DS3:sta on vaihtamassa pois, niin voi tulla ikävänä yllätyksenä pökötin laatuvaikutelma. DS:n on käytännössä vain pimpattu saman konsernin muu tuotos. Toki riippuu vahvasti siitä minkälaisesta DS3:sta ollaan lähtemässä eteenpäin. Joku ikäloppu polttis, niin varmasti sähköpösökin voi miellyttää. Sähkö DS3:sta pösöön taas, no... miksi sitä kannattaisi vaihtaa käytännössä samaan autoon.
DS irtosi sitikasta jossain vaiheessa, sen takia niissä ei ole enää Citroenia nimessä mukana. Mutta käytännössä siis edelleen pimpattu sitikka/pösö. DS3 tuli sähköisenä myyntiin todella varhain ellei peräti ollut ensimmäinen malli.Nettiauton mukaan ei ole sähkö Citroen DS3 autoa.
DS 3 näköjään sitten eri auto ja sen saa myös sähköautona.
Ei vaan ole yhtään 50kWh akkuista 2023 vuosimallista. Edit: 11/2023 rekisteröity 54kWh kyllä löytyy, mutta kovaan hintaan.
Ongelma "normaalissa" on se ettei sellaista olekaan. Jokin mediaani tietysti on olemassa, mutta ihmisten ajotavat ovat hyvin erilaisia, ja ne myös muuttuvat.AJOTAPA
Nopeus: Nopeusrajoituksen mukaisesti mittarinopeus. Älä peesaa jos mahdollista (=älä aja esim. rekan takana)
Ilmastointi/lämmitys: Normaali +20c lämpötila , ilmastointi automaattiasennolla
Ajotapa: Normaali. Ei ns. säästelevä, eikä autoon eco-moodia päälle, vaan sellainen perusmoodi.
Tällä kun on tarkoitus saada ns normaaleja suomalaisten kulutustuloksia.
Totta. Itse "matelin" Model ässällä 80km/h (todellinen nopeus 79km/m) eikä kukaan ohittanut.Aika moni kuitenkin ajaa mittarinopeutta kun vakkarit asettuu siihen vakiona ja moni auto myös ulisee ja piipittää jos ajaa yli.
Onko tuo nyt käytännössä badge-engineerattu EQA?Noniin nyt on ollut pari viikkoa Smart #3 Pulse alla ja kilometrejä kertynyt hurjat 368km ja täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt.
+ Lämpenee sisältä mukavan nopeasti verrattuna edelliseen plug-in hybridiin
+ Ajettavuudessa ei mitään valittamista, tuntuu jotenkin mukulakiviteillä pehmeämmältä kuin edellinen auto joten plussaa
+ Sisusta ihan mukava, näyttää ihan mersulta
+ smart Pilot toimii yllättävän hyvin moottoritiellä nyt kun tiet ovat vielä sulat etelässä. Ehkäpä sitä jaksaa jopa käyttää pidemmillä matkoilla
+/- Äppi on aika paska, mutta vissiin aika normaalia näissä. Hyvänä puolena menee home assistanttiin kiinni ja löytyy myös kolmannen osapuolen äppi joka toimii vähän paremmin kuin smartin oma
- Regen-jarrutus on joissain asennoissa ja tilanteissa vähän tökkivä
- Akku voisi olla aina isompi
Otin siis leasingina tällä tarjouksella Yksityisleasingtarjous | smart Suomi piti olla vuoden loppuun asti, mutta vähemmän yllättäen tarjous näyttää jatkuvan. En oo uskaltanut ajaa vielä kovinkaan dynaamisesti sillä, mutta ehkä keväällä sitten. Ei ole myöskään kokemusta pikalatauksesta, mutta kotona löytyvä 11kW-laturi on ollut ihan tarpeeksi nopea näillä kilometreillä.
Jos joku etsii jotain pienempää sähköautoa ja range ei ole se ykköskriteeri niin voin kyllä suositella näin kahden viikon kokemuksella. Tulen tänne ulisemaan sitten jos löytyy tulevaisuudessa jotain vikaa.
Noin 140ke varusteista riippuen tuo on maksanut uutena. Vaihtoehtoisesti 2016 on voinut ostaa Leafin, Zoen tai 28kwh Ioniqin. Tuo on hyvä referenssi kun joku väittää ettei sähköautoissa ole paljon kehitystä tapahtumassa.Kiitos! 23k€ vs 8 vuotta uudempi musta model S 98k€. Piti oikein laskea, että se olisi noin 9400€ per vuosi.
Täytyy ehkä jossain vaiheessa asennuttaa voimavirta tuohon pihaan.
Pökötti e-2008 on 8/2023. Onhan se hieman vaatimattomampi verrattuna model ässään. Olen silti kyllä tykännyt Pösöstä. Kaikki on toiminut autossa. Jopa värikin on ollut itselle mieluinen.
Myynti-ilmoituksen olen tehnyt, mutta kuvia pitäisi saada laitettua lisää. Ei kyllä uudesta eroa oikein mitenkään.
Lisätakuun kanssa voisi olla 20500€.
Model s hieman eri tyyliä, kuin Pösö suv, niin senkin puolesta kivaa vaihtelua. Molemmat oikeastaan ihan hyviä ajaa. Pösökin siis hintaisekseen mielestäni hyvä. Kumminkin viime vuoden mallia ja osa myynnissä olevista on vielä vanhempia. Tuossa Pösössä on se uudemman merkkinen sisäinen laturi, eli se ei mene rikki.
Jos ymmärsin oikein niin alusta on Geelyltä eli sama kuin esimerkiksi Volvo EX30, mutta kori ja sisusta on Mersulta(?). Samoin softa on myös Kiinasta,Onko tuo nyt käytännössä badge-engineerattu EQA?
Ei kuulosta huonolta.
Jos olet ajanut hikisesti 370km, niin miten akun koon ”pienuus” näkyy?
Itselläni Enyaqin 77kWh usable akun pienuus näkyy 3vk joululomilla kun ei ole majoituksessa latausta -> saa vähän arpoa kauppareissujen yhteydessä hidaslatauksia ja opetella parkkihallien latauksia ja istuskella pari kertaa myös ionityllä täyttämässä autoa.
350km/2vk +kotilataus yhdistelmällä vaikea nähdä miten voisi range ahdistaa…
Onko tuo nyt käytännössä badge-engineerattu EQA?
Jos ymmärsin oikein niin alusta on Geelyltä eli sama kuin esimerkiksi Volvo EX30, mutta kori ja sisusta on Mersulta(?). Samoin softa on myös Kiinasta,
Miten Pökötti latasi pikana kylmässä kelissä?
Loppuviimein Kia Optima plugari lähti eilen viimeiselle matkalleen meidän pihasta ja tilalle kaarsi jossakin määrin omaksikin yllätyksekseni vuosimallin 2022 n. 50 tkm rullattu about täysin varusteltu Volvo XC40 neliveto. Volvo ei todellakaan ole paras mahdollinen sähköauto; siinä on kova kulutus/heikko range, pikalatausnopeus ei ole mitenkään ihmeellinen, ja infotainment sekä äppi jättävät toivomisen varaa.
Paljonko tämä kustansi, ilmeisesti liikkeestä ostettu?
Sillä olisi saanut SubarunJoo, Bilialta Volvo selekt - vaihtoauto. Itse auto oli muutaman satasen päälle 40 kiloeuroa, 12 kk (sen perus 12 kk selekt - takuun päälle) jatkotakuu oli seitsemän sataa jotain ja allekääntyvä puolisähköinen koukku tonnin.
Eli olihan tuollakin hintaa ja samaan rahaan olisi saanut melkein takaveto-kolmosteslan. Toki Teslaan olisi tullut vielä reilu kolme tonnia lisää talvirenkaista ja koukusta ja muutenkin halusin nelivedon ja enemmän maavaraa niin ei sitten tullut siihen lähdettyä.
^ Paljonkohan tuolla Subarulla ajelisi talvikelillä, jos lähtisi täydellä akulla, pääseekö 200 km? 90 km/h:ta ajelisi.
Kova hinta ollut Model S:stä. Onkohan tuo 140k€ perusvarustellun hinta?Noin 140ke varusteista riippuen tuo on maksanut uutena. Vaihtoehtoisesti 2016 on voinut ostaa Leafin, Zoen tai 28kwh Ioniqin. Tuo on hyvä referenssi kun joku väittää ettei sähköautoissa ole paljon kehitystä tapahtumassa.
Miten Pökötti latasi pikana kylmässä kelissä?
Itse en ole kovin monesti pikaladannut talvella. Mutta tuossa tulikin jo teho.Surkeasti lataa, suurin miinus autossa. Kylmä 20-30% akku antaa ehkä jotain 30-40kw lataustehoja.
Itsekin "himoitsin" Volvo XC40 T8 kun siinä oli koukku. Pienet kilometrit ja hinta yksityisellä 31k€.Joo, Bilialta Volvo selekt - vaihtoauto. Itse auto oli muutaman satasen päälle 40 kiloeuroa, 12 kk (sen perus 12 kk selekt - takuun päälle) jatkotakuu oli seitsemän sataa jotain ja allekääntyvä puolisähköinen koukku tonnin.
Eli olihan tuollakin hintaa ja samaan rahaan olisi saanut melkein takaveto-kolmosteslan. Toki Teslaan olisi tullut vielä reilu kolme tonnia lisää talvirenkaista ja koukusta ja muutenkin halusin nelivedon ja enemmän maavaraa niin ei sitten tullut siihen lähdettyä.
Sillä olisi saanut Subarun
Turhan tiuha huoltoväli. Saisi olla 25tkm/2 vuotta.piipittää koko ajan kaikesta ja jota pitää huoltaa 15 tkm/12 kk välein.
On kyllä järkyttävä kulutus nollan tuntumassa ja 80kmh.
Eikös tuo uusinkin xc40 mene tuohon reilusti kuluttavaan sakkiin.Eikös tuossa subarussa ole jatkuva neliveto aina?
Eli vertailua voi tehdä saman tyyppisiin muihin vähän "vanhentuneisiin" eli XC40 ennen sitä vetotapa-uudistusta, etroniin jne. Ne taitaa kaikki kuluttaa myös aika reilusti.
Mutta onhan tuo lukema toki surkea ei siitä pääse mihinkään.
Eikös tuo uusinkin xc40 mene tuohon reilusti kuluttavaan sakkiin.
Ulkomuistista AP, nahkapenkit, premium upgrade ja power & light (sähkökontti ja erinäiset ledit) on tuossa listatuista maksaneet jotain ja talvi- hifi- ja sisätilapaketit, avautuvat/lasikatot, smart air suspension ja isommat vanteet on jätetty tilaamatta. Musta väri on ollut perusväri.Kova hinta ollut Model S:stä. Onkohan tuo 140k€ perusvarustellun hinta?
Juuri Nissan Leaf 24 ja 30 on varmaan ne ekat sähköautot ja Tesla on tullut hieman perässä, mutta paljon kalliimmalla autolla (S). Kyllä aika paljon kehitystä on tullut melko lyhyessä ajassa.
Tämä auto luultavasti perus model S 90D. Eli talvipaketti ja ilmajousitus puuttuu. En kyllä ihan kaikkia rivejä tiedä, että mitä ne on.
Itse en ole kovin monesti pikaladannut talvella. Mutta tuossa tulikin jo teho.
Kesällä maksimi taitaa olla 100kW.
Aika huonosti löytyy hintatietoa, mutta Model S P90D hinnat alkaen olisi ollut 2016 juuri tuo 140k€. Ainut että tuo on 2016 alkuvuoden auto, eli Pre Facelift:Ulkomuistista AP, nahkapenkit, premium upgrade ja power & light (sähkökontti ja erinäiset ledit) on tuossa listatuista maksaneet jotain ja talvi- hifi- ja sisätilapaketit, avautuvat/lasikatot, smart air suspension ja isommat vanteet on jätetty tilaamatta. Musta väri on ollut perusväri.
Olisikohan tuo hinta jäänyt mieleen täysin varustellusta 100D:stä kun se tuli myyntiin. Varusteetta 90D on varmaan ollut noin 110ke, mutta Tesla venkslasi hinnoittelua erityisen aktiivisesti noihin aikoihin - halpuutus alkoi vasta 2019.
Teslan ensimmäinen auto oli Roadster ja sen takia nyrkkisääntö ettei minkään valmistajan ensimmäistä autoa oikein kannata ostaa, pätee. Paitsi nuohan on jo keräilytavaraa joten olisi kannattanut. Model S taas on se auto joka näytti miten sähköauto tehdään monilta suunnitteluratkaisuiltaan ja todisti sähkön kilpailukyvyn teknisesti.
Onnea uudesta, mutta eikös tuohon samaa rahaan olisi saanut pikku kilsoilla vuoden-pari vanhan LR nelikko Model Y:n?Joo, Bilialta Volvo selekt - vaihtoauto. Itse auto oli muutaman satasen päälle 40 kiloeuroa, 12 kk (sen perus 12 kk selekt - takuun päälle) jatkotakuu oli seitsemän sataa jotain ja allekääntyvä puolisähköinen koukku tonnin.
Eli olihan tuollakin hintaa ja samaan rahaan olisi saanut melkein takaveto-kolmosteslan. Toki Teslaan olisi tullut vielä reilu kolme tonnia lisää talvirenkaista ja koukusta ja muutenkin halusin nelivedon ja enemmän maavaraa niin ei sitten tullut siihen lähdettyä.
Onnea uudesta, mutta eikös tuohon samaa rahaan olisi saanut pikku kilsoilla vuoden-pari vanhan LR nelikko Model Y:n?
Ei kait siinä. Lähinnä hymyilytti listaamasi volvon heikkoudet: "kulutus/heikko range, pikalatausnopeus ei ole mitenkään ihmeellinen, ja infotainment sekä äppi jättävät toivomisen varaa" nuo olisivat tod.näk. ollut juurikin ne mitkä olisi ollut Model Yssä ne vahvuudet. Toki volvossa varmasti enempi perinteistä fiilistä ja jos siitä tykkää niin volvo.Ei ainakaan 23 malleja, eikä oikein 22:iakaan, varsinkaan noin hyvällä korolla. Sitä vanhemmat ei taas alustan ym. takia oikein kiinnostaneet. Muutenkin tuli sellainen fiilis, että haluan vähän perinteisemmän auton, jossa kaikki ei perustu kameroihin ja kosketusnäyttöön.
Toki eihän volvot missään vaiheessa ole ollu polttipuolellakaan niitä halvimpia vaihtoehtoja. Aina on saanut "vastaavan" reilusti halvemmalla.Volvon sähköautopuolen puutteet ovat huomattavasti vähäisemmät kuin mitä Y:ssä on sitten autopuolen puutteita. Pikkuvolvojen suurin vika on ollut ja on edelleen liian kova hinta. Kymppi pois kautta linjan, niin olisi todella kilpailukykyinen nimenomaan sellaisille henkilöille, jotka kaipaavat ensisijaisesti autoa.
Ei kait siinä. Lähinnä hymyilytti listaamasi volvon heikkoudet: "kulutus/heikko range, pikalatausnopeus ei ole mitenkään ihmeellinen, ja infotainment sekä äppi jättävät toivomisen varaa" nuo olisivat tod.näk. ollut juurikin ne mitkä olisi ollut Model Yssä ne vahvuudet. Toki volvossa varmasti enempi perinteistä fiilistä ja jos siitä tykkää niin volvo.
kaatunutta maitoa. Ilma-alusta olisi hyvä. Muuten tuskin mitään ihmeellistä tulossa kansanmalliin(?). vilkkuvaloa sisustaan ja eri etuvalot?Model Y:ssä on tosiaan tällä hetkellä sekin huomioitava että ns. Juniper-päivitys on todennäköisesti lähellä, ja jos se on yhtä iso hyppäys auton ominaisuuksissa kuin Highland, niin "vanhat" tuoreet autot saavat nopeaan tahtiin 5-10ke selkäänsä.
Kannattaa käydä vilkaisemassa miltä tuo hyvin varusteltu XC40/EX40 näyttää, niin ei tarvitse arvailla joidenkin 10+ vuotta vanhojen karvalakkiversioiden perusteella.kaatunutta maitoa. Ilma-alusta olisi hyvä. Muuten tuskin mitään ihmeellistä tulossa kansanmalliin(?). vilkkuvaloa sisustaan ja eri etuvalot?
Pikkuvolvot aikoinaan ajeltu useamman vuoden S40, V50, S60 (fordia oli noistakin jostain puolet- nykyään pelkkää Kiinaa). Ei ole noita ainakaan ikävä. Ihan ok tuo Y, ei mikään ituta päivittäisessä käytössä (neliveto hyvä omaan tarpeeseen, lämpenee hyvin, äppi toimii, tavarat mahtuu kyytiin, ajettavuus ei niin huono, lataus ok - noilla imho pääsee jo aika pitkälle). Oman aikansa korolla, ei tarvitse paljon sääliä - ajoa vaan.
Nyt jo saa 1-2v vanhaa alle 20tkm ajettua lr nelikko MYtä 40kiloon, vaikea kuvitella että tuosta hetken päästä 5-10kiloa lähtis hinnasta veke kun Juniper tulee.Model Y:ssä on tosiaan tällä hetkellä sekin huomioitava että ns. Juniper-päivitys on todennäköisesti lähellä, ja jos se on yhtä iso hyppäys auton ominaisuuksissa kuin Highland, niin "vanhat" tuoreet autot saavat nopeaan tahtiin 5-10ke selkäänsä.
Eikös tuossa subarussa ole jatkuva neliveto aina?
Eli vertailua voi tehdä saman tyyppisiin muihin vähän "vanhentuneisiin" eli XC40 ennen sitä vetotapa-uudistusta, etroniin jne. Ne taitaa kaikki kuluttaa myös aika reilusti.
Mutta onhan tuo lukema toki surkea ei siitä pääse mihinkään.
Ei tuota voi oikein minään vertailukelpoisena pitää, kun aika monta kertaa se kabiini on tuossa tullut lämmitettyä. Varsinkin lyhyet paikallispyrähdykset tekee ihmeitä kulutuslukemille.Tähän liittyen verrokkina, jouluna ajossa Polestar 2 LRDM MY21 etelärannikolla. Tampere - Lahti - Salo edes-takaisin, aattona päiväretki Turkuun ja muuten paikallisajelua Salon seudulla.
Koko ajan lämpötila 0...+5 asteen välillä. Motarilla mittarinopeus ~108km/h, 80-alueella ~85.
1050km ajoa, keskinopeus 69km/h, keskikulutus 23,5kWh/100km...
Voi olla että vuoden päästä on hinnasta 7000€ pois. Ja kilometrejä hieman lisää tietenkin. Voi olla jopa yli 7000€ pudotus, koska uusi Y tulee.Nyt jo saa 1-2v vanhaa alle 20tkm ajettua lr nelikko MYtä 40kiloon, vaikea kuvitella että tuosta hetken päästä 5-10kiloa lähtis hinnasta veke kun Juniper tulee.
Tarkotin, että jos Juniper Y vaikka tässä tammikuun aikana julkistetaan, tippuisiko tuon 40900e 12/2022 MY hinta nettiautossa kymppitonnilla jos ei ole ehtinyt mennä siihen mennessä.Voi olla että vuoden päästä on hinnasta 7000€ pois. Ja kilometrejä hieman lisää tietenkin. Voi olla jopa yli 7000€ pudotus, koska uusi Y tulee.
12/2022 Y maksaa nyt 40900€.
T4/5 oli nuo kaikki, v50 neliveto. Ihan hyviä autoja sinänsä nuokin aikoinaan. Sittemmin 5-sarjan bemaria paria erilaista nelivetoa, viimeisin lataushybridi. Silti ei harmita ajella Y:llä, kun imho arjen ominaisuudet toimii hyvin.Kannattaa käydä vilkaisemassa miltä tuo hyvin varusteltu XC40/EX40 näyttää, niin ei tarvitse arvailla joidenkin 10+ vuotta vanhojen karvalakkiversioiden perusteella.