Olen alkuperäisen Re3 mennyt läpi useamminkin, sekä tämän Remaken. Musta tää Remake ihan jees. Vaikka lyhyempi onkin, niin ei tuo haitanne. Olen testannut tämän myös speedrunilla ja tunti 1 min ennätysResident Evil 3 Remake (PC)
En ole ikinä pelannut yhtäkään Resident Evil-sarjan peliä muuten kuin kokeillut vähäsen, mutta suunnilleen tiedän millaisia ne on. Kesällä pelasin tästä sen ilmaisen demon, ja pidin kovasti, kun olen halunnut tämmöistä zombie apocalypse peliä moderneilla grafiikoilla pelata, missä on oikeanlainen tunnelma. Emopelikin löytyi silloin steamistä alennuksesta, mutta säästelin tämän pelaamista vasta näin halloweenin lähituntuviin.
Aikapaljon pettyneitä arvosteluita sai julkaisun aikoihin kun on jokseenkin lyhyempi ja vähän erilaisempi alkuperäiseen verrattuna, mutta itse tykkäsin. Varsin kiva zombie räiskintä ja oli myös hyvän pituinen, ei ollut ihan överipitkä peli. Meikäläisen makuun tarpeeksi jännitystä ja kauhuselviytymistä vaikka painottuukin enemmän toiminnan puolelle kuin alkuperäiset, joiden tankkikontrollien sijaan nekin on tietysti modernisoitu, mistä en itse valita. Vaikka ne tankkikontrollit lisäävätkin oman haasteensa ja mausteen siihen kauhuselviytymiseen, niin vaikka pelasin PC:llä, käytin silti ihan peliohjainta, koska se löi kivaa jännitystunnelmaa tähtäämisen suhteen, kun ei voi hiirellä tähdätä joka kerta tarkkoja laukauksia, kun kutejakaan ei ollut loputtomasti. (Pelasin keskivaikealla vaikeustasolla) Pelin loppuvaiheessa ammusten suhteen mentiinkin jo jälkihöryillä ja sai vähän säännöstellä ammuksia, että mihin mörköihin tarivitsee kuteja upottaa. Se taisteluveitsi oli kyllä naurettava lelu, millä ei tehnyt yhtikäs mitään vihollisia vastaan. Sillä korkeintaan hajotetaan niitä laatikoita, keräilyleluja tai tarkistetaan että kuoliko se zombie nyt lopullisesti. Loppuvaiheessa kun tehdään sitä rokotetta ja mennään siitä huoneesta, missä on niitä lasitankkeja ja kolme aika vahvaa mörköä käy kimppuun, ei mulla ollut muuta kuin se samperin linkkuveitsi aseena. Pitikin uudelleenyrityksissä sitten miettiä tuota ammusstrategiaa että riittäisi tulivoimaa niihin kolmeen mörköön.
Ja pelin päämörkö itse Nemesis...alkuun oli ihan jännä joo, mutta pelin edetessä alkoi käydä pikemminkin ärsyttäväksi "taasko se nyt tulee tuolta" kun kohtaamiset tämän kanssa pelin puolivälin jälkeen olivat enemmän vain pomotaisteluita, kuin selviytymistaistelua. Ja juonen osalta Nemesis jäi aika ohueksi/mitäänsanomattomaksi. Paljoa ei tästä tyypistä nyt irti saanut.
Graafisesti myös varsin hyvän näköinen, eka peli minkä pelasin HDR:llä ja OLED-näytöllä, näytti oikein hienolta.
Naurettavaa paskaa Capcomilta pistää Jillin klassinen outfit maksulliseksi, mutta pelin läpäistyä STARS-outfitin voi avata pelissä ihan normaalisti. Joka tapauksessa itse ostin tuon klassisen outfitin, kun ei kuitenkaan ollut niin kallis ja on kuitenkin ikoninen asu. Vähän tympeää toimintaa silti.
Ostin kesällä Resident Evil 2 Remaken myös, niin voisi ehkä senkin pelata. Omistan Gamecubelle myös Resident Evil remaken, mutta mitä ei ole vaan tullut pelattua, niin ehkä pitäisi sekin laittaa tulille, tai ehkä hommata se PC:lle.
Hardcore/nightmare vika nemesis onkin jo kunnon vastus

Veikkaan että harjoittelun jälkeen toinen kierros menee 6-7h.