VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
31
Passat B7 2012 alkoi puhallin sekoilemaan kesken helteiden. Eilen aamupäivästä ajoin 40km matkan ilman murheita. Parin tunnin kuluttua sama matka takaisin niin alkoi puhallin sekoilla. Hetken toimi normaalisti kunnes alkoi pätkiä puhallusta. Tuli pieni tuhahdus ja puhallin sammui, käynnistyi uudelleen ja tuhahti samalla tavalla.

Tätä jatkui koko matkan automaattiasennolla. Tehon kun laittoi ihan pienelle niin tuntui puhaltavan ihan normaalisti. Onko muille sattunut samanlaista vikaa? Pikaisen googlettelun jälkeen epäilisin etuvastusta...
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Onko ilmastoinnin kaasut tallessa, eli onko joskus huollettu?
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
31
Ilmastoinnin kompressori vaihdettu pari kuukautta sitten ja samalla tehty tietysti ilmastoinnin täyttöhuolto. Puhaltaa kyllä kylmää, mutta tosiaan pätkii tuota puhallusta.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Minä olen (ex) Saabisti, tarviiko näille näyttää jotain lukupäätettä ja katsoa/nollata vikakoodit? Minulla on Audi A4, josta en oikeasti tiedä vielä mitään. Vagarena vois olla paikka kysyä, mutta ainakin Audille sekin on hyvin nihkeä paikka. Kysyisin Saab sivulta. Foorumi – Saabclub.fi - Etusivu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
406
Onko tällainen miten riskialtis peli: VW GOLF VII Variant (BA5) 1.6 TDI 2015 105hv, 7v DSG, 165 tkm. Mahtasko tuollaisella ajella jonkun satatuhatta suhteellisen huolettomasti?
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
En epäile porukkaa, vaan niitä, jotka viitsivät vastata, edes jotain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Onko tällainen miten riskialtis peli: VW GOLF VII Variant (BA5) 1.6 TDI 2015 105hv, 7v DSG, 165 tkm. Mahtasko tuollaisella ajella jonkun satatuhatta suhteellisen huolettomasti?
Itellä just tommonen alla. Nyt 196 tkm ajettu eikä oo mitää ollu. Aiempi omistaja kuulemma vaihdattanut tuulilasin ja webaston vesipumpun. Oon ite tässä miettinyt, jos myisin ton pois kun tarvis nelivetoo saada, mutten sitten oo jaksanu nettiautoon tms pistellä.
Nyt tälläinen Golf Highline vm 2015 ollut parisen kuukautta ja olen kyllä tyytyväinen. Kaikki toivottavat herkut löytyi yhdestä autosta eli adaptiivinen vakkari, bluetooth, xenonit/ledit niin sehän sitten itselle oli haettava. Bonuksena vielä tuossa on koukku, pikku diesel (1.6) webastolla ja automaattinen laatikko.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Ilmastoinnin kompressori vaihdettu pari kuukautta sitten ja samalla tehty tietysti ilmastoinnin täyttöhuolto. Puhaltaa kyllä kylmää, mutta tosiaan pätkii tuota puhallusta.
Eiköhän noissakin ole vastus samalla tavalla kuin manuaaliversioissa, joka on kärähtänyt mikäli toimii vain joissakin asennoissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 765
En epäile porukkaa, vaan niitä, jotka viitsivät vastata, edes jotain.
Haluatko ihan kunnolliset vehkeet, on myös kallis (A), siitä väliltä (B) vai halpa millä saa luettua moottorin vikakoodit ja nollaukset (C)

(A) VCDS
(B) OBDeleven
(C) Maksullinen Torque app androidille + obd lukija
 
Viimeksi muokattu:

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Toistaiseksi autossani ei ole vikaa, kunhan odottelen.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 378
Voiko Audi A6 Avant 3.0 TDi 2006 C6 NF5:een laittaa sivuvilkullisia peilejä plug and play -tyylillä, jos alkuperäisissä peileissä ei ole vilkkuja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Voiko Audi A6 Avant 3.0 TDi 2006 C6 NF5:een laittaa sivuvilkullisia peilejä plug and play -tyylillä, jos alkuperäisissä peileissä ei ole vilkkuja?
Pitäisi katsoa onko highline/lowline johdotukset, eli onko siellä piuhavaraus niille vilkuille.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 378
Pitäisi katsoa onko highline/lowline johdotukset, eli onko siellä piuhavaraus niille vilkuille.
Miten tuon voi todeta? Pari videota tuossa katsoin vilkkujen vaihtoon liittyen. Pitäisikö niiden kahden johdon lisäksi tulla useampi johto, jotta homma onnistuisi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Miten tuon voi todeta? Pari videota tuossa katsoin vilkkujen vaihtoon liittyen. Pitäisikö niiden kahden johdon lisäksi tulla useampi johto, jotta homma onnistuisi?
Lämmitys on kaksi johtoa ja vilkullisessa enemmän. Todennäköisesti vilkkua varten pitäisi olla toiset kaksi, eli neljä johtoa siellä.

Perus lämmitetyn räjäytys:
IMG_20200701_113808.jpg

Tarkista onko tossa A-pilarin liittimessä enemmän kuin kaksi johtoa, jos on niin todennäköisesti voi toimia, jos ei niin joudut ite rakentelee.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 378
Jatkokyssäri: mistä sivustolta vois hakea oman auton varaosanumerot? Oli muutama linkki tallessa, mutta eivät toimi enää.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
598
Jo on Golffissa tehty ilmansuodattimen vaihto hankalaksi. Jokaisessa edellisessä autossa homma onnistunut minuutissa ilman työkaluja, mutta saksalainen insinööri on keksinyt että pelkät klipsit eivät riitä pitämään suodatinkotelon kantta paikoillaan vaan niiden lisäksi kansi on ruuvattu kiinni ja ne ruuvit on kotelon pohjassa, eli vaatii koko kotelon irroittamisen.:facepalm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Jo on Golffissa tehty ilmansuodattimen vaihto hankalaksi. Jokaisessa edellisessä autossa homma onnistunut minuutissa ilman työkaluja, mutta saksalainen insinööri on keksinyt että pelkät klipsit eivät riitä pitämään suodatinkotelon kantta paikoillaan vaan niiden lisäksi kansi on ruuvattu kiinni ja ne ruuvit on kotelon pohjassa, eli vaatii koko kotelon irroittamisen.:facepalm:
Insinöörit näyttäis ajan myötä viisastuneen koska seiskagolffin ilmansuodatin on sentään kotelon kyljistä kiinni, mutta kuitenkin 5-6 torx ruuvilla. Skodassa oli helppo vaihtaa kun kotelo on parilla metalliklipsillä :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:

EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat

+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.

Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 765
Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:

EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat

+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.

Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D
Seuraava autoki on varmaan vw? :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
494
Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:

EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat

+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.

Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D
Kiitoksia, näistä saa voimaa oman romun kanssa tuskailuun, olisi näillä "investoinneilla" pitänyt varmaan uutta autoakin...
Huomenna hakemaan katsastuskonttorilta leimaa. :nb:
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 353
Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:

EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat

+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.

Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D
Liikaa ajettu :D Nuo kestävät just sen 10tkm/vuosi kymmenen vuotta ja sitten se toimivuus on siinä :D
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
598
Insinöörit näyttäis ajan myötä viisastuneen koska seiskagolffin ilmansuodatin on sentään kotelon kyljistä kiinni, mutta kuitenkin 5-6 torx ruuvilla. Skodassa oli helppo vaihtaa kun kotelo on parilla metalliklipsillä :p
Kyseessä siis Mk7 ja 1.4 TSI, boxin pohjassa siis 2x ristipäätä ja hommaan tarvii myös papukaijapihdit että saa metallipannat auki ja boxin irti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Seuraava autoki on varmaan vw? :D
No katsotaan, en minä oikein yhden huonon yksilön pohjalta jaksa alkaa mitään sen kummemmin hyljeksimään. Autonahan toi on muuten ihan kiva. Halvahko, melko iso takakontti (fillarit mahtuu kokonaisina), pikku kulutus, ihan nätin näköinen ja asialliset varusteet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 765
No katsotaan, en minä oikein yhden huonon yksilön pohjalta jaksa alkaa mitään sen kummemmin hyljeksimään. Autonahan toi on muuten ihan kiva. Halvahko, melko iso takakontti (fillarit mahtuu kokonaisina), pikku kulutus, ihan nätin näköinen ja asialliset varusteet.
Voi ku nää nää oliski vaan yksittäis tapauksia, moottorista en osaa sanoa mitään, mutta nuo dsg:t on täyttä kuraa. Audeilla taitaa olla tämä sama laatikko s-tronic nimellä ja en oo näiden kestävyydestä lukenut mitään hyvää, muuten kyllä vissiin mukavia laatikoita, mutta ei ne vaan kestä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Voi ku nää nää oliski vaan yksittäis tapauksia, moottorista en osaa sanoa mitään, mutta nuo dsg:t on täyttä kuraa. Audeilla taitaa olla tämä sama laatikko s-tronic nimellä ja en oo näiden kestävyydestä lukenut mitään hyvää, muuten kyllä vissiin mukavia laatikoita, mutta ei ne vaan kestä.
300tkm ajettu s-tronic omassa kulkineessa. Audin piikkiin mekatroniikka ja kytkin. Muuten 60tkm välein öljyt vaihdettu. Nyt kuulostaa p/n-vaihteella kylmänä siltä, että pitänee varailla vähän pätäkkää tuohon kaksoismassaan. Kyllä se vaan pirun hyvä laatikko on ajaa. 7-lovinen S-tronic kyseessä. Ehkä hieman liian suurella vaihteella se välillä kaupungissa menee. Etenkin kun ottaa huomioon auton koon, nelivedon ja 177hevosvoimaisen dieselin.
DPF kun ilmoittelee olemassaolostaan negatiivisessa valossa, niin käydään ottamassa vähän tehoa lisää ja vika pois kuleksimasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Niin kyllä mäkin olen nähnyt kymmeniä, ellen satoja yli 200tkm ajettuja dsg vehkeitä, jopa dsg + tsi vehkeitä joissa ei ole näitä väitettyjä ongelmia.

Eiköhän se ole ihan selvä että kun tuotantomäärät on suuria, niin paljon tulee vikaisiakin yksilöitä. Joku sitikkamies ei kehtaa sanoa että mosa pamahti koska sitä vittuilua ei jaksa kukaan "mitäs ostit ranen". Ja toki valmistusmäärät on pieniä vrt volkkari.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 765
Jotkut varmaan kestääkin, varmaan sellaset millä ajetaan pääasiassa pelkkää maantieajoa.


Vanha uutinen, mutta muistlen lukeneeni että sama vaihteisto on edelleen käytössä uusissakin volkkareissa? Syy on päästökusetuksesta kiinni jääminen ja sen hintalappu.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 216
Eikä siinäkää että epäluotettava laatikko. Mutta se tapa jolla tehdas ja maahantuoja kohtelee asiakkaita joilla selvä vika autossa niin on hämmästyttävän tylyä. Se on jo hyvä syy jättää moiset muovimopot kauppaan
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 879
Kyllä se DSG parhaiten kestää nämä pitkät ajot mutta lyhyet ja muut missä vaihdellaan jatkuvasti, niin ne on pahoja ja lisäksi jos vaihtaa lennosta pakille, että ei pysäytä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
134
Itse kävin joskus polkemassa postilla noita VW Caddyjä DSG:llä niin hämmentävän hyvin ne sitä rääkkiä kestivät, vaikka julkisesti paljon vioista puhuttu. Omalle kohdalla ei koskaan hajonnut ja vuosien varelta ei tule kuin pari työkavereille sattunutta vaihdelaatikosta johtunutta hinurikeikkaa mieleen. 300 tkm poljetussa postin caddyssä oli kyllä melkoisen kulmikkaasti toimiva DSG :D
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
835
Kyllä se DSG parhaiten kestää nämä pitkät ajot mutta lyhyet ja muut missä vaihdellaan jatkuvasti, niin ne on pahoja ja lisäksi jos vaihtaa lennosta pakille, että ei pysäytä.
Tuo nyt pätee ihan kaikkiin vaihteistoihin eli pitkät ajot ei kuluta nimeksikään ja vauhdista pakille ei ole suotavaa. Perinteinen mehumaija kuluttaa kytkinpakkojaan (toki sen öljykylpyiset kytkimet kestää paremmin väärinkäyttöä) ja manuaali taas synkrojaan (jos pakki on siis synkronoitu).

