VAG autojen monet ongelmat

Kuinka huono arpa olisi Passat GTE -16 tai -17? TSI, DSG ja päälle vielä sähköpuolen mahdolliset ongelmat.
- Noissa on kaiketi 6-pykäläinen DSG, eli ilmeisesti märkä eikä erityisen herkkä ongelmille jos öljyt vaihdettu 60tkm välein?
- Mites tuo 1.4 TSI, onko siinä vielä ongelmia tiedossa?
Näissä ollut muutamia mitkä vuotavat öljyä vaihteiston ja moottorin välistä. Joutuu molemmat irroittamaan, jotta saa korjattua.
 
Jotta nyt ei ihan liikaa aisinin kehuskeluksi mene niin hajoaa niissäkin venttiilipöytiä.

Nyt jokainen moisella laatikolla ajava tunnustelemaan laatikon toimintaa ja nykimisiä lämpimänä, epäilyksen siemen on istutettu:smile:

Mutta joo, ihan suht luotettavaksi luettava loota kuitenkin.
 
Jotta nyt ei ihan liikaa aisinin kehuskeluksi mene niin hajoaa niissäkin venttiilipöytiä.

Nyt jokainen moisella laatikolla ajava tunnustelemaan laatikon toimintaa ja nykimisiä lämpimänä, epäilyksen siemen on istutettu:smile:

Mutta joo, ihan suht luotettavaksi luettava loota kuitenkin.

Kokemusta on tästäkin, pre-facelift (-04) touareg alkoi paukuttamaan 5-4 vaihtoa. Ei auttanut venttiilikoneiston vaihto toiseen samaanikäiseen käytettyyn, vaikka yllättäen 1-2, 2-3 vaihto aavistuksen parani. Outoa, koska kaikki pitäisi olla sähköisesti ohjattua, mutta joku mekaaninen kuluma senkin sitten aiheuttaa.

Mutta sen verran tuosta oli revisioita tehtaan varaosaohjelmassa että uskon että faceliftiin oli saatu jo toimivat palikat sisälle, sillä niin virheettömästi tämä toimi. Ja onhan tuo laatikko on ihan mukavaa tekoa, harvassa taitaa olla ne tomaatit jotka on valmiina speksattu 800nm+ väännöille.
 
Mutta sen verran tuosta oli revisioita tehtaan varaosaohjelmassa että uskon että faceliftiin oli saatu jo toimivat palikat sisälle, sillä niin virheettömästi tämä toimi. Ja onhan tuo laatikko on ihan mukavaa tekoa, harvassa taitaa olla ne tomaatit jotka on valmiina speksattu 800nm+ väännöille.

Ei tuo 800nm mikään ihmeellinen vääntö ole takavetolaatikolle. Kyllähän ihan täysikokoisiin kuorma-autoihinkin saa automaattilaatikon, vaikka ne ei kovin yleisiä niissä olekaan.
 
Onko nää niitä samoja öljypoltin moottoreita kun Audissa.

Tuo kai on tippiloodalla.
On tuo sitä erää. Noilla kilsoilla kuitenkin ongelman pitäisi olla tullut jo esiin helposti. Kandee kysyä onko vika korjattu. Jos on niin en näkisi ongelmaa.
 
On tuo sitä erää. Noilla kilsoilla kuitenkin ongelman pitäisi olla tullut jo esiin helposti. Kandee kysyä onko vika korjattu. Jos on niin en näkisi ongelmaa.
Joo pitää käydä vilkaseen. Toki autoon pitää muutenkin tutustua. Tuo vaikuttas melko ahtaalta tilojen puolesta.
 
Joo pitää käydä vilkaseen. Toki autoon pitää muutenkin tutustua. Tuo vaikuttas melko ahtaalta tilojen puolesta.
Tosiaan se korjaus edellyttää vähintään vaihdettuja mäntiä sekä männänrenkaita. Jos sylintereihin on ehtinyt tulla naarmuja niin koko moottori yleensä menee uusiksi siinä vaiheessa.
 
Mulla on Ruotsista uitettu vm.2017 GTE Passatti, farkkuna. Oveni peilien säätö on tämännäköinen:

oXR3Om4h.jpg


Manuaalin kuva peilien säätimestä on tämännäköinen:

RJzFKTSh.jpg


Kysymys kuuluu, että mitenköhän mä saan peilini kääntymään koria vasten? Ei ne ainakaan käsivoimin käännettäväksi ole tehty? Onko ideoita, vai käännynkö myyjäliikkeen/volkkarin puoleen?

