VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Chevyn 6.2 diesel v8 muistaakseni 4 litraa ja suositeltu vaihtoväli 5000km jos haluaa että kestää...juurikin tuon pienen tilavuuden takia.

Tämä siis isoilta pojilta kuultua.
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
241
Kadonneiden elektronien metsästys sai tänään onnellisen päätöksen Passatin parissa. Innostuin vihdoin kytkemään yleismittarin sarjaan ja nyppimään sulakkeita irti. Bingorivi löytyi omista kytkennöistä, olin saanut yhden lisäreleen kytkettyä 24/7 päälle joka sitten ryysti sellaista 100-120mA jatkuvaa. :sori: Eihän tuo akun tyhjeneminen ole ollutkaan nyt sitten ongelmana kuin vasta vajaan 4 vuotta..:kahvi:

Rouvan Audissa ei ollut ihan yhtä helppo korjaus, siellä taitaa mukavuusboksi olla mäsänä, imee saman 150mA edelleen ylimääräistä ja loppuu heti kun sieltä vetää sulakkeet irti.
Eihän vanhaan passattiin saa vikaa muutakuin itse aiheutettuna , ja näinhän se ilmeisesti oli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Isommassa moottorissa enemmän öljyä -> kestää käyttää pidempään? Mielenkiintoinen logiikka kyllä.
Jos sä sekotat muutaman deslin bensaa tai dieseliä sekä muutaman desin vettä öljyyn jota on 3 litraa tai öljyyn jota on 6 litraa - niin kummassa säilyy voiteluominaisuudet paremmin?

Sama homma usein myös pienempien tilavuuksien öljypohjien, ym. kanssa. Esim. 1.4 "isolohko" Fordissa öljymäärä joka erottaa "liian vähän" ja "liian paljon" on ehkä pari desiä. V6:ssa johon menee >6L vaihdossa tuo sama väli on litran luokkaa. Kumpi haukkaa ilmaa suuremmalla todennäköisyydellä jos öljyn kulutus per vaihtoväli on samaa luokkaa tai sitä vuotelee pois matkan varrella?

Meillä on tuossa pihalla vehkeitä joissa on öljytilavuudet sieltä ~3 litrasta ~15 litraan, niin joo - onhan tuolla eroa miltä se mömmö siellä näyttää 10 tai 20 tkm jälkeen...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 045
Ei noissa isommissa henkilöautomoottoreissa noin yleisesti mitenkään erityisen paljon enempää ole öljyäkään. Moottori ja mallikohtaisia eroja on paljon, mutta ei sitä nyt voi ihan suoraan sanoa että isommassa koneessa olisi aina isompi öljytila. Mulla on kaksi autoa joissa 2 litraiset koneet, toisessa nippanappa 4l toisessa 7,5l öljyä, mutta ehkä siinä nyt tietysti jokin perä on että isompi öljytilavuus mahdollistaa pidemmän vaihtovälin, mutta ei sitä öljytilavuutta pidä takaluukun merkinnöistä tulkita.

Kuorma-autoissa se pitkä vaihtoväli perustuu paljolti siihen öljyn suodatukseen, eikä niinkään öljymäärään. Tosin kuorkeissa sinne pelkkään öljynsuodatusjärjestelmään menee helposti enemmän öljyä mitä normaaliin henkilöautoon.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 279
Jos sä sekotat muutaman deslin bensaa tai dieseliä sekä muutaman desin vettä öljyyn jota on 3 litraa tai öljyyn jota on 6 litraa - niin kummassa säilyy voiteluominaisuudet paremmin?
Kumpikin moottori olisi tuossa tapauksessa pahasti viallinen ja tulisi korjata välittömästi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
176
Öljyyn ei kondensoidu lainkaan vettä? Ruiskutusmäärä on aina optimaalinen kuhunkin ajotilanteeseen nähden ja ylimääräistä ei ruiskuteta?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
Kumpikin moottori olisi tuossa tapauksessa pahasti viallinen ja tulisi korjata välittömästi.
Talvi ja pätkäajo, öljykorkista löytyy enemmän tai vähemmän kylmälimaa, joka on siis kondensoitunutta vettä mikä ei ole haihtunut pois koska lyhyet ajot, öljysihtejäkin on jäätynyt tukkoon aiheuttaen konerikkoja, kai niissä autoissa tavallaan on vikaa, koska valmistaja ei ole tälläistä ajoa ottanut huomioon autoa suunnitellessa, silloin siinä on virhe jos se ei toimi meidän oloissa.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
283
Seat leon vm.2004. Apukuskin puolen etuovi ei aukea sisältä eikä ulkoa. Verhoilun sain revittyä irti ja ovessa olevan pellinkin pois. Vaikka lukitusmekanismia meisselin avulla väännän ja oven pitäisi aueta niin ei vain aukea. Osaako joku sanoa mikä tähän auttaisi. Vitutuskäyrä suht korkealla.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
1.6 TDI CAYC Passatin nykimiselle löytyi syy. EGR vaihdettu takuuseen viime syksynä ja ilmeisesti sitä ei ole sopeutettu tai jostain muusta syystä asennot vähän hukassa. Eipähän tarvitse tuon korjauksesta itse maksaa mitään ja tuon syynkin sain omilla laitteilla selville. Pelkäsin jo, että suutinremonttiin pääsee.

Toisessa ketjussa ihmettelin jo, kun pari kertaa kuulunut naputusta/tikitystä kylmäkäynnistyksessä. Ekan kerran kesti ehkä 20s ja nyt hävisi heti, kun hipaisin kaasupoljinta. Molemmilla kerroilla autolla oli edellisenä iltana ajettu pitkää matkaa ja aamulla startatessa kuului tuo ääni. Useamman päivän seisomisen jälkeen ei mitään ylimääräistä ääntä kuulunut.

Kuulostaa aivan nostajan naputukselta ja löysin paljon juttua CR-koneista tuosta ja monella uutenakin ääntänyt. Tarvitseeko olla huolissaan? Öljynvaihdosta 5tkm, mutta seuraavan vaihdon yhteydessä voisi tehdä Fortet koneelle. Finntakuun piiriin nuo nostajat kuuluisi, mutta todella vaikea saada missään korjaamolla ääntä esiin.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 582
Oma A4 B9 bensa alkoi yhtäkkiä yskimään käynnistäessä. Kun laittaa käymään niin ei jostain käynnisty kunnolla. Mitään vikailmoitusta ei anna. Onko veikkauksia mistä voisi johtua? Bensa on kyllä aika lopussa, mutta 50 km on kuitenkin vielä mittarissa, en tiedä voisiko siitä johtua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Aah, A6 C7 3.0 TDi hörppäsi 3/4 öljytilavuudesta aika tarkkaan 2000km aikana huollon jälkeen. Öljynä Castrol, taidan huolestua jos meno jatkuu Mobililla samanmoisena.

Huolto-ohjelmassa olleen vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen alkanut vaihdelaatikon "nykinä" huolestuttaa melkein enemmän tosin...

Voe ihanuutta.
 

jsa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
611
Video katsottu ja ei auta
Mjoo, itellä oli elektroninen mekanismi sökönä eikä auennu muutoin kun ko mötikän vaihtamalla. (Octavia -02). Ja jotta sen sai pois kun oli niin jumissa, niin eihän se nyt ihan ehjänä sieltä lähtenyt. Diagnoosi oli haettu myös huollosta, mutta korjaus hinta hirvitti :)

Marmorilla osalla oli hintaa 300e, tarvikkeena 180e, kiinasta 30e.

Vanhan poispurun jälkeen oli tovi ovikiinni vanhalla kunnon puupalikka metodilla...

Osan vaihdon jälkeen toimi taas ok, samalla vaihdoin etuoven mekaanisen lukkopesän kun sekin oli aikalailla paskana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Aah, A6 C7 3.0 TDi hörppäsi 3/4 öljytilavuudesta aika tarkkaan 2000km aikana huollon jälkeen. Öljynä Castrol, taidan huolestua jos meno jatkuu Mobililla samanmoisena.

Huolto-ohjelmassa olleen vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen alkanut vaihdelaatikon "nykinä" huolestuttaa melkein enemmän tosin...

Voe ihanuutta.
Kappas, joko näissä on huolto-ohjelmassa vaihteiston öljynvaihto (edellisessä ei ollut)? :D
Merkkarilla tehty? Vaihdettiinko myös suodatin?

Castrol oli itsellä aikanaan ainoa öljy mikä edellisessä V6 bensassa kului siihen saakka että mutkassa syttyi jopa öljynvaroitusvalo aikanaan. Ihme litkua... ;)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Kappas, joko näissä on huolto-ohjelmassa vaihteiston öljynvaihto (edellisessä ei ollut)? :D
Merkkarilla tehty? Vaihdettiinko myös suodatin?
60t km välein tarjoaa tuota vaihteistoöljyä + suodatinta vaihdettavaksi. Ja kyllä suodatin on myös vaihdettu. Tai ainakin laskutettu...

Huoltotyötä ei tehty marmorilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
60t km välein tarjoaa tuota vaihteistoöljyä + suodatinta vaihdettavaksi. Ja kyllä suodatin on myös vaihdettu. Tai ainakin laskutettu...

Huoltotyötä ei tehty marmorilla.
Vieläkös näissä oli ZF:n laatikot niin kuin 4F:ssä?

Jos joku ketä "ei osaa" tekee tuon homman, niin siellä on luultavasti väärä määrä öljyä koska vaihto on tehty kylmänä tai liian lämpimänä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Vieläkös näissä oli ZF:n laatikot niin kuin 4F:ssä?

Jos joku ketä "ei osaa" tekee tuon homman, niin siellä on luultavasti väärä määrä öljyä koska vaihto on tehty kylmänä tai liian lämpimänä.
En itseasiassa edes osaa sanoa onko ZF, mutta jos veikata pitäisi, niin kyllä :p

E: @Meissel1 alla tietänee.

Itsekin mietin, että voisi olla väärä määrä öljyä. Pistin juuri viestiä kaverille, jonka sinänsä pitäisi osata hommansa, koska on pidemmän aikaa VAG-huoltojen kanssa ollut tekemisissä. Mutta tästä tämä tilanne kehittyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Selkeästi puheena on kaksoiskytkinloota, siinä on öljynvaihto 60tkm välein. Ei ole ZF:n valmistama.
Se selittäisi sen 60tkm vaihtovälin. VAG ei koskaan kunnioittanut ZF:n määräämää 80tkm väliä. (Koska leasingkustannukset, tms...)
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
834
Se selittäisi sen 60tkm vaihtovälin. VAG ei koskaan kunnioittanut ZF:n määräämää 80tkm väliä. (Koska leasingkustannukset, tms...)
Tuo on kyllä ihme homma, Bemarilla ihan sama. Öljyt on "elinikäiset". Onhan ne joo, mutta se vaihteiston elinikä vaan on aika paljon lyhyempi kuin öljyjä vaihtamalla :D Tarkalleen ottaen ZF suosittelee vaihtamaan öljyt aika laajalla 80-120tkm välillä, ilmeisesti ajotavasta riippuen.

Omaani vaihdatutin öljyt 93tkm ja 176tkm kohdilla ja jälkimmäisen vaihdon jälkeen vaihteisto toimi jopa nopeammin/täsmällisemmin kuin ennen vaihtoa. Ekan vaihdon jälkeen en huomannut mitään eroa. Ennen toista vaihtoakaan en huomannut mitään vikaa, mutta vaihdon jälkeen huomasikin parantuneen toiminnan. Ilmeisesti öljyt huononevat tasaisesti eikä sitä huomaa, kun menevät niin pikku hiljaa. Itse haluan vaihtaa vaihteistoöljytkin säännöllisesti, koska koneessa ja vaihteistossa on aggressiivisempi softa sisällä. Ja toisaalta aion pitää autoa aika pitkään.
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
82
Tässä lämpiminä päivinä on -07 Jetta (1.4 TSI) alkanut valittaa, ettei kuskin turvavyö olisi kiinni. Kiinni on kunnolla, hiukan solkea painamalla/vääntämällä loppuu herjaaminen hetkeksi, mutta alkaa satunnaisesti uudelleen. Tekee tuota säännöllisesti, kun iltapäivällä/illalla lähtee ajamaan ja autossa lämmöt varmasti yli kolmenkympin sisällä, aamuvarhaisella taas viileämmässä kelissä ei kertaakaan.

Onko tuolla joku mikrokytkin joka temppuilee, vai mistä voisi johtua? Onkohan mahdollista sorkkia se itse jotenkin kuntoon tai vaatiiko koko vastakappaleen vaihdon?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Tässä lämpiminä päivinä on -07 Jetta (1.4 TSI) alkanut valittaa, ettei kuskin turvavyö olisi kiinni. Kiinni on kunnolla, hiukan solkea painamalla/vääntämällä loppuu herjaaminen hetkeksi, mutta alkaa satunnaisesti uudelleen. Tekee tuota säännöllisesti, kun iltapäivällä/illalla lähtee ajamaan ja autossa lämmöt varmasti yli kolmenkympin sisällä, aamuvarhaisella taas viileämmässä kelissä ei kertaakaan.

Onko tuolla joku mikrokytkin joka temppuilee, vai mistä voisi johtua? Onkohan mahdollista sorkkia se itse jotenkin kuntoon tai vaatiiko koko vastakappaleen vaihdon?
Mikrokytkin loppu. Ota penkin alta tunnistimen johto irti, mikä menee siihen vyön pistokkeeseen. Tällöin lukee sen olevan aina kiinni, mikä vaikuttaa airbagiin, joten suosittelen myös aina pitämään vyön kiinni ajaessa.
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
82
Mikrokytkin loppu. Ota penkin alta tunnistimen johto irti, mikä menee siihen vyön pistokkeeseen. Tällöin lukee sen olevan aina kiinni, mikä vaikuttaa airbagiin, joten suosittelen myös aina pitämään vyön kiinni ajaessa.
Kiitoksia, pitää vääntäytyä katsomaan missä tuo menee. Vyö menee kiinni rutiinilla ennen kuin auto liikkuu, joten tuo summeri on itselle vähän turha kapine.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Onko loppupään 1.2 TSI ketjullisissa koneissa ollut paljon ongelmia? Olen katsellut käytettyä 2015 Skoda Rapidia, jolla n. 120 tkm ajettu, mutta tuo ketjullinen 1.2 TSI hieman hirvittää.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Onko loppupään 1.2 TSI ketjullisissa koneissa ollut paljon ongelmia? Olen katsellut käytettyä 2015 Skoda Rapidia, jolla n. 120 tkm ajettu, mutta tuo ketjullinen 1.2 TSI hieman hirvittää.
Ainakaan VW puolella 1.2:sta tuli hihnavetoisia vuosimallista 2013 eteenpäin. Veikkaan, ettei tuossakaan ketjua ole.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Laita rekisterinumero bilteman hakukenttään ja katso googlesta moottorikoodilla.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Laita rekisterinumero bilteman hakukenttään ja katso googlesta moottorikoodilla.
CBZB koodilla, eli ketjullinen ilmeisesti tosiaan.

Nettiautossakin myynnissä näköjään samaa vuosimallia n. 100 tkm ajettuna ja maininnalla *JAKOPÄÄN KETJU VAIHDETTU*, eli lienee kannattaa pysyä kaukana?
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Onko loppupään 1.2 TSI ketjullisissa koneissa ollut paljon ongelmia? Olen katsellut käytettyä 2015 Skoda Rapidia, jolla n. 120 tkm ajettu, mutta tuo ketjullinen 1.2 TSI hieman hirvittää.
Isälle katsellut samanlaista, ja yllättävän pitkälle skoda meni ketjulla. Tuo biltema oli hyvä varmistus.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 174
Kiitoksia, pitää vääntäytyä katsomaan missä tuo menee. Vyö menee kiinni rutiinilla ennen kuin auto liikkuu, joten tuo summeri on itselle vähän turha kapine.
Kaverin -05 jetasta ohjelmoin VCDSllä sen tunnistimen pois päältä vaan. Olis siis sellainen kans et saattoi ihan koska vaan alkaa kilkattaa turvavyötä eikä välttämättä lakannut ihan heti. Pitkällä työmatkalla todella vittumainen vika :D Et jos mikäli löytyy tuttua kellä VCDS, niin ei tarvi lähteä mitään radikaalia kaapelin-irroitusta tekee :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Kaverin -05 jetasta ohjelmoin VCDSllä sen tunnistimen pois päältä vaan. Olis siis sellainen kans et saattoi ihan koska vaan alkaa kilkattaa turvavyötä eikä välttämättä lakannut ihan heti. Pitkällä työmatkalla todella vittumainen vika :D Et jos mikäli löytyy tuttua kellä VCDS, niin ei tarvi lähteä mitään radikaalia kaapelin-irroitusta tekee :)
Isompi vaiva tuossa on kuin kaapelin irroituksessa. Kaapelin irroitus kutakuinkin penkki taakse, luukku auki, piuha irti. Vie noin minuutin verrattuna aikaan jona edes kaivaa läppärin autoon. Kukin tyylillään :thumbsup:
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 174
Isompi vaiva tuossa on kuin kaapelin irroituksessa. Kaapelin irroitus kutakuinkin penkki taakse, luukku auki, piuha irti. Vie noin minuutin verrattuna aikaan jona edes kaivaa läppärin autoon. Kukin tyylillään :thumbsup:
vs. se että turvatyyny lakkaa toimimasta?:D
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 174
Eikö se nyt ole vain parempi ohjelmoida tunnistamasta turvavyön kiinnioloa, niin turvatyynyt toimii oikein jne?
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Ei oikein etene 1.6 TDI Passatin nykimis / EGR -ongelma. Merkkihuoltokaan ei ollut varma, onko vika EGR:ssä, eikä siksi voinut vielä takuuseen laittaa uudestaan vaihtoon. Itse logittanut isoja määriä livedataa ja arvoja ja vahvasti viittaisi ongelma siihen etenkin, kun nykiminen alkoi heti EGR-remontin jälkeen. Haluaisivat tutkia vielä lisää ja pelkään, että jossain vaiheessa lasku paisuu isoksi.

Kohtalotovereita samasta ongelmasta löytyi myös ja kaikilla EGR:n tulppaus kokonaan tai ainakin osittain korjasi ongelman. Tilasin EGR:n letkuun sopivan tulpan, jossa on kuitenkin pieni reikä keskellä, niin virtaus pysyy juuri ja juuri niin isona, ettei vikavalo syty. Skodafoorumeilta löytyi kokemuksia tuosta ja usealla hävisi nykimiset, eikä tullut vikakoodiakaan. Nyt vain odotellaan, että tuo osa tulee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
Ei oikein etene 1.6 TDI Passatin nykimis / EGR -ongelma. Merkkihuoltokaan ei ollut varma, onko vika EGR:ssä, eikä siksi voinut vielä takuuseen laittaa uudestaan vaihtoon. Itse logittanut isoja määriä livedataa ja arvoja ja vahvasti viittaisi ongelma siihen etenkin, kun nykiminen alkoi heti EGR-remontin jälkeen. Haluaisivat tutkia vielä lisää ja pelkään, että jossain vaiheessa lasku paisuu isoksi.

Kohtalotovereita samasta ongelmasta löytyi myös ja kaikilla EGR:n tulppaus kokonaan tai ainakin osittain korjasi ongelman. Tilasin EGR:n letkuun sopivan tulpan, jossa on kuitenkin pieni reikä keskellä, niin virtaus pysyy juuri ja juuri niin isona, ettei vikavalo syty. Skodafoorumeilta löytyi kokemuksia tuosta ja usealla hävisi nykimiset, eikä tullut vikakoodiakaan. Nyt vain odotellaan, että tuo osa tulee.
Onkos näissä sellasta ongelmaa niin kuin on opelin 1.6 twinport koneissa joissa on egr ja ajan kanssa menee pienet egr kanavat tukkoon karstasta ja sen jälkeen alkaa nykiminen? Vaivaan auttaa vain ottamalla imusarja irti ja putsata kanavat.
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
82
Pitkällä työmatkalla todella vittumainen vika :D Et jos mikäli löytyy tuttua kellä VCDS, niin ei tarvi lähteä mitään radikaalia kaapelin-irroitusta tekee :)
Kyllä se vähän alkaa rasittaa kun melkein 2 h päivässä kuluu työajoon.

Isompi vaiva tuossa on kuin kaapelin irroituksessa. Kaapelin irroitus kutakuinkin penkki taakse, luukku auki, piuha irti. Vie noin minuutin verrattuna aikaan jona edes kaivaa läppärin autoon. Kukin tyylillään :thumbsup:
Jokseenkin näin. En kyllä mitään luukkua avannut, (Vaihteleeko varustelun mukaan? Mulla penkissä vedettävä laatikko.) vaan takapenkin jalkatilaan vääntäydyin ja sieltä sain näkö- ja kosketusyhteyden ko. kaapeliin. Nopea homma eikä vaatinut työkalujakaan.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Onkos näissä sellasta ongelmaa niin kuin on opelin 1.6 twinport koneissa joissa on egr ja ajan kanssa menee pienet egr kanavat tukkoon karstasta ja sen jälkeen alkaa nykiminen? Vaivaan auttaa vain ottamalla imusarja irti ja putsata kanavat.
Aika hyvin tuo EGR karstoittaa näissäkin, mutta tuo ei ole omalla kohdalla se ongelma. Nykiminen alkoi, kun ajoin korjaamolta kotiin uuden EGR:n vaihdon jälkeen ja livedatasta näkee, että EGR tekee aivan omiaan nykimisen aikana. Tuon supistavan tulpan pitäisi tasoittaa menoa ja lisäksi vähentää imusarjan karstoittumista.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
980
Aika hyvin tuo EGR karstoittaa näissäkin, mutta tuo ei ole omalla kohdalla se ongelma. Nykiminen alkoi, kun ajoin korjaamolta kotiin uuden EGR:n vaihdon jälkeen ja livedatasta näkee, että EGR tekee aivan omiaan nykimisen aikana. Tuon supistavan tulpan pitäisi tasoittaa menoa ja lisäksi vähentää imusarjan karstoittumista.
Eikö tuo nyt vaan kannattaisi ohjelmoida pois käytöstä koko venttiili. Samalla saa vähän tehoakin lisää.

Tuttu juuri käytti tdi skodan ohjelmoitavana, ja on kyllä jaksanut kehua. Maksoi 400€
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Eikö tuo nyt vaan kannattaisi ohjelmoida pois käytöstä koko venttiili. Samalla saa vähän tehoakin lisää.

Tuttu juuri käytti tdi skodan ohjelmoitavana, ja on kyllä jaksanut kehua. Maksoi 400€
Tuota harkitsinkin, mutta 400-500€ kuitenkin aika kova summa kerralla maksettavaksi. Tuo supistava tiiviste maksoi 3€ ja jos nykiminen todella johtuu EGR:stä, niin tuollakin pitäisi sen korjaantua :think:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
132
Tuota harkitsinkin, mutta 400-500€ kuitenkin aika kova summa kerralla maksettavaksi. Tuo supistava tiiviste maksoi 3€ ja jos nykiminen todella johtuu EGR:stä, niin tuollakin pitäisi sen korjaantua :think:
Kai se sillä supistavalla tiivisteellä korjaantuu, kun ainakin aikaisemmin vag ihan itse korjasi samoja ongelmia 1.9 ja 2.0 tdi koneissa supistavalla tiivisteellä, kun varaosakin siitä tekivät. Löytyy numerolla 028131547B :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Kaverin -05 jetasta ohjelmoin VCDSllä sen tunnistimen pois päältä vaan. Olis siis sellainen kans et saattoi ihan koska vaan alkaa kilkattaa turvavyötä eikä välttämättä lakannut ihan heti. Pitkällä työmatkalla todella vittumainen vika :D
Ihan kiva, että Nanny State -kiusaaminen toimii vaikka muu ei ehkä toimi. Minulla aukesi 2014 Touranin kuljettajan ovi itsestään 140 km/h nopeudessa. Toki vain tuulihakaan asti. Volkkarilla on prioriteetit kunnossa. Harmi, kun aikanaan pidin nimenomaan VAG-autoja laadukkaina. Toisaalta niin piti moni aiemmi hyvästä syystä tojotaa ja Volvoakin.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Jos joku tarvii vaggilaiseen varusteiden koodailua Jyväskylän seudulla tai koodien lukua niin täältä löytyy laitteet.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
283
Mjoo, itellä oli elektroninen mekanismi sökönä eikä auennu muutoin kun ko mötikän vaihtamalla. (Octavia -02). Ja jotta sen sai pois kun oli niin jumissa, niin eihän se nyt ihan ehjänä sieltä lähtenyt. Diagnoosi oli haettu myös huollosta, mutta korjaus hinta hirvitti :)

Marmorilla osalla oli hintaa 300e, tarvikkeena 180e, kiinasta 30e.

Vanhan poispurun jälkeen oli tovi ovikiinni vanhalla kunnon puupalikka metodilla...

Osan vaihdon jälkeen toimi taas ok, samalla vaihdoin etuoven mekaanisen lukkopesän kun sekin oli aikalailla paskana.
Ei muuta keinoa löytynyt kuin rikkoa koko lukkomoduuli paskaksi, tuossa seatissa mekaaninen ja elektroninen on samassa läjässä. Uusi moduuli maksoi alle 30euroa niin ei paha ollut. Hommasin varuilta toiseenkin etuoveen samalla. Hölmö systeemi kun ei mitään varakeinoa ole oven lukitusta aukoa, jos elektroninen pettää.
 

jsa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
611
Ei muuta keinoa löytynyt kuin rikkoa koko lukkomoduuli paskaksi, tuossa seatissa mekaaninen ja elektroninen on samassa läjässä. Uusi moduuli maksoi alle 30euroa niin ei paha ollut. Hommasin varuilta toiseenkin etuoveen samalla. Hölmö systeemi kun ei mitään varakeinoa ole oven lukitusta aukoa, jos elektroninen pettää.
Olikos verhoilun purku oven ollessa kiinni kuinka työläs ?
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
283
Olikos verhoilun purku oven ollessa kiinni kuinka työläs ?
Ärsyttävin homma oli saada oviverhoilun alareunassa olevat torx ruuvit auki. Vähän tuuri peliä että sattui kohilleen. Ja sitten ei meinannut uskaltaa repiä vain verhoilua tarpeeksi ronskisti irti. Etu reuna varsinkin ei mainannut lähteä irti. No ei ole tarkoitettu ovi kiinni irroitella:D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 430
Viestejä
4 161 390
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom