Itse tykkäsin kovastikkin pico 4:sta. Kahden kokeilun jälkeen pupil swim ja liian kova pääosa otsaa vasten oli pääsyyt palautuksiin.
Olisin varmaankin käynyt nyt ostamassa tuon pico 4 ultran, mutta steam frame menee minulla sen edelle.
Ehdottomasti 399€ hintaan mainio ostos.
Tuo otsapanta oli itsellänikin turhan kova pidemmässä sessiossa. Mutta toisaalta ehkä pantakin oli hiukan liian kireällä, vähempikin olisi riittänyt paikoillaan pysymiseen.
Pari huomiota:
- Kaiuttimet on aika kaukana päästä, ja ympäristön äänet tulee aika kovaa läpi vieden immersiota. Äänet pitää olla melko kovalla verrattuna Quest 3:een jota pikaisesti kaupassa testasin.
- Steam-pelien streamaus on vähän turhankin hankalaa, kun ensin pitää käynnistää lasit, sitten connect softa, sitten steamvr, sitten peli (ja Eliten tapauksessa käynnistyy pelkkä launcher, jonka jälkeen pitää vielä käydä windowsin työpöydältä käynnistämässä peli. Ja noilla ohjaimilla joutuu operoimaan, vaikkei niitä itse pelaamisessa tarvitse mihinkään. Ja mihin ne sitten laittaa siksi aikaa kun pöydällä on HOTAS, näppis, hiiri... Mutta varmaan tuon oppii aikanaan.
- Läpinäkyvyystila on minusta hyvä, tosin siihen pääsemiseksi tarvitaan molempia ohjaimia, jotka pitää sokkona etsiä jostain jos on pelaamassa peliä joka ei niitä käytä.
- Resoluutio on riittävä, mutta hiukan yllätyin kuinka hyvin pikselit tuossakin vielä erottuu. Mutta kuten sanottu, oikein hyvät nuo on.
- Niskapannan akkukotelo häiritsee tuolissa istuessa ja pää on oudosti "könöllään" eteenpäin. Pitää viritellä jotain ratkaisuja tuohon.
- Wifin kautta toimii PCVR oikein mainiosti, vaikka kytkennät menee niin että kone on kiinni kytkimessä joka on kiinni mesh-tukarissa, josta mennään reitittimelle ilmateitse ehkäpä max 250Mbps nopeudella.
Jotain muutakin varmaan oli mutta en nyt muista. Niin tai näin, tyytyväinen olen ostokseen tähän asti. Latausongelmakin ratkesi kytkemällä erilliseen laturiin.