VAG autojen monet ongelmat

Voiko Audi A6 Avant 3.0 TDi 2006 C6 NF5:een laittaa sivuvilkullisia peilejä plug and play -tyylillä, jos alkuperäisissä peileissä ei ole vilkkuja?
 
Voiko Audi A6 Avant 3.0 TDi 2006 C6 NF5:een laittaa sivuvilkullisia peilejä plug and play -tyylillä, jos alkuperäisissä peileissä ei ole vilkkuja?
Pitäisi katsoa onko highline/lowline johdotukset, eli onko siellä piuhavaraus niille vilkuille.
 
Pitäisi katsoa onko highline/lowline johdotukset, eli onko siellä piuhavaraus niille vilkuille.

Miten tuon voi todeta? Pari videota tuossa katsoin vilkkujen vaihtoon liittyen. Pitäisikö niiden kahden johdon lisäksi tulla useampi johto, jotta homma onnistuisi?
 
Miten tuon voi todeta? Pari videota tuossa katsoin vilkkujen vaihtoon liittyen. Pitäisikö niiden kahden johdon lisäksi tulla useampi johto, jotta homma onnistuisi?
Lämmitys on kaksi johtoa ja vilkullisessa enemmän. Todennäköisesti vilkkua varten pitäisi olla toiset kaksi, eli neljä johtoa siellä.

Perus lämmitetyn räjäytys:
IMG_20200701_113808.jpg

Tarkista onko tossa A-pilarin liittimessä enemmän kuin kaksi johtoa, jos on niin todennäköisesti voi toimia, jos ei niin joudut ite rakentelee.
 
Jatkokyssäri: mistä sivustolta vois hakea oman auton varaosanumerot? Oli muutama linkki tallessa, mutta eivät toimi enää.
 
Jo on Golffissa tehty ilmansuodattimen vaihto hankalaksi. Jokaisessa edellisessä autossa homma onnistunut minuutissa ilman työkaluja, mutta saksalainen insinööri on keksinyt että pelkät klipsit eivät riitä pitämään suodatinkotelon kantta paikoillaan vaan niiden lisäksi kansi on ruuvattu kiinni ja ne ruuvit on kotelon pohjassa, eli vaatii koko kotelon irroittamisen.:facepalm:
 
Jo on Golffissa tehty ilmansuodattimen vaihto hankalaksi. Jokaisessa edellisessä autossa homma onnistunut minuutissa ilman työkaluja, mutta saksalainen insinööri on keksinyt että pelkät klipsit eivät riitä pitämään suodatinkotelon kantta paikoillaan vaan niiden lisäksi kansi on ruuvattu kiinni ja ne ruuvit on kotelon pohjassa, eli vaatii koko kotelon irroittamisen.:facepalm:
Insinöörit näyttäis ajan myötä viisastuneen koska seiskagolffin ilmansuodatin on sentään kotelon kyljistä kiinni, mutta kuitenkin 5-6 torx ruuvilla. Skodassa oli helppo vaihtaa kun kotelo on parilla metalliklipsillä :p
 
Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:

EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat

+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.

Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D
 
Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:

EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat

+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.

Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D
Seuraava autoki on varmaan vw? :D
 
Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:

EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat

+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.

Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D

Kiitoksia, näistä saa voimaa oman romun kanssa tuskailuun, olisi näillä "investoinneilla" pitänyt varmaan uutta autoakin...
Huomenna hakemaan katsastuskonttorilta leimaa. :nb:
 
Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:

EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat

+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.

Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D

Liikaa ajettu :D Nuo kestävät just sen 10tkm/vuosi kymmenen vuotta ja sitten se toimivuus on siinä :D
 
Insinöörit näyttäis ajan myötä viisastuneen koska seiskagolffin ilmansuodatin on sentään kotelon kyljistä kiinni, mutta kuitenkin 5-6 torx ruuvilla. Skodassa oli helppo vaihtaa kun kotelo on parilla metalliklipsillä :p
Kyseessä siis Mk7 ja 1.4 TSI, boxin pohjassa siis 2x ristipäätä ja hommaan tarvii myös papukaijapihdit että saa metallipannat auki ja boxin irti
 
Seuraava autoki on varmaan vw? :D

No katsotaan, en minä oikein yhden huonon yksilön pohjalta jaksa alkaa mitään sen kummemmin hyljeksimään. Autonahan toi on muuten ihan kiva. Halvahko, melko iso takakontti (fillarit mahtuu kokonaisina), pikku kulutus, ihan nätin näköinen ja asialliset varusteet.
 
No katsotaan, en minä oikein yhden huonon yksilön pohjalta jaksa alkaa mitään sen kummemmin hyljeksimään. Autonahan toi on muuten ihan kiva. Halvahko, melko iso takakontti (fillarit mahtuu kokonaisina), pikku kulutus, ihan nätin näköinen ja asialliset varusteet.
Voi ku nää nää oliski vaan yksittäis tapauksia, moottorista en osaa sanoa mitään, mutta nuo dsg:t on täyttä kuraa. Audeilla taitaa olla tämä sama laatikko s-tronic nimellä ja en oo näiden kestävyydestä lukenut mitään hyvää, muuten kyllä vissiin mukavia laatikoita, mutta ei ne vaan kestä.
 
Voi ku nää nää oliski vaan yksittäis tapauksia, moottorista en osaa sanoa mitään, mutta nuo dsg:t on täyttä kuraa. Audeilla taitaa olla tämä sama laatikko s-tronic nimellä ja en oo näiden kestävyydestä lukenut mitään hyvää, muuten kyllä vissiin mukavia laatikoita, mutta ei ne vaan kestä.
300tkm ajettu s-tronic omassa kulkineessa. Audin piikkiin mekatroniikka ja kytkin. Muuten 60tkm välein öljyt vaihdettu. Nyt kuulostaa p/n-vaihteella kylmänä siltä, että pitänee varailla vähän pätäkkää tuohon kaksoismassaan. Kyllä se vaan pirun hyvä laatikko on ajaa. 7-lovinen S-tronic kyseessä. Ehkä hieman liian suurella vaihteella se välillä kaupungissa menee. Etenkin kun ottaa huomioon auton koon, nelivedon ja 177hevosvoimaisen dieselin.
DPF kun ilmoittelee olemassaolostaan negatiivisessa valossa, niin käydään ottamassa vähän tehoa lisää ja vika pois kuleksimasta.
 
Niin kyllä mäkin olen nähnyt kymmeniä, ellen satoja yli 200tkm ajettuja dsg vehkeitä, jopa dsg + tsi vehkeitä joissa ei ole näitä väitettyjä ongelmia.

Eiköhän se ole ihan selvä että kun tuotantomäärät on suuria, niin paljon tulee vikaisiakin yksilöitä. Joku sitikkamies ei kehtaa sanoa että mosa pamahti koska sitä vittuilua ei jaksa kukaan "mitäs ostit ranen". Ja toki valmistusmäärät on pieniä vrt volkkari.
 
Jotkut varmaan kestääkin, varmaan sellaset millä ajetaan pääasiassa pelkkää maantieajoa.


Vanha uutinen, mutta muistlen lukeneeni että sama vaihteisto on edelleen käytössä uusissakin volkkareissa? Syy on päästökusetuksesta kiinni jääminen ja sen hintalappu.
 
Eikä siinäkää että epäluotettava laatikko. Mutta se tapa jolla tehdas ja maahantuoja kohtelee asiakkaita joilla selvä vika autossa niin on hämmästyttävän tylyä. Se on jo hyvä syy jättää moiset muovimopot kauppaan
 
Kyllä se DSG parhaiten kestää nämä pitkät ajot mutta lyhyet ja muut missä vaihdellaan jatkuvasti, niin ne on pahoja ja lisäksi jos vaihtaa lennosta pakille, että ei pysäytä.
 
Itse kävin joskus polkemassa postilla noita VW Caddyjä DSG:llä niin hämmentävän hyvin ne sitä rääkkiä kestivät, vaikka julkisesti paljon vioista puhuttu. Omalle kohdalla ei koskaan hajonnut ja vuosien varelta ei tule kuin pari työkavereille sattunutta vaihdelaatikosta johtunutta hinurikeikkaa mieleen. 300 tkm poljetussa postin caddyssä oli kyllä melkoisen kulmikkaasti toimiva DSG :D
 
Kyllä se DSG parhaiten kestää nämä pitkät ajot mutta lyhyet ja muut missä vaihdellaan jatkuvasti, niin ne on pahoja ja lisäksi jos vaihtaa lennosta pakille, että ei pysäytä.
Tuo nyt pätee ihan kaikkiin vaihteistoihin eli pitkät ajot ei kuluta nimeksikään ja vauhdista pakille ei ole suotavaa. Perinteinen mehumaija kuluttaa kytkinpakkojaan (toki sen öljykylpyiset kytkimet kestää paremmin väärinkäyttöä) ja manuaali taas synkrojaan (jos pakki on siis synkronoitu).

Tosin DSG:n vikaherkkyyden sulattaisi paremmin, jos se olisi teknisesti muuten ylivertainen, mutta kun ei se toimiessaankaan niin ihmeellinen ole. Etenkin pienet vauhdit sillä on tuskaa. Kokemusta tosin vain kuivilla kytkimillä varustetusta laatikosta, tehokkaammissa vehkeissä olevat märkäkytkimet kai toimii paremmin?
 
Itse kävin joskus polkemassa postilla noita VW Caddyjä DSG:llä niin hämmentävän hyvin ne sitä rääkkiä kestivät, vaikka julkisesti paljon vioista puhuttu. Omalle kohdalla ei koskaan hajonnut ja vuosien varelta ei tule kuin pari työkavereille sattunutta vaihdelaatikosta johtunutta hinurikeikkaa mieleen. 300 tkm poljetussa postin caddyssä oli kyllä melkoisen kulmikkaasti toimiva DSG :D

Öh, miksi kulmikas? Autokoulun manuaalivaihteistot ovat kauheita; osin koska jossain opetetaan holdaamaan liikennevaloissa ylämäessä kytkintä luistattamalla. Mutta automaattivaihteiston idea lienee olla autokouluoppilasta parempi?!1
 
Öh, miksi kulmikas? Autokoulun manuaalivaihteistot ovat kauheita; osin koska jossain opetetaan holdaamaan liikennevaloissa ylämäessä kytkintä luistattamalla. Mutta automaattivaihteiston idea lienee olla autokouluoppilasta parempi?!1

Autokoulu nyt melko vähän liittyy tähän, koska siellä ajetaan kortti joko manuaalilla tai automaalilla. Manuaalilla saa ajaa kumpaakin vaihteistoa kun kortin saa. Automaatilla (ei kytkin poljinta) vain automaagista.
Tuli mieleeni eräs entinen autokouluauto mikä oli kilsoihin nähden melko karu ajettava tekniikaltaan, kytkin ihan finaalissa ja laatikossakaan ei kehumista. Ei ollu vaggine.

Back to aiheeseen. Jonkun caddy taxin kyydissä olin takavuosina talvella. Känässä tietty juttelin niitä näit ja mites auto toiminut. = Ihan hyvin paitsi ei voi peruuttaa näillä pakkasilla.
 
Autokoulu nyt melko vähän liittyy tähän, koska siellä ajetaan kortti joko manuaalilla tai automaalilla. Manuaalilla saa ajaa kumpaakin vaihteistoa kun kortin saa. Automaatilla (ei kytkin poljinta) vain automaagista.

No mitä ihmettä! Ootko tosissas boldatulla.

Pointtini oli, että autokoulun manuaalivaihteisen oppimateriaalin kytkin saattaa olla höyryävä kasa metallia osaamattomasta käytöstä johtuen, mutta automaattivaihteisto taas ei. Tässä tullaan siihen, pitääkö Postin Caddy laittaa P-asentoon liikennevaloissa vai ei.
 
No mitä ihmettä! Ootko tosissas boldatulla.

Pointtini oli, että autokoulun manuaalivaihteisen oppimateriaalin kytkin saattaa olla höyryävä kasa metallia osaamattomasta käytöstä johtuen, mutta automaattivaihteisto taas ei. Tässä tullaan siihen, pitääkö Postin Caddy laittaa P-asentoon liikennevaloissa vai ei.

Eikös tuo DSG ole lähinnä robottivaihteisto missä voi kytkintä paskoa huoletta.
 
