Riippuu toteutuksesta Skodan (vai VAG:n?) aktiivivakkari joka ei toimi käytännössä talvella "ikinä" on melkoinen turhake. Toimivana joo samaa mieltä.Perus tuulipuvut ei osaa tai ymmärrä tuollaisen varusteen päälle, itse en ottaisi enää ilman.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Riippuu toteutuksesta Skodan (vai VAG:n?) aktiivivakkari joka ei toimi käytännössä talvella "ikinä" on melkoinen turhake. Toimivana joo samaa mieltä.Perus tuulipuvut ei osaa tai ymmärrä tuollaisen varusteen päälle, itse en ottaisi enää ilman.
Riippuu toteutuksesta Skodan (vai VAG:n?) aktiivivakkari joka ei toimi käytännössä talvella "ikinä" on melkoinen turhake. Toimivana joo samaa mieltä.
Tuo kertoo juurikin sen, että valot on kalibroimatta. Tästä seuraa luonnollisesti epämääräinen valokeila ja heikentynyt teho. Kalibroinnin ja säädön voi tehdä itse tasaisella alustalla suoraan ajoneuvon valikosta.
Noi ID anturit menee tuiskussa tukkoon helposti. Todella ärsyttävää, mutta omalle kohdalle ei sattunut kuin pari kertaa viimetalvena. 0 kelissä tarttuu lumi keulaan pahiten. ODB:llä saa ymmärtääkseni säädettyä että menee adaptiivisesta "tyhmään" vakkariin, eikä pois päältä.wtf? Molemmissa Audeissani toimi hyvin. Ne ei tosin edustaneet uusimpia malleja. Naurettava ominaisuus jos todella näin.
Joo tuo auto on ihan rampa pienellä lumisateella, kun koko vakkaria ei pysty käyttämään. Tuo koko ID perhe on pilattu ihan täysin käsittämättömän huonolla softalla. Täällä odotellaan vielä puolentoista vuoden omistuksen jälkeen sitä toista "isoa" päivitystä, vaikka noita piti tulla aiemman markkinoinnin mukaan neljä kertaa vuodessa OTA:na. Viimeisinkin päivitys piti kuitenkin käydä huollossa asentamassa, koska OTA:na ei onnistunut...Noi ID anturit menee tuiskussa tukkoon helposti. Todella ärsyttävää, mutta omalle kohdalle ei sattunut kuin pari kertaa viimetalvena. 0 kelissä tarttuu lumi keulaan pahiten. ODB:llä saa ymmärtääkseni säädettyä että menee adaptiivisesta "tyhmään" vakkariin, eikä pois päältä.
Tuleeko Polestarissa siis aktiivisen vakkarin sijaan tavallinen? Edustan varmasti vähemmistöä, kun pitäisin sitä autokaupoilla melkein etuna, vaikka totta kai teknisesti ajatellen se on antiikkisempi lisävaruste. Tai ainakin olisi hyvä, jos voisi itse kytkeä ACC:n ja perinteisen vakkarin väliltä. Vaikka omassa autossa on toi automaattinen vakkari, en ole siihen niin tykästynyt. Kai sitä pitäisi kunnolla joskus kokeilla yksinomaan kaupunkiajossa, mutta toistaiseksi kaikki liikenneympyrät, lähdöt valoista ym. tuntuu paljon luontevammalta hallita itse. Moottoriteillä ja vastaavilla osuuksilla täytyy yleensä taas muistaa asettaa etäisyys minimiin, jotta auto ei ehdi alkaa hidastaa ennen kuin lähden ohittamaan. Tässä suhteessa se tyhmempi vakkari oli huolettomampi.
Niin no ilmeisesti jotkut kuitenkin käyttää, kuten Smugu ylempänä sanoi:Ei kai sitä vakkaria nyt missään liikenneympyröissä muutenkaan käytetä. Ohitukset hoituu sillä että painaa itse kaasua ohituksen aikana.
No eihän tavalliselle vakkarille olekaan suomessa käyttöä kuin ehkä moottoriteillä, missä on kahta kaistaa molemmin puolin koko ajan. Tuon takiahan se adaptiivinen pitääkin olla. Sillä pystyy mennä liikenneympyrät, taajamat, liikennevalot ja kaikki koskematta kaasuun tai jarruun. Olettaen siis, että joku auto on edessäkin menossa.
Haluatko avata vielä vähän lisää?
Nopeasti yleinen laaduttomuus. Panel gapit, sisätilojen materiaalit, penkit, ominaisuuksien muuttuminen, perustoiminnallisuuksien puute ja/tai huono toiminta. Model S on mielestäni vieläkin paras täyssähkö, jota on tähän asti valmistettu, joten toivoin että Model 3 perisi edes vähänkin sen fiilistä.
Auton koko laatu oli kuin kiinalaisen tehtaan 1980-luvun tuotos, jossa laatumittarina käytettiin 1970-luvun Ladaa.
Teslan kanssa ei myöskään ikinä keskustelu näyttänyt tuottavan mitään tulosta. Korjaus oli aina kädenvääntöä siihen aikaan. Tuon lisäksi toki yksi asia joka söi miestä oli Teslan täysin sysipaskat etuvalot. Jos ajelee pimeillä osuuksilla, ne oli huonommat kuin monet halogeeneilla varustetut aiemmat autot jostakin xenoneista puhumattakaan.
Tuo kertoo juurikin sen, että valot on kalibroimatta. Tästä seuraa luonnollisesti epämääräinen valokeila ja heikentynyt teho. Kalibroinnin ja säädön voi tehdä itse tasaisella alustalla suoraan ajoneuvon valikosta.
Yhteensä 20 painikevalintaa ohjauspyörässä? Painikkeet on kyllä ilahduttavan isoja ja omaavat perinteisen vasteen, mutta olisihan tuota pienellä suunnittelulla saanut vähennettyä puoleen.
Volvossa voi käyttää normaaliakin vakkaria, jos jostain syystä se adaptiivinen on jonkun räntäsateen takia pois käytöstä. Eiköhän Pollessa ole ihan sama homma. Ja joo ilman Pilot (lite) -pakettia autossa tulee normaali vakkari.
Teslabjörn on kehunut Teslan uusia valoja. Kannattaa ajantasaistaa niitä tietojansa eikä toistaa juttuja, mitkä on joskus vuonna miekka ja kivi pitänyt paikkansa. Model 3:n valot on nykyään varsin hyvät, mutta matriisitoimintoa ei ole (ainakaan toistaiseksi). Toki hyvätkin valot voi olla huonot, jos ne on säädetty päin persettä.Teslabjörnikin on sanonut, että Teslan valot on kutakuinkin huonoimmat mitä löytyy poislukien kiinalaiset "uudet autot".
Teslabjörn on kehunut Teslan uusia valoja. Kannattaa ajantasaistaa niitä tietojansa eikä toistaa juttuja, mitkä on joskus vuonna miekka ja kivi pitänyt paikkansa. Model 3:n valot on nykyään varsin hyvät, mutta matriisitoimintoa ei ole (ainakaan toistaiseksi).
Eikö tässä mene vähän adaptiivisen vakkarin idea hukkaan, jos se vaan aiheuttaa lisähommia kuskille. "Tyhmällä" vakkarilla ei motarilla tarvitse tehdä muuta kuin vaihtaa kaistaa.Ohitukset hoituu sillä että painaa itse kaasua ohituksen aikana.
Omasta Polestarista en vielä ole kokeillut mutta adaptiivisella vakkarilla varustetuissa Volvoissa normivakkari menee päälle kun painaa vakkari- nappia pidempään pohjassaEn muista löytäneeni tälläistä valintaa Android Automotive-käyttiksellä varustetusta Volvosta enkä myöskään Polestarista. Toki kokemukset rajoittuvat vain muutaman päivän koeajoihin molempien osalta.
Mä peilaan tottakai siihen mitä itse omistin ja vuoden aikana koin. Tavallinen ummikko tuskin erottaa Model 3 ostaessa 2020, 2021, 2022 välisiä eroja, kun ei autistisesti osaa katsoa jokaista nippeliä. Kiva homma, että Tesla saanut paremmaksi tätä ja kuten sanoin, voimalinjateknisesti se on edelleenkin parhaita autoja hintaluokassaan, ellei jopa paras.
Niin toki jos tekee ~50 000 euron hankinnan ja ei osaa ottaa selvää asioista niin vika on silloin kyllä joko:
A) Ratin ja penkin välissä
B) Peilissä
Onko noita eroja jossain nätisi listattuna eri vuosimallien välillä? Nimimerkillä pohtinut model 3 liisausta, mutta en kyllä jaksaisi alkaa käyttämään aikaa siihen että kaivan eri foorumeilta tiedonpalasia ja koostan niistä taulukkoa..Niin toki jos tekee ~50 000 euron hankinnan ja ei osaa ottaa selvää asioista niin vika on silloin kyllä joko:
A) Ratin ja penkin välissä
B) Peilissä
Onko noita eroja jossain nätisi listattuna eri vuosimallien välillä? Nimimerkillä pohtinut model 3 liisausta, mutta en kyllä jaksaisi alkaa käyttämään aikaa siihen että kaivan eri foorumeilta tiedonpalasia ja koostan niistä taulukkoa..
Yllättävän heikosti löytyy mitään kunnon listausta(ainakaan itse en ole löytänyt), mutta siis -21 malliin on korjattu paljon asioita mitkä aikasemmissa oli vikana.
Ja mihin malliin sitten poistui parkkisensorit ja muut pikkujutut, kuten lataavat usb-liittimet? Kun kerran sinun mielestäsi oli helppoa tutustua 50000€ hankintaan, johon yllättävän heikosti löytyy listauksia (koska niitä ei ole), niin näytä ihmeessä esimerkkiä. Toki jos Teslan omistaa, niin muutokset, puutteet ja muut pienet asiat ovat vain ominaisuuksia, koska Tesla tietää paremmin.
Täältä voi katsella jotain muutoksia: Tesla Model 3 history of changes by yearYllättävän heikosti löytyy mitään kunnon listausta(ainakaan itse en ole löytänyt), mutta siis -21 malliin on korjattu paljon asioita mitkä aikasemmissa oli vikana.
No tämä selittäää kun viimeksi tänään tuli Model3 vastaan ihan helvetin kirkkailla valoilla ja häikäisi keskipäivällä.Ainakin Facebook ryhmän perusteella monen Model 3:n valot menettävät kalibrointinsa ihan itsekseen ja niitä saa jatkuvasti vatkata siinä vaiheessa kun ihmiset alkavat vilkuttelemaan vastaantullessa. Eli kyllä niissä on ollut ongelmia. Ei minkään auton valoja pitäisi jatkuvasti kalibroida ja pitää sitä normaalina.
Onko noita eroja jossain nätisi listattuna eri vuosimallien välillä? Nimimerkillä pohtinut model 3 liisausta, mutta en kyllä jaksaisi alkaa käyttämään aikaa siihen että kaivan eri foorumeilta tiedonpalasia ja koostan niistä taulukkoa..
Tyhmä kysymys, mutta eikö liisarifirman myyjä osaa näihin antaa vastausta, että mitä siitä autosta löytyy ja mitä ei?
Yllättän paskasti auton myyjät tietävät/kertovat asioista(näin ainakin käytettyjen autojen kohdalla). Monta kertaa on lupailtu et on tätä ja tätä MY mallia tai että löytyy ilppi ja sitten kun kyseistä autoa on käynyt katsomassa niin ei olekaan pitäny paikkaansa.
Tässä vähän sitäkin, että automyyjän pitäisi osata kertoa, kaikki eivät todellakaan osaa ja itse pitäisi osata myös kysyä, että onko tässä mallissa jo esim lämmitetty ratti kun näkyy tulleen kesken 2021 jne. Ja olen siis katsellut noita autolle.com vähän ajettuja privaliisareita. Toki uusistakin pitää tietää yhtä sun toista, on saatettu poistaa ominaisuuksia uusista vs. vanhat joista on esim koeajovideoita katsellut.Tyhmä kysymys, mutta eikö liisarifirman myyjä osaa näihin antaa vastausta, että mitä siitä autosta löytyy ja mitä ei?
No itse olen käyttänyt Rechargen (Fortumin) lätkää muutaman kuukauden eikä ole vielä tarvinnut laittaa uudestaan pankkitunnuksia. Northen kautta Recharge toimii Northen omalla applikaatiolla eikä siinäkään tarvitse laittaa pankkitunnuksia kuin alussa tai varmaan jossain vaiheessa joutuu laittamaan uudestaan, mutta ei joka latauksen yhteydessä.Sehän riippuu ihan siitä maksukortista mitä käyttää. Jos käytettävä maksukortti vaatii pankkitunnistatumisen, niin sitten ABC mobiilikin vaatii sen kun kortti otetaan käyttöön. Käsittääkseni C&D appissa (Recharge verkon appi) on ihan sama. Jos kummassa noista vaan on ollut "ajoissa" liikkeellä ja rekisteröinyt maksukortin ennen kuin vaatimus sen vahvistamiseen pankkitunnuksilla on tullut, niin sitten ne saattavat toimia ilman sitä siihen kunnes kortin voimassaoloaika seuraavan kerran menee umpeen.
Kävin ihan kokeilemassa Fortum Charge & Drivella, ja vaati kortin lisäämisessä hyväksynnän pankkitunnuksilla.
Mut no joo siitä on kyllä aika pitkä aika kun viimeksi olen ABC mobiilia käyttänyt, että en osaa sanoa vaatiiko se vahvistamista joka kerta vai vaan ekalla kerralla.
Tässä vähän sitäkin, että automyyjän pitäisi osata kertoa, kaikki eivät todellakaan osaa ja itse pitäisi osata myös kysyä, että onko tässä mallissa jo esim lämmitetty ratti kun näkyy tulleen kesken 2021 jne. Ja olen siis katsellut noita autolle.com vähän ajettuja privaliisareita. Toki uusistakin pitää tietää yhtä sun toista, on saatettu poistaa ominaisuuksia uusista vs. vanhat joista on esim koeajovideoita katsellut.
Jaa no sitten, jos noin on. Saa nähdä milloin hinta muuttuu jos milloinkaan, kun on niin monta kk jo ilmeisesti ollut kalliin sähkön aikana. Toisaalta kilpailevassa läheisessä Sellossa on edelleen (toistaiseksi) ilmainen lataus...En tiedä plugitin ja kiinteistön välisestä sopimuksesta. Mutta yleensä nuo toimii niin, että kiinteistö omistaa laturit ja sähköliittymän, ja plugit hoitaa laturien asennuksen, ylläpidon ja asiakkailta laskuttamisen. Kiinteistön omistaja asettaa pilvipalvelussa lataukselle hinnan, jonka plugit sitten laskuttaa lataajilta ja välittää kiinteistölle. Plugitilla on luultavasti kiinteä, laturikohtainen kk-maksu, jolla touhu on heidän näkökulmastaan kannattavaa riippumatta siitä, mitä kiinteistö laskuttaa lataajiltaan...
On tuossa se hyvä puoli että onnistuu painelu talvisormikkaillakin, kosketusnäyttö ei ainakaan itselläni toimi hanskoillani kai kun on kaiketi kapasitiivinen eivätkä sormikkaani oli erikoissormikkaat nimenomaan some-käyttöön...
Minä päättelin että Tesla-kuski nyt varsinkin joutuu ihmettelemään fyysisten nappuloiden määrää. Teslassa kun on vain yksi nappula, ja sekin ajajan housuissa.Haluatko avata vielä vähän lisää?
Ooookei ... No joo Ei siis onhan toi ratti totaali hirvitys. Kyllä tuo itselle toimisi funktionaalisesta suunnasta oletuksella etteivät MITKÄÄN napit ole kosketuspainikkeita. Mutta kauneus, keskivertokuluttajan tai etenkin Toyotakuskin kyvyt ja halukkuus oppia... ei jatkoon. Todella moni noista napeista voisi olla toteutettu fiksummin ja todennäköisesti vähemmällä nappiviidakolla.Minä päättelin että Tesla-kuski nyt varsinkin joutuu ihmettelemään fyysisten nappuloiden määrää. Teslassa kun on vain yksi nappula, ja sekin ajajan housuissa.
No mut nythän niillä on varaa ostaa enemmän sähköä kun saavat siitä rahaakin.Valehtelivat sitten kun kesällä pudottivat kapasiteettia sähkön riittävyyteen vedoten kun sen nyt yllättäen voi kappas vaan maksullisuuden jälkeen kääntää täydelle teholle!
Mielenkiintoinen väite. Valot on tähän saakka jotakuinkin parhaimmat mitä mulla on ollut. Edelliset oli Audi A4 ja A6 xenoneilla. Vuoden vanhan Hyundai Konan LED-valot oli aivan surkeat Teslaan verrattuna. Lieneekö valojesi säätö ollut pielessä tai sitten ne on edustaneet jotain varhaista generaatiota?
Siis katotsä oikeesti jotain TM testejä? Sama lehti joka väitti että 249g kuvauskoptereita voi lennättää ilman lupaa yms perseilyt.
Siis puhutaanko nyt samasta TM:stä joka väitetysti dissaa Teslaa koska VAG mainostaa lehdessä niin paljon?
Koeajovideoiden perusteella en kyllä keksi tilannetta, missä joku ostaisi tuon toyota bz4x:n. Toki joillekin vanhuksille, jotka ovat aina ajaneet toyotaa voi tietysti upota kuin väärä raha. Mutta eihän se tainnut muuten tuoda pöytään mitään ainakaan parempaa kuin mitä olisi jo muilta valmistajilta tullut hieman paremman näköisinä. Esim. ID4 ja skoda enyaq.
edit. Neliveto taitaa olla halvin tällä hetkellä, eli siinä voisi tietysti olla joku ohuen ohut myyntivaltti.