Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä kommentoin asiasta just niin paljon kuin siitä lisää kysytään. Itse vielä kysyitkin. Sulla ne ongelmat taitaa olla, jos autosi moittiminen menee sen verran tunteisiin, että pitää keskustelijaa ruveta haukkumaan.
Hyvä jos olet autoosi tyytyväinen, mutta et sä mustaa selittämällä valkoiseksi saa. EX30 yksinkertaisesti on surkea takatiloiltaan saman kokoluokan verrokkeihin nähden, käys vilkaisemassa vaikka id.3 tai EV3. Ei ikinä uskoisi, että EX30 on samanpituinen auto. Kuskin käyttöliittymä on puhdas mielipideasia ja jos et kykene ymmärtämään miksi Volvon vanhempaan hyvin hiottuun käyttöympäristöön tottunut harmistuu muutoksista, niin sille ei voi sitten mitään.
Niin no, mitkä valot palaa? Sisävalot jos istutaan autossa lämpimässä eikä viitsitä mennä jonnekin autolta pois? En ole huomannut kuin latausportin vihreän valon kun olen noita asemilla nähnyt.miks näis lataukses olevis sähköautois palaa kirkkaat valot ulospäin niin usein. ei ketään istumas sisäl. eikö tuo oo sähkön tuhlaamista?
Niin no, mitkä valot palaa? Sisävalot jos istutaan autossa lämpimässä eikä viitsitä mennä jonnekin autolta pois? En ole huomannut kuin latausportin vihreän valon kun olen noita asemilla nähnyt.
Pyytäisin toisen kerran, että jätät keskustelijaan kohdistuvat kommenttisi pois. Varmasti ymmärsit, että kyseessä on minun mielipide ja on aivan turha selitellä mitä minun kuuluisi asiasta olla mieltä. Yleensä myös kun asiasta keskustellaan, niin tulee useampia viestejä ja se johtaa johonkin. Nämä sinun keskustelun estämiseen tähtäävät viestit taas ei johda kuin jankkaamiseen.Kuten sanoin jo viestissäni, ei ole mennyt tunteisiin, kunhan tosissani ihmettelin kun sulla tais olla kolme erillistä viestiä tän ketjun viimeisimmällä sivulla missä tosta vilkunviiksestä nurisit että mikä siinä muka oikeasti on vikana mutta kyseessä taisi olla klassinen "en pidä jostain joten sen täytyy olla huono eikä muutkaan saa siitä pitää" -asenne. Ymmärrän täysin jos se sua harmittaa mutta toi reaktio ei ole kyllä oikeesti mitenkään perusteltu tai "ongelman" suuruuteen mitoitettu. Siinä kaikki
Enkä ole yrittänyt selittää mustaa valkoiseksi tai ex30 takatiloja isommiksi. Lue vaikka se alkuperäinen viestini missä heti itsekin sanon että se on ahdas. En vain käsitä siitä aiheutuvaa nurinaa kun helposti voit hankkia vaikka sen id kolmosen. Se takatilan koko on kaikilla etukäteen tiedossa ja jos se ei ole käyttötarkoitukseesi sopiva niin siirry eteenpäin. Se tuskin tekee autosta erityisen huonoa. Ex30 muista vioista tai kommenverkeista saa jokainen olla mitä mieltä haluaa mutta toi tilajaottelusta tai vilkunviiksestä viestikaupalla nillitys vaan ei mulla mene kaaliin.
Ioniq 5:ssa on 4+3+2+1 lediä, jotka palaa varaustason mukaan. Kirkkaus "riittävä". Ilkeämpi ihminen voisi epäillä, että 12 V hyytymiset liittyvät tähän(kin).Niin no, mitkä valot palaa? Sisävalot jos istutaan autossa lämpimässä eikä viitsitä mennä jonnekin autolta pois? En ole huomannut kuin latausportin vihreän valon kun olen noita asemilla nähnyt.
Pyytäisin toisen kerran, että jätät keskustelijaan kohdistuvat kommenttisi pois. Varmasti ymmärsit, että kyseessä on minun mielipide ja on aivan turha selitellä mitä minun kuuluisi asiasta olla mieltä. Yleensä myös kun asiasta keskustellaan, niin tulee useampia viestejä ja se johtaa johonkin. Nämä sinun keskustelun estämiseen tähtäävät viestit taas ei johda kuin jankkaamiseen.
Takatilasta sen verran, että sehän nimenomaan ei ollut tiedossa vaan yllätti negatiivisesti kun auto tuli kaiken kansan nähtäväksi.
Ja jos lopputulos pääsee edes lähelle noita luvattuja, niin alkaa aika moni sähköautoilun rajoite olla selätetty. Energiatehokas JA nopeasti lataava.Mercedes-Benz esitteli marraskuussa kotikaupungissaan Stuttgartissa uutta MMA-perusrakennetta.
...Esimerkiksi ajoakun fyysinen koko on vakioitu ja kapasiteettia säädetään kemialla
CLA käyttää 800 voltin sähköjärjestelmää. Perusakku käyttää litium-rautafosfaattikemiaa (lfp) ja nettokapasiteetti on 58 kWh. Suorituskykyisemmän vaihtoehdon kapasiteetti on 85 kWh, ja sen grafiittianodiin on lisätty piioksidia.
CLA:n konseptiversiolle luvataan 210 km/h:n huippunopeus, mutta vakuuttavampaa on noin 12 kWh/100 km -kulutus. Valmistaja kertoo toimintamatkaksi optimiolosuhteissa peräti 750 km.
Osoittaakseen CLA:n sähkötekniikan kyvykkyyden Mercedes-Benz teki Italian Nardon ovaaliradalla ennätysyrityksen, jossa valmistaja kokeili, kuinka pitkän matkan esisarjan CLA voi taittaa vuorokaudessa, kunhan käytössä on tehokas pikalaturi. Vuorokaudessa kilometrejä kertyi huimat 3 717, ja kymmenen minuutin lataustaukoja oli neljäkymmentä. Ajaminen tehtiin 210 km/h:n huippunopeudella. Latausten kera keskinopeus oli hieman alle 155 km/h.
Ihan vakavasti otettavia autonvalmistajia tietääkseni.Toyota ja Honda, nuo vakavasti otettavat merkittävät sähköautojen valmistajat.
Kovasti tuntuu kehuvan Korealaisia paskakasoja noita täysmuovisia romuja.Millä se kvarkki nyt sitten ajaa, kun kaikki on pskaa?
Onko ton i5 penkit oikeasti todella paskaiset, vai onko kuvassa jotain vikaa?Kovasti tuntuu kehuvan Korealaisia paskakasoja noita täysmuovisia romuja.
Meille kuolevaisille hyviä uutisia! BMW hinnat romahtavat kuin kivi esim. https://www.nettiauto.com/bmw/i5-m60/14749768 Audi e-Tron GT RS myydään maailmalla uutena 80 000 e alennuksella, EV6 GT näyttää saavan "uutena" vanhaa mallia Saksasta (sitä missä sisusta on umpimuovia ja käyttöliittymä kuin 3 pennin Temun Android tabletissa) n. 48 000 e, käteisellä irtoaa 45 000 e.
Putoavia puukkoja on nyt jaossa ja ymmärrän täysin @Takaisku tyyppisen hankinnan leasingillä, ei näihin omia rahoja kannata laittaa ja leasing yhtiöt tulee samaan näpeilleen tuntuvasti.
Nammi box on saanut nyt myös hinnan (Norjassa tämäkin 199 000 NOK eli noin 16 000 e) DONGFENG NAMMI BOX
Ei näytä olevan, istuinosissa näyttää olevan erilainen pinnan materiaali/kuviointi kuin sivuttaistuissa ja tästä syystä niissä on sävyeroOnko ton i5 penkit oikeasti todella paskaiset, vai onko kuvassa jotain vikaa?
Penkin pinta näyttää perforoidulta nahalta, eli niissä on luultavasti ilmastointi reikien kautta. Rei'itys tekee istuinosasta hieman tummemman näköisen kuin rei'ittämättömät sivutuet. Pinnalle lankeaa suht terävärajainen varjo ohjauspylväästä, mutta rattihässäkän muodostama varjo on ns. häröpallo.Onko ton i5 penkit oikeasti todella paskaiset, vai onko kuvassa jotain vikaa?
Kalliiden käytettyjen kauppaa hillitsee rahoitus. Noihin harvemmin saa alle 5% korolla, kun taas uusiin saa 0-2%. Satkun autossa ero on todella tuntuva.
Itse just siksi hommasin uuden. Nollakäsirahalla ja ajatuksena pitää autoa pitkään. Toivottavasti lopussa sitten pääsee autosta eroon ilman maksamista…
miks näis lataukses olevis sähköautois palaa kirkkaat valot ulospäin niin usein.
Olisiko ilmastointi myös päällä näillä keleillä? Omassa MG:ssä syttyy päiväajovalot kun etälämmityksen laittaa päälle, ja jotkin muutkin merkit tekee tietääkseni samoin.Jotkut päivävalojen tai ajovalojen tapaiset loimotteli taas parissa autossa. Ihan kunnon kirkkaat siis.
Nyt on pakko ihmetellä, miksi ihmeessä valot menee päälle kun laittaa etälämmityksen päälle? En vain millään keksi mitään järkevää syytä.Olisiko ilmastointi myös päällä näillä keleillä? Omassa MG:ssä syttyy päiväajovalot kun etälämmityksen laittaa päälle, ja jotkin muutkin merkit tekee tietääkseni samoin.
Kysyt makuasiaan perusteluja ja ihmettelet, kun saat mielipiteen? Ja nyt ollaan jankattu tätä asiaa jo useampi viesti kuin alkuperäinen keskustelu oli. Jokohan riittäis? Kaikissa autoissa on hyvät ja huonot puolet. Vertailemalla saman ryhmän/koon autoja löytää itselleen sopivimman. Tuollaisesssa vertailussa EX30:n takatilat väkisinkin menevät miinuspuolelle, ei sille voi mitään.Kysyinkin perustelua mielipiteelle ja vastaus oli "se on helvetin typerä". Mielipiteitä toki saa olla ei siinä mutta jos niille ei ole mitään perusteluita on se aika turhaa puskista huutelua.
Ja etukäteen tiedossa = saat nähdä sen ennen kuin teet ostopäätöksen. Näistä takapenkistä valittajista saa sen käsityksen että volvo pakotti sut hankkimaan auton missä on sinulle liian ahdas takapenkki. Eli ongelmana ei ole ahdas takapenkki vaan sinun liian suuret odotukset ennenkuin auto oli edes nähtävillä. Mielestäni tätä ei ole missään edes markkinoitu minään perheautona tai takapenkin vetoisuus edellä eli en tajua mistä tälläinen käsitys on jengille tullut. Mulle ainakin oli alkujaankin selvää ettei tämä mikään tila-auto ole.
Älä jauha paskaa. Korealainen on alla, mutta on myös ensimmäinen ja viimeinen. Ketjusta löytynee tarvittaessa pitkä viesti plussista ja miinuksista. Jos viittaat kehumisilla viime aikaisiin jutteluihin alustasta, niin se on ainoita asioita, joissa mulla ei ole ollut huomautettavaa väitetyn tärinän osalta. Värisevää rengasvikaista vastaavaa olen kyllä ajanut, kuten kerroin ja siinä todennäköisin syy. Haukuin muistaakseni ne vaahtomuovirenkaat.Kovasti tuntuu kehuvan Korealaisia paskakasoja noita täysmuovisia romuja.
1. siitä näkee kauemmaskin että on päällä (varmemmin kuin sovelluksesta)Nyt on pakko ihmetellä, miksi ihmeessä valot menee päälle kun laittaa etälämmityksen päälle? En vain millään keksi mitään järkevää syytä.
Nuo tuovatkin juuri esille sen syyn miksi en todellakaan haluaisi moista ominaisuutta. Esim laitan usein talvella kun käyn kävelyllä auton esilämmityksen päälle kun lenkki alkaa olla lopuillaan. Haluanko että auto siinä parkkipaikalla herättää kaikkien lähistöllä olijoiden huomion sytyttämällä yhtäkkiä valonsa. No en halua.1. siitä näkee kauemmaskin että on päällä (varmemmin kuin sovelluksesta)
2. jos auto on pimeässä parkissa niin valaisee autolle saapuessa
Led-päiväajovalot vievät niin vähän sähköä että asiaa ei paljon kannata miettiä.
Mikä auto muka näin tekee?Nuo tuovatkin juuri esille sen syyn miksi en todellakaan haluaisi moista ominaisuutta. Esim laitan usein talvella kun käyn kävelyllä auton esilämmityksen päälle kun lenkki alkaa olla lopuillaan. Haluanko että auto siinä parkkipaikalla herättää kaikkien lähistöllä olijoiden huomion sytyttämällä yhtäkkiä valonsa. No en halua.
Näköjään MG.Mikä auto muka näin tekee?
Olisiko ilmastointi myös päällä näillä keleillä? Omassa MG:ssä syttyy päiväajovalot kun etälämmityksen laittaa päälle, ja jotkin muutkin merkit tekee tietääkseni samoin.
Oma auto on kyllä ollut todella mieluinen, mutta tässä se tuulilasin puhdistus vaati jo akrobaattisia taitojaSe vatsalihas.... ja ikä. Onhan noi lasit tosiaan myöskin paljon ikävämmässä kulmassa monesti, kun optimoitu auton muotoa. Sinällään luulis, että sähköauton lasi voisi pysyä vähän puhtaampana, kun ei ole talven tyhjäkäynnin yms. käryttämisen aiheuttamaa kuormitusta ilmanvaihdossa.
Joku tuollainen on hommattava, tai loukkaa itsensä Onneksi on tarvinnut putsata vasta yhdesti, talvea vasten puhdistin.
Tuo pari vuotta ajettuna johonkin 15k hintaan voi olla monen eka sähkis.Pieni kaupunkiauto Hyundai Inster sai alustavat hinnat (ilmeisesti 13. päivä loput). Alkaen 26000 ja kalleinkin se 30000.
Löytyy esim. vehicle to load, akun esilämmitys nappulalla ja camp mode.
Alimmassa tasossakin esim. penkinlämmittimet etupenkeillä ja ratinlämmitin.
Kannattaako laittaa mitään tökittiä tuulilasiin vai lähteekö ihan pyyhkimällä? Ikkunanpesunestettä ja Lasolia löytyy kaapista ennestään.
Ei kai tuossa mitää tökittiä ole kun hyvä työkalu vaan, hitokseen vaikea pyyhkiä tuosta ainakin tuota lasia käsin kun näyttö edessä kaiken muun lisäksi...Kannattaako laittaa mitään tökittiä tuulilasiin vai lähteekö ihan pyyhkimällä? Ikkunanpesunestettä ja Lasolia löytyy kaapista ennestään.
Itse olen laittanut ihan vaan lasinpesuainetta ja pyyhkimistä. Paras jälki noin.Jotain lasinpesuainetta, vähemmän on enemmän, koska vettyessään liikaa taas ei hommasta tule mitään. Lasinpesuvaahto vaikkapa.
No, määrän määrittää 100%:sesti uutena myytävien määrä.Tuo pari vuotta ajettuna johonkin 15k hintaan voi olla monen eka sähkis.
Kusinen tilanne?Stella on ollut ja on aika kusisessa tilanteessa jo hetken, saas nähdä kuinka nokkamiehen lähtö vaikuttaa, mut ensimmäisenä jonossa jos (kun) perinteisiä isoja kaatuu sähköistymisen sekä Kiinan vyöryn edetessä.
Veikkaan ettei 30-luvulle pääse tai ainakin paljon on merkkipalettia karsittu.
Lataaminen olisi kahden aikuisen matkustuksessa aika perseestä näilläkin keleillä. Meillä matkavauhtia rajoittaa tuo alle vuoden ikäinen sen verran reippaasti, että juuri nyt se ei ole ole ongelma. 250km motariajon jälkeen 20% akulla laturille saapuessa ei latausnopeus juuri yli 100kW noussut, joten ei tuossa kyllä juhlittavaa juuri ole. Tämä johtuu ihan suoraan vaan akun esilämmityksen puutteesta, johon facelift auttaisi. Kesällä varmaan tilanne olisi varmaan parempi ja kun kokemus vähän kasvaa, niin ehkä uskaltaa päästää lähemmäs tyhjää jolloin saanee vähän nopeammin sähköä.
Suomen yhdistelmä ”törkeän halpa sähkö” ja ”törkeän kallis diesel/bensa”, ei ole mikään yleispätevä tilanne, vaan monessa paikassa pikalatauksesta pääsee maksamaan tuplasti suomeen verrattuna samalla kun polttoaineet ovat hieman halvempia.Varmaan eniten ärsyttäisi jos pitäisi jatkuvasti ajaa kelloa vastaan jotain 600-700 km ajosuoritteita missä saa usein jo pari kertaa latailla. Toisaalta en tiedä ärsyttäisikö siltikään, kun on tarpeeksi pihi luonne. Aika on tässä tapauksessa rahaa toiseen suuntaan, kun 10 tkm matkalla säästää 1000 euroa polttonesteissä.