Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan samaa paskaa siinä hallintalaitteet ovat kuin 30:ssä. Melkein kuin ennen, mutta ei ihan. Katso vaikka Autogefuhlin review. Esim. lämpötilan säätö ja penkin/ratin lämmittimet. Aiemmin oli siedättävästi suoraan ruudun alalaista, nyt siihen tulee täysin typerä popup. Viiksiä muutettu. Ei tarvinne kehua kuljettajan "näyttöä", yrjötys ala VW. Lasinnostimet jälleen volkkarityyliin pari kytkintä säästetty.... Livenä en ole nähnyt, mutta kyllä tuo minusta vahvasti haiskataa samalle ryssimiselle kuin 30:ssä. Joku noista voi tykätä tai ei välitä, mutta henk. kohta harmittaa kun olen odottanut ja toivonut XC40:sta järeämpää mallia. Tuota skeidaa se varmaan pukkaa tuleviinkin. Nykyisen 90-sarjalaisen kun sais täyssähköisenä, niin juoksisin kauppaan.Ymmärrän tuon 30 krikiitin täysin,mutta mistä tuo 90 siihen mukaan tuli?
Vielä viime kuussa Volvo XC90:lla ajaneena ja nyt EX90:n sisarmallia Polestaria ajavana voin tähän kommentoida kokemusasiantuntijana. EX90 kuljettajan näyttö vaikuttaa olevan aivan sama kuin Polestar 3:ssa. XC90:n näytössä näkyi nopeus, akun käyttö, toimintamatka ja navigointiohjeet. Polestarin näytössä on täysin sama informaatio, ainoa ero on että nopeus näkyy analogisen mittarin sijaan numerona. Näyttö on vanhaa mallia selvästi tarkempi ja kirkkaampi, en nyt sanoisi tätä missään muodossa huononnukseksi. Lisäksi HUD on selkeästi XC90:n vastaavaa parempi joten kuljettajan näyttöä ei juuri tarvitse vilkuilla.Ihan samaa paskaa siinä hallintalaitteet ovat kuin 30:ssä. Melkein kuin ennen, mutta ei ihan. Katso vaikka Autogefuhlin review. Esim. lämpötilan säätö ja penkin/ratin lämmittimet. Aiemmin oli siedättävästi suoraan ruudun alalaista, nyt siihen tulee täysin typerä popup. Viiksiä muutettu. Ei tarvinne kehua kuljettajan "näyttöä", yrjötys ala VW. Lasinnostimet jälleen volkkarityyliin pari kytkintä säästetty.... Livenä en ole nähnyt, mutta kyllä tuo minusta vahvasti haiskataa samalle ryssimiselle kuin 30:ssä. Joku noista voi tykätä tai ei välitä, mutta henk. kohta harmittaa kun olen odottanut ja toivonut XC40:sta järeämpää mallia. Tuota skeidaa se varmaan pukkaa tuleviinkin. Nykyisen 90-sarjalaisen kun sais täyssähköisenä, niin juoksisin kauppaan.
Sama 15tkm/1 vuosi huoltoväli on myös burzumissa, mutta takuussa näyttää olevan eroa.(ehkä?)
Subarussa 100tkm/3 vuotta, ei mainita tarkemmin mitään lisäehtoja.
Toyota sama 100tkm/3 vuotta perustakuu, jonka lisäksi
Ellei sitten jossain ole tarkempaa Subarun takuuselostetta, pitäisin vähän erikoisena että se olisi eri kun autohan on liki täysin sama. (Toisaalta onhan Seatin ja Audinkin takuu eri)
- Sähköautoille 3 v/100 000 km, korin puhkiruostumattomuustakuu 12 v. Säännöllisesti huollettujen sähköautojen akkutakuu 8 v/160 000 km kun akun heikentyminen alle 70 %:iin alkuperäisestä kapasiteetista ja EV-järjestelmän takuu 5 v/100 000 km.
- Sähköautojen ajoakuille myönnetään 10 vuotta / 1 milj. km kattava Toyota määräaikaishuollon aktivoima EV-akkuturva. Koskee vain henkilöautoja. Ei koske Proace tuoteperhettä ml. Proace City -mallit.
Bemarissa oli tuollaiset viikset kahdessa edellisessä sukupolvessa, mutta nykyisissä on taas perinteiset asentoon jäävät. Muutos takaisin tehtiin juurikin asiakaspalautteen takia. Onhan tuo varsinkin satunnaisille kuskeille outo, että viiksi pomppaa aina keskelle. Ei tiedä, että onko se vilkku nyt päällä vai ei. Toki säännöllisellä käytöllä siihenkin tottuu melko nopeasti, ei siinä. Suurta etua ei kuitenkaan.Samoin vilkkuviiksen toiminta on erilainen, se palaa takaisin keskiasentoon heti. Käyttö on kuitenkin täysin samanlaista kuin perinteisessä vilkkuviiksessä, joten en näe uutta mallia heikennyksenä. BMW on kuulemma siirtynyt myös samanlaiseen vilkkuviikseen, en ole kuullut että tämä olisi ongelma. Viiksistä puheen ollen niissä olevat toiminnot ovat muuttuneet paljon, kestää hetki opetella mistä mitäkin löytyy. Toisaalta vilkkuja lukuunottamatta viiksien toiminnot eivät olleet koskaan standardoitu eri mallien välillä.