Tosin DSG:n vikaherkkyyden sulattaisi paremmin, jos se olisi teknisesti muuten ylivertainen, mutta kun ei se toimiessaankaan niin ihmeellinen ole. Etenkin pienet vauhdit sillä on tuskaa. Kokemusta tosin vain kuivilla kytkimillä varustetusta laatikosta, tehokkaammissa vehkeissä olevat märkäkytkimet kai toimii paremmin?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Itse kävin joskus polkemassa postilla noita VW Caddyjä DSG:llä niin hämmentävän hyvin ne sitä rääkkiä kestivät, vaikka julkisesti paljon vioista puhuttu. Omalle kohdalla ei koskaan hajonnut ja vuosien varelta ei tule kuin pari työkavereille sattunutta vaihdelaatikosta johtunutta hinurikeikkaa mieleen. 300 tkm poljetussa postin caddyssä oli kyllä melkoisen kulmikkaasti toimiva DSG :D
Öh, miksi kulmikas? Autokoulun manuaalivaihteistot ovat kauheita; osin koska jossain opetetaan holdaamaan liikennevaloissa ylämäessä kytkintä luistattamalla. Mutta automaattivaihteiston idea lienee olla autokouluoppilasta parempi?!1
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Öh, miksi kulmikas? Autokoulun manuaalivaihteistot ovat kauheita; osin koska jossain opetetaan holdaamaan liikennevaloissa ylämäessä kytkintä luistattamalla. Mutta automaattivaihteiston idea lienee olla autokouluoppilasta parempi?!1
Autokoulu nyt melko vähän liittyy tähän, koska siellä ajetaan kortti joko manuaalilla tai automaalilla. Manuaalilla saa ajaa kumpaakin vaihteistoa kun kortin saa. Automaatilla (ei kytkin poljinta) vain automaagista.
Tuli mieleeni eräs entinen autokouluauto mikä oli kilsoihin nähden melko karu ajettava tekniikaltaan, kytkin ihan finaalissa ja laatikossakaan ei kehumista. Ei ollu vaggine.

Back to aiheeseen. Jonkun caddy taxin kyydissä olin takavuosina talvella. Känässä tietty juttelin niitä näit ja mites auto toiminut. = Ihan hyvin paitsi ei voi peruuttaa näillä pakkasilla.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Autokoulu nyt melko vähän liittyy tähän, koska siellä ajetaan kortti joko manuaalilla tai automaalilla. Manuaalilla saa ajaa kumpaakin vaihteistoa kun kortin saa. Automaatilla (ei kytkin poljinta) vain automaagista.
No mitä ihmettä! Ootko tosissas boldatulla.

Pointtini oli, että autokoulun manuaalivaihteisen oppimateriaalin kytkin saattaa olla höyryävä kasa metallia osaamattomasta käytöstä johtuen, mutta automaattivaihteisto taas ei. Tässä tullaan siihen, pitääkö Postin Caddy laittaa P-asentoon liikennevaloissa vai ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
No mitä ihmettä! Ootko tosissas boldatulla.

Pointtini oli, että autokoulun manuaalivaihteisen oppimateriaalin kytkin saattaa olla höyryävä kasa metallia osaamattomasta käytöstä johtuen, mutta automaattivaihteisto taas ei. Tässä tullaan siihen, pitääkö Postin Caddy laittaa P-asentoon liikennevaloissa vai ei.
Eikös tuo DSG ole lähinnä robottivaihteisto missä voi kytkintä paskoa huoletta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
134
Öh, miksi kulmikas? Autokoulun manuaalivaihteistot ovat kauheita; osin koska jossain opetetaan holdaamaan liikennevaloissa ylämäessä kytkintä luistattamalla. Mutta automaattivaihteiston idea lienee olla autokouluoppilasta parempi?!1
Kun on 300 tkm ajettu postia niin on auto aivan loppu ja niin myös se vaihdelaatikko. Vaihteenvaihdot oli siinä nykiviä ja joskus paikallaan seistessä laatikko jäi roklaamaan itsestään vaihteita edestakaisin niin, että auto heilui. Joskus pakille tai D:lle keppiä siirtäessä ei mennytkään vaihde päälle vaan joutui uudestaan käskemään kepistä.

Ei siis missään muussa postin autossa ollut vaihdelaatikossa samanlaisia vikoja

Back to aiheeseen. Jonkun caddy taxin kyydissä olin takavuosina talvella. Känässä tietty juttelin niitä näit ja mites auto toiminut. = Ihan hyvin paitsi ei voi peruuttaa näillä pakkasilla.
Parhaiten ne caddyt kesti postin ajamista niistä autoista mitä postilla oli. Tosin ei nekään mitään vähävikaisia ollut siinä käytössä. Parhaiten on jäänyt mieleen, kun kesken ajon pimeni caddystä mittaristo. Ajonesto vielä mittaristossa niin sitä ei voinutkaan sammuttaa enää, jos matkaa halusi vielä jatkaa. Joskus Taas caddystä pimeni kaikki oikean puolen valot.
 
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
46
Tilastoa, mulla on 2016 ikäinen B8 Passatti. 2.0TDI + DSG, kilsoja 150tkm.
Tähän mennessä tehtyä:

EGR
DSG Mekatroniikka
Vauhtipyörä
Jakopää 2x (Ekalla kertaa rullat kitisi, tokalla kertaa vesipumppu halkesi)
DSG Kytkinpakat

+ jotain lukkoa, toinen midi pimeänä etc.

Ei kauhean ruusuista ole ollut vuoden ja noin 30tkm ajelut =D
Täällä 2013 Passatti, 1.6TDI + DSG, 198tkm.
Nyt samaan syssyyn pistettiin DSG mekatroniikka, vauhtipyörä, kytkin, sekä ilmastoinnin kompressori. Veti se vähän hiljaiseksi kun huoltamolta soiteltiin kustannusarviota. EGR meni edelliskesänä, onneksi VW:n piikkiin.

Tuolla on viimeiset 80 tkm, eli minun aikani, ajettu pääsääntöisesti maantieajoa.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 216
Edelleen väitän että luokattoman huonoa moottorisuunnittelua. Varmaan jonkun ammattikouluinssin lopputyönä tehty.

Tiedän itsekin pari vw ja audi -kiihkoilijaa joilla joko ketjut uusittu tai laatikot porsinu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Noh, itsellä onneksi noinkin kattavasti nyt korjailtu niin eiköhän tolla ajella seuraavat 2-3v / 100tkm ja myydä sitten seuraavalle rohkealle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
973
Vanha uutinen, mutta muistlen lukeneeni että sama vaihteisto on edelleen käytössä uusissakin volkkareissa? Syy on päästökusetuksesta kiinni jääminen ja sen hintalappu.
DSG-nimellä kulkevia vaihteistoja on noin 10 erilaista, enkä leimaisi niistä kaikkia huonoksi. On esimerkiksi 6 ja 7 vaihteisia sekä märkäkytkimellä että kuivakytkimellä, sekä eri laatikoita pitkittäis- ja poikittaismoottoreihin. Ikävää noissa vaan on, että ilman harrastuneisuutta on vaikea tietää onko autossa huonomaineinen laatikko vai ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
229
Itsellä tällä hetkellä kovasti kehuttu 2008 vuoden 1.4 TSI automaatti Golf.

Kuukausi sitten autossa alkoi jäähdystysnesteet vuotamaan. Ongelma korjattiin korjaamolla vaihtamalla vesipumppu uuteen.
Pari viikkoa tämän jälkeen moottorin varoitusvalo syttyi.

Virhekoodi: p3008 nokka-akselin asentotunnistin vikakoodi
.
Kävin paikallisella korjaamolla tutkituttamassa. Jakoketju venynyt.

Autojerryn kautta kyselin tarjouksia jakoketjun vaihtoon.
Tarjouksia sain isolla haarukalla. 650 - 1300 euroa.

Halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan + jäähdysnesteet sekä työ.

Toiseksi halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan, apulaitehihnat, kampiakselin etuöljytiivisteen, moottoriöljyt, öljynsuodattimen ja vaihtotyön. Hinta 1080 euroa.

Jokseenkin erilaisia tarjouksia sain. Jälkimmäinen kuulostaa uskottavammalta.

Kysymys.Mitä kaikkia osia jakoketjun vaihdossa tarvitsee\kannattaa vaihtaa?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
598
Tässä on videota siitä ketjun vaihdosta. Ainakin itse vaihdattaisin siinä samalla nuo apulaitehihnat, jossain vaiheessa ne on kuitenkin vaihdettava ja näyttäisi menevän hyvin siinä samalla kun ketjua vaihtaa.

 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Itsellä tällä hetkellä kovasti kehuttu 2008 vuoden 1.4 TSI automaatti Golf.

Kuukausi sitten autossa alkoi jäähdystysnesteet vuotamaan. Ongelma korjattiin korjaamolla vaihtamalla vesipumppu uuteen.
Pari viikkoa tämän jälkeen moottorin varoitusvalo syttyi.

Virhekoodi: p3008 nokka-akselin asentotunnistin vikakoodi
.
Kävin paikallisella korjaamolla tutkituttamassa. Jakoketju venynyt.

Autojerryn kautta kyselin tarjouksia jakoketjun vaihtoon.
Tarjouksia sain isolla haarukalla. 650 - 1300 euroa.

Halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan + jäähdysnesteet sekä työ.

Toiseksi halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan, apulaitehihnat, kampiakselin etuöljytiivisteen, moottoriöljyt, öljynsuodattimen ja vaihtotyön. Hinta 1080 euroa.

Jokseenkin erilaisia tarjouksia sain. Jälkimmäinen kuulostaa uskottavammalta.

Kysymys.Mitä kaikkia osia jakoketjun vaihdossa tarvitsee\kannattaa vaihtaa?
Vesipumppu kannattaa vaihdella, jos ei ole vielä vaihdeltu. Onko nykimistä havaittu ennen vikaa?
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
29
Itsellä tällä hetkellä kovasti kehuttu 2008 vuoden 1.4 TSI automaatti Golf.

Kuukausi sitten autossa alkoi jäähdystysnesteet vuotamaan. Ongelma korjattiin korjaamolla vaihtamalla vesipumppu uuteen.
Pari viikkoa tämän jälkeen moottorin varoitusvalo syttyi.

Virhekoodi: p3008 nokka-akselin asentotunnistin vikakoodi
.
Kävin paikallisella korjaamolla tutkituttamassa. Jakoketju venynyt.

Autojerryn kautta kyselin tarjouksia jakoketjun vaihtoon.
Tarjouksia sain isolla haarukalla. 650 - 1300 euroa.

Halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan + jäähdysnesteet sekä työ.

Toiseksi halvin tarjous sisälsi jakoketjusarjan, apulaitehihnat, kampiakselin etuöljytiivisteen, moottoriöljyt, öljynsuodattimen ja vaihtotyön. Hinta 1080 euroa.

Jokseenkin erilaisia tarjouksia sain. Jälkimmäinen kuulostaa uskottavammalta.

Kysymys.Mitä kaikkia osia jakoketjun vaihdossa tarvitsee\kannattaa vaihtaa?
Tuo ensimmäinen tarjous kuullostaa aivan minimi-effortilta saada nokkaketju vaihdettua, ilman että kampiakselin päässä olevaa ratasta vaihtaa. Sen vaihtaminen ilman öljypohjan irroitusta ei taida olla mahdollista. Nokkaketjua säätäessä on myös hyvä mahdollisuus tiputtaa öljypohjaan roskaa tms, joten öljyjen vaihdon tekisin joka tapauksessa huollon yhteydessä.

Hihnojen uusiminen voi olla hyvä idea jos ne ovat vähänkään kuluneet, kun ne joka tapauksessa joutuu irroittamaan tieltä pois. Samoin tuo etuöljytiiviste, sen luulisi olevan suht helposti saatavilla jos tuon kampiakselin päässä olevan rattaan vaihtaa myös.

Omassa 1.4 TSI:ssä tuo p3008-koodi tuli myös nokkaketjun vaihdon jälkeen satunnaisesti. Tämä korjaantui vaihtamalla tuo asentotunnistin Motonetin tarvikeosasta alkuperäiseen Boschin sensoriin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 576
Viestejä
4 191 287
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom