- Liittynyt
- 28.10.2016
- Viestejä
- 6 253
Kingdom Come: Deliverance (PC)
Tulipahan vihdoin tämäkin mammutti alotettua ja pelattua loppuun. Aluksi olin vähän penseä tämän suhteen, mutta hyvin pian tämä alkoi rapsuttaa sitä samaa kutinaa mitä esimerkiksi Skyrimkin. Pelikelloon tuli lopulta 106 tuntia, ja itse peli sano että aikajanaalla 95 tuntia. Kaikki questit pelin mukaan pelasin vaikka ainakin yksi meni tilaan "failed". Saavutuksia vaatimattomat <50%, joskin pari sieltä vähän saavutetuistakin. Toki ilman lisäreitä 100% olis mahdotonta.
Paljon tuli pelissä haahuiltua, levutettua hahmoa ja keräiltyä tavaraa. Vaikka peli ei sisällä mitään superharvinaisia itemejä joita lähtisi metsästämään tahi paljoakaan ostettavaa 20-30h jälkeen, nii silti jostain syystä jaksoin pyöriskellä bandit campeissa ja (sala)metsästää eläimiä metsässä ja nostaa taitotasoja jopa alchemystä lvl 13 asti.
Pelissä on ihan hemmetisti tunnelmaa. Valaistus, ympäristö ja luonto on ihan omiaan siihen, että tuolla oli kiva pyöriä ympäriinsä. Erityismaininnan voi antaa pelin kartasta joka ei ole sandbox-peliksi liian iso vaan tulee pelin kuluessa tutuksi, mutta tehtävissä ei silti päädytä koluamaan samoja paikkoja koko aikaa. Juonitehtävät oli paikoin ihan jees, mutta koska levutin hahmon niin korkealle, oli varsinki loppupään tehtävät välillä jopa koomisen helppoja. Alussa hahmo on täysmitätön sepänpoika, lopussa supersotilas joka tappaa puolet armeijasta yksin, kunhan nyt ei kaikkien kimppuun käy kerralla. Juoni nyt oli keskinkertainen, mitä voinee pitää positiivisena kommenttina minun suusta. Ei herättänyt itsessä tunteita suuntaan tai toiseen, ääninäyttely ja tekstit ihan jees.
Paljon kehuttu/parjattu taistelujärjestelmä minusta lopulta päätyi varsin yksioikoiseksi vastaiskun hakkaamiseksi, enkä oikeen noihin hienouksiin tuossa päässyt. Lähes kaikki viholliset kaatui sillä, että odotti heidän lyövän ja sitten löi "riposten". Jousiammunta pysyi tyydyttävänä loppuun asti, oli aina yhtä hauskaa jos osui(tai ei osunut edes metrin päästä). Se olikin ainoa asekyky joka tuli nostettua tasolle 20.
Aivan niin "realistinen" tämä peli ei ollut mitä olin ymmärtänyt, aika paljon kaikkea pelillistä ja pelattavuutta lisäävää tähä oli laitettu. Sen lisäksi peli oli toisinaan hyvinkin vaihtelevan laatuinen. Toisinaan tuntui että maailma reagoi, toisinaan tuntui että meno oli kuin murmelin päivänä, samat jutut toistuu ilman suurempaa tolkkua. Toisinaan taas tuli sitten fiilis, että peli oli edelleen paikoin kesken.
Tulipahan vihdoin tämäkin mammutti alotettua ja pelattua loppuun. Aluksi olin vähän penseä tämän suhteen, mutta hyvin pian tämä alkoi rapsuttaa sitä samaa kutinaa mitä esimerkiksi Skyrimkin. Pelikelloon tuli lopulta 106 tuntia, ja itse peli sano että aikajanaalla 95 tuntia. Kaikki questit pelin mukaan pelasin vaikka ainakin yksi meni tilaan "failed". Saavutuksia vaatimattomat <50%, joskin pari sieltä vähän saavutetuistakin. Toki ilman lisäreitä 100% olis mahdotonta.
Paljon tuli pelissä haahuiltua, levutettua hahmoa ja keräiltyä tavaraa. Vaikka peli ei sisällä mitään superharvinaisia itemejä joita lähtisi metsästämään tahi paljoakaan ostettavaa 20-30h jälkeen, nii silti jostain syystä jaksoin pyöriskellä bandit campeissa ja (sala)metsästää eläimiä metsässä ja nostaa taitotasoja jopa alchemystä lvl 13 asti.
Pelissä on ihan hemmetisti tunnelmaa. Valaistus, ympäristö ja luonto on ihan omiaan siihen, että tuolla oli kiva pyöriä ympäriinsä. Erityismaininnan voi antaa pelin kartasta joka ei ole sandbox-peliksi liian iso vaan tulee pelin kuluessa tutuksi, mutta tehtävissä ei silti päädytä koluamaan samoja paikkoja koko aikaa. Juonitehtävät oli paikoin ihan jees, mutta koska levutin hahmon niin korkealle, oli varsinki loppupään tehtävät välillä jopa koomisen helppoja. Alussa hahmo on täysmitätön sepänpoika, lopussa supersotilas joka tappaa puolet armeijasta yksin, kunhan nyt ei kaikkien kimppuun käy kerralla. Juoni nyt oli keskinkertainen, mitä voinee pitää positiivisena kommenttina minun suusta. Ei herättänyt itsessä tunteita suuntaan tai toiseen, ääninäyttely ja tekstit ihan jees.
Paljon kehuttu/parjattu taistelujärjestelmä minusta lopulta päätyi varsin yksioikoiseksi vastaiskun hakkaamiseksi, enkä oikeen noihin hienouksiin tuossa päässyt. Lähes kaikki viholliset kaatui sillä, että odotti heidän lyövän ja sitten löi "riposten". Jousiammunta pysyi tyydyttävänä loppuun asti, oli aina yhtä hauskaa jos osui(tai ei osunut edes metrin päästä). Se olikin ainoa asekyky joka tuli nostettua tasolle 20.
Aivan niin "realistinen" tämä peli ei ollut mitä olin ymmärtänyt, aika paljon kaikkea pelillistä ja pelattavuutta lisäävää tähä oli laitettu. Sen lisäksi peli oli toisinaan hyvinkin vaihtelevan laatuinen. Toisinaan tuntui että maailma reagoi, toisinaan tuntui että meno oli kuin murmelin päivänä, samat jutut toistuu ilman suurempaa tolkkua. Toisinaan taas tuli sitten fiilis, että peli oli edelleen paikoin kesken.
Jossain määrin samanlaisia fiiliksiä herätti itellä tuo kakkonen. Kolmonen oli sit siihen verrattuna taas paluu lähemmäs ykköstä. Nuo pomot oli kyl muistaakseni lopulta kaikki helppoja, niissä oli joku yks asia jolla ne sit päihitti ihan satanolla.Spyro *snip*



Jätetääs pelaamatta ja ostamatta sitte.