Edit. Unohtakaa. Käsin pitää kääntää. Vaadittu voima oli vain suurempi, kuin mihin oon tottunu hemmetti :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on Ruotsista uitettu vm.2017 GTE Passatti, farkkuna. Oveni peilien säätö on tämännäköinen:

oXR3Om4h.jpg


Manuaalin kuva peilien säätimestä on tämännäköinen:

RJzFKTSh.jpg


Kysymys kuuluu, että mitenköhän mä saan peilini kääntymään koria vasten? Ei ne ainakaan käsivoimin käännettäväksi ole tehty? Onko ideoita, vai käännynkö myyjäliikkeen/volkkarin puoleen?

Et ainakaan sähköllä saa käännettyä, käsin kääntämällä.
 
Mulla on Ruotsista uitettu vm.2017 GTE Passatti, farkkuna. Oveni peilien säätö on tämännäköinen:

oXR3Om4h.jpg


Manuaalin kuva peilien säätimestä on tämännäköinen:

RJzFKTSh.jpg


Kysymys kuuluu, että mitenköhän mä saan peilini kääntymään koria vasten? Ei ne ainakaan käsivoimin käännettäväksi ole tehty? Onko ideoita, vai käännynkö myyjäliikkeen/volkkarin puoleen?
Lisävaruste.
VAG:ien manuaalissa on yleensä tähdellä selvennetty, jos kyse lisävarusteesta*
 
Et ainakaan sähköllä saa käännettyä, käsin kääntämällä.
Lisävaruste.
VAG:ien manuaalissa on yleensä tähdellä selvennetty, jos kyse lisävarusteesta*

Jeps, kiitoksia. Tosiaan kääntyvät käsin. Pitää vain vetää vähän ulospäin ja käyttää voimaa hommassa. En vain uskaltanut alkuun, kun uusi auto mulle ja vähän hämäävä käyttöohjekirja.

Mutta kiitoksia tosiaan. Problem solved :comp:
 
Mitkä vuosimallit on gen3?
Riippuu autosta.

Sen voi selvittää kaivamalla moottorikoodista, tai jos näkee pellin alle niin ihan silmälläkin asia selviää. Joskus tekasin tollasen kuvan havainnollistamaan eroa, punaisella ruksilla Gen2, vihreällä merkillä Gen3. Kuva pitkittäiskoneisesta mallista, mutta vastaava ero on poikittaismoottoreissakin, eli öljyn täyttökorkin sijainti joko keskellä venttiilikoppaa tai sitten jakopään kotelossa.
 

Liitteet

  • ea888.png
    ea888.png
    381,6 KB · Luettu: 131
Riippuu autosta.

Sen voi selvittää kaivamalla moottorikoodista, tai jos näkee pellin alle niin ihan silmälläkin asia selviää. Joskus tekasin tollasen kuvan havainnollistamaan eroa, punaisella ruksilla Gen2, vihreällä merkillä Gen3. Kuva pitkittäiskoneisesta mallista, mutta vastaava ero on poikittaismoottoreissakin, eli öljyn täyttökorkin sijainti joko keskellä venttiilikoppaa tai sitten jakopään kotelossa.
OK. Kiitos! Mut suurin piirtein. Milloin noita alkoi tulla Volkkariin ja Skodaan? Onko tyyliin -13?
 
OK. Kiitos! Mut suurin piirtein. Milloin noita alkoi tulla Volkkariin ja Skodaan? Onko tyyliin -13?
Jossain niillä main joo. Jotkut on helppoja, kuten A3 8V jossa on kaikissa 3rd gen koneet kun mallisarja vaihtui sopivasti. Luultavasti Golfissa sama juttu, että moottori vaihtui kun alettiin tekemään mk7 autoja (varmaksi en tiedä). Mutta osassa se moottori vaihtui selkeästi kesken mallisarjan (esim A4 8K) ja silloin ei yksiselitteisesti voi vuosimallista varmaksi sanoa.
 
En oo nähnyt yhtään valitusta jakoketjuista, eikä öljynsyönnistä noissa gen 3 koneis, ilmeisen onnistunut kone tällä kertaa.
 
Mitenkäs nämä vähän vanhemmat 2.0 tfsi-koneet (BWA yms.)? Pukkaa pientä autokuumetta päälle ja romahtaneiden ajokilometrien johdosta pitäisi päästä dieselistä eroon. Ihan älyttömiä summia en viitsisi autoon laittaa ja katse on kääntynyt vähän vanhempiin "sopivan" tehoisiin autoihin. Farkku pitäisi olla ja suht ripeä. Olen katsellut muutamaa kakkoskoppaista RS-Octaviaa, mutta niiden luotettavuudesta ei ole kamalan paljon tietoa. Sen toki olen kaivellut, että näiden öljynkulutuksen pitäisi olla luokka muutama desi/1000 kilsaa eikä litroja, niin kuin uudemmissa. Nokkien välinen ketju on ilmeisesti pienimuotoinen murheenkryyni ja oliko vielä niin, että toisen nokan hammaspyörä on kiinteä? Onko tuollainen siis ihan täysi pommiostos, vai uskallanko harkita?
 
28 sivua VAG ongelmia ja vielä mietitään minkä uskaltaa ostaa ettei tule kalliita remppoja nyt, tai ehkä jossain vaiheessa:rolleyes:

Joku näppärä voisi perustaa VAG wikin missä koottuna murheelliset vuosimallit, moottorit, vaihteistot jne tyyppikoodeineen kaikkineen. Ja vielä paremmin VIN numeron syöttämällä koottuna mahdolliset ongelmat tulisi listana ruudulle korjauskustannusten kera.
 
Mitenkäs nämä vähän vanhemmat 2.0 tfsi-koneet (BWA yms.)? Pukkaa pientä autokuumetta päälle ja romahtaneiden ajokilometrien johdosta pitäisi päästä dieselistä eroon. Ihan älyttömiä summia en viitsisi autoon laittaa ja katse on kääntynyt vähän vanhempiin "sopivan" tehoisiin autoihin. Farkku pitäisi olla ja suht ripeä. Olen katsellut muutamaa kakkoskoppaista RS-Octaviaa, mutta niiden luotettavuudesta ei ole kamalan paljon tietoa. Sen toki olen kaivellut, että näiden öljynkulutuksen pitäisi olla luokka muutama desi/1000 kilsaa eikä litroja, niin kuin uudemmissa. Nokkien välinen ketju on ilmeisesti pienimuotoinen murheenkryyni ja oliko vielä niin, että toisen nokan hammaspyörä on kiinteä? Onko tuollainen siis ihan täysi pommiostos, vai uskallanko harkita?
Täälä bgb koneella audi a4 b7, öljyä nää tosin ei samassa mittakaavassa vie niin kuin tuo ea888, toki näitä ea113 koneitakin on joissa öljyä menee enemmän. itsellä kului magnateccia päälle desin 1000km, viime vuonna vaihdoin mobilit ja tätä palaa nyt 2dl tonnilla, nokkien välinen ketju ja kiristimen oon vaihdattanut omaani, ei vielä erityisen paha ollut, mittarissa oli päälle 220tkm, myös nokan ajoituspyörä (vvt) on vaihdettu, korkeapaine pumpun painin kuppi on uusittu. On myös hyvä tunnistaa koneen normaali ääni, jos nakuttaa kuin diesel, johtuu tuo yleensä kuluneesta nokkien välisestä ketjusta tai kuluneesta ajoituspyörästä.

Tuossa pari kuvaamaani videota tyhjäkäynnistä ennen ja jälkeen remonttien:





Tuossa audi foorumilta lista öljysyöpöistä koneista:

 
Mitenkäs nämä vähän vanhemmat 2.0 tfsi-koneet (BWA yms.)? Pukkaa pientä autokuumetta päälle ja romahtaneiden ajokilometrien johdosta pitäisi päästä dieselistä eroon. Ihan älyttömiä summia en viitsisi autoon laittaa ja katse on kääntynyt vähän vanhempiin "sopivan" tehoisiin autoihin. Farkku pitäisi olla ja suht ripeä. Olen katsellut muutamaa kakkoskoppaista RS-Octaviaa, mutta niiden luotettavuudesta ei ole kamalan paljon tietoa. Sen toki olen kaivellut, että näiden öljynkulutuksen pitäisi olla luokka muutama desi/1000 kilsaa eikä litroja, niin kuin uudemmissa. Nokkien välinen ketju on ilmeisesti pienimuotoinen murheenkryyni ja oliko vielä niin, että toisen nokan hammaspyörä on kiinteä? Onko tuollainen siis ihan täysi pommiostos, vai uskallanko harkita?
BWA:ssahan on hihna eikä ketjua. PCV-venttiili pitäisi olla vaihdettuna kakkoskopan RS Octaviassa mutta se on halpa fiksi. Ajoin tuollaisella 200-300tkm välin eikä tullut mitään moottoriin liittyviä remppoja. Öljyä toki palaa ja pitää lisätä kerran litran pönttö 15tkm vaihtovälillä. Tiedä sitten miten hyvä tuuri kävi että kesti?
 
BWA:ssahan on hihna eikä ketjua. PCV-venttiili pitäisi olla vaihdettuna kakkoskopan RS Octaviassa mutta se on halpa fiksi. Ajoin tuollaisella 200-300tkm välin eikä tullut mitään moottoriin liittyviä remppoja. Öljyä toki palaa ja pitää lisätä kerran litran pönttö 15tkm vaihtovälillä. Tiedä sitten miten hyvä tuuri kävi että kesti?
On hihnavetoinen, mutta toisessa päässä on nokkien välissä ketju ja kiristin.
 
On hihnavetoinen, mutta toisessa päässä on nokkien välissä ketju ja kiristin.

Joo, sellainen siellä on. Tämä katsomani yksilö on noin 160tkm ajettu. Onkohan vielä tuolla kilometrimäärällä kunnossa ja jos ei, niin mitähän mahtaa vaihto maksaa? Tuossahan on ilmeisesti vielä sekin vaara, että joutuu vaihtamaan toisen nokka-akselin, kun siinä on kiinteä hammaspyörä päässä. Itselleni tulee kyllä sen verran vähän kilometrejä vuodessa ja niistä melkeinpä jokainen maantiellä, että vaihdettuna ketju ei enää tuottaisi ongelmia.
 
Joo, sellainen siellä on. Tämä katsomani yksilö on noin 160tkm ajettu. Onkohan vielä tuolla kilometrimäärällä kunnossa ja jos ei, niin mitähän mahtaa vaihto maksaa? Tuossahan on ilmeisesti vielä sekin vaara, että joutuu vaihtamaan toisen nokka-akselin, kun siinä on kiinteä hammaspyörä päässä. Itselleni tulee kyllä sen verran vähän kilometrejä vuodessa ja niistä melkeinpä jokainen maantiellä, että vaihdettuna ketju ei enää tuottaisi ongelmia.
Itse en ole kuullut yhdestäkään tapauksesta että olisi nokka tarvinnut vaihtaa. Ei ne hampaat miksikään mee ellei ole ketju poikennut ja rikkonut samalla sen. Osat on joku 100-150€ vaihto työ 2-300€, suosittelen ostamaan vaan oem tason ketjun ja kiristimen. Sparetolta saa edullisesti osia.
 
Tuostako se FSI koneen dieselimäinen ääni johtuukin. Aina ihmetellyt tuota kun omassa juuri tällainen ääni :D Onko tuo kuinka vakavaa? Kuitenkin tolla rullattu nyt jo reilu 100tkm viidessä vuodessa :p

Edit: itsellä siis 2006 Octavia 2.0 FSI koneella.
 
Tuostako se FSI koneen dieselimäinen ääni johtuukin. Aina ihmetellyt tuota kun omassa juuri tällainen ääni :D Onko tuo kuinka vakavaa? Kuitenkin tolla rullattu nyt jo reilu 100tkm viidessä vuodessa :p

Edit: itsellä siis 2006 Octavia 2.0 FSI koneella.
Voi se tuossa perus FSI:ssä (ja TFSI:ssä) tulla käsittääkseni siitä männästä joka "liikuttaa" korkeapaine-bensapumppua. Siitä kun mäntä kuluu niin alkaa meluamaan ja kun kuluu tarpeeksi menee auton nokka-akseli vaihtoon...

