- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 111
DSG:stä ei ole kauheasti kokemusta, mutta eikös s-tronic ole aika lähelle sama? Uudessa s-tronicissa tuo toimii ainakin varsin mukavasti, sillä auto katsoo navista ja ilmeisesti keulan eri tutkista, miten vaihteistoa kannattaa ohjata. Esim. alamäessä pyrkii vaihtaan kokonaan vapaalle intelligent coasting moodiin ja pitää siten vauhtia yllä ilman kaasua. Jarrua vähän näpäyttämällä saa kytkettyä sitten moottorijarrutuksen päälle ja jos moottorijarrutusta haluaa lisätä, niin ratin vaihteenvalitsimesta saa kätevästi napautettua pienempää. Samoin esim. risteykseen hidastessa auton start/stoppi kytkee moottorin stop tilaan hieman ennen pysähdystä ja auto rulaa lopun matkaa moottori sammuksissa. Itse tykkään tästä kovasti ja en ikipäivänä voisi kuvitella enää palaavani manuaalin käyttäjäksi. Toisaalta ei myöskään ole ikävä vanhemman generaation versiota, sillä esim 2014 mallinen oli todella vanhanaikainen tähän uusimpaan generaation nähden.
Saattaa kuulostaa monimutkaiselta, mutta kun kerran lukaisee ohjekirjasta miten tuo oikeasti toimii, niin ihan simppeli systeemi.
Joo, uusissa laitteissa on vähän fiksumpi tuo logiikka, tuo talouden laite on vaan surullisen kuuluisa vm.2010 laite niin ei ole noin fiksuja virityksiä.
Itselläkin on manuaali vain ja ainoastaan sen takia että oppisi ajamaan niillä, seuraava oma auto on oltava automaatti.