Kyllähän Toyota valmistautuu tulevaan, en usko, että siitä kannattaa kantaa huolta. Olisin enemmän huolissani niiden valmistajien puolesta, jotka polttavat rahansa pioneerityössä ilman että saavat siitä mitään merkittävää kilpailuetua (markkinaosuus, patentit jne.).Vaikka Toyota saikin odottamattoman aikalisän, niin ei se silti tyhjästä pysty sähköautoja nyhjäsemään vaan senkin pitää niitä jossain vaiheessa opetella tekemään. Nykytilanteesta, jossa se on isoista selkeästi huonoin sähköautovalmistaja (tai siis ei ole sellainen ollenkaan) on aika pitkä matka siihen, että joskus tekisi niillä voittoa.
Voihan toki olla, että Toyota pelastuu lisenssoimalla joltain itseään paremmalta valmistajalta sähköautotekniikan tehtaita myöten, ja opettelee siinä sivussa tekemään itsekin (tai ostaa jonkun toisen valmistajan) mutta silti sillä on pitkä tie.
Kun nykyinen hybridihölmöily loppuu (ja sehän loppuu kun nykyisten lataushybridien akut alkaa kuolemaan ja niiden arvot sulaa käsiin ja ihmiset hermostuu niihin) niin Toyota voi hyvinkin olla aikamoisessa kusessa.
Autojätin vallankumouksellinen ihmeakku yltää yli tuhannen kilometrin toimintamatkaan
Toyota aloittaa kiinteän olomuodon akkujen tuotannon vuonna 2026.