En tiedä oliko tosissaan kirjoitettu vai ei mutta tämä taitaa päteä vain Teslaan joilla ajetaan kunnes hajoavat? Muilla on huolto-ohjelmat joissa vaihdellaan öljyjä, jarrunesteitä, kylmä aineita, tehdään 1000 kohdan tarkastuksia, voidellaan jne. Tulevaisuuden tonnin sähköpomin ostajalle en tiedä kumpi on sitten parempi, auto jota ei kukaan muu kuin katsuri ole tehtaalta lähdön jälkeen katsonut vai säännöllisesti tarkastettu?Sähköautolla vielä upeampaa kun ei vuosihuoltoja ole pl. raitisilmasuodattimen vaihto.
Hinnaltaan nämä aika simppelit sähköautohuollot on kyllä aika kovia. Saksalaisissa tietysti se kiva että 2v jälkeen niitä voi alkaa itse tekemään sen vaikuttamatta takuuseen.
Olin lähellä ostaa BYD. Mutta näin jälkeenpäin ehkä hyvä etten. Amerikassa nyt keskustellaan niiden tietoturvasta ja sama varmaan rantautuu Eurooppaankin jossain kohtaa. Samaten jos nämä tulleilla nokittelut laajenee niin kohta Kiinalaisia saattaa alkaa häipymään markkinoilta ja siinä kohtaa voi harmittaa jos oma merkki katosi.Onko täällä ihmiset tekemässä minkäänlaisia rajauksia sähköauton valmistajan lokaatioon liittyen? Tarkoitan, että meinaako ihmiset ostaa yhä Kiina-valmistettua tuotetta vai rajata ostopäätöksiä kaikkeen muuhun kuin Kiinaan? Itse käynyt tässä pohdintaa ja järki sanoo, että älä osta enää kiinalaista. Rahapussi taas sanoo, osta kiinalaista.