Virallinen: NVIDIA vs AMD (vs Intel) keskustelu- ja väittelyketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Steamin huhtikuun hardware surveyssä 5070, 5070 Ti, 5080 ja 5090 kivasti edustettuina, mutta AMD:n 9070 kortteja ei ole edes listattu. Oliko AMD:n "hyvät myynnit" uutisankka?

Tuo on vaihtoehto yksi, eikä havainnot tunnu tukevan sitä. Edelleen tuntuu kaikki menevän, jos päästään edes 10% päähän ovh:sta ja useat toisistaan riippumattomat lähteet ovat sanoneet että nämä myyvät erittäin hyvin ja nvidia ei toimita kortteja juuri yhtään. Melkein kaikissa kaupoissa voi myös järjestää tuotteita suosion mukaan ja 9070-sarja on järjestään kärjessä.

Toinen vaihtoehto, jota havainnot pitkältä ajalta taasen tuntuvat tukevan, on se, että steam hardware survey ei anna todellista kuvaa markkinatilanteesta.

Kolmas vaihtoehto on, että erillisnäyttiksiä menee moninkertainen määrä valmispaketeissa verrattuna irtomyyntiin ja siellä nvidia jyrää moninkertaisella volyymilla ja työntävät kaikki kortit tuonne. Ehkä asia on näin, vaikka vaikea omien kokemusten mukaan uskoa

Kolmas vaihtoehto on, että erillisnäyttiksiä menee moninkertainen määrä valmispaketeissa verrattuna irtomyyntiin ja siellä nvidia jyrää moninkertaisella volyymilla ja työntävät kaikki kortit tuonne. Ehkä asia on näin, vaikka vaikea omien kokemusten mukaan uskoa
Minä olen itse sitä mieltä että nämä DIY rakentelut eli irtomyynti on hyvin hyvin pientä askartelua isossa kuvassa. Suodattuu hardware surveystä kokonaan pois tuommoiset muutaman sadan tai tuhannen kortin massa. Pilkkuvirhe/kohinaa.

Minä olen itse sitä mieltä että nämä DIY rakentelut eli irtomyynti on hyvin hyvin pientä askartelua isossa kuvassa. Suodattuu hardware surveystä kokonaan pois tuommoiset muutaman sadan tai tuhannen kortin massa. Pilkkuvirhe/kohinaa.

Pelkästään Suomessa on kauppojen saldojen mukaan myyty tuhatmäärin 9070-sarjaa ja huhu oli että niitä olisi globaalisti toimitettu 200000 - 300000 julkaisupäiväksi ja kaikki menivät. Ei mitenkään huku marginaaliin tuollaiset lukemat. AMD:n osavuosikatsauksestahan voidaan jotain päätellä sitten kun se tulee

Yksi skenaario 9000-sarjan puuttumiseen Steamin listoilta on yksinkertaisesti se, ettei se tullut mukaan kyselyyn. Itselläkin tuli tuo kysely, mutta ei tullut katsottua oliko lähetettävässä raportissa listattu sisäinen näytönohjain vai 9070XT. Redditissä oli joillakin juuri tuo edellä mainittu.

Linuxin listauksessa 9070/9070XT puolestaan löytyy (ilmeisesti oli jo edellisen kuun kyselyssä), kun taas 5000-sarja puuttuu kokonaan. Ehkei näistä voi kovin pitkälle meneviä päätelmiä tehdä markkinaosuudesta.

1746436347538.png

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
276 358
Jäsenet
77 468
Uusin jäsen
sibbe25

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom