VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 290
No passat on koriltaa yksi paskimmista vag autoista ruostumisen suhtee. En nyt ihan ulkoa muista mutta vaikuttaa että ulkokahvat on asennettu väärin minkä takia ei toimi niin kuin pitäisi. Täsmäisi hyvin kun on koritakuuna vaihdettu ovet ja kahva voitu asentaa väärin. Jos oikein muistan niin ulkokahvassa ei ole vaijeria vaan se kahva menee sellaisen vivun taakse.
On siellä kaksi vaijeria.. tuossa paikallisessa ex-vw huollossa passatti huollatan ja siellä kolme hyvää tyyppiä töissä. Ja niiden kanssa kun oli puhetta niistä ovista niin se esitteli niitä vaijereita mitkä sinne menee.
Sen verran hyvin osaavat VW konsernin autot että muut paikalliset huoltamot soittavat niiltä neuvoja kuinka joku puretaan.

Itselleni vielä osuu hyvin kun kotia on kävelymatka, että voi vaan jättää auton siihen ja lähteä kotia. Tai jos nopea juttu niin käy viereisessä kuppilassa kahvilla, niin ne jo tuo avaimia että tehty ois.
Tosin kun tekivät tuolle Tiptronicilleni huollon, niin naureskelivat että aluksi ihmettelivät että mikäs tää on kun mm avaimet eivät käy. Oli sitten ZF loota eli tuumasilla...
Kysyivät vielä että mistä sä tämmöisen olet löytänyt kun varaosa listoilta ei meinaa löytyä mitään.
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Onpas täällä negatiivista porukkaa:rofl2:
Itse selvinnyt joillain samoilla pikkuvioilla oli merkki mikä hyvänsä minkä omistanut 20 vuoden aikana.

Noin 5 peugeottia mm. omistanut ja viimeistä lukuunottamatta kaikki olleet toimivia pelejä, muttei kumminkaan viattomia.

50-150tkm ostettaessa taulussa kaikissa merkeissä.
Koskee siis osaltani Volvoa, Audia, jokusta VW:tä, jotain avensista, ja niitä pösöjä.

Kaikissa on aina jotain jos ei takuuta / liisari/+50tkm taulussa.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 149
Muutama ledi VW tullut vastaan joissa ajovalon vasen umpio on suunnattu vastaantulijan tuulilasin yläreunaan. Ja takaledejä myös nähty "kiilumassa" kuin vanhat hehkulangat diesel autojen ohjaamoissa. Mahtaako Ledien laatu olla iham kohdallaan näissä?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
610
Käytetyn auton osto ehkä edessä ja Skeida ehkä tässä nyt kiikarissa. Mitkä olikaan ne vuosimallit mitä pitää välttää joissa oli tätä ketjuongelmaa ja hajoitti moottorin näissä TSI moottreissa? Osaa skipata suorilta nuo vuosimallit...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 314
Käytetyn auton osto ehkä edessä ja Skeida ehkä tässä nyt kiikarissa. Mitkä olikaan ne vuosimallit mitä pitää välttää joissa oli tätä ketjuongelmaa ja hajoitti moottorin näissä TSI moottreissa? Osaa skipata suorilta nuo vuosimallit...
2009-2013 se taitaa olla. Tietty jos noissakin vuosissa on 1.8 - 2.0 tai, johon on uusittu männät/moottori niin ihan soivia pelejä. Itellä ollut vastaava golf, jossa uusittu moottori, enkä lisännyt kertaakaan öljyä eikä ollut ongelmaa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 017
Huomasin että Passat 2015 1,4 ilmastointi / puhallus pitää pientä vikinää ja sirinää. Oisko jokin propelin laakeri kuivahko vai mistähän moinen tulee.

Jos siitä haluaa eroon niin pitääkö vaihtaa koko "puhallin" vai saako jonkun laakerin tms erikseen?

Onko hankalassa paikkaa, meneeköhän hoviasentajalta vai pitääkö huollon yhteydessä kysyä?

Muutoin suht hiljainen peli kun vähän akustointimattoa takapaksissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 414
Lexus LS autossa sain kyllä korjattua tuollaisen ihan vaan voitelemalla sen puhaltimen, jotain erikoisempaa ainetta se muistaakseni oli kuin crc:tä ja hyvä tuli. Aika ikävä homma oli kyllä, riippuu toki missä se puhallin sijaitsee. Omassa tapauksessani se oli hansikaslokeron alla ihan siellä jalkotilassa, ikävä paikka kumarrella ja purkaa liitoksia auki.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 017
Näin vähän oletinkin, onko minkä hintaisia nuo puhaltimet?

Vaikkei osa niin kallis olisikaan, niin teetetty työ kyllä on. Pitää katella jos kaverilla olis aikaa/intoa ja tekis samalla vaikka extra öljyn vaihdon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Pariin vaggineeseen olen joutunut puhaltimen vaihdattamaan ja osa oli noin 250 automaatti-ilmastoinnilla olevaan ja satasen vähemmän jos manuaali-ilmastointi. Sijaitsee tosiaan hansikaslokeron alla/takana apukuskin jalkatilassa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 017
Pariin vaggineeseen olen joutunut puhaltimen vaihdattamaan ja osa oli noin 250 automaatti-ilmastoinnilla olevaan ja satasen vähemmän jos manuaali-ilmastointi. Sijaitsee tosiaan hansikaslokeron alla/takana apukuskin jalkatilassa.
Okei. Kiitti vinkeistä. Ei mikään halvin osa kuitenkaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
542
Huomasin että Passat 2015 1,4 ilmastointi / puhallus pitää pientä vikinää ja sirinää. Oisko jokin propelin laakeri kuivahko vai mistähän moinen tulee.

Jos siitä haluaa eroon niin pitääkö vaihtaa koko "puhallin" vai saako jonkun laakerin tms erikseen?

Onko hankalassa paikkaa, meneeköhän hoviasentajalta vai pitääkö huollon yhteydessä kysyä?

Muutoin suht hiljainen peli kun vähän akustointimattoa takapaksissa.
Alkoi huoltokäynnin jälkeen ilmastointi kuulostamaan pieneltä turbiinilta varsinkin korkealla puhalluksella. Filtterin vaihdon yhteydessä oli pudonnut pari lehteä propelliin. Mahtaako VAGissa olla samantapainen konstruktio, että filtteri suoraan puhaltimen päällä?

20200210_162333.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 678
Alkoi huoltokäynnin jälkeen ilmastointi kuulostamaan pieneltä turbiinilta varsinkin korkealla puhalluksella. Filtterin vaihdon yhteydessä oli pudonnut pari lehteä propelliin. Mahtaako VAGissa olla samantapainen konstruktio, että filtteri suoraan puhaltimen päällä?

Ei toi nyt mitään - mulla oli Volvossa (V70) joku tiivisteen palanen samassa paikassa ja kuulosti suunnilleen siltä kuin koko kojelauta pärisisi pian irti.

Siellä on filltterin päältä / vierestä pudonneet lehdet kun ei ole puhalleltu pois ennen vaihtoa...
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 944
Sivutaan vähän aihetta. Onko 10tkm öljynvaihtovälistä loppujen lopuksi mitään hyötyä 15tkm vaihtoväliin verrattuna?

Autona 2011 1.6 TDI Passat 183tkm ajettuna ja edellisessä ohjelmoidussa TSI-koneessa vedin 10tkm vaihtovälillä, niin tein saman tässäkin nyt ekaa kertaa. Tuo Passat ei onneksi kuitenkaan ole pahemmin Longlife-huoltoväliä nähnyt ja muutenkin kestävämpää tekniikkaa kuin TSI ketjukone, niin mietin, että onko turhaa. Toisaalta kun kilsoja tulee 20tkm vuodessa niin näppärästi menee, kun vaihtaa kerran vuodessa vain öljyt ja öljynsuodattimen ja kerran lisäksi myös kaikki muut suodattimet.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
9
Öljynvaihto on yleensä helppoa ja halpaa, ei tarvitse sitten miettiä, että olisiko pitänyt sittenkin..
Mutta vageissa on öljynvaihto on joko 30tkm mukautuva longlife tai 15tkm kiinteä, niin näkisin tuon 10tkm välin turhaksi kikkailuksi jo pelkästään huoltovalon suhteen.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Googlettamalla löytyy ohjeet huoltovälin nollaukseen, et ei nyt ainakaan tuon takia toinna öljynvaihtoa rukata.;)
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
9
Googlettamalla löytyy ohjeet huoltovälin nollaukseen, et ei nyt ainakaan tuon takia toinna öljynvaihtoa rukata.;)
Juu, löytyy kyllä. Mutta on hölmöä, nollailla sitä valoa, vaikka öljyä ei vaihdakaan. (Jos siis on 15tkm väli käytössä) tai sitten muistella millos ne öljyt pitikään vaihtaa, jos on longlife ohjelma päällä.
Tuo kiinteä 15tkm vaan VCDS:llä päälle ja sen mukaan vaihtelee öljyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 314
Juu, löytyy kyllä. Mutta on hölmöä, nollailla sitä valoa, vaikka öljyä ei vaihdakaan. (Jos siis on 15tkm väli käytössä) tai sitten muistella millos ne öljyt pitikään vaihtaa, jos on longlife ohjelma päällä.
Tuo kiinteä 15tkm vaan VCDS:llä päälle ja sen mukaan vaihtelee öljyt.
Jos nollaat mittaristosta niin aina on tuo lyhyt. Long lifen saa ainoastaan VCDS huoltovälivalikosta, sieltä saa myös manuaalisesti minkä tahansa muun välin käsin määriteltyä halutessaan.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
9
Jos nollaat mittaristosta niin aina on tuo lyhyt. Long lifen saa ainoastaan VCDS huoltovälivalikosta, sieltä saa myös manuaalisesti minkä tahansa muun välin käsin määriteltyä halutessaan.
Okei, en tiennytkään, että saa minkä vaan välin määriteltyä. Sittenhän kannattaa se 10tkm väli asettaa, jos kokee tarpeelliseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 678
Okei, en tiennytkään, että saa minkä vaan välin määriteltyä. Sittenhän kannattaa se 10tkm väli asettaa, jos kokee tarpeelliseksi.
Tuollaiseen kisakierään tehokkaaseen turbokoneeseen kuten 1.6TDI luonnollisesti 5000km ja pelkästään Goodridgen Golfireä suoraan jenkeistä (>1000 dollaria litra). :facepalm:

Ellei halua LL:ää seurata (ihan hyvä idea noissa pikkokoneissa), niin mitä jos menisi sillä valmistajan suosittelemalla välillä ja aineilla? Ei tässä nyt enää olla 80-luvulla jollon moottoriöljyjen laatu ja moottorin koneistuksen väljyydet olivat hieman "eri luokkaa"... :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 634
Ja

Suurimmat kustannukset ovat tulleet Yhdysvalloissa, 23 miljardia euroa
Sitten teutoneilla on vielä 70k casea avoinna odottamassa käsittelyä aiheesta. Mitenkähän kun tuossa on kahden maan luvut, ja vaginaa on myyty käsittääkseni muissakin maissa:giggle:

Suomessahan tuollainen joukkokanne ei voisi mennä varmaan mitenkään läpi, kun voisi olla ikävä portti kaikenlaiseen muuhunkin, siitä viis että ollaan EU jäsenmaa joka noudattaa, ja ei noudata ihan kaikkia sääntöjä.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
139
Tässä auton vaihto tulossa kohtapuoliin duunimatkan lyhennyttyä. Eli dieselista bensaan. Automaatti kiinnostaisi, ja noita Octavioita tullut silmäiltyä.
Lompakko ei veny ihmeisiin, joten rahallisesti katseet kohdistuu n. 2010 vm paikkeille.
Kireään iskostunut pelko tsi ja dsg avioliitto-ongelmista jäytää selkäpiitä sitkeästi.
Täällä varmasti ihmisiltä voisi saada totuudenmukaisia vastauksia, onko uhka vai mahdollisuus?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
602
Tässä auton vaihto tulossa kohtapuoliin duunimatkan lyhennyttyä. Eli dieselista bensaan. Automaatti kiinnostaisi, ja noita Octavioita tullut silmäiltyä.
Lompakko ei veny ihmeisiin, joten rahallisesti katseet kohdistuu n. 2010 vm paikkeille.
Kireään iskostunut pelko tsi ja dsg avioliitto-ongelmista jäytää selkäpiitä sitkeästi.
Täällä varmasti ihmisiltä voisi saada totuudenmukaisia vastauksia, onko uhka vai mahdollisuus?
Pysy kaukana. Tsi jos pitää olla niin 2014 tai uudempi ja kuivasta dsg:stä pysyisin erossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 800
Entäs jos jättää automaatista haaveilun sikseen, onko manuaali octaviat päteviä pelejä noissa ikäluokissa?
Kun ongelmia on tsi koneessa ja DSG vaihteistossa niin tietysti manuaalin valitseminen poistaa osan ongelmaa muttei tietenkään kaikkia. Edelleen sitten on tuo tsi kone ja makselet tuhansien eurojen ketjuremppoja siihen.

Itse valitsisin jotain muuta kun Skodan.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 155
Tässä auton vaihto tulossa kohtapuoliin duunimatkan lyhennyttyä. Eli dieselista bensaan. Automaatti kiinnostaisi, ja noita Octavioita tullut silmäiltyä.
Lompakko ei veny ihmeisiin, joten rahallisesti katseet kohdistuu n. 2010 vm paikkeille.
Kireään iskostunut pelko tsi ja dsg avioliitto-ongelmista jäytää selkäpiitä sitkeästi.
Täällä varmasti ihmisiltä voisi saada totuudenmukaisia vastauksia, onko uhka vai mahdollisuus?
1.2 ja 1.4 tsi:t on venyvällä ketjulla joka ei vaihdettunakaan ole hyvä koska menee uusiksi vaihtokuntoon. Jos löydät 1.8tsi:n missä on koneremppa tehty öljynkukutuksen vuoksi niin sellaisen uskaltaisin ostaa. DSG versiota ostaisi ellei sen kuluvia osia (kytkin ja mekatroniikka) ole juuri vaihdettu.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Asia selvä, pysyn erossa siis...kokoluokka olisi vain ollut just passeli.
Siel on viel aika paljon muitakin merkkejä joista saattaa vaikka löytyä mieluisa, vaikkakin se skooda aika edustettuna liikenteessä. :kahvi:
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Jotkut löytää, itse en ole :) Neljäs Tsi ocu alla.
Joskus kauan sitten otin nelivedon alle (celica), sen jälkeen en ole pystynyt muihin sortumaan. Tosin nykyäänhän DSG ongelmista päästy moderneissa eroon. Mutta jos on etuveto ku etuveto, niin en oikein näe eroa niissä. Noh, joillekin se ulkokuori lie tärkeintä ja nuhanen moottori riittää. Tehon (suorituskyvyn) näen suoraan turvallisuustekijänä. Uusista DSG (stronic) lodjullisista ajanut vain jonkin verran tollasella 2.0tdi 184hp quattrolla, ei oma. Itsehän olen tylsä ja 3.0tdi tippilootalla, ei tarvitse olla TSI-jännittäjä. :kahvi: Mieluiten ostaisin brändittömiä autoja, samoin bränditöntä ATK-komponenttia, teknisten seikkojen ja suorituskyvyn ratkaistaessa ostopäätöksen.

En pystyis tosin ostaan käytettyä asuntoa, joten DIY, mutta käytetty auto nyt vielä menee.
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 944
Nyt on taas mielenkiintoista.

Puoli vuotta ajellut 1.6 TDI 77kw Passatilla ja ihmetellyt, kun kaikki haukkuu, että liian pieni kone tuohon autoon ja on laiska. Omasta mielestä ihan kohtuullisesti löytyy voimaa, kun vähän kierrättää ja ohikin pääsee rekoista mukavasti. Muistan myös, että aikaanaan isän Passat samalla koneella ei jaksanut kiertää korkealle, mitä noista koneista haukutaankin, mutta omassa ei tuota ongelmaa ole ja vetää jonnekin 4500RPM saakka kevyesti.

Latasin piruuttain 0-100 sovelluksen kännykkään ja yhtä suoraa ajoin kahteen eri suuntaan ja 10,7s molemmilla kerroilla. Vielä uudestaan sekuntikellolla nopeusmittaria tuijottaen ja sama tulos. Nastarenkaat sutivat märällä asfaltilla vielä ihan huolella ja kesärenkailla lähtisi vielä varmaan muutama kymmenys pois. Tehdas ilmoittaa 12,4s tuolle, eli siihen verrattuna iso ero.

Onkohan tässä joku softa sisällä? Alavääntö samaa luokkaa isän Passatin kanssa ja käsittääkseni ohjelmalla näihin ei sitä hirveästi lisää saakkaan, eikä kannatakaan kaksoismassan takia. Kierroksia tämä kerää paljon herkemmin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Nyt on taas mielenkiintoista.

Puoli vuotta ajellut 1.6 TDI 77kw Passatilla ja ihmetellyt, kun kaikki haukkuu, että liian pieni kone tuohon autoon ja on laiska. Omasta mielestä ihan kohtuullisesti löytyy voimaa, kun vähän kierrättää ja ohikin pääsee rekoista mukavasti. Muistan myös, että aikaanaan isän Passat samalla koneella ei jaksanut kiertää korkealle, mitä noista koneista haukutaankin, mutta omassa ei tuota ongelmaa ole ja vetää jonnekin 4500RPM saakka kevyesti.

Latasin piruuttain 0-100 sovelluksen kännykkään ja yhtä suoraa ajoin kahteen eri suuntaan ja 10,7s molemmilla kerroilla. Vielä uudestaan sekuntikellolla nopeusmittaria tuijottaen ja sama tulos. Nastarenkaat sutivat märällä asfaltilla vielä ihan huolella ja kesärenkailla lähtisi vielä varmaan muutama kymmenys pois. Tehdas ilmoittaa 12,4s tuolle, eli siihen verrattuna iso ero.

Onkohan tässä joku softa sisällä? Alavääntö samaa luokkaa isän Passatin kanssa ja käsittääkseni ohjelmalla näihin ei sitä hirveästi lisää saakkaan, eikä kannatakaan kaksoismassan takia. Kierroksia tämä kerää paljon herkemmin.
Eihän siihen tyhjästä ole tehoja tullut, eli softattu peli.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 944
Eihän siihen tyhjästä ole tehoja tullut, eli softattu peli.
Jep, edellinen omistaja ei ainakaan tiennyt mitään, kun kysäisin. Täytyypä melkein huvikseen käväistä jollain virityspajalla. Tuohon on öljyjä vaihdeltu aiemmin 10-15tkm välein, mikä ehkä viittaa myös tehojen lisäykseen. Täytyy jatkaa 10tkm vaihtovälillä ja kaiken varalta voisi vielä laatikkoon heittää uudet öljyt.

Positiivinen asia tuo kylläkin on, kun ei tarvitse jäädä jalkoihin. Aika järkevältä softalta vaikuttaa, kun alavääntö on vakion tasoissa ja voimansiirto tykkää, mutta 2000RPM jälkeen teho tuntuu nousevan tasaisesti ja jaksaa vetää ihan loppuun saakka.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 205
1.6 tdi ja passat korina vm12 koeajaneena voin sanoa että samaa luokkaa kun v70 ja 1.6tdi. Eteepäi pääsee mutta ei kovin mukava kone tuon kokoseen autoon. 2.0tdi huomattavasti mukavampi
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
9
Mites noi pumppusuutin TDI 1.9 koneet , mitkä niistä on parhaita ?
Ainakin BXE ja BLS myllyjä kannattaa väistellä. Työntelevät joissain tapauksissa kankia pihalle. Joku tasapainotus ongelma tms niissä oli. 2 litrasista BKD on todettu todella luotettavaksi.
 

RieskaMies

Mr. Pelican
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
Ainakin BXE ja BLS myllyjä kannattaa väistellä. Työntelevät joissain tapauksissa kankia pihalle. Joku tasapainotus ongelma tms niissä oli. 2 litrasista BKD on todettu todella luotettavaksi.
Oli syksyllä hetken mk2 octavia tuolla bkd koneella, reilusti yli 400tkm mittarissa ja koneen puolesta ei juuri uudesta eronnut. Auton sähköt oli perinteiseen vag tyyliin jo happamat ja niiden takia koko paska meni paaliin sitten.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 351
Minulla oli 05 golf bkd:lla 336tkm mittarissa jakohihnan kiristimen pinnapultti napsahti poikki(kansiremppa tuli) sammutinläppä reistasi ja imunokka oli loppu, kovaa korppua oli tässäkin johtosarjat.
 

RieskaMies

Mr. Pelican
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
Minulla oli 05 golf bkd:lla 336tkm mittarissa jakohihnan kiristimen pinnapultti napsahti poikki(kansiremppa tuli) sammutinläppä reistasi ja imunokka oli loppu, kovaa korppua oli tässäkin johtosarjat.
Moottorin johtosarja oli skeidassakin ihan korppua ja eristeet monesta kohtaa murtuneet, vastaavan ikäisessä e90 ei mitään vastaavaa havaittavissa. Täysin ala-arvoisen surkeaa laatua koko johdotus noissa tuon ikäluokan vaggineissa.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
9
Moottorin johtosarja oli skeidassakin ihan korppua ja eristeet monesta kohtaa murtuneet, vastaavan ikäisessä e90 ei mitään vastaavaa havaittavissa. Täysin ala-arvoisen surkeaa laatua koko johdotus noissa tuon ikäluokan vaggineissa.
Oliko siis kyseessä se suuttimien johtosarja mikä ui siellä öljyssä vai ihan moottorin ulkoinen johtosarja? Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa jota voisi etukäteen kattella ja varmistella että on kunnossa? Ja kyllä, oon huomannu että moni muukin asia on aika huonosti tehty. Ihan maalipinnasta lähtien.
 

RieskaMies

Mr. Pelican
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
Oliko siis kyseessä se suuttimien johtosarja mikä ui siellä öljyssä vai ihan moottorin ulkoinen johtosarja? Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa jota voisi etukäteen kattella ja varmistella että on kunnossa? Ja kyllä, oon huomannu että moni muukin asia on aika huonosti tehty. Ihan maalipinnasta lähtien.
Skeidassa pitkälti kaikki moottoritilan johdot oli helvetin happamia, muutamasta paikkaa korjailtiin että saatiin edes auto pysymään käynnissä. Akun allahan noissa on sellainen helvetin käärmeenpesä joka ui paskassa ja tulipellin läpivientien kohdalla kans riskipaikat.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 351
Sama, mutta varsinkin ne suuttimien johtosarjat, aivan kuin keittämättömiä nuudelisuikeroita olisivat olleet.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
310
Oliko siis kyseessä se suuttimien johtosarja mikä ui siellä öljyssä vai ihan moottorin ulkoinen johtosarja? Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa jota voisi etukäteen kattella ja varmistella että on kunnossa? Ja kyllä, oon huomannu että moni muukin asia on aika huonosti tehty. Ihan maalipinnasta lähtien.
Tandempumppua kannattaa vilkasta että onko kovinki kostian näköne kiinnityksen kohalta,menenee jossaki välissä vaihtoon. itellä golfissa leipoa kiinni maantiellä ja repes kannesta irti-> hinurilla kotio arkipyhä iltana= 300€ kyyti.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
9
Tandempumppua kannattaa vilkasta että onko kovinki kostian näköne kiinnityksen kohalta,menenee jossaki välissä vaihtoon. itellä golfissa leipoa kiinni maantiellä ja repes kannesta irti-> hinurilla kotio arkipyhä iltana= 300€ kyyti.
Tuohon omaan ritsaan on uusittu se jo. Alunperin turhaan, kun korjaamo luuli siinä olevan vikaa. Vaikka turbon siivet oli jumissa. Sekin luonnollisesti uusittu :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Tuli hankittua heräteostoksena Audin Q5 2.0 TDi 125kW (CAHA). Yksilöön vaihdettu moottori, s-tronicin mekatroniikka ja urean siirtopumppu sekä jäähdytin, kaikki 100% Audin piikkiin. Pisti silmiin 1) ongelmien määrä, sekä 2) 100% audin piikkiin. Oli autolla ajettu 200tkm ja oli 7v vanha kun moottori ja mekatroniikka vaihdettiin. Hyvää palvelua siis Audilta. Todella tyytyväinen olen autoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 678
Tuli hankittua heräteostoksena Audin Q5 2.0 TDi 125kW (CAHA). Yksilöön vaihdettu moottori, s-tronicin mekatroniikka ja urean siirtopumppu sekä jäähdytin, kaikki 100% Audin piikkiin. Pisti silmiin 1) ongelmien määrä, sekä 2) 100% audin piikkiin. Oli autolla ajettu 200tkm ja oli 7v vanha kun moottori ja mekatroniikka vaihdettiin. Hyvää palvelua siis Audilta. Todella tyytyväinen olen autoon.
Ei ollut vaihtoautona ostettu Audi-liikkeestä ja sen jälkeen vaihdettu?

Ei sen puoleen, Audilla on yleensä ihan asiallinen takuu - mullakin maalattiin yli 6 vuotiaasta kaikki ovet aikoinaan "varmuuden vuoksi" ja uusittiin facelift listaa ihan vain ettei tulevaisuudessa ruostu (kaverin kokemuksen vastaavasta Passatista ja VW-liikkeestä päinvastaiset :D )...
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Ei ollut vaihtoautona ostettu Audi-liikkeestä ja sen jälkeen vaihdettu?

Ei sen puoleen, Audilla on yleensä ihan asiallinen takuu - mullakin maalattiin yli 6 vuotiaasta kaikki ovet aikoinaan "varmuuden vuoksi" ja uusittiin facelift listaa ihan vain ettei tulevaisuudessa ruostu (kaverin kokemuksen vastaavasta Passatista ja VW-liikkeestä päinvastaiset :D )...
En nyt ole kyllä 100% varma, että oliko vaihtoautona hankkinut edellinen omistaja. Ainakin oli pitkään ollut samalla omistajalla. Äkkiäkös tuon tosin trafilta selvittäisi.

Huippuauto kyllä. En olisi uskonut, että näin suuri harppaus olisi mukavuudessa A4 B7 -> Q5. Tulee todennäköisesti maastureita olemaan jatkossakin. On tuo korkealta ajaminen sen verran mukavampaa.

EDIT: Toisaalta monesti kuluttaja-asiamieskin suosittaa vanhalle autolle jotain 50% vastaantuloa, se kun uusi moottori tekee 200tkm ajetusta ns. paremman kuin se oli ennen remonttia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 368
Viestejä
4 146 252
Jäsenet
70 245
Uusin jäsen
arkistoilija

Hinta.fi

Ylös Bottom