Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Video katsottu ja ei auta
Kappas, joko näissä on huolto-ohjelmassa vaihteiston öljynvaihto (edellisessä ei ollut)?Aah, A6 C7 3.0 TDi hörppäsi 3/4 öljytilavuudesta aika tarkkaan 2000km aikana huollon jälkeen. Öljynä Castrol, taidan huolestua jos meno jatkuu Mobililla samanmoisena.
Huolto-ohjelmassa olleen vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen alkanut vaihdelaatikon "nykinä" huolestuttaa melkein enemmän tosin...
Voe ihanuutta.
60t km välein tarjoaa tuota vaihteistoöljyä + suodatinta vaihdettavaksi. Ja kyllä suodatin on myös vaihdettu. Tai ainakin laskutettu...Kappas, joko näissä on huolto-ohjelmassa vaihteiston öljynvaihto (edellisessä ei ollut)?
Merkkarilla tehty? Vaihdettiinko myös suodatin?
Vieläkös näissä oli ZF:n laatikot niin kuin 4F:ssä?60t km välein tarjoaa tuota vaihteistoöljyä + suodatinta vaihdettavaksi. Ja kyllä suodatin on myös vaihdettu. Tai ainakin laskutettu...
Huoltotyötä ei tehty marmorilla.
En itseasiassa edes osaa sanoa onko ZF, mutta jos veikata pitäisi, niin kylläVieläkös näissä oli ZF:n laatikot niin kuin 4F:ssä?
Jos joku ketä "ei osaa" tekee tuon homman, niin siellä on luultavasti väärä määrä öljyä koska vaihto on tehty kylmänä tai liian lämpimänä.
Selkeästi puheena on kaksoiskytkinloota, siinä on öljynvaihto 60tkm välein. Ei ole ZF:n valmistama.Vieläkös näissä oli ZF:n laatikot niin kuin 4F:ssä?
Se selittäisi sen 60tkm vaihtovälin. VAG ei koskaan kunnioittanut ZF:n määräämää 80tkm väliä. (Koska leasingkustannukset, tms...)Selkeästi puheena on kaksoiskytkinloota, siinä on öljynvaihto 60tkm välein. Ei ole ZF:n valmistama.
Tuo on kyllä ihme homma, Bemarilla ihan sama. Öljyt on "elinikäiset". Onhan ne joo, mutta se vaihteiston elinikä vaan on aika paljon lyhyempi kuin öljyjä vaihtamalla Tarkalleen ottaen ZF suosittelee vaihtamaan öljyt aika laajalla 80-120tkm välillä, ilmeisesti ajotavasta riippuen.Se selittäisi sen 60tkm vaihtovälin. VAG ei koskaan kunnioittanut ZF:n määräämää 80tkm väliä. (Koska leasingkustannukset, tms...)
Mikrokytkin loppu. Ota penkin alta tunnistimen johto irti, mikä menee siihen vyön pistokkeeseen. Tällöin lukee sen olevan aina kiinni, mikä vaikuttaa airbagiin, joten suosittelen myös aina pitämään vyön kiinni ajaessa.Tässä lämpiminä päivinä on -07 Jetta (1.4 TSI) alkanut valittaa, ettei kuskin turvavyö olisi kiinni. Kiinni on kunnolla, hiukan solkea painamalla/vääntämällä loppuu herjaaminen hetkeksi, mutta alkaa satunnaisesti uudelleen. Tekee tuota säännöllisesti, kun iltapäivällä/illalla lähtee ajamaan ja autossa lämmöt varmasti yli kolmenkympin sisällä, aamuvarhaisella taas viileämmässä kelissä ei kertaakaan.
Onko tuolla joku mikrokytkin joka temppuilee, vai mistä voisi johtua? Onkohan mahdollista sorkkia se itse jotenkin kuntoon tai vaatiiko koko vastakappaleen vaihdon?
Mikrokytkin loppu. Ota penkin alta tunnistimen johto irti, mikä menee siihen vyön pistokkeeseen. Tällöin lukee sen olevan aina kiinni, mikä vaikuttaa airbagiin, joten suosittelen myös aina pitämään vyön kiinni ajaessa.
Ainakaan VW puolella 1.2:sta tuli hihnavetoisia vuosimallista 2013 eteenpäin. Veikkaan, ettei tuossakaan ketjua ole.Onko loppupään 1.2 TSI ketjullisissa koneissa ollut paljon ongelmia? Olen katsellut käytettyä 2015 Skoda Rapidia, jolla n. 120 tkm ajettu, mutta tuo ketjullinen 1.2 TSI hieman hirvittää.
Niin luki myyjäliikkeellä, kun kävin autoa katsomassa. Mistä sen saa selvitettyä?Ainakaan VW puolella 1.2:sta tuli hihnavetoisia vuosimallista 2013 eteenpäin. Veikkaan, ettei tuossakaan ketjua ole.
CBZB koodilla, eli ketjullinen ilmeisesti tosiaan.Laita rekisterinumero bilteman hakukenttään ja katso googlesta moottorikoodilla.
Isälle katsellut samanlaista, ja yllättävän pitkälle skoda meni ketjulla. Tuo biltema oli hyvä varmistus.Onko loppupään 1.2 TSI ketjullisissa koneissa ollut paljon ongelmia? Olen katsellut käytettyä 2015 Skoda Rapidia, jolla n. 120 tkm ajettu, mutta tuo ketjullinen 1.2 TSI hieman hirvittää.
Kiitoksia, pitää vääntäytyä katsomaan missä tuo menee. Vyö menee kiinni rutiinilla ennen kuin auto liikkuu, joten tuo summeri on itselle vähän turha kapine.
Isompi vaiva tuossa on kuin kaapelin irroituksessa. Kaapelin irroitus kutakuinkin penkki taakse, luukku auki, piuha irti. Vie noin minuutin verrattuna aikaan jona edes kaivaa läppärin autoon. Kukin tyylilläänKaverin -05 jetasta ohjelmoin VCDSllä sen tunnistimen pois päältä vaan. Olis siis sellainen kans et saattoi ihan koska vaan alkaa kilkattaa turvavyötä eikä välttämättä lakannut ihan heti. Pitkällä työmatkalla todella vittumainen vika Et jos mikäli löytyy tuttua kellä VCDS, niin ei tarvi lähteä mitään radikaalia kaapelin-irroitusta tekee
Isompi vaiva tuossa on kuin kaapelin irroituksessa. Kaapelin irroitus kutakuinkin penkki taakse, luukku auki, piuha irti. Vie noin minuutin verrattuna aikaan jona edes kaivaa läppärin autoon. Kukin tyylillään
Toi siis on johtavuuskytkin. Jos otat johdon irti, se tunnistaa vyön olevan aina kiinni ja airbag on toiminnassa. Mikäli sen ohjelmoi pois, on tilanne täysin sama.vs. se että turvatyyny lakkaa toimimasta?
Onkos näissä sellasta ongelmaa niin kuin on opelin 1.6 twinport koneissa joissa on egr ja ajan kanssa menee pienet egr kanavat tukkoon karstasta ja sen jälkeen alkaa nykiminen? Vaivaan auttaa vain ottamalla imusarja irti ja putsata kanavat.Ei oikein etene 1.6 TDI Passatin nykimis / EGR -ongelma. Merkkihuoltokaan ei ollut varma, onko vika EGR:ssä, eikä siksi voinut vielä takuuseen laittaa uudestaan vaihtoon. Itse logittanut isoja määriä livedataa ja arvoja ja vahvasti viittaisi ongelma siihen etenkin, kun nykiminen alkoi heti EGR-remontin jälkeen. Haluaisivat tutkia vielä lisää ja pelkään, että jossain vaiheessa lasku paisuu isoksi.
Kohtalotovereita samasta ongelmasta löytyi myös ja kaikilla EGR:n tulppaus kokonaan tai ainakin osittain korjasi ongelman. Tilasin EGR:n letkuun sopivan tulpan, jossa on kuitenkin pieni reikä keskellä, niin virtaus pysyy juuri ja juuri niin isona, ettei vikavalo syty. Skodafoorumeilta löytyi kokemuksia tuosta ja usealla hävisi nykimiset, eikä tullut vikakoodiakaan. Nyt vain odotellaan, että tuo osa tulee.
Pitkällä työmatkalla todella vittumainen vika Et jos mikäli löytyy tuttua kellä VCDS, niin ei tarvi lähteä mitään radikaalia kaapelin-irroitusta tekee
Isompi vaiva tuossa on kuin kaapelin irroituksessa. Kaapelin irroitus kutakuinkin penkki taakse, luukku auki, piuha irti. Vie noin minuutin verrattuna aikaan jona edes kaivaa läppärin autoon. Kukin tyylillään
Aika hyvin tuo EGR karstoittaa näissäkin, mutta tuo ei ole omalla kohdalla se ongelma. Nykiminen alkoi, kun ajoin korjaamolta kotiin uuden EGR:n vaihdon jälkeen ja livedatasta näkee, että EGR tekee aivan omiaan nykimisen aikana. Tuon supistavan tulpan pitäisi tasoittaa menoa ja lisäksi vähentää imusarjan karstoittumista.Onkos näissä sellasta ongelmaa niin kuin on opelin 1.6 twinport koneissa joissa on egr ja ajan kanssa menee pienet egr kanavat tukkoon karstasta ja sen jälkeen alkaa nykiminen? Vaivaan auttaa vain ottamalla imusarja irti ja putsata kanavat.
Aika hyvin tuo EGR karstoittaa näissäkin, mutta tuo ei ole omalla kohdalla se ongelma. Nykiminen alkoi, kun ajoin korjaamolta kotiin uuden EGR:n vaihdon jälkeen ja livedatasta näkee, että EGR tekee aivan omiaan nykimisen aikana. Tuon supistavan tulpan pitäisi tasoittaa menoa ja lisäksi vähentää imusarjan karstoittumista.
Tuota harkitsinkin, mutta 400-500€ kuitenkin aika kova summa kerralla maksettavaksi. Tuo supistava tiiviste maksoi 3€ ja jos nykiminen todella johtuu EGR:stä, niin tuollakin pitäisi sen korjaantuaEikö tuo nyt vaan kannattaisi ohjelmoida pois käytöstä koko venttiili. Samalla saa vähän tehoakin lisää.
Tuttu juuri käytti tdi skodan ohjelmoitavana, ja on kyllä jaksanut kehua. Maksoi 400€
Tuota harkitsinkin, mutta 400-500€ kuitenkin aika kova summa kerralla maksettavaksi. Tuo supistava tiiviste maksoi 3€ ja jos nykiminen todella johtuu EGR:stä, niin tuollakin pitäisi sen korjaantua
Ihan kiva, että Nanny State -kiusaaminen toimii vaikka muu ei ehkä toimi. Minulla aukesi 2014 Touranin kuljettajan ovi itsestään 140 km/h nopeudessa. Toki vain tuulihakaan asti. Volkkarilla on prioriteetit kunnossa. Harmi, kun aikanaan pidin nimenomaan VAG-autoja laadukkaina. Toisaalta niin piti moni aiemmi hyvästä syystä tojotaa ja Volvoakin.Kaverin -05 jetasta ohjelmoin VCDSllä sen tunnistimen pois päältä vaan. Olis siis sellainen kans et saattoi ihan koska vaan alkaa kilkattaa turvavyötä eikä välttämättä lakannut ihan heti. Pitkällä työmatkalla todella vittumainen vika
Ei muuta keinoa löytynyt kuin rikkoa koko lukkomoduuli paskaksi, tuossa seatissa mekaaninen ja elektroninen on samassa läjässä. Uusi moduuli maksoi alle 30euroa niin ei paha ollut. Hommasin varuilta toiseenkin etuoveen samalla. Hölmö systeemi kun ei mitään varakeinoa ole oven lukitusta aukoa, jos elektroninen pettää.Mjoo, itellä oli elektroninen mekanismi sökönä eikä auennu muutoin kun ko mötikän vaihtamalla. (Octavia -02). Ja jotta sen sai pois kun oli niin jumissa, niin eihän se nyt ihan ehjänä sieltä lähtenyt. Diagnoosi oli haettu myös huollosta, mutta korjaus hinta hirvitti
Marmorilla osalla oli hintaa 300e, tarvikkeena 180e, kiinasta 30e.
Vanhan poispurun jälkeen oli tovi ovikiinni vanhalla kunnon puupalikka metodilla...
Osan vaihdon jälkeen toimi taas ok, samalla vaihdoin etuoven mekaanisen lukkopesän kun sekin oli aikalailla paskana.
Olikos verhoilun purku oven ollessa kiinni kuinka työläs ?Ei muuta keinoa löytynyt kuin rikkoa koko lukkomoduuli paskaksi, tuossa seatissa mekaaninen ja elektroninen on samassa läjässä. Uusi moduuli maksoi alle 30euroa niin ei paha ollut. Hommasin varuilta toiseenkin etuoveen samalla. Hölmö systeemi kun ei mitään varakeinoa ole oven lukitusta aukoa, jos elektroninen pettää.
Ärsyttävin homma oli saada oviverhoilun alareunassa olevat torx ruuvit auki. Vähän tuuri peliä että sattui kohilleen. Ja sitten ei meinannut uskaltaa repiä vain verhoilua tarpeeksi ronskisti irti. Etu reuna varsinkin ei mainannut lähteä irti. No ei ole tarkoitettu ovi kiinni irroitellaOlikos verhoilun purku oven ollessa kiinni kuinka työläs ?
No ei ole tarkoitettu ovi kiinni irroitella
Täälä on ihan osaavaa porukkaa: Audiclub FinlandMinä olen (ex) Saabisti, tarviiko näille näyttää jotain lukupäätettä ja katsoa/nollata vikakoodit? Minulla on Audi A4, josta en oikeasti tiedä vielä mitään. Vagarena vois olla paikka kysyä, mutta ainakin Audille sekin on hyvin nihkeä paikka. Kysyisin Saab sivulta. Foorumi – Saabclub.fi - Etusivu
Itellä just tommonen alla. Nyt 196 tkm ajettu eikä oo mitää ollu. Aiempi omistaja kuulemma vaihdattanut tuulilasin ja webaston vesipumpun. Oon ite tässä miettinyt, jos myisin ton pois kun tarvis nelivetoo saada, mutten sitten oo jaksanu nettiautoon tms pistellä.Onko tällainen miten riskialtis peli: VW GOLF VII Variant (BA5) 1.6 TDI 2015 105hv, 7v DSG, 165 tkm. Mahtasko tuollaisella ajella jonkun satatuhatta suhteellisen huolettomasti?
Nyt tälläinen Golf Highline vm 2015 ollut parisen kuukautta ja olen kyllä tyytyväinen. Kaikki toivottavat herkut löytyi yhdestä autosta eli adaptiivinen vakkari, bluetooth, xenonit/ledit niin sehän sitten itselle oli haettava. Bonuksena vielä tuossa on koukku, pikku diesel (1.6) webastolla ja automaattinen laatikko.
Eiköhän noissakin ole vastus samalla tavalla kuin manuaaliversioissa, joka on kärähtänyt mikäli toimii vain joissakin asennoissa.Ilmastoinnin kompressori vaihdettu pari kuukautta sitten ja samalla tehty tietysti ilmastoinnin täyttöhuolto. Puhaltaa kyllä kylmää, mutta tosiaan pätkii tuota puhallusta.
Haluatko ihan kunnolliset vehkeet, on myös kallis (A), siitä väliltä (B) vai halpa millä saa luettua moottorin vikakoodit ja nollaukset (C)En epäile porukkaa, vaan niitä, jotka viitsivät vastata, edes jotain.