- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 1 679
Trine 4: The Nightmare Prince
Takaisin 2.5d puzzletasohyppelyyn. Kolmosen keskeneräiseksi jäänyt juoni dumpattiin ja uusi (ihan yhtä yhdentekevä) tilalle. 100% achievementit noin 12 tunnissa kahdella pelaajalla pelattuna, vaikeustasona Normal ja pelitapana Classic (eli kaksi pelaajaa ei voi olla sama hahmo yhtä aikaa).
Trine 2 varmaan yhä puzzleiltaan monimutkaisin, mutta 4 tuntuu hiotuimmalta - ei enää tuntunut oikein missään puzzlessa, että homma hoituisi vaan epämääräisellä laatikoiden pinoamisella ja "tuurilla", vaan homma sujui legitisti. Puzzlet ja niihin annettavat tarvikkeet toimivat hyvin, joskin uusien skillien avaus on täysin epämääräistä ja pelkistyy vaan tutorial-viesteihin "hei muuten, nyt sun hahmos osaa ampua jäänuolia". Jotain valinnaisia lisäkykyjä saa myös auki keräämällä experience-pulloja. Osa taidoista on ihan hyödyllisiä ja melkein kokee niiden käyttämisen huijaamiseksi, osa taas ihan hyödytöntä roskaa. Mutta puzzlet pysyivät koko pelin mielestäni tasoltaan sopivina - ei jäänyt jumiin, mutta joissakin yritti ihan hämmentävän monimutkaisiakin tapoja, ennen kuin tajusi mikä toimii ratkaisuna konsistentisti. Piilotettujen salaisuuksien vaikeustaso taisi olla aika helppo, kun löysin yhtä lukuunottamatta kaiken ilman ohjeita. Tämän yhdenkin missasin vain siksi, että tasovalikko väitti puuttuvan kerättävän olevan eri checkpointin kohdalla kuin se todellisuudessa oli.
...se mitä Frozenbyte ei vielä 4 pelinkään jälkeen osaa on taistelu ja varsinkaan sen yhdistäminen muhuun seikkailuun mielekkäästi. Kaikki taistelut ovat vaan keskeytys ja aivojentuuletus puzzleilulle. Yhtäkkiä tyhjästä ilmestyy etenemisen estävät seinät, pari tasoa jolla liikkua ja kasa vihollisia. Kun viimeinen vihollinen on niitattu, kaikki haihtuu savuna ilmaan. Mikähän tässä oikein on pointti? Homma on täysin tunnotonta ja päälleliimatun oloisia. Pari seikkailun aikana esiintynyttä bossia toimi ihan hyvin. Muuten ei menetettäisi oikeastaan mitään, jos taistelun vaan jättäisi kokonaan pois. Joko viholliset pitäisi yhdistää mielenkiintoiseen tasohyppelyyn, tai tehdä niistä osa puzzleja. Nämä areenat eivät vaan toimi, ja vihollisten spawnaaminen tyhjästä jotenkin syö fiilistä.
Trinet parhausjärjestyksessä menee varmaan Trine 2 > Trine 4 > Trine > Trine 3... Trine 3 olisi vaan kaivannut oikean lopun, vähän monimutkaisuutta ja reilusti pituutta lisää. Tosin tätä on sikäli hankala sanoa, koska vaikka Trinet olen pelannut aina oikein mielelläni läpi kahdella pelaajalla, ne ovat myös jotenkin käsittämättömän unohdettavia pelejä. Ei minulle jälkikäteen jää mieleen mitään erityisiä huippuhetkiä. Harvemmin tulee palattua toista kertaa.
...mutta siitä huolimatta koin saavani viihdykettä. Jos on pelikaveri (tai kaverit, 3 pelaajaa on maksimi), niin Trine 4 helppo suositus. Yksin pelaisin jotain muuta.
Takaisin 2.5d puzzletasohyppelyyn. Kolmosen keskeneräiseksi jäänyt juoni dumpattiin ja uusi (ihan yhtä yhdentekevä) tilalle. 100% achievementit noin 12 tunnissa kahdella pelaajalla pelattuna, vaikeustasona Normal ja pelitapana Classic (eli kaksi pelaajaa ei voi olla sama hahmo yhtä aikaa).
Trine 2 varmaan yhä puzzleiltaan monimutkaisin, mutta 4 tuntuu hiotuimmalta - ei enää tuntunut oikein missään puzzlessa, että homma hoituisi vaan epämääräisellä laatikoiden pinoamisella ja "tuurilla", vaan homma sujui legitisti. Puzzlet ja niihin annettavat tarvikkeet toimivat hyvin, joskin uusien skillien avaus on täysin epämääräistä ja pelkistyy vaan tutorial-viesteihin "hei muuten, nyt sun hahmos osaa ampua jäänuolia". Jotain valinnaisia lisäkykyjä saa myös auki keräämällä experience-pulloja. Osa taidoista on ihan hyödyllisiä ja melkein kokee niiden käyttämisen huijaamiseksi, osa taas ihan hyödytöntä roskaa. Mutta puzzlet pysyivät koko pelin mielestäni tasoltaan sopivina - ei jäänyt jumiin, mutta joissakin yritti ihan hämmentävän monimutkaisiakin tapoja, ennen kuin tajusi mikä toimii ratkaisuna konsistentisti. Piilotettujen salaisuuksien vaikeustaso taisi olla aika helppo, kun löysin yhtä lukuunottamatta kaiken ilman ohjeita. Tämän yhdenkin missasin vain siksi, että tasovalikko väitti puuttuvan kerättävän olevan eri checkpointin kohdalla kuin se todellisuudessa oli.
...se mitä Frozenbyte ei vielä 4 pelinkään jälkeen osaa on taistelu ja varsinkaan sen yhdistäminen muhuun seikkailuun mielekkäästi. Kaikki taistelut ovat vaan keskeytys ja aivojentuuletus puzzleilulle. Yhtäkkiä tyhjästä ilmestyy etenemisen estävät seinät, pari tasoa jolla liikkua ja kasa vihollisia. Kun viimeinen vihollinen on niitattu, kaikki haihtuu savuna ilmaan. Mikähän tässä oikein on pointti? Homma on täysin tunnotonta ja päälleliimatun oloisia. Pari seikkailun aikana esiintynyttä bossia toimi ihan hyvin. Muuten ei menetettäisi oikeastaan mitään, jos taistelun vaan jättäisi kokonaan pois. Joko viholliset pitäisi yhdistää mielenkiintoiseen tasohyppelyyn, tai tehdä niistä osa puzzleja. Nämä areenat eivät vaan toimi, ja vihollisten spawnaaminen tyhjästä jotenkin syö fiilistä.
Trinet parhausjärjestyksessä menee varmaan Trine 2 > Trine 4 > Trine > Trine 3... Trine 3 olisi vaan kaivannut oikean lopun, vähän monimutkaisuutta ja reilusti pituutta lisää. Tosin tätä on sikäli hankala sanoa, koska vaikka Trinet olen pelannut aina oikein mielelläni läpi kahdella pelaajalla, ne ovat myös jotenkin käsittämättömän unohdettavia pelejä. Ei minulle jälkikäteen jää mieleen mitään erityisiä huippuhetkiä. Harvemmin tulee palattua toista kertaa.
...mutta siitä huolimatta koin saavani viihdykettä. Jos on pelikaveri (tai kaverit, 3 pelaajaa on maksimi), niin Trine 4 helppo suositus. Yksin pelaisin jotain muuta.
Viimeksi muokattu: