Aika monta oletusta. Akkuteknologia on tasaisesti parantunut ja halventunut kymmenen vuoden aikana, mutta en itse lähtisi olettamaan mitään merkittävää hyppyä suuntaan tai toiseen joka olisi erityisen mullistava. Käytännön kokemukset kestävyydestä (uutta tai vanhaa) tulevat kuitenkin vuosien aikana ja vaikka simulointia suoritetaankin laboratorio-oloissa niin aina kun akkukemiaa muutetaan niin ollaan aina jossain määrin uuden äärellä että miten akkukemia kestää käytännön käyttöä (ja miten akuston käytännön toteutus kestää).
Parempi vikasietoisuus sitten taas voi tarkoittaa valmistajalle eri asiaa kuin omistajalle. Toki olisi kiva, että akusto kestäisi mahdollisimman pitkään mutta tuossakin tulee kuitenkin akuston fyysinen kuluminen ja kemian rajallisuus vastaan eli eivät ne merkittävästi pidempään tule kestämään. Tärkeintä onkin siis korjattavuus ja modulaarisuus, että vikaantumisen sattuessa voidaan korjata akustoa tarvittavilta osilta. Sinänsä toki fakta on että mitä isompi akku niin sen enemmän se käytännössä kestää koska yhdellä syklillä pääsee enemmän kilometrejä.
Parempi vikasietoisuus sitten taas voi tarkoittaa valmistajalle eri asiaa kuin omistajalle. Toki olisi kiva, että akusto kestäisi mahdollisimman pitkään mutta tuossakin tulee kuitenkin akuston fyysinen kuluminen ja kemian rajallisuus vastaan eli eivät ne merkittävästi pidempään tule kestämään. Tärkeintä onkin siis korjattavuus ja modulaarisuus, että vikaantumisen sattuessa voidaan korjata akustoa tarvittavilta osilta. Sinänsä toki fakta on että mitä isompi akku niin sen enemmän se käytännössä kestää koska yhdellä syklillä pääsee enemmän kilometrejä.