Mikkos
Tukijäsen
Tässä on hyvä esimerkki tuosta mitä kerroin että jos venäjä valloittaa ukrainan niin taas riittää miestä ja työvoimaa pitkäks aikaa.Hienoa tajunnanvirtaa jonka perusteiksi löytyi toinen maailmansota ja arvailuja Venäjän sisäpolitiikan suhteen. Mites siellä Ukrainassa on mennyt jos otetaan se vertailukohdaksi?
Ensin Venäjän pitäisi kasata itsensä siihen kuntoon että niillä olisi rahkeita lähteä sotimaan Ukrainan jälkeen.
Sen jälkeen pitäisi käynnistää isot mobilisaatiot koska on aika selvä että jos Ukrainassa menee noin hyvin niin sitä sotilasta tarvitaan aika helvetisti enemmän jos aiotaan muualle hyökätä.
Seuraavaksi oletetaan että Eurooppa jää lähtötelineisiin jostain syystä vaikka ryssien aikeet todennäköisesti havaitaan jo pitkälle etukäteen.
Sitten vielä tähän päälle pitää olettaa että muut Euroopan maat ja jenkit ei oikein tee mitään konfliktin syttyessä.
Ja toki on ilmiselvää että ryssät käy onnistunutta sotaa Eurooppaa vastaan perinteisellä tykistöllä ja muulla romulla mitä ne saa tuotettua paljon. Nytkin menestys on ollut taattua kun ammutaan Ukrainassa putket kuumina päivästä toiseen.
Mua oikeasti kiinnostaisi että miten tämä sotastrategiselta kannalta katsottuna oikeasti tapahtuisi. Onko ryssien kalustoylivoima ja osaaminen niin hyvää että tekisivät jotain oleellisesti eri tavalla kuin Ukrainassa? Riittäisikö pelkkä miesylivoiman kasvattaminen siihen että Venäjä pystyisi taistelemaan teknologisesti ylivoimaista vihollista vastaan? Minkä takia Euroopasta ei löytyisi tarpeeksi tukea Venäjän hyökätessä?
Lähinnä nyt etsin hieman syvällisempiä vastauksia kuin vain tapahtumakulkujen kuvauksia. Mitä itse olen tilannetta seurannut, niin vaikka ryssät onnistuu hivuttamaan Ukrainassa eteenpäin massataktiikoilla, ei tuo tilanne ole mitenkään suoraan käännettävissä jotain toista maata vastaan mikä on ensinnäkin enemmän valmistautunut, teknologisesti edistyneempi ja sotii ihan eri tavalla kuin Ukrainalaiset joilla käsittääkseni on vielä Neuvostoliiton painolastia mukana.
Nyt ne pakkomobilisoi kaikki miehet miehitetyltä Luhanskin alueelta. En ihmettelisi sekuntiakaan etteikö sama kohtalo ole edessä kaikilla valloitetuilla mailla.