- Liittynyt
- 28.12.2018
- Viestejä
- 665
Totta, ei se lämpö kabiiniin ilmaiseksi synny. Mutta väitän yhä, tosin osittain mutulla ja oman tuntuman mukaan, että enemmin virtaa vie kovilla pakkasilla akun lämmitys. Kabiini lämpiää muutamassa minuutissa mutta akun lämmitys vie huomattavasti enemmin aikaa, ja täten vie enemmin virtaa. Joko akusta tai seinästä.Tämä johtuu siitä että Tesla käyttää akkua termospullona eli lämmittää sen laturilla ja pumppaa lämpöä ohjaamoon. Muut autot eivät ainakaan samassa määrin tuota tee, se kyllä pienentää kulutusta mutta sähköä menee seinästä enemmän. Kabiinin lämmitykseen menee helposti useita kilowatteja talvella, eli kyllä sekin rangea syö.
Mutta ei ole tarkoitus alkaa vänkäämään, tarkoitan vain että sisätilojen lämmityssähkö ei ole kokototuus asiassa.