Lähtisin pohjoiseen mieluummin Solterralla kuin saman hintaluokan polttiksella. Tosielämässä 1000 km matkalla tarvitsee useamman breikin ja nykypäivänä niitä on mahdollista pitää riittävin välein. Kortin menettämisen rajalla ilman kusitaukoa -30C pakkasessa peräkärryn kanssa ylämäkeen molempiin suuntiin ajajat ovat oma sukupuuton vaarassa oleva genrensä.Tuskin talvellakaan mitään yllätyksiä tulee arkiajossa, jos lähdetään pohjoisen reissuun niin tehdään suosiolla jonkun tutun kanssa vaihtokaupat viikonlopuksi ja polttiksella liikenteeseen.
Ok, ilmeisesti XC90 tuo lämmityssäätö on erilainen kuin V90 sarjassa. Siinä lämpötilaa saa säädettyä ilman popupia. Tuon vilkkuviiksen takia teki mieli murhata joku, en yksinkertaisesti voi sietää sitä, että se palaa heti keskiasentoon. Samaa henk. koht. mielipidettä on se rattiin liitetty "mittaristo". Ei-vaan-pysty. Vanhaa pyyhinviikseä tulee ikävä, se taisi olla aika yhteinen edeltävässä mallistossa, ainakin 60 ja 90 sarjoissa on samanlainen, muistaakseni myös 40. Mutta kommenttisi tukee sitä mitä sanoin, vähän vanhaa, vähän uutta. Minulle nämä "uudet" tuhoaa hyvin pitkälle ne syyt miksi olen suosinut Volvoa vuokrakäytössä. Säädettävään penkkiinkin olivat tainneet sen reisituen muuttaa manuaaliseksiVielä viime kuussa Volvo XC90:lla ajaneena ja nyt EX90:n sisarmallia Polestaria ajavana voin tähän kommentoida kokemusasiantuntijana. EX90 kuljettajan näyttö vaikuttaa olevan aivan sama kuin Polestar 3:ssa. XC90:n näytössä näkyi nopeus, akun käyttö, toimintamatka ja navigointiohjeet. Polestarin näytössä on täysin sama informaatio, ainoa ero on että nopeus näkyy analogisen mittarin sijaan numerona. Näyttö on vanhaa mallia selvästi tarkempi ja kirkkaampi, en nyt sanoisi tätä missään muodossa huononnukseksi. Lisäksi HUD on selkeästi XC90:n vastaavaa parempi joten kuljettajan näyttöä ei juuri tarvitse vilkuilla.
Lämpötilan säätö ja penkin / ratin lämmitys on XC90:ssa ja Polestarissa täysin identtinen. Painetaan näytön kuvaketta jonka jälkeen valitaan haluttu lämpötila / lämmitys pop-up valikosta. Molemmat mallit vaativat kaksi painallusta. Oletan että EX90 toimii samoin.
Ikkunoiden avauksesta tosiaan on jätetty pari nappia pois. Nykysysteemi on huonompi, toisaalta en edes muista milloin olisi viimeksi ollut tarve avata takaikkunoita. Joillekin tämä voi olla ongelma jos tykkää ikkunoita availla. Samoin vilkkuviiksen toiminta on erilainen, se palaa takaisin keskiasentoon heti. Käyttö on kuitenkin täysin samanlaista kuin perinteisessä vilkkuviiksessä, joten en näe uutta mallia heikennyksenä. BMW on kuulemma siirtynyt myös samanlaiseen vilkkuviikseen, en ole kuullut että tämä olisi ongelma. Viiksistä puheen ollen niissä olevat toiminnot ovat muuttuneet paljon, kestää hetki opetella mistä mitäkin löytyy. Toisaalta vilkkuja lukuunottamatta viiksien toiminnot eivät olleet koskaan standardoitu eri mallien välillä.
En ole Volvon EX90-mallia ajanut, mutta ainakin sen sisarmalli Polestar 3 tuntuu monessa kohtaa 10 vuotta modernimmalta kuin Volvo XC90. Kehitys on kehittynyt, itse en kaipaa montaakaan asiaa XC90:sta. En varsinkaan sanoisi että auto uuden mallin on pilattu.
Ok, ilmeisesti XC90 tuo lämmityssäätö on erilainen kuin V90 sarjassa. Siinä lämpötilaa saa säädettyä ilman popupia. Tuon vilkkuviiksen takia teki mieli murhata joku, en yksinkertaisesti voi sietää sitä, että se palaa heti keskiasentoon. Samaa henk. koht. mielipidettä on se rattiin liitetty "mittaristo". Ei-vaan-pysty. Vanhaa pyyhinviikseä tulee ikävä, se taisi olla aika yhteinen edeltävässä mallistossa, ainakin 60 ja 90 sarjoissa on samanlainen, muistaakseni myös 40. Mutta kommenttisi tukee sitä mitä sanoin, vähän vanhaa, vähän uutta. Minulle nämä "uudet" tuhoaa hyvin pitkälle ne syyt miksi olen suosinut Volvoa vuokrakäytössä. Säädettävään penkkiinkin olivat tainneet sen reisituen muuttaa manuaaliseksi![]()
olisikin pysynyt. Ainakin i4 on pyyhkijäviiksessä todella merkittävä huononnus edellisiin sukupolviin. Edellisissä automaattipyyhkijöt sai päälle/pois viiksen päädyssä olevasta napista, i4 se on naksautus ylöspäin ja käyttämällä kertapyyhkäisyä mikä on alaspäin niin automaattiset menevät joka kerta pois päältä ja pitää muistaa naksauttaa takaisin. En tiedä mitä on mietitty vai onko mietitty mitään.Mitä muuten viiksin toimintouhin tulee, Bemarilla toiminnot niissä on pysyneet käytännössä samana ainakin 20 vuotta. Ehkä enemmänkin, ei ole vanhemmista kuin E46 sukupolvesta kokemusta.
Luulen että sähköisiksi suunnitelluissa BMW:n malleissakin kuten iX viiksien toiminta poikkeaa polttomoottoriautoista. XC90 Volvossa oli oma nappi auton käynnistämiseen / sammuttamiseen sekä "vaihdekeppi" ajosuunnan valitsemiseen. Sähköautossa näitä kumpaakaan ei ole, ajosuunnan valinta on oikeassa viiksessä. Näin ollen pyyhkimien säätö on pitänyt siirtää muualle. Logiikka on erilainen, mielestäni ei sen parempi tai huonompi kuin ennenkään.Mitä muuten viiksin toimintouhin tulee, Bemarilla toiminnot niissä on pysyneet käytännössä samana ainakin 20 vuotta. Ehkä enemmänkin, ei ole vanhemmista kuin E46 sukupolvesta kokemusta.
Mun mielestä toi on parempi noin. Sitä nappia piti painaa joka kerta, kun halusit automaattipyyhkijät päälle sammutettuasi auton.olisikin pysynyt. Ainakin i4 on pyyhkijäviiksessä todella merkittävä huononnus edellisiin sukupolviin. Edellisissä automaattipyyhkijöt sai päälle/pois viiksen päädyssä olevasta napista, i4 se on naksautus ylöspäin ja käyttämällä kertapyyhkäisyä mikä on alaspäin niin automaattiset menevät joka kerta pois päältä ja pitää muistaa naksauttaa takaisin. En tiedä mitä on mietitty vai onko mietitty mitään.
Vaikkei nuo pyyhkijät mitenkään nyt sähköautoon liitykään, sen automaation toimintalogiikka on kyllä vahvasti mieltymyskysymys, ja ainoa "oikea" tapa tuohon olisi valikosta säädettävä toimintamalli.Mun mielestä toi on parempi noin. Sitä nappia piti painaa joka kerta, kun halusit automaattipyyhkijät päälle sammutettuasi auton.
Se on helvetin typerä ja täysin turha palautus. Lisäksi siinä missä vanhan vilkun sai palautettua nolla-asentoon hups-tilanteen jälkeen, niin tässä ei tainnut olla keinoa? En enää muista, EX30 oli sen verran vastenmielinen kokonaisuus, että koeajo jäi typistetyksi. Sinällään ihan sama mikä se syy on, ärsytti niin vain perkeleesti. Ihan samaa sarjaa kuin tuo lämmönsäädön popup. Kyllä sillä homman saa hoidettua, mutta turha ja käyttöä hankaloittava. Heiluvassa autossa pieneen targettiin osuminen on v-mäistä, täysin kypsä moiseen sohimiseen. Vanhassa sormen saa tuettua näytön reunaan eli ei heilu. Ratin lämmitin taisi olla silti popup-vanhassa (tai istuin), jossa taas mentiin keskemmälle ruutua heilumaaan.Saako kysyä mikä sulla tossa vilkkuviiksessä noin paljon hitsaa? Itsellä ex30 ja täytyy sanoa etten ole kokenut tuota mitenkään hankalaksi tai oikeastaan edes kertaakaan miettinyt sen toimintaa sen kummemmin ensimäisen koeajon jälkeen.
Kai sen saa palautettua samaan tyyliin, kuin ennenkin? En ole ajanut ko. Volvoa, mutta olettaisin näin.Lisäksi siinä missä vanhan vilkun sai palautettua nolla-asentoon hups-tilanteen jälkeen, niin tässä ei tainnut olla keinoa?
Automyyjä kertoi että vilkun saa pois päältä hipaisemalla vilkkua (kaistanvaihtovilkku) samaan suuntaan. Näin siis Polestar 3:ssa, tämä oli helppo oppia. Todettakoon että vaimo ei edes huomannut mitään eroa vilkun käytössä verrattuna perinteiseen viikseen, tuntuu että tätäkin asiaa liioitellaan sellaisten ihmisten parissa jotka eivät ole kyseisellä toteutuksella juurikaan ajaneet.Se on helvetin typerä ja täysin turha palautus. Lisäksi siinä missä vanhan vilkun sai palautettua nolla-asentoon hups-tilanteen jälkeen, niin tässä ei tainnut olla keinoa?
Tämä on kyllä totta, että välillä on ollut nappi ja välillä ei. Itsekin kyllä tykkäsin enemmän napista ja syykin on sama kuin sinulla. Itse tosin napsautan tuossa tilanteessa viikseä pykälän ylös ja samantien takaisin alas. Eli sadetunnistimelta jatkuvalle ja heti takaisin alkuperäiseen asentoon. Hoituu yhdellä liikkeellä ja yhdellä pykälällä, kun taas tuo varsinainen kertapyyhkäisy olisi kaksi napsua. Joskus saatan myös pyöräyttää herkkyyssäätörullaa pykälän herkemmälle ja sitten takaisin. Tämäkin tekee kertapyyhkäisyn. Vanha oli kumminkin parempi, niin ei tarvinnut kikkailla. Olisihan valikossa voinut olla valinta haluaako napin tilan muistaa vai ei käynnistyksen jälkeen.olisikin pysynyt. Ainakin i4 on pyyhkijäviiksessä todella merkittävä huononnus edellisiin sukupolviin. Edellisissä automaattipyyhkijöt sai päälle/pois viiksen päädyssä olevasta napista, i4 se on naksautus ylöspäin ja käyttämällä kertapyyhkäisyä mikä on alaspäin niin automaattiset menevät joka kerta pois päältä ja pitää muistaa naksauttaa takaisin. En tiedä mitä on mietitty vai onko mietitty mitään.
Saa nähdä kun uusi Neue Klasse pohjainen iX3 julkaistaan ensi vuonna, että miten asia on. Mikään pakkohan niitä viiksiä ei olisi muuttaa Mersutyylisiksi, mutta saa tosiaan nähdä. Käyttövoimaan tämä ei kuitenkaan sinänsä liity millään lailla, koska noita viiksivaihteita on tosiaan Mersulla ja muillakin ollut käytössä vaikka kuinka kauan. Itse toivon, ettei pyyhinten viikseen koskettaisi, kun se on hyvä noin. Mutta jää nähtäväksi. Kunhan ei näytölle siirry, niin kai se on hyvä.Luulen että sähköisiksi suunnitelluissa BMW:n malleissakin kuten iX viiksien toiminta poikkeaa polttomoottoriautoista. XC90 Volvossa oli oma nappi auton käynnistämiseen / sammuttamiseen sekä "vaihdekeppi" ajosuunnan valitsemiseen. Sähköautossa näitä kumpaakaan ei ole, ajosuunnan valinta on oikeassa viiksessä. Näin ollen pyyhkimien säätö on pitänyt siirtää muualle. Logiikka on erilainen, mielestäni ei sen parempi tai huonompi kuin ennenkään.
Lähes totta, mutta ei kuitenkaan. Esim. Meidän hullupösössä ei suunta vaihdu, ellei auto ole täysin pysähdyksissä (bemari ei tätä vaadi). Itse kun omassa pihassa ensin peruutan katoksesta lähelle estettä ja sitten lähden eteenpäin, niin pösö välillä kiireessä lähteekin uudelleen taaksepäin, kun ei ole auto täysin siis pysähdyksissä, kun vaihdevipua tökkään eteenpäin. Nyt ton jo oppinut melkein muistamaan, mutta silti aina välillä pääsee yllättämään..Näin tässä yksi päivä uuden Teslan lähtemässä pois taskuparkista. Näin kuinka kuski sohaisi näyttöä vaihtaakseen suunnan eteen, mutta ei näköjään onnistunut ja suunta pysyi taaksepäin. Hyvä kun ei kolauttanut takana olevaan autoon, kun luuli suunnan vaihtuneen. Aika järjetön systeemi tuollainen, missä pitää tuijottaa näyttöä suunnan nähdäkseen. Fyysisellä vivulla sen tuntee vaihtuiko se suunta vai ei.
Vivullisessa Teslassa voi vaihtaa suuntaa lennosta jos nopeus alle 5km/h.Lähes totta, mutta ei kuitenkaan. Esim. Meidän hullupösössä ei suunta vaihdu, ellei auto ole täysin pysähdyksissä (bemari ei tätä vaadi). Itse kun omassa pihassa ensin peruutan katoksesta lähelle estettä ja sitten lähden eteenpäin, niin pösö välillä kiireessä lähteekin uudelleen taaksepäin, kun ei ole auto täysin siis pysähdyksissä, kun vaihdevipua tökkään eteenpäin. Nyt ton jo oppinut melkein muistamaan, mutta silti aina välillä pääsee yllättämään..
Ei pitäisi olla samanlainen rakenne. Ongelma löytyi vasemmanpuoleisista tiivisteistä, jotka saatiin korjattua. Nopean koeajon myötä huurtumisongelma oli vähentynyt selkeästi, toki lasi alkaa hitaasti huurtumaan, jos jättää puhaltimen kokonaan pois päältä. Samassa yhteydessä kahvat menevät vaihtoon, näihin kertyy jäätä ja kosteutta sisään, joka voi rikkoa lukituksen (mallivika).Onkohan tuossa sama aivopierurakenne kuin Miissä eli konepellin yläkulmissa on ilmanottokanavan ritilät ja siellä alla metallikaukalot pieni reikä pohjassa. Kerää helposti lehtiä ko. paikkaan ja jos on reiäte tukossa, niin pidemmän päälle pahimmillaan vesi pääsee ilmastointijärjestelmään sisään. Miissä tuon veden kertymisen/tukoksen huomasi ensimmäisenä auton voimakkaasta huurtumisesta.
En nyt tiedä viittasitko liioittelulla minuun, mutta asiahan ei ole mikään liioittelukysymys. Tai oppimiskysymys. Jos siitä toteutuksesta ei pidä, niin sitten ei pidä. Ei poista tietysti sitä, että joku toinen on sinut saman asian kanssa. Itselle ainakin käy aina niin, että ostohetkellä "no joo, kai tuon kanssa voi elää" tason jutut alkaa syödä pikkuhiljaa miestä ja lopulta se kulminoituu auton vaihtoon.Automyyjä kertoi että vilkun saa pois päältä hipaisemalla vilkkua (kaistanvaihtovilkku) samaan suuntaan. Näin siis Polestar 3:ssa, tämä oli helppo oppia. Todettakoon että vaimo ei edes huomannut mitään eroa vilkun käytössä verrattuna perinteiseen viikseen, tuntuu että tätäkin asiaa liioitellaan sellaisten ihmisten parissa jotka eivät ole kyseisellä toteutuksella juurikaan ajaneet.
Kuulostaa vahvasti erään Eteläafrikkalaisen miljardöörimiehen hengentuotteilta (sori oli pakko!Valitettavan usein sähköautoissa ja osin plugareissakin valmistajat haluaa ns. keksiä pyörän uudelleen ja muuttavat jo toimivaa ja hyväksi havaittua tapaa/tekniikkaa johonkin uuteen suuntaan, mikä usein ei ole se parempi suunta.
Korjataan ongelma jota ei ole.
Muutetaan perinteiset mekaaniset ovenkahvat sähkökytkimiksi.
Vaihdetaan vilkkuviiksen toiminnot rattinappeihin.
Vaihdevipu poistetaan ja siiretään keskinäytön valikoihin.
Otetaan hanskalokerosta mekaaninen avausvipu pois ja piilotetaan avaustoiminto keskinäytön valikoihin.
Yms.
Ovitiivisteet vai? Ikkunan luulis olevan liimattu. Ilman puhallinta taitaa kaikissa autoissa mennä huuruun. Onko noihin kahvoihin korjattu malli saatavilla? Ei kuulosta kaikkein houkuttelevimmalta vikaantumispaikalta. Toki viihdearvoa jollekin, kun kömpii kuskinpaikalle muusta ovesta.Ei pitäisi olla samanlainen rakenne. Ongelma löytyi vasemmanpuoleisista tiivisteistä, jotka saatiin korjattua. Nopean koeajon myötä huurtumisongelma oli vähentynyt selkeästi, toki lasi alkaa hitaasti huurtumaan, jos jättää puhaltimen kokonaan pois päältä. Samassa yhteydessä kahvat menevät vaihtoon, näihin kertyy jäätä ja kosteutta sisään, joka voi rikkoa lukituksen (mallivika).
Kuulopuheiden perusteella 2024 malleihin on tehty runsaasti parannuksia talviajon kannalta, tarjolla on jopa akun esilämmitystoiminto. Vanhimmissa malleissa myös latausluukkuun tuppaa kertyä kosteutta, ja lukitusmekanismi jäätyy helposti. Omassa vuosimallin 2023 autossa tuota ei ole vielä ilmennyt. Sen sijaan takaluukun kahva tahtoo jäätyä jonkin verran, mutta vielä on saanut auki.Ovitiivisteet vai? Ikkunan luulis olevan liimattu. Ilman puhallinta taitaa kaikissa autoissa mennä huuruun. Onko noihin kahvoihin korjattu malli saatavilla? Ei kuulosta kaikkein houkuttelevimmalta vikaantumispaikalta. Toki viihdearvoa jollekin, kun kömpii kuskinpaikalle muusta ovesta.
Myyjät eivät ole kyllä muistaneet mainita kuin tuon keskikonsolin näytön kasvamisen & esilämmitystoiminnon. Varmaan siellä konsolin raudassakin on tullut nopeutusta. Talviajo-ominaisuuksista ja varsinkaan vioista eivät ole puhelleet. Ymmärrettävästi.Kuulopuheiden perusteella 2024 malleihin on tehty runsaasti parannuksia talviajon kannalta, tarjolla on jopa akun esilämmitystoiminto. Vanhimmissa malleissa myös latausluukkuun tuppaa kertyä kosteutta, ja lukitusmekanismi jäätyy helposti. Omassa vuosimallin 2023 autossa tuota ei ole vielä ilmennyt. Sen sijaan takaluukun kahva tahtoo jäätyä jonkin verran, mutta vielä on saanut auki.
Yleensä tunnistetut malliviat korjaantuvat seuraavissa versioissa (HUOM! Yleensä..)Myyjät eivät ole kyllä muistaneet mainita kuin tuon keskikonsolin näytön kasvamisen & esilämmitystoiminnon. Varmaan siellä konsolin raudassakin on tullut nopeutusta. Talviajo-ominaisuuksista ja varsinkaan vioista eivät ole puhelleet. Ymmärrettävästi.
Oma tuntuma on että jostain syystä nykyautoissa tuulilasin sisäpuolelle kertyy rasvakalvo paljon tehokkaammin kuin vanhoissa.Ei pitäisi olla samanlainen rakenne. Ongelma löytyi vasemmanpuoleisista tiivisteistä, jotka saatiin korjattua. Nopean koeajon myötä huurtumisongelma oli vähentynyt selkeästi, toki lasi alkaa hitaasti huurtumaan, jos jättää puhaltimen kokonaan pois päältä. Samassa yhteydessä kahvat menevät vaihtoon, näihin kertyy jäätä ja kosteutta sisään, joka voi rikkoa lukituksen (mallivika).
Se vatsalihas.... ja ikä. Onhan noi lasit tosiaan myöskin paljon ikävämmässä kulmassa monesti, kun optimoitu auton muotoa. Sinällään luulis, että sähköauton lasi voisi pysyä vähän puhtaampana, kun ei ole talven tyhjäkäynnin yms. käryttämisen aiheuttamaa kuormitusta ilmanvaihdossa.Nykyautoissa on niin massiiviset kojelaudat ja tuulilasin alalaita kaukana ettei tahdo yltää putsaamaan. Pitää kömpiä makaamaan sinne kojelaudalle tai olla joku metrin jatkovarsi luutussa.
En nyt tiedä viittasitko liioittelulla minuun, mutta asiahan ei ole mikään liioittelukysymys. Tai oppimiskysymys. Jos siitä toteutuksesta ei pidä, niin sitten ei pidä. Ei poista tietysti sitä, että joku toinen on sinut saman asian kanssa. Itselle ainakin käy aina niin, että ostohetkellä "no joo, kai tuon kanssa voi elää" tason jutut alkaa syödä pikkuhiljaa miestä ja lopulta se kulminoituu auton vaihtoon.
Sähköautoista edelleen Mii on ollut kaikkein mieluisin, koska varsinaisesti se ei ole sähköauto tehty. Jokainen palikka on samassa paikassa kuin edeltävät xx-vuotta. Alunperin heikkoudeksi ajattelemani halogeenipolttimotkin toimivat hyvin, kun tuottavat tarpeeksi lämpöä aukipysymiseen. Kuten jo aiemmin totesin, nykyinen V90 täyssähkönä, niin juoksisin kauppaan.
Minä kommentoin asiasta just niin paljon kuin siitä lisää kysytään. Itse vielä kysyitkin. Sulla ne ongelmat taitaa olla, jos autosi moittiminen menee sen verran tunteisiin, että pitää keskustelijaa ruveta haukkumaan.Ei siitä tarvi kaikkien pitää, tai edes sietää, nyt vaan vaikuttas kieltämättä hieman liioittelulta tai joltain henkiseltä ongelmalta jos tosissaan jää noin paljon joku vilkunviiksi harmittamaan autossa jota et edes omista vaan kävit 15min koeajolla ja pitää lukuisissa viesteissä siitä viiksestä avautua. Toki sun kontribuutio tälle ketjulle tuntuu muutenkin olevan lähinnä yleinen nurina milloin mistäkin autosta ja ominaisuudesta.
Sama koskee tota takapenkkiä. Joo onhan se ahdas, en kiellä mutta toisaalta en itse ainakaan ko. Kiesiä ikinä lähestynyt sillä ajatuksella että takapenkille mahtuu lapsikatras, lumilauta, koira ja anoppi. Onhan niitä muitakin autoja missä on ahdas tai jopa olematon takapenkki, miksi tähän volvon takapenkkiin on niin pahastuttu ja otettu se jonain henk.koht loukkauksena että joku on tälläisen kehdannut suunnitella? Jos tarvit enemmän tilaa osta isompi auto, simppeliä. Etsä osta jotain fiat puntoakaan jos pitää sohvaa kuljettaa.
Ja ei, tää ei ole sitä että nyt pahastun siitä että joku ei ylistä omistamaani autoa, en vain itse jaksa jostain vilkunviiksestä vittuuntua kun tollasta asiaa ei oikeassa käytössä edes huomaa parin ekan ajokerrsn jälkeen. Takapenkkikin on itselle oikein sopiva kun siellä istuu joku ehkä kerran kuussa jos sitäkään. Perheellisenä varmasti katselisin jotain muuta autoa mutta en silti kyllä jaksais foorumilla nillittää kun jossain autossa on itselle sopimaton tilajaoettelu vaan jätän sen vain ostamatta.
Minä kommentoin asiasta just niin paljon kuin siitä lisää kysytään. Itse vielä kysyitkin. Sulla ne ongelmat taitaa olla, jos autosi moittiminen menee sen verran tunteisiin, että pitää keskustelijaa ruveta haukkumaan.
Hyvä jos olet autoosi tyytyväinen, mutta et sä mustaa selittämällä valkoiseksi saa. EX30 yksinkertaisesti on surkea takatiloiltaan saman kokoluokan verrokkeihin nähden, käys vilkaisemassa vaikka id.3 tai EV3. Ei ikinä uskoisi, että EX30 on samanpituinen auto. Kuskin käyttöliittymä on puhdas mielipideasia ja jos et kykene ymmärtämään miksi Volvon vanhempaan hyvin hiottuun käyttöympäristöön tottunut harmistuu muutoksista, niin sille ei voi sitten mitään.
Niin no, mitkä valot palaa? Sisävalot jos istutaan autossa lämpimässä eikä viitsitä mennä jonnekin autolta pois? En ole huomannut kuin latausportin vihreän valon kun olen noita asemilla nähnyt.miks näis lataukses olevis sähköautois palaa kirkkaat valot ulospäin niin usein. ei ketään istumas sisäl. eikö tuo oo sähkön tuhlaamista?
Niin no, mitkä valot palaa? Sisävalot jos istutaan autossa lämpimässä eikä viitsitä mennä jonnekin autolta pois? En ole huomannut kuin latausportin vihreän valon kun olen noita asemilla nähnyt.
Pyytäisin toisen kerran, että jätät keskustelijaan kohdistuvat kommenttisi pois. Varmasti ymmärsit, että kyseessä on minun mielipide ja on aivan turha selitellä mitä minun kuuluisi asiasta olla mieltä. Yleensä myös kun asiasta keskustellaan, niin tulee useampia viestejä ja se johtaa johonkin. Nämä sinun keskustelun estämiseen tähtäävät viestit taas ei johda kuin jankkaamiseen.Kuten sanoin jo viestissäni, ei ole mennyt tunteisiin, kunhan tosissani ihmettelin kun sulla tais olla kolme erillistä viestiä tän ketjun viimeisimmällä sivulla missä tosta vilkunviiksestä nurisit että mikä siinä muka oikeasti on vikana mutta kyseessä taisi olla klassinen "en pidä jostain joten sen täytyy olla huono eikä muutkaan saa siitä pitää" -asenne. Ymmärrän täysin jos se sua harmittaa mutta toi reaktio ei ole kyllä oikeesti mitenkään perusteltu tai "ongelman" suuruuteen mitoitettu. Siinä kaikki
Enkä ole yrittänyt selittää mustaa valkoiseksi tai ex30 takatiloja isommiksi. Lue vaikka se alkuperäinen viestini missä heti itsekin sanon että se on ahdas. En vain käsitä siitä aiheutuvaa nurinaa kun helposti voit hankkia vaikka sen id kolmosen. Se takatilan koko on kaikilla etukäteen tiedossa ja jos se ei ole käyttötarkoitukseesi sopiva niin siirry eteenpäin. Se tuskin tekee autosta erityisen huonoa. Ex30 muista vioista tai kommenverkeista saa jokainen olla mitä mieltä haluaa mutta toi tilajaottelusta tai vilkunviiksestä viestikaupalla nillitys vaan ei mulla mene kaaliin.
Ioniq 5:ssa on 4+3+2+1 lediä, jotka palaa varaustason mukaan. Kirkkaus "riittävä". Ilkeämpi ihminen voisi epäillä, että 12 V hyytymiset liittyvät tähän(kin).Niin no, mitkä valot palaa? Sisävalot jos istutaan autossa lämpimässä eikä viitsitä mennä jonnekin autolta pois? En ole huomannut kuin latausportin vihreän valon kun olen noita asemilla nähnyt.
Pyytäisin toisen kerran, että jätät keskustelijaan kohdistuvat kommenttisi pois. Varmasti ymmärsit, että kyseessä on minun mielipide ja on aivan turha selitellä mitä minun kuuluisi asiasta olla mieltä. Yleensä myös kun asiasta keskustellaan, niin tulee useampia viestejä ja se johtaa johonkin. Nämä sinun keskustelun estämiseen tähtäävät viestit taas ei johda kuin jankkaamiseen.
Takatilasta sen verran, että sehän nimenomaan ei ollut tiedossa vaan yllätti negatiivisesti kun auto tuli kaiken kansan nähtäväksi.
Ja jos lopputulos pääsee edes lähelle noita luvattuja, niin alkaa aika moni sähköautoilun rajoite olla selätetty. Energiatehokas JA nopeasti lataava.Mercedes-Benz esitteli marraskuussa kotikaupungissaan Stuttgartissa uutta MMA-perusrakennetta.
...Esimerkiksi ajoakun fyysinen koko on vakioitu ja kapasiteettia säädetään kemialla
CLA käyttää 800 voltin sähköjärjestelmää. Perusakku käyttää litium-rautafosfaattikemiaa (lfp) ja nettokapasiteetti on 58 kWh. Suorituskykyisemmän vaihtoehdon kapasiteetti on 85 kWh, ja sen grafiittianodiin on lisätty piioksidia.
CLA:n konseptiversiolle luvataan 210 km/h:n huippunopeus, mutta vakuuttavampaa on noin 12 kWh/100 km -kulutus. Valmistaja kertoo toimintamatkaksi optimiolosuhteissa peräti 750 km.
Osoittaakseen CLA:n sähkötekniikan kyvykkyyden Mercedes-Benz teki Italian Nardon ovaaliradalla ennätysyrityksen, jossa valmistaja kokeili, kuinka pitkän matkan esisarjan CLA voi taittaa vuorokaudessa, kunhan käytössä on tehokas pikalaturi. Vuorokaudessa kilometrejä kertyi huimat 3 717, ja kymmenen minuutin lataustaukoja oli neljäkymmentä. Ajaminen tehtiin 210 km/h:n huippunopeudella. Latausten kera keskinopeus oli hieman alle 155 km/h.
Ihan vakavasti otettavia autonvalmistajia tietääkseni.Toyota ja Honda, nuo vakavasti otettavat merkittävät sähköautojen valmistajat.![]()
Kovasti tuntuu kehuvan Korealaisia paskakasoja noita täysmuovisia romuja.Millä se kvarkki nyt sitten ajaa, kun kaikki on pskaa?
Onko ton i5 penkit oikeasti todella paskaiset, vai onko kuvassa jotain vikaa?Kovasti tuntuu kehuvan Korealaisia paskakasoja noita täysmuovisia romuja.
Meille kuolevaisille hyviä uutisia! BMW hinnat romahtavat kuin kivi esim. https://www.nettiauto.com/bmw/i5-m60/14749768 Audi e-Tron GT RS myydään maailmalla uutena 80 000 e alennuksella, EV6 GT näyttää saavan "uutena" vanhaa mallia Saksasta (sitä missä sisusta on umpimuovia ja käyttöliittymä kuin 3 pennin Temun Android tabletissa) n. 48 000 e, käteisellä irtoaa 45 000 e.
Putoavia puukkoja on nyt jaossa ja ymmärrän täysin @Takaisku tyyppisen hankinnan leasingillä, ei näihin omia rahoja kannata laittaa ja leasing yhtiöt tulee samaan näpeilleen tuntuvasti.
Nammi box on saanut nyt myös hinnan (Norjassa tämäkin 199 000 NOK eli noin 16 000 e) DONGFENG NAMMI BOX
Ei näytä olevan, istuinosissa näyttää olevan erilainen pinnan materiaali/kuviointi kuin sivuttaistuissa ja tästä syystä niissä on sävyeroOnko ton i5 penkit oikeasti todella paskaiset, vai onko kuvassa jotain vikaa?
Penkin pinta näyttää perforoidulta nahalta, eli niissä on luultavasti ilmastointi reikien kautta. Rei'itys tekee istuinosasta hieman tummemman näköisen kuin rei'ittämättömät sivutuet. Pinnalle lankeaa suht terävärajainen varjo ohjauspylväästä, mutta rattihässäkän muodostama varjo on ns. häröpallo.Onko ton i5 penkit oikeasti todella paskaiset, vai onko kuvassa jotain vikaa?
Kalliiden käytettyjen kauppaa hillitsee rahoitus. Noihin harvemmin saa alle 5% korolla, kun taas uusiin saa 0-2%. Satkun autossa ero on todella tuntuva.
Itse just siksi hommasin uuden. Nollakäsirahalla ja ajatuksena pitää autoa pitkään. Toivottavasti lopussa sitten pääsee autosta eroon ilman maksamista…
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.