Ainoastaan nuo WIN näppäinyhdistelmät näyttäisi olevan "helpohko" poistaa käytöstä (Group policy taikka rekisterin puukotusta vaatii), mutta vaatii aina uudelleen käynnistyksen jos tarvii vaihdella ON/OFF. Tässä tapauksessa ongelmana lienee CTRL+P, jota ei ainakaan suoraan Windowsin kautta tunnu saavan mitenkään poistettua käytöstä (itse en löytänyt keinoa).
Avuksi voi ottaa AutoHotkey softan, jolla voit vapaasti itse asettaa halutut yhdistelmät pois käytöstä, eikä tarvii käynnistellä edes konetta. Senkus aktivoit vaan skriptin ja homma selvä.
Lataa itse softa, voit valita Installer, jolloin se asentaa globaalisti tuon ja taitaa assosioida myöskin .ahk tiedostot sille automaattisesti, taikka sitten voit ladata ZIP tiedostona ja käyttää manuaalisesti (aka portable, senkus drag&drop skripti tiedoston AutoHotkey EXEn päälle), myöskin skriptin kääntäminen omaksi ajettavaksi EXE -tiedostoksi on mahdollista (kätevä jos ei tarvii muuttaa mitään, taikka siirtää toisiin koneisiin). Oman valinnan mukaan...
www.autohotkey.com
Sitten teet tekstitiedoston (tiedostopääte .ahk), jonne laitat halutut estot näppäinyhdistelmille, esimerkiksi:
Koodi:
#NoEnv ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases.
SendMode Input ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability.
^p::return ; Estä CTRL+P pikanäppäinyhdistelmä
Täältä löytyy lisätietoa noista näppäimistä enemmän:
Learn details about hotkeys in general, modifier symbols, context-sensitive hotkeys, custom combinations, mouse wheel hotkeys, function hotkeys, etc.
www.autohotkey.com
Sitten varoituksen sananen, jotkut pelit saattaa tunnistaa AutoHotkeyn huijauksena, eli kannattaa sammutella etenkin ennen moninpelejä, joissa huijauksen esto softat skannailee ahkeraan. Pahimmassa tapauksessa saattaa napsahtaa bannit, näistä on saanut lukea kokemuksia...
Taikka opetella lukitsemaan kone aina kun ei ole sen äärellä itse (WIN+L)...