VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Mikähän business idea Applella on, ettei Visionia ole tarjolla kuin muutamaan maahan?
Varmaan laskeneet ettei nykyhintainen kypärä myy tarpeeksi kuin muutamassa maassa, pitäisi kuitenkin lokalisaatiot, tuki yms. rakentaa kaikkiin maihin missä tuotetta myydään. Business keissi kypärän taustalla lienee kehitellä käyttis, sdk ja ekosysteemi puhelimen korvaaville laseille xr-laitteen muodossa ennen kuin lasi form factor on mahdollinen. Halvempi vision pro versio huhujen mukaan lakkautettiin ja lasikehitystä yritetään nopeuttaa.

Toki puhelimen korvaavat lasit ovat olleet pitkään tulossa 5v päästä. Metan vuodentakainen orion prototyyppi olis jo lähelle toimiva puhelimenkorvike muuten kuin hinnan puolesta. Tulee ar-lasit olemaan samanlainen muutos puhelinpuolella kuin mitä iphone ja android aloittivat 2007 aikoihin. Aluksi tietenkin pienemmällä porukalle kalliilla ja teknologian parantuessa ja halpuessa myös massoille ja nirsommille. Ei jää ikävä saippualaatikon tuijottelua kohtaan.
05_whatcomesnext.png
 
Viimeksi muokattu:
Ja pitää vielä palata Valven uusiin laseihin. Pakko ihmetellä, ettei Metan miljardibudjeteilla oleva miesarmeija ole oivaltanut tuota Valven foveated streamingiä ennemmin.
Tuollahan saisi paljon näyttävämpiä standalone pelejä ja luultavasti kopioivat tuon idean seuraavan sukupolven laseihin.
Tässä näkee sen kun talo kasvaa riittävän isoksi niin budjetin hallinta ja tehokas toiminta on hankalaa.
Foveated streaming on ollut olemassa jo pari vuotta, joten se ei ole mitään salattua ja mullistavaa tekniikkaa, se vain mahdollistaa laadukkaamman langattoman kuvansiirron PC:ltä VR laseihin.
Itse asiassa Quest Pro, Vive XR Elite ja ilmeisesti myös Play For Dream ovat tuettujen lasien joukossa, joten Steam Frame ei ole ensimmäinen headset joka tukee kyseistä ominaisuutta.
Ainoa standalone pelaamisen auttava silmän seurantaa hyödyntävä tekniikka on Foveater rendering ja sitä toivottavasti tullaan näkemään paljon enemmän tulevaisuudessa kaikilla alustoilla.
 
Foveated streaming on ollut olemassa jo pari vuotta, joten se ei ole mitään salattua ja mullistavaa tekniikkaa, se vain mahdollistaa laadukkaamman langattoman kuvansiirron PC:ltä VR laseihin.
Itse asiassa Quest Pro, Vive XR Elite ja ilmeisesti myös Play For Dream ovat tuettujen lasien joukossa, joten Steam Frame ei ole ensimmäinen headset joka tukee kyseistä ominaisuutta.
Ainoa standalone pelaamisen auttava silmän seurantaa hyödyntävä tekniikka on Foveater rendering ja sitä toivottavasti tullaan näkemään paljon enemmän tulevaisuudessa kaikilla alustoilla.
Virtual desktop lisäsi sen bitrate based foveated renderingin jo aikoja sit.
 
Ainoa standalone pelaamisen auttava silmän seurantaa hyödyntävä tekniikka on Foveater rendering ja sitä toivottavasti tullaan näkemään paljon enemmän tulevaisuudessa kaikilla alustoilla.
Yes, tätä toivoisin itsekkin. Edut hyvin käytettynä ovat kiistattomat.

Erityisen hyvä olisi jos tuleva Quest 4 tukisi myös tätä, eikä Meta tyytyisi nokittamaan OLEDilla ja 4K:lla yksistään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 215
Viestejä
4 998 608
Jäsenet
80 236
Uusin jäsen
rufhvb

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom