Eli kuluttaako uudet konsolit merkittävästi vähemmän sähköä koska eivät ole niin tehokkaita?
Teoriassa näin mutta PS5 pro kuluttaa lähes saman kuin Base model mutta paljon tehokkaampi kapitus ja toki kalliimpikin.
Mutta mitä tarkoitin tuolla "natiiviteholla" oli se että nahkatakkimies sanoi vuosia sitten että se aika alkaa olemaan takanapäin kun kahden vuoden syklissä sinä sait samalla rahalla tuplatehon GPU markkinoilla tai sitten samalla "teholla" puolet pienemmän W kulutuksen.
Uudesta Xboxistahan oli se huhu että vastaisi tonnin hintalapulla noin 3k-4k€ PC:tä niin suorituskyvyssä(Reso/FPS?) mutta en jaksa uskoa että raa'assa laskentatehossa kuitenkaan.
Mäsälläkin on varmasti omat AI skaalaukset tulossa missä 1080 reso skaalataan 4k ilman että huomaat eroa ja sitten jos konsoleihin tulee omat FG juttunsakin vielä millä voidaan nostella FPS lukemia haluttuun lukemaan jne.
Joten minun tulevaisuudessa mistä puhuin niin Xss tapainen saattaisi AI turvin esittää korkeampaa FPS lukemaa ja Resoa kuin virkaveljensä XsX ja PS5 jos nämä olisivat natiivina 1440/30 ja Xss menee 576/30->2160/60 AI:ta käyttämällä ja luonnollisesti kuluttaen vähemmän sähköä.
Tärkeintähän ei ole se mitä konsolissa tapahtuu vaan mitä ruudulla näkyy?
Itse olin vuosikausia kaikkia näitä DLSS ja muita hokkuspokkus konsteja vastaan koska natiivi näyttää sen todellisen tehon(Pe*kele!) mutta tässä kun tarpeeksi minäkin saanut iskuja päin näköä niin pakko alkaa näkemään asiat toisin.
Toki voin olla väärässä ja toivonkin sitä että PS6 maksaa sen saman kuin nytten PS5 base malli ja olisi tuplasti/triplasti enemmän laskentatehoa kuin PS5 prossa mutta epäilenpä koska eroja ei tehdä enään niinkään hardware tasolla(samalla hintalapulla) vaan software tasolla... Tämä luonnollisesti oma olettamus asiasta mitä tulee tulevaisuuteen ellei juuri raudantasolla keksitä jotain uusia asioita.