Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Asennat vaan saman version (Home tai Pro) kun nyt on asennettuna, aktivoituu automaattisesti kun pääsee nettiin.
Jos ihan pakko on ostaa kaupasta kunnon Retail versio, niin sitten hinnat alkaa reilusta satasesta, riippuen versiosta (Home, Pro jne...) ja kielestä. Eipä taida noilla kauheasti olla eroa kauppojen välillä, koska MS on aikas tiukasti hinnoitellu nuo tuotteet.Pitäisi uusi Windows 10 hankkia.
Mistä on paras ostaa varmasti aito? Verkkokaupassa, proshopissa ja gigantissa esim. on noita oem-versiota, mutta onko jossain suunnilleen vastaavan hintaista normaaliversiota. Home-versio varmaankin riittää minulle.
Jos ostaa oem-version, se on yhteen koneeseen eikös? Paljonkos komponentteja saa päivitellä ennenkuin tarvitsee ostaa uusi?
Ja saakos Windows 11 päivitettyä sitten tarvittaessa? Oletan että se toimisi omalla koneella vai tarviiko se jotain ihmeitä?
slmgr /dlv
Mulla on kone menossa myyntiin ja siinä validi win10. Voinko nollata sen jollain tehdasasetusten palautuksella, ettei sinne jäisi mitään henk koht juttuja talteen? Että menisi sit myyntikuntoon? Vai onko ainut vaihtoehto re-install usb median avulla?
Mulla on kone menossa myyntiin ja siinä validi win10. Voinko nollata sen jollain tehdasasetusten palautuksella, ettei sinne jäisi mitään henk koht juttuja talteen? Että menisi sit myyntikuntoon? Vai onko ainut vaihtoehto re-install usb median avulla?
Ihan pelikone, josta otan erilliset SSD:t ulos ja jätän m.2 levyn myyntiä ja käyttistä varten. Näköjään onkin sitten vähän isompi homma.Ilmeisesti läppäri yhdellä kovolla? Helpointahan se on pistää uusi windows sisään ja sillä samalla työkalulla asemien sweeppaus.
Ihan pelikone, josta otan erilliset SSD:t ulos ja jätän m.2 levyn myyntiä ja käyttistä varten. Näköjään onkin sitten vähän isompi homma.
OK, on mulla win10 usb tikku olemassa ja käytän sitä samaa product keytä millä se on nyttenkin. Mut onko vaaraa, että se ei anna asentaa win10:stä sillä keylla, jos se vielä aktiivisena tossa mun vanhassa?Eikait tuolle m.2-levylle mitään eraseja tarvitse tehdä. USB sisään ja osioiden poisto ja asennus.
OK, on mulla win10 usb tikku olemassa ja käytän sitä samaa product keytä millä se on nyttenkin. Mut onko vaaraa, että se ei anna asentaa win10:stä sillä keylla, jos se vielä aktiivisena tossa mun vanhassa?
Tsekkaa emolevyn BIOS josko sieltä löytyisi Secure Erase -toiminto, sillä voit tyhjentää tuon M.2-levyn ennen uudelleenasennusta tikulta.OK, on mulla win10 usb tikku olemassa ja käytän sitä samaa product keytä millä se on nyttenkin. Mut onko vaaraa, että se ei anna asentaa win10:stä sillä keylla, jos se vielä aktiivisena tossa mun vanhassa?
Onhan se lisenssi varmasti Retail versio? OEM joutuu kikkailemaan MS tilin kautta...OK, on mulla win10 usb tikku olemassa ja käytän sitä samaa product keytä millä se on nyttenkin. Mut onko vaaraa, että se ei anna asentaa win10:stä sillä keylla, jos se vielä aktiivisena tossa mun vanhassa?
slmgr /dli
No tätä mä itseasiassa hain. Tämähän olisi helpoin vaihtoehto?Settings - Update & Security - Recovery - Reset this PC:n alta Get Started - Remove everything.
Tuolla tavalla kone palautuu tilaan Windowssin asennuksen jälkeen ja se myös ylikirjoittaa tyhjäksi jäävän tilan, eli mitään sun tietoja ei pitäisi olla palautettavissa koneelta tuon suorittamisen jälkeen. Toi resetin suoritus kestää varsin pitkään tuon ylikirjoituksen vuoksi.
No tätä mä itseasiassa hain. Tämähän olisi helpoin vaihtoehto?
Ei se toiminut, pyyti asennusmediaa. No, laitoin secure erasen bios:sta ja sitten vaan usb medialta winukka sisään. Päivitysrumbaan menee vaan sit taas tosi, eikä pääse tän uuden koneen kanssa ihan hetkeen vielä leikkimään...
Varmistitko ensin, mikä Windows lisenssi koneessa oli, jotta onko siirto mahdollista pelkällä avaimella?Ei se toiminut, pyyti asennusmediaa. No, laitoin secure erasen bios:sta ja sitten vaan usb medialta winukka sisään. Päivitysrumbaan menee vaan sit taas tosi, eikä pääse tän uuden koneen kanssa ihan hetkeen vielä leikkimään...
Sain asennettua win10 siihen samalla product keyllä, laittelen tänään myyntiin tänne.Varmistitko ensin, mikä Windows lisenssi koneessa oli, jotta onko siirto mahdollista pelkällä avaimella?
Puhuin tästä mun uudesta koneesta, että vanhan pyyhkimiseen ja myyntikuntoon menemiseen menee tovi. Nyt jo uuden koneen kellottelut käynnissä.Ööh, miksi sun mitään pitäisi päivittää toisellehan tuo menee MITÄ
Kyllä voin ohittaa ja olen ohittanut win 10 prossa ms-tilin salasana kyselyn. Mutta tuossa kannettavassa se ei onnistunut paikallisellakaan tilillä, tosin home versio. Mistähän nämä erot johtuu?MS-tili-tunnuksien salasanakyselyä ei tosiaan voi netplwiz:stä ohittaa, paikallisen tilin kyllä.
Koko ohjelmasta en ole ennen kuullutkaan mutta kun laittaa netplwiz google hakuun niin ensimmäisenä ehdottaa jo netplwiz doesn't show checkbox. Eli ei varmaan mikään harvinainen vika ko. ohjelmassa. Tuossa nyt eka linkki mitä tarjosi Users must enter a user name and password checkbox missing from netplwiz in Windows 10 Fix. Vähän rekisteri puukostusta. Toisessa paikassa sanottiin että jos windows hello sign in on päällä aiheuttaa sekin samaaKyllä voin ohittaa ja olen ohittanut win 10 prossa ms-tilin salasana kyselyn. Mutta tuossa kannettavassa se ei onnistunut paikallisellakaan tilillä, tosin home versio. Mistähän nämä erot johtuu?
Ajattelin itsekin että voi olla tuo hello sign in, tosin se on käytössä vain yhdellä tilillä mutta voihan se silti estää kaikilta. Loppui sitten aika kesken. Kiitokset.Koko ohjelmasta en ole ennen kuullutkaan mutta kun laittaa netplwiz google hakuun niin ensimmäisenä ehdottaa jo netplwiz doesn't show checkbox. Eli ei varmaan mikään harvinainen vika ko. ohjelmassa. Tuossa nyt eka linkki mitä tarjosi Users must enter a user name and password checkbox missing from netplwiz in Windows 10 Fix. Vähän rekisteri puukostusta. Toisessa paikassa sanottiin että jos windows hello sign in on päällä aiheuttaa sekin samaa
Tuo on vain vaihtoehtoinen tapa tehdä sama asia kuin netplwiz (eli "control userpasswords2"). Kumpikaan ei jätä defaultpasswordia selväkielisenä rekisteriin ja ymmärtääkseni ne toimivat näiltä osin aivan samoin.Tällä ei kysele salasanoja:
Onko asetettu manuaalisesti DNS? Kokeile vaihtaa esim Googlen DNS palvelimiin väliaikaisesti, että onko eroa toimivuudessa (8.8.8.8 ja 8.8.4.4). Etsi sitten itselle sopiva DNS tarjoaja, niitä kun piisaa myöskin...Internet on rikki .. luulin että on modeemista kiinni mutta sama juttu mökkiläppärillä puhelimen wifillä, Chrome ei välillä yhdistä vaikka netti näkyy ja olemassaolevat streamit pyörii. Onkohan ongelma Chromessa vai jossain Windows-roskan järjestelmän syövereissä?
"This site can’t be reached
xxx took too long to respond"
Onko asetettu manuaalisesti DNS? Kokeile vaihtaa esim Googlen DNS palvelimiin väliaikaisesti, että onko eroa toimivuudessa (8.8.8.8 ja 8.8.4.4). Etsi sitten itselle sopiva DNS tarjoaja, niitä kun piisaa myöskin...
Onko sitten Chromessa lisäosia taikka muutettu käsin asetuksia, jotka voi haitata. Toimiiko muut selaimet, esim. Edge ongelmitta? Toimiiko muut Internet yhteyttä käyttävät sovellukset?Kai se DNS tulee melko automaagisesti puhelimesta. Terminaalin nslookup ja ping löysi kyllä heti osoitteet mihin Chrome ei mennyt
Tyhmä kysymys. Mulla on kolme lisenssiä (2 kpl w7 pro ja yksi w8 pro) ja 2 niistä on 10 koneissa käytössä. Nyt pitäis asentaa kolmanteen koneeseen 10. Mulla ei ole pienintäkään hajua mitkä kaksi kolmesta on käytössä. Tuolla ylemmällä slmgr /dli kokeillen palauttaa avaimen pätkän, joka ei täsmää yhteenkään lisenssiin. Kertooko kone asennusvaiheessa, että tää lisenssi on käytössä, jos yrittää väärää? Vai riittääkö, että on vaan validi koodi?
e: Olis kyllä ihan hyvä asennuksen lisäksi saada jotain kautta selville mikä lisenssi on missäkin koneessa
Speccyllä olen itse katsonut tuoteavaimet, mutta toimiikohan Windows 10:n lisenssimaailmassa? Seiskassa siis on toiminut, ja sillä katsonut mitkäs lisensseistä olikaan jo käytössä…
Kone tuskin kertoo asennusvaiheessa, että tämä avain on jo käytössä, vaan mikäli avain aktivoidaan tälle uudelle asennukselle, alkaa pian vanhalla asennuksella valitus siitä, että tämä Windows-kopio ei ole aito. Eli kannattaa tosiaan metsästää nyt noista kolmesta avaimesta se, joka ei ole missään käytössä.
Eli kokeile Speccyä, ovatko sen ilmoittamat Product-keyt lainkaan samat kuin mitä olet itsellesi kirjoittanut ylös?
Jos muutamaan päivään ei toiset koneet ala herjailemaan aktivointia niin sitten taisi käydä mäihäNäytti menevän ongelmitta toisella w7 pro koodilla. Joko ei tarkistele mitään tai sitten arvasin sattumalta oikein
Ostin Livekortista Windows 10 -lisenssin, jonka kanssa on ongelmia. Tiedän, että nuo koodit ovat vähän harmaata aluetta, mutta arvelin Livekortin luotettavaksi paikaksi.
Heti alussa koodi ei suostunut aktivoitumaan, vaan valitti, että se on jo käytössä jonkun toisen laitteessa. Aktivoin puhelimen kautta ja toimi jonkun aikaa. Sitten taas aktivointi poistui ja aktivoin uudelleen ja toimi hetken. Nyt taas äsken hävisi aktivointi ja Windows herjaa, että sama koodi on käytössä jonkun toisen laitteessa. Kertooko tuo siitä, että jollakin toisella oli jo tismalleen sama lisenssi käytössä ja nyt me kaksi kilpaillaan siitä? Vai voiko olla bugi? Tasan yhdelle omalle koneelle käytetty koodi, eikä komponentteja ole vaihdettu.
Livekortin asiakaspalvelu väittää, että on mahdotonta, että joku toinen olisi nähnyt koodin. Pitivät myös mahdottomana, että se olisi ollut oston jälkeen jo jonkun toisen käytössä, vaikka oma Windows sitä herjasi.
Tuosta taistelinkin Livekortin chatin kanssa ties kuinka pitkään. Toistivat vain, kuinka on mahdotonta, että koodi olisi voinut olla jollain toisella käytössä ennen minua. Eivät voineet myöntää, että vika on heillä. En tiedä, viitsiikö halvan lisenssin takia käyttää enempää aikaa. Boikottiin menee kyllä myyjäJos se ei toimi, niin Livekortilta vaan uusi avain. Se on heidän ongelma, ei sinun.
Voi olla tyhmä kysymys mutta ostatteko noita harmaan alueen avaimia sen takia kun aidot maksaa aivan helvetisti liikaa (w11 pro retail 250€......) vai mikä siinä sitten on?
Noh, muotoillaan vastaus näin, jos pidän molemmissa käsissä samanlaista omenaa ja myyn toista 3 eurolla ja toista 119 eurolla (Jimm'sin hinta), niin kumman ostat?Voi olla tyhmä kysymys mutta ostatteko noita harmaan alueen avaimia sen takia kun aidot maksaa aivan helvetisti liikaa (w11 pro retail 250€......) vai mikä siinä sitten on?
Jos sais valita jonku applen tuotteen hintaan 5€ tai 100€ niin valinta olisi 100euron?Toi kysymys on windowskäyttäjälle aika paha.... Mutta tottakai sen halvemman (Applekäyttäjät maksais sen kalliimman koska.....Omena)