Tuossa vähän asiasta:
 
Tuo korkeapainepumpun painin kuppi on kyllä hyvä tarkastaa viimeistään 100tkm välein, tuo nokan hajoaminen ei oo edes se pahin vika tuossa, vaan se että kun kuppi kuluu puhki niin se metallisilppu menee öljynkiertoon ja sieltä öljypumpumppu/ tasapainoakselille, laakereille jne, joten lopputulos on täystuho ennemmin tai myöhemmin. Kuppi maksaa sen 50€ ja puolituntia - tunti vaihtoon on pieni investointi ettei näin pääse käymään ja saa nukuttua yöt rauhassa. :D
 
Mjahas pitäs vissiin jatkaa VAG konsernin laitteilla ja 2 litranen diesel Superb olisi hakusessa. Bensoja ei oikein tunnu olevan saatavilla ja 1.6 TDI tuntuu vähän nuhaiselta (joskin kaikilla sen kortin kuivumaan saa...). Kysymys kuuluu, onko noissa 2l TDI-CR vermeissä jotain juttuja joista pitäisi olla tietoinen ?
 
No jopas, ei meinannut 2015 Passat 1,4 töistä lähtiessä käynnistyä. Akun jännitettä herjasi kun muutaman kerran paineli starttinappulaa, sitä ennen tuli vaihdevalitsin herjaus ja joku muukin. Myös töihin mentäessä joutui toisen kerran painamaan starttia että lähti tulille. Onko vaan akku finaalissa keskellä kesää?

Autossa erillisvahvistin subbarille ollut jo kohta vuoden, ajot töihin 22km per suunta suurimmaksi osaksi 80kmh joten voisko olla ettei kerkeä lataamaan tarpeeksi jos kuuntelee musaa?

Uutta akkua sitten vaan kehiin, toivottavaati ei tarvis laturia tai muuta alkaa vaihtamaan.
 
No jopas, ei meinannut 2015 Passat 1,4 töistä lähtiessä käynnistyä. Akun jännitettä herjasi kun muutaman kerran paineli starttinappulaa, sitä ennen tuli vaihdevalitsin herjaus ja joku muukin. Myös töihin mentäessä joutui toisen kerran painamaan starttia että lähti tulille. Onko vaan akku finaalissa keskellä kesää?

Autossa erillisvahvistin subbarille ollut jo kohta vuoden, ajot töihin 22km per suunta suurimmaksi osaksi 80kmh joten voisko olla ettei kerkeä lataamaan tarpeeksi jos kuuntelee musaa?

Uutta akkua sitten vaan kehiin, toivottavaati ei tarvis laturia tai muuta alkaa vaihtamaan.
Kyllähän tommonen systeemi voi pakkasilla pahoittaa akun mielen ja se voi kostautua vaikka sitten keskellä kesää. Jos ei laturin valo pala niin akku varmastikin sökö. Uutta kehiin ja jos laitteen vie äärirajoille niin kannattaa harkita EFB tai AGM akkua, riippuen millainen autossa on nyt.
 
Kyllähän tommonen systeemi voi pakkasilla pahoittaa akun mielen ja se voi kostautua vaikka sitten keskellä kesää. Jos ei laturin valo pala niin akku varmastikin sökö. Uutta kehiin ja jos laitteen vie äärirajoille niin kannattaa harkita EFB tai AGM akkua, riippuen millainen autossa on nyt.

Jep, pitääpä kysästä akkupojilta että mitä suosittelevat tilalle. Aikaisemmin ollut pari BMWtä ja jos akuissa ollut mitään niin oireilleet kyllä talvella.

Mahtaako muuten Motonetin ”pikahuoltopalvelussa” onnistua akunvaihto?
 
Jep, pitääpä kysästä akkupojilta että mitä suosittelevat tilalle. Aikaisemmin ollut pari BMWtä ja jos akuissa ollut mitään niin oireilleet kyllä talvella.

Mahtaako muuten Motonetin ”pikahuoltopalvelussa” onnistua akunvaihto?
Vähän uskallan epäillä. Tuon ikäiseen varmaan pitää vaihtaa se akku ns. hotswappina, eli auton oltava virroissa koko ajan ettei mene mikään bitti poikittain(?).
Suosittelisin jotain autosähköfirmaa tai sit merkkihuoltoa...
 
Vähän uskallan epäillä. Tuon ikäiseen varmaan pitää vaihtaa se akku ns. hotswappina, eli auton oltava virroissa koko ajan ettei mene mikään bitti poikittain(?).
Suosittelisin jotain autosähköfirmaa tai sit merkkihuoltoa...

Näin veikkaan kanssa, tuossa oli yks akkufirma jossa onnistuu mutta Motonet olis lähellä.

Tosin olihan se irti kun vahvistimen virtapiuhaa laitettiin ja vähän hälyjä tuli, mutta lähtivät ajaessa pois. Tämä temppu siis viime kesänä.
 
Näin veikkaan kanssa, tuossa oli yks akkufirma jossa onnistuu mutta Motonet olis lähellä.

Tosin olihan se irti kun vahvistimen virtapiuhaa laitettiin ja vähän hälyjä tuli, mutta lähtivät ajaessa pois. Tämä temppu siis viime kesänä.
Aa, okei jos on aiemminkin toiminu. Voihan sitä aina kysyä, mut voihan se olla ettei ne uskalla ottaa sitä riskiä.
Itse olin vellihousu ja vaihdatin merkkihuollon yhteydessä akunkin viime kesänä... :x3:
 
Vähän uskallan epäillä. Tuon ikäiseen varmaan pitää vaihtaa se akku ns. hotswappina, eli auton oltava virroissa koko ajan ettei mene mikään bitti poikittain(?).
Suosittelisin jotain autosähköfirmaa tai sit merkkihuoltoa...
Ei, ei pidä.

Akun vaihto on kyllä suotavaa kertoa ohjainlaitteelle vaihdon jälkeen, mutta varsinaisen akun vaihdon voi tehdä aivan samalla tavalla kuin 80-luvun sierraan. Kaapelit irti, akku pois, uusi tilalle, kaapelit kiinni.
 
Ei, ei pidä.

Akun vaihto on kyllä suotavaa kertoa ohjainlaitteelle vaihdon jälkeen, mutta varsinaisen akun vaihdon voi tehdä aivan samalla tavalla kuin 80-luvun sierraan. Kaapelit irti, akku pois, uusi tilalle, kaapelit kiinni.

Vahvarin virtapiuhaa kun laitettiin niin akku oli toki irti, se tuskin hallaa tehnyt kun jo vuosi aikaa. Jos on ok edelleen niin helpottaa asiaa. kiitti.
 
Vahvarin virtapiuhaa kun laitettiin niin akku oli toki irti, se tuskin hallaa tehnyt kun jo vuosi aikaa. Jos on ok edelleen niin helpottaa asiaa. kiitti.
Eikö nuo 1.4 TSI pannullakin ole ns. "bluemotion" vehkeitä? Pitäisi olla AGM akku joka ei nyt ainakaan kovin pienistä mene sököksi.
Voi tietysti olla että olen väärässä ja tuota AGM:ää on vaan dieselvehkeiden kanssa. Itselläni MY15 1.6 TDI:llä ja takaloosterissa tuollainen agm:ä.
 
Eikö nuo 1.4 TSI pannullakin ole ns. "bluemotion" vehkeitä? Pitäisi olla AGM akku joka ei nyt ainakaan kovin pienistä mene sököksi.
Voi tietysti olla että olen väärässä ja tuota AGM:ää on vaan dieselvehkeiden kanssa. Itselläni MY15 1.6 TDI:llä ja takaloosterissa tuollainen agm:ä.
Aika monessa (volkkarikonsernin autossa) on start-stopin kaverina EFB. Parempi kuin perinteinen märkä lyijyakku, huonompi kuin AGM. Akun päällä kyllä lukee sen tyyppi, jos arveluttaa. Mikäli akun tyyppiä vaihtaa, on sekin suotavaa koodata oikeaksi auton järjestelmään jotta latausprofiili jännitteineen yms on varmasti sopiva kyseiselle akkutyypille. Sieltä löytyy kyllä valinnat kaikille vaihtoehdoille ja vielä muutamalle muullekin.
 
Eikö nuo 1.4 TSI pannullakin ole ns. "bluemotion" vehkeitä? Pitäisi olla AGM akku joka ei nyt ainakaan kovin pienistä mene sököksi.
Voi tietysti olla että olen väärässä ja tuota AGM:ää on vaan dieselvehkeiden kanssa. Itselläni MY15 1.6 TDI:llä ja takaloosterissa tuollainen agm:ä.

Voi ollakin että on AGM, pitää kurkata akun tarrasta. Vähän ihmetytti kyllä kun ensin ei nappia painelemalla käynnistynyt, hetken ventta niin lähti normisti.
Jos akku menee vaihtoon niin että itse vaihtaa niin kaverin (katsastusmies) vinkki oli että pelti auki ja ovet lukkoon, odottelee noin 5min että auto menee horrokseen niin jännitteet laskee.
 
Autossa erillisvahvistin subbarille ollut jo kohta vuoden, ajot töihin 22km per suunta suurimmaksi osaksi 80kmh joten voisko olla ettei kerkeä lataamaan tarpeeksi jos kuuntelee musaa?

Niin joo, tähän alkuperäiseen vielä sen verran että 2015 Passatissa on vähintään 140 ampeeria tuottava laturi. Jos musiikkia kuunnellaan vain ajon aikana, niin sillä ei ole yhtään mitään vaikutusta akun latautumiselle tai sitten sitä musiikkia soitetaan jatkuvasti yli kilowatin tehoilla jonka luulisi jo käyvän korvien päälle. :smile:

Jos on popiteltu pitkiä aikoja parkkipaikalla kone sammuksissa, niin sitten on eri, sillä saa kyllä akun tapettua.
 
Niin joo, tähän alkuperäiseen vielä sen verran että 2015 Passatissa on vähintään 140 ampeeria tuottava laturi. Jos musiikkia kuunnellaan vain ajon aikana, niin sillä ei ole yhtään mitään vaikutusta akun latautumiselle tai sitten sitä musiikkia soitetaan jatkuvasti yli kilowatin tehoilla jonka luulisi jo käyvän korvien päälle. :smile:

Jos on popiteltu pitkiä aikoja parkkipaikalla kone sammuksissa, niin sitten on eri, sillä saa kyllä akun tapettua.

Okei, kiitti tiedosta. Ei ole tuollaisia tehoja :D Eli vahvistin ei ole syypää tähän. Voi olla vaan akku jo vaihtoa vailla. Pitää katsoa vielä miten käyttäytyy kun lähtee ip töihin.
 
Tämä lienee sopiva 2015 etuveto Passattiin, 1,4 bensaan jossa start / stop toiminto:

 
No tämä menikin helposti, kävin lähellä olevassa Motonetissä mittauttamassa akun ja latauksen, Lataus ok mutta akku lopuillaan. Testaus 7€. Motonetissä eivät halunneet koskea näihin akkuihin jos start/stop tai kers autossa.

Sitten soitto Akkukellariin, kaikkea löytyy ja saa heti kiinni. AGM akku EFB:n tilalle ja asennus + koodaus noin 180€. Suositteli aina tekemään koodauksen vaikkei akun tyyppi muuttuisikaan.

Tuossa liikkeessä käynyt viimeksi näyttämässä kahta eri Bemaria (Z4 Coupe3.0 ja F10 535D), tuon 535 akkuun en edes meinannut koskea kun takaluukusta kaivoi esille niin paksua kaapelia RollsRoycen logoilla. Sai kuitenki tuosta akkuliikkeestä siihenkin akun asennuksineen & koodauksineen heti.
 
Tietääkö joku saako mk3 Octaviassa koodaamalla tuon Start/stop -paskeen vaikka sellaiseksi, että siinä olisi joko off-asetus oletuksena tai sitten muistaisi valitun asetuksen käynnistäessä?
 
Tietääkö joku saako mk3 Octaviassa koodaamalla tuon Start/stop -paskeen vaikka sellaiseksi, että siinä olisi joko off-asetus oletuksena tai sitten muistaisi valitun asetuksen käynnistäessä?
Sen saa koodattua kokonaan pois päältä, muita vaihtoehtoja ei ole. Ei saa enää napistakaan takaisin päälle, mutten ole kyllä kaivannutkaan...

Muut vaihtoehdot vaativat rautapohjaisia ratkaisuja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 724
Viestejä
4 514 251
Jäsenet
74 459
Uusin jäsen
Jutilanpoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom