VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 726
Pientähän tuo öljynkulutus on tuolle moottorille.
Juu tiedän, mutta mainitsin kun niistä on aina puhetta.
Ja tuo moottori plus tuo TipTronic loota on hieno yhdistelmä... aina kun se (moottori) vaan toimii kuten pitääkin.
Harmi kun ne korvas tuon TipTronicin melkein heti kun se tulikin, kun paljon mukavempi ajaa kuin DSG:n paskat joista en ole tykännyt yhtään.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 357
Mulla on A7:a (150tkm, VM14), hiukan samanlaista ongelmaa. Ääni niin vaimea että en ole tehnyt asian eteen mitään. Olen 99% varma että kyseessä on nimenomaan laakeri(t), parilla kaverilla ollut samaa ja vaihdolla korjaantunut
Outoa tuossa onkin se, että isommilla 19" kesäpyörillä ei ääntä kuulu. Jos on laakeri menossa niin pitäisi ääntää enemmän noilla isommilla ja raskaammilla pyörillä. Voi tottakai tehdä 1000e rempan ja vaihtaa laakerit joka nurkkaan, sen jälkeen huomata että ääni johtuikin jostain muusta :D
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
22
Outoa tuossa onkin se, että isommilla 19" kesäpyörillä ei ääntä kuulu. Jos on laakeri menossa niin pitäisi