3 vuotta sitten maksoi maailmanhistorian suurimmat vuosittaiset tuloverot:
![]()
Elon Musk’s Big Giant Enormous Tax Bill | The Daily Economy
"Democratic proposals generally involve making the tax code even more complicated, with the Alternative Minimum Tax applying to increasing numbers of t ...aier.org
Totta unohdin tuon. Taisi tulla hiukan kiire noiden myyntien kanssa tai mistä lie johtui, mutta olin tosiaan väärässä. Mutta todella minimaalisilla tuloveroille se normaalisti menee. Jotain muutaman kymmenen tuhannen miniveroja maksaa, mutta ei tosiaan mitään isoja veroja (pois lukien tuo yksi vuosi). Mutta kyllä, olin täysin väärässä.
Höpöhöpö.
Ei ole kehunut mitään tuollaista.
Kyllä se joskus Teslan jossain tapahtumassa naureskeli nimenomaan sille kuinka ei kannata maksaa veroja jos ei ole ihan pakko ja liittyi sen omiinkin veroihin kun joku fanipoju niitä yleisöstä kyseli. Mitään lähdettä mulla ei ole, eli teoriassa voin muistaa väärinkin. Jossain vaiheessa Tesla oli niin iso osa mun salkussa, että tuli katottua kaikki Teslan tapahtumat ja myös ne epämiellyttävät kohdat kun Musk vastailu sijoittajien kysymyksiin (siis muuhunkin kuin Teslaan liittyviin).
SpaceXn laukaisupalvelujen käyttäminen säästää USAn liittovaltiolta monta miljardia vuodessa, koska on laukaisupalveluita mitä se tarvii ja joita SpaceX myy paljon halvemmalla kuin ULA.
Mutta ei se silti sitä poista, että kyllä se on saamapuolella. En mä kritisoinut siis sitä että Space X lentää tai Tesla myy päästöoikeuksia, mutta Muskin bisnekset on aina kiinni siitä, että on isoja maksajia (yhteiskunta).
Ja Teslan saamat hiilikauppatuet on kylläkin ihan niiden demokraatteja äänestävien "luonnonsuojelijoiden" keksintöä. He halusivat, että tuotetaan vähäpäästöisiä autoja.
Onko se raha jotenkin eri makuista tai hajuista jos sen on luvannut demokraatit, vai mikä tässä oli pointtina?
Se, että Elonin firma tekee niitä viherpiipertäjien ja demokraattien haluamia vähänpäästöisiä autoja ei tee Elonista tukien väärinkäyttäjää vaan viherpiipertäjien toiveen toteuttajan.
Käyttää niitä tukiaan väärin tai ei niin silti niitä tukia saa. Teslaa ei olisi olemassa nykymallissaan ilman päästökauppaa.