Tyhmä kysymys. Mulla on kolme lisenssiä (2 kpl w7 pro ja yksi w8 pro) ja 2 niistä on 10 koneissa käytössä. Nyt pitäis asentaa kolmanteen koneeseen 10. Mulla ei ole pienintäkään hajua mitkä kaksi kolmesta on käytössä. Tuolla ylemmällä slmgr /dli kokeillen palauttaa avaimen pätkän, joka ei täsmää yhteenkään lisenssiin. Kertooko kone asennusvaiheessa, että tää lisenssi on käytössä, jos yrittää väärää? Vai riittääkö, että on vaan validi koodi?
e: Olis kyllä ihan hyvä asennuksen lisäksi saada jotain kautta selville mikä lisenssi on missäkin koneessa![]()
Speccyllä olen itse katsonut tuoteavaimet, mutta toimiikohan Windows 10:n lisenssimaailmassa? Seiskassa siis on toiminut, ja sillä katsonut mitkäs lisensseistä olikaan jo käytössä…
Kone tuskin kertoo asennusvaiheessa, että tämä avain on jo käytössä, vaan mikäli avain aktivoidaan tälle uudelle asennukselle, alkaa pian vanhalla asennuksella valitus siitä, että tämä Windows-kopio ei ole aito. Eli kannattaa tosiaan metsästää nyt noista kolmesta avaimesta se, joka ei ole missään käytössä.
Eli kokeile Speccyä, ovatko sen ilmoittamat Product-keyt lainkaan samat kuin mitä olet itsellesi kirjoittanut ylös?
Voi olla tyhmä kysymys mutta ostatteko noita harmaan alueen avaimia sen takia kun aidot maksaa aivan helvetisti liikaa (w11 pro retail 250€......) vai mikä siinä sitten on?
.