Öh, miksi kulmikas? Autokoulun manuaalivaihteistot ovat kauheita; osin koska jossain opetetaan holdaamaan liikennevaloissa ylämäessä kytkintä luistattamalla. Mutta automaattivaihteiston idea lienee olla autokouluoppilasta parempi?!1

Kun on 300 tkm ajettu postia niin on auto aivan loppu ja niin myös se vaihdelaatikko. Vaihteenvaihdot oli siinä nykiviä ja joskus paikallaan seistessä laatikko jäi roklaamaan itsestään vaihteita edestakaisin niin, että auto heilui. Joskus pakille tai D:lle keppiä siirtäessä ei mennytkään vaihde päälle vaan joutui uudestaan käskemään kepistä.

Ei siis missään muussa postin autossa ollut vaihdelaatikossa samanlaisia vikoja

Back to aiheeseen. Jonkun caddy taxin kyydissä olin takavuosina talvella. Känässä tietty juttelin niitä näit ja mites auto toiminut. = Ihan hyvin paitsi ei voi peruuttaa näillä pakkasilla.

Parhaiten ne caddyt kesti postin ajamista niistä autoista mitä postilla oli. Tosin ei nekään mitään vähävikaisia ollut siinä käytössä. Parhaiten on jäänyt mieleen, kun kesken ajon pimeni caddystä mittaristo. Ajonesto vielä mittaristossa niin sitä ei voinutkaan sammuttaa enää, jos matkaa halusi vielä jatkaa. Joskus Taas caddystä pimeni kaikki oikean puolen valot.
 
Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:

EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat

+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.

Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D

Täällä 2013 Passatti, 1.6TDI + DSG, 198tkm.
Nyt samaan syssyyn pistettiin DSG mekatroniikka, vauhtipyörä, kytkin, sekä ilmastoinnin kompressori. Veti se vähän hiljaiseksi kun huoltamolta soiteltiin kustannusarviota. EGR meni edelliskesänä, onneksi VW:n piikkiin.

Tuolla on viimeiset 80 tkm, eli minun aikani, ajettu pääsääntöisesti maantieajoa.
 
Edelleen väitän että luokattoman huonoa moottorisuunnittelua. Varmaan jonkun ammattikouluinssin lopputyönä tehty.

Tiedän itsekin pari vw ja audi -kiihkoilijaa joilla joko ketjut uusittu tai laatikot porsinu.
 
Noh, itsellä onneksi noinkin kattavasti nyt korjailtu niin eiköhän tolla ajella seuraavat 2-3v / 100tkm ja myydä sitten seuraavalle rohkealle.
 
Vanha uutinen, mutta muistlen lukeneeni että sama vaihteisto on edelleen käytössä uusissakin volkkareissa? Syy on päästökusetuksesta kiinni jääminen ja sen hintalappu.
DSG-nimellä kulkevia vaihteistoja on noin 10 erilaista, enkä leimaisi niistä kaikkia huonoksi. On esimerkiksi 6 ja 7 vaihteisia sekä märkäkytkimellä että kuivakytkimellä, sekä eri laatikoita pitkittäis- ja poikittaismoottoreihin. Ikävää noissa vaan on, että ilman harrastuneisuutta on vaikea tietää onko autossa huonomaineinen laatikko vai ei.
 
Itsellä tällä hetkellä kovasti kehuttu 2008 vuoden 1.4 TSI automaatti Golf.

Kuukausi sitten autossa alkoi jäähdystysnesteet vuotamaan. Ongelma korjattiin korjaamolla vaihtamalla vesipumppu uuteen.
Pari viikkoa tämän jälkeen moottorin varoitusvalo syttyi.

Virhekoodi: p3008 nokka-akselin asentotunnistin vikakoodi
.
Kävin paikallisella korjaamolla tutkituttamassa. Jakoketju venynyt.

Autojerryn kautta kyselin tarjouksia jakoketjun vaihtoon.
Tarjouksia sain isolla haarukalla. 650 - 1300 euroa.

Halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan + jäähdysnesteet sekä työ.

Toiseksi halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan, apulaitehihnat, kampiakselin etuöljytiivisteen, moottoriöljyt, öljynsuodattimen ja vaihtotyön. Hinta 1080 euroa.

Jokseenkin erilaisia tarjouksia sain. Jälkimmäinen kuulostaa uskottavammalta.

Kysymys.Mitä kaikkia osia jakoketjun vaihdossa tarvitsee\kannattaa vaihtaa?
 
Tässä on videota siitä ketjun vaihdosta. Ainakin itse vaihdattaisin siinä samalla nuo apulaitehihnat, jossain vaiheessa ne on kuitenkin vaihdettava ja näyttäisi menevän hyvin siinä samalla kun ketjua vaihtaa.

 
Itsellä tällä hetkellä kovasti kehuttu 2008 vuoden 1.4 TSI automaatti Golf.

Kuukausi sitten autossa alkoi jäähdystysnesteet vuotamaan. Ongelma korjattiin korjaamolla vaihtamalla vesipumppu uuteen.
Pari viikkoa tämän jälkeen moottorin varoitusvalo syttyi.

Virhekoodi: p3008 nokka-akselin asentotunnistin vikakoodi
.
Kävin paikallisella korjaamolla tutkituttamassa. Jakoketju venynyt.

Autojerryn kautta kyselin tarjouksia jakoketjun vaihtoon.
Tarjouksia sain isolla haarukalla. 650 - 1300 euroa.

Halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan + jäähdysnesteet sekä työ.

Toiseksi halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan, apulaitehihnat, kampiakselin etuöljytiivisteen, moottoriöljyt, öljynsuodattimen ja vaihtotyön. Hinta 1080 euroa.

Jokseenkin erilaisia tarjouksia sain. Jälkimmäinen kuulostaa uskottavammalta.

Kysymys.Mitä kaikkia osia jakoketjun vaihdossa tarvitsee\kannattaa vaihtaa?

Vesipumppu kannattaa vaihdella, jos ei ole vielä vaihdeltu. Onko nykimistä havaittu ennen vikaa?
 
Itsellä tällä hetkellä kovasti kehuttu 2008 vuoden 1.4 TSI automaatti Golf.

Kuukausi sitten autossa alkoi jäähdystysnesteet vuotamaan. Ongelma korjattiin korjaamolla vaihtamalla vesipumppu uuteen.
Pari viikkoa tämän jälkeen moottorin varoitusvalo syttyi.

Virhekoodi: p3008 nokka-akselin asentotunnistin vikakoodi
.
Kävin paikallisella korjaamolla tutkituttamassa. Jakoketju venynyt.

Autojerryn kautta kyselin tarjouksia jakoketjun vaihtoon.
Tarjouksia sain isolla haarukalla. 650 - 1300 euroa.

Halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan + jäähdysnesteet sekä työ.

Toiseksi halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan, apulaitehihnat, kampiakselin etuöljytiivisteen, moottoriöljyt, öljynsuodattimen ja vaihtotyön. Hinta 1080 euroa.

Jokseenkin erilaisia tarjouksia sain. Jälkimmäinen kuulostaa uskottavammalta.

Kysymys.Mitä kaikkia osia jakoketjun vaihdossa tarvitsee\kannattaa vaihtaa?

Tuo ensimmäinen tarjous kuullostaa aivan minimi-effortilta saada nokkaketju vaihdettua, ilman että kampiakselin päässä olevaa ratasta vaihtaa. Sen vaihtaminen ilman öljypohjan irroitusta ei taida olla mahdollista. Nokkaketjua säätäessä on myös hyvä mahdollisuus tiputtaa öljypohjaan roskaa tms, joten öljyjen vaihdon tekisin joka tapauksessa huollon yhteydessä.

Hihnojen uusiminen voi olla hyvä idea jos ne ovat vähänkään kuluneet, kun ne joka tapauksessa joutuu irroittamaan tieltä pois. Samoin tuo etuöljytiiviste, sen luulisi olevan suht helposti saatavilla jos tuon kampiakselin päässä olevan rattaan vaihtaa myös.

Omassa 1.4 TSI:ssä tuo p3008-koodi tuli myös nokkaketjun vaihdon jälkeen satunnaisesti. Tämä korjaantui vaihtamalla tuo asentotunnistin Motonetin tarvikeosasta alkuperäiseen Boschin sensoriin.
 
Tuo ensimmäinen tarjous kuullostaa aivan minimi-effortilta saada nokkaketju vaihdettua, ilman että kampiakselin päässä olevaa ratasta vaihtaa. Sen vaihtaminen ilman öljypohjan irroitusta ei taida olla mahdollista. Nokkaketjua säätäessä on myös hyvä mahdollisuus tiputtaa öljypohjaan roskaa tms, joten öljyjen vaihdon tekisin joka tapauksessa huollon yhteydessä.

Hihnojen uusiminen voi olla hyvä idea jos ne ovat vähänkään kuluneet, kun ne joka tapauksessa joutuu irroittamaan tieltä pois. Samoin tuo etuöljytiiviste, sen luulisi olevan suht helposti saatavilla jos tuon kampiakselin päässä olevan rattaan vaihtaa myös.

Omassa 1.4 TSI:ssä tuo p3008-koodi tuli myös nokkaketjun vaihdon jälkeen satunnaisesti. Tämä korjaantui vaihtamalla tuo asentotunnistin Motonetin tarvikeosasta alkuperäiseen Boschin sensoriin.

Kiitos kaikille vastauksista. Sovin tänään huollon sisältäen jakoketjusarjan, apulaitehihnat, kampiakselin etuöljytiivisteen, moottoriöljyt, öljynsuodattimen ja vaihtotyön. Hinta 1080 euroa.
 
Audi A6 Avant 2006 C6 4F5 3.0 TDi keulasta, eturenkaiden paikkeilla kuuluu ääntä renkaita kääntäessä paikallaan/hiljaisessa liikkeessä (en oikein osaa kuvata, sellaista metallin narinaa). Mistähän vikaa kannattaisi hakea?
 
Saabeissa tuota ääntä piti vetonivelet. Narskuttava ääni, kuuluu paremmin ikkunat auki.
 
DSG-nimellä kulkevia vaihteistoja on noin 10 erilaista, enkä leimaisi niistä kaikkia huonoksi. On esimerkiksi 6 ja 7 vaihteisia sekä märkäkytkimellä että kuivakytkimellä, sekä eri laatikoita pitkittäis- ja poikittaismoottoreihin. Ikävää noissa vaan on, että ilman harrastuneisuutta on vaikea tietää onko autossa huonomaineinen laatikko vai ei.

Sillä nyt ei ole mitään merkitystä onko kytkin kuiva- vai märkälevy tai onko se laatikko pitkittäin vai poikittain siellä, jos laatikon perusidea on per#eellään niin eihän se kestä.
 
Audi A6 Avant 2006 C6 4F5 3.0 TDi keulasta, eturenkaiden paikkeilla kuuluu ääntä renkaita kääntäessä paikallaan/hiljaisessa liikkeessä (en oikein osaa kuvata, sellaista metallin narinaa). Mistähän vikaa kannattaisi hakea?
Pelkästään kääntäessä kuuluu? Vai pitääkö myös liikkua? Yleensä vetonivel ”nakuttaa” kun lähtee liikkeelle ratti käännettynä. Nykyisin neljäs audi käytössä, kaikkiin on ainakin yksi vetonivel vaihdettu. Maksaa motonetissa luokkaa ~50-100€/kpl. Vaihtotyö tunnin. Osta SKF, älä tarvikeosaa.
 
Joo, SKF:ää samoin jos pyöränlaakerit pitää vaihtaa, lähes kaikki halvemmat on ihan täyttä pa#kaa.
 
Pelkästään kääntäessä kuuluu? Vai pitääkö myös liikkua? Yleensä vetonivel ”nakuttaa” kun lähtee liikkeelle ratti käännettynä. Nykyisin neljäs audi käytössä, kaikkiin on ainakin yksi vetonivel vaihdettu. Maksaa motonetissa luokkaa ~50-100€/kpl. Vaihtotyö tunnin. Osta SKF, älä tarvikeosaa.

Sellaista metallin kirskumista. Paikallaankin kuuluu ja tuntuu ratissa erit. ääriasennoissa.
 
Alapallonivel voi pitää, mutta aika kuiva täytyy olla eli kumi rikki ja vesi päässyt sisään.
 
Edelleen vetonivelet. Aika kovalla rarituksella joka autossa, ellei ole alle 600kg.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 664
Viestejä
4 512 376
Jäsenet
74 449
Uusin jäsen
Mölberg

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom