Pitäisi katsoa onko highline/lowline johdotukset, eli onko siellä piuhavaraus niille vilkuille.Voiko Audi A6 Avant 3.0 TDi 2006 C6 NF5:een laittaa sivuvilkullisia peilejä plug and play -tyylillä, jos alkuperäisissä peileissä ei ole vilkkuja?
Miten tuon voi todeta? Pari videota tuossa katsoin vilkkujen vaihtoon liittyen. Pitäisikö niiden kahden johdon lisäksi tulla useampi johto, jotta homma onnistuisi?Pitäisi katsoa onko highline/lowline johdotukset, eli onko siellä piuhavaraus niille vilkuille.
Lämmitys on kaksi johtoa ja vilkullisessa enemmän. Todennäköisesti vilkkua varten pitäisi olla toiset kaksi, eli neljä johtoa siellä.Miten tuon voi todeta? Pari videota tuossa katsoin vilkkujen vaihtoon liittyen. Pitäisikö niiden kahden johdon lisäksi tulla useampi johto, jotta homma onnistuisi?
Insinöörit näyttäis ajan myötä viisastuneen koska seiskagolffin ilmansuodatin on sentään kotelon kyljistä kiinni, mutta kuitenkin 5-6 torx ruuvilla. Skodassa oli helppo vaihtaa kun kotelo on parilla metalliklipsilläJo on Golffissa tehty ilmansuodattimen vaihto hankalaksi. Jokaisessa edellisessä autossa homma onnistunut minuutissa ilman työkaluja, mutta saksalainen insinööri on keksinyt että pelkät klipsit eivät riitä pitämään suodatinkotelon kantta paikoillaan vaan niiden lisäksi kansi on ruuvattu kiinni ja ne ruuvit on kotelon pohjassa, eli vaatii koko kotelon irroittamisen.
Seuraava autoki on varmaan vw?Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:
EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat
+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.
Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D
Kiitoksia, näistä saa voimaa oman romun kanssa tuskailuun, olisi näillä "investoinneilla" pitänyt varmaan uutta autoakin...Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:
EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat
+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.
Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D
Liikaa ajettu Nuo kestävät just sen 10tkm/vuosi kymmenen vuotta ja sitten se toimivuus on siinäTilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:
EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat
+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.
Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D
Kyseessä siis Mk7 ja 1.4 TSI, boxin pohjassa siis 2x ristipäätä ja hommaan tarvii myös papukaijapihdit että saa metallipannat auki ja boxin irtiInsinöörit näyttäis ajan myötä viisastuneen koska seiskagolffin ilmansuodatin on sentään kotelon kyljistä kiinni, mutta kuitenkin 5-6 torx ruuvilla. Skodassa oli helppo vaihtaa kun kotelo on parilla metalliklipsillä
Ahaa, 1.6 diisselissä on siis kiinnitys eri tavallaKyseessä siis Mk7 ja 1.4 TSI, boxin pohjassa siis 2x ristipäätä ja hommaan tarvii myös papukaijapihdit että saa metallipannat auki ja boxin irti
No katsotaan, en minä oikein yhden huonon yksilön pohjalta jaksa alkaa mitään sen kummemmin hyljeksimään. Autonahan toi on muuten ihan kiva. Halvahko, melko iso takakontti (fillarit mahtuu kokonaisina), pikku kulutus, ihan nätin näköinen ja asialliset varusteet.Seuraava autoki on varmaan vw?
Voi ku nää nää oliski vaan yksittäis tapauksia, moottorista en osaa sanoa mitään, mutta nuo dsg:t on täyttä kuraa. Audeilla taitaa olla tämä sama laatikko s-tronic nimellä ja en oo näiden kestävyydestä lukenut mitään hyvää, muuten kyllä vissiin mukavia laatikoita, mutta ei ne vaan kestä.No katsotaan, en minä oikein yhden huonon yksilön pohjalta jaksa alkaa mitään sen kummemmin hyljeksimään. Autonahan toi on muuten ihan kiva. Halvahko, melko iso takakontti (fillarit mahtuu kokonaisina), pikku kulutus, ihan nätin näköinen ja asialliset varusteet.
300tkm ajettu s-tronic omassa kulkineessa. Audin piikkiin mekatroniikka ja kytkin. Muuten 60tkm välein öljyt vaihdettu. Nyt kuulostaa p/n-vaihteella kylmänä siltä, että pitänee varailla vähän pätäkkää tuohon kaksoismassaan. Kyllä se vaan pirun hyvä laatikko on ajaa. 7-lovinen S-tronic kyseessä. Ehkä hieman liian suurella vaihteella se välillä kaupungissa menee. Etenkin kun ottaa huomioon auton koon, nelivedon ja 177hevosvoimaisen dieselin.Voi ku nää nää oliski vaan yksittäis tapauksia, moottorista en osaa sanoa mitään, mutta nuo dsg:t on täyttä kuraa. Audeilla taitaa olla tämä sama laatikko s-tronic nimellä ja en oo näiden kestävyydestä lukenut mitään hyvää, muuten kyllä vissiin mukavia laatikoita, mutta ei ne vaan kestä.
Tuo nyt pätee ihan kaikkiin vaihteistoihin eli pitkät ajot ei kuluta nimeksikään ja vauhdista pakille ei ole suotavaa. Perinteinen mehumaija kuluttaa kytkinpakkojaan (toki sen öljykylpyiset kytkimet kestää paremmin väärinkäyttöä) ja manuaali taas synkrojaan (jos pakki on siis synkronoitu).Kyllä se DSG parhaiten kestää nämä pitkät ajot mutta lyhyet ja muut missä vaihdellaan jatkuvasti, niin ne on pahoja ja lisäksi jos vaihtaa lennosta pakille, että ei pysäytä.
Öh, miksi kulmikas? Autokoulun manuaalivaihteistot ovat kauheita; osin koska jossain opetetaan holdaamaan liikennevaloissa ylämäessä kytkintä luistattamalla. Mutta automaattivaihteiston idea lienee olla autokouluoppilasta parempi?!1Itse kävin joskus polkemassa postilla noita VW Caddyjä DSG:llä niin hämmentävän hyvin ne sitä rääkkiä kestivät, vaikka julkisesti paljon vioista puhuttu. Omalle kohdalla ei koskaan hajonnut ja vuosien varelta ei tule kuin pari työkavereille sattunutta vaihdelaatikosta johtunutta hinurikeikkaa mieleen. 300 tkm poljetussa postin caddyssä oli kyllä melkoisen kulmikkaasti toimiva DSG
Autokoulu nyt melko vähän liittyy tähän, koska siellä ajetaan kortti joko manuaalilla tai automaalilla. Manuaalilla saa ajaa kumpaakin vaihteistoa kun kortin saa. Automaatilla (ei kytkin poljinta) vain automaagista.Öh, miksi kulmikas? Autokoulun manuaalivaihteistot ovat kauheita; osin koska jossain opetetaan holdaamaan liikennevaloissa ylämäessä kytkintä luistattamalla. Mutta automaattivaihteiston idea lienee olla autokouluoppilasta parempi?!1
No mitä ihmettä! Ootko tosissas boldatulla.Autokoulu nyt melko vähän liittyy tähän, koska siellä ajetaan kortti joko manuaalilla tai automaalilla. Manuaalilla saa ajaa kumpaakin vaihteistoa kun kortin saa. Automaatilla (ei kytkin poljinta) vain automaagista.
Eikös tuo DSG ole lähinnä robottivaihteisto missä voi kytkintä paskoa huoletta.No mitä ihmettä! Ootko tosissas boldatulla.
Pointtini oli, että autokoulun manuaalivaihteisen oppimateriaalin kytkin saattaa olla höyryävä kasa metallia osaamattomasta käytöstä johtuen, mutta automaattivaihteisto taas ei. Tässä tullaan siihen, pitääkö Postin Caddy laittaa P-asentoon liikennevaloissa vai ei.
No niin voisi luulla, mutta silti Caddyn DSG on "melkoisen kulmikas"Eikös tuo DSG ole lähinnä robottivaihteisto missä voi kytkintä paskoa huoletta.
Kun on 300 tkm ajettu postia niin on auto aivan loppu ja niin myös se vaihdelaatikko. Vaihteenvaihdot oli siinä nykiviä ja joskus paikallaan seistessä laatikko jäi roklaamaan itsestään vaihteita edestakaisin niin, että auto heilui. Joskus pakille tai D:lle keppiä siirtäessä ei mennytkään vaihde päälle vaan joutui uudestaan käskemään kepistä.Öh, miksi kulmikas? Autokoulun manuaalivaihteistot ovat kauheita; osin koska jossain opetetaan holdaamaan liikennevaloissa ylämäessä kytkintä luistattamalla. Mutta automaattivaihteiston idea lienee olla autokouluoppilasta parempi?!1
Parhaiten ne caddyt kesti postin ajamista niistä autoista mitä postilla oli. Tosin ei nekään mitään vähävikaisia ollut siinä käytössä. Parhaiten on jäänyt mieleen, kun kesken ajon pimeni caddystä mittaristo. Ajonesto vielä mittaristossa niin sitä ei voinutkaan sammuttaa enää, jos matkaa halusi vielä jatkaa. Joskus Taas caddystä pimeni kaikki oikean puolen valot.Back to aiheeseen. Jonkun caddy taxin kyydissä olin takavuosina talvella. Känässä tietty juttelin niitä näit ja mites auto toiminut. = Ihan hyvin paitsi ei voi peruuttaa näillä pakkasilla.
Täällä 2013 Passatti, 1.6TDI + DSG, 198tkm.Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:
EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat
+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.
Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D
DSG-nimellä kulkevia vaihteistoja on noin 10 erilaista, enkä leimaisi niistä kaikkia huonoksi. On esimerkiksi 6 ja 7 vaihteisia sekä märkäkytkimellä että kuivakytkimellä, sekä eri laatikoita pitkittäis- ja poikittaismoottoreihin. Ikävää noissa vaan on, että ilman harrastuneisuutta on vaikea tietää onko autossa huonomaineinen laatikko vai ei.Vanha uutinen, mutta muistlen lukeneeni että sama vaihteisto on edelleen käytössä uusissakin volkkareissa? Syy on päästökusetuksesta kiinni jääminen ja sen hintalappu.
Vesipumppu kannattaa vaihdella, jos ei ole vielä vaihdeltu. Onko nykimistä havaittu ennen vikaa?Itsellä tällä hetkellä kovasti kehuttu 2008 vuoden 1.4 TSI automaatti Golf.
Kuukausi sitten autossa alkoi jäähdystysnesteet vuotamaan. Ongelma korjattiin korjaamolla vaihtamalla vesipumppu uuteen.
Pari viikkoa tämän jälkeen moottorin varoitusvalo syttyi.
Virhekoodi: p3008 nokka-akselin asentotunnistin vikakoodi
.
Kävin paikallisella korjaamolla tutkituttamassa. Jakoketju venynyt.
Autojerryn kautta kyselin tarjouksia jakoketjun vaihtoon.
Tarjouksia sain isolla haarukalla. 650 - 1300 euroa.
Halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan + jäähdysnesteet sekä työ.
Toiseksi halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan, apulaitehihnat, kampiakselin etuöljytiivisteen, moottoriöljyt, öljynsuodattimen ja vaihtotyön. Hinta 1080 euroa.
Jokseenkin erilaisia tarjouksia sain. Jälkimmäinen kuulostaa uskottavammalta.
Kysymys.Mitä kaikkia osia jakoketjun vaihdossa tarvitsee\kannattaa vaihtaa?
Et sitten yhtään lukenut viestiä? Kolmas lauseVesipumppu kannattaa vaihdella, jos ei ole vielä vaihdeltu. Onko nykimistä havaittu ennen vikaa?
Tuo ensimmäinen tarjous kuullostaa aivan minimi-effortilta saada nokkaketju vaihdettua, ilman että kampiakselin päässä olevaa ratasta vaihtaa. Sen vaihtaminen ilman öljypohjan irroitusta ei taida olla mahdollista. Nokkaketjua säätäessä on myös hyvä mahdollisuus tiputtaa öljypohjaan roskaa tms, joten öljyjen vaihdon tekisin joka tapauksessa huollon yhteydessä.Itsellä tällä hetkellä kovasti kehuttu 2008 vuoden 1.4 TSI automaatti Golf.
Kuukausi sitten autossa alkoi jäähdystysnesteet vuotamaan. Ongelma korjattiin korjaamolla vaihtamalla vesipumppu uuteen.
Pari viikkoa tämän jälkeen moottorin varoitusvalo syttyi.
Virhekoodi: p3008 nokka-akselin asentotunnistin vikakoodi
.
Kävin paikallisella korjaamolla tutkituttamassa. Jakoketju venynyt.
Autojerryn kautta kyselin tarjouksia jakoketjun vaihtoon.
Tarjouksia sain isolla haarukalla. 650 - 1300 euroa.
Halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan + jäähdysnesteet sekä työ.
Toiseksi halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan, apulaitehihnat, kampiakselin etuöljytiivisteen, moottoriöljyt, öljynsuodattimen ja vaihtotyön. Hinta 1080 euroa.
Jokseenkin erilaisia tarjouksia sain. Jälkimmäinen kuulostaa uskottavammalta.
Kysymys.Mitä kaikkia osia jakoketjun vaihdossa tarvitsee\kannattaa vaihtaa?
Kiitos kaikille vastauksista. Sovin tänään huollon sisältäen jakoketjusarjan, apulaitehihnat, kampiakselin etuöljytiivisteen, moottoriöljyt, öljynsuodattimen ja vaihtotyön. Hinta 1080 euroa.Tuo ensimmäinen tarjous kuullostaa aivan minimi-effortilta saada nokkaketju vaihdettua, ilman että kampiakselin päässä olevaa ratasta vaihtaa. Sen vaihtaminen ilman öljypohjan irroitusta ei taida olla mahdollista. Nokkaketjua säätäessä on myös hyvä mahdollisuus tiputtaa öljypohjaan roskaa tms, joten öljyjen vaihdon tekisin joka tapauksessa huollon yhteydessä.
Hihnojen uusiminen voi olla hyvä idea jos ne ovat vähänkään kuluneet, kun ne joka tapauksessa joutuu irroittamaan tieltä pois. Samoin tuo etuöljytiiviste, sen luulisi olevan suht helposti saatavilla jos tuon kampiakselin päässä olevan rattaan vaihtaa myös.
Omassa 1.4 TSI:ssä tuo p3008-koodi tuli myös nokkaketjun vaihdon jälkeen satunnaisesti. Tämä korjaantui vaihtamalla tuo asentotunnistin Motonetin tarvikeosasta alkuperäiseen Boschin sensoriin.
Meneekö rasvaamalla jotain paikkaa vai pitäisikö alkaa vaihtohommiin? Vai onko jollain vielä muita ehdotuksia syyllisestä?Saabeissa tuota ääntä piti vetonivelet. Narskuttava ääni, kuuluu paremmin ikkunat auki.
Sillä nyt ei ole mitään merkitystä onko kytkin kuiva- vai märkälevy tai onko se laatikko pitkittäin vai poikittain siellä, jos laatikon perusidea on per#eellään niin eihän se kestä.DSG-nimellä kulkevia vaihteistoja on noin 10 erilaista, enkä leimaisi niistä kaikkia huonoksi. On esimerkiksi 6 ja 7 vaihteisia sekä märkäkytkimellä että kuivakytkimellä, sekä eri laatikoita pitkittäis- ja poikittaismoottoreihin. Ikävää noissa vaan on, että ilman harrastuneisuutta on vaikea tietää onko autossa huonomaineinen laatikko vai ei.
Pelkästään kääntäessä kuuluu? Vai pitääkö myös liikkua? Yleensä vetonivel ”nakuttaa” kun lähtee liikkeelle ratti käännettynä. Nykyisin neljäs audi käytössä, kaikkiin on ainakin yksi vetonivel vaihdettu. Maksaa motonetissa luokkaa ~50-100€/kpl. Vaihtotyö tunnin. Osta SKF, älä tarvikeosaa.Audi A6 Avant 2006 C6 4F5 3.0 TDi keulasta, eturenkaiden paikkeilla kuuluu ääntä renkaita kääntäessä paikallaan/hiljaisessa liikkeessä (en oikein osaa kuvata, sellaista metallin narinaa). Mistähän vikaa kannattaisi hakea?
Vaihtoon.Meneekö rasvaamalla jotain paikkaa vai pitäisikö alkaa vaihtohommiin? Vai onko jollain vielä muita ehdotuksia syyllisestä?
Sellaista metallin kirskumista. Paikallaankin kuuluu ja tuntuu ratissa erit. ääriasennoissa.Pelkästään kääntäessä kuuluu? Vai pitääkö myös liikkua? Yleensä vetonivel ”nakuttaa” kun lähtee liikkeelle ratti käännettynä. Nykyisin neljäs audi käytössä, kaikkiin on ainakin yksi vetonivel vaihdettu. Maksaa motonetissa luokkaa ~50-100€/kpl. Vaihtotyö tunnin. Osta SKF, älä tarvikeosaa.
Ovatko oikeat varaosanumerotEdelleen vetonivelet. Aika kovalla rarituksella joka autossa, ellei ole alle 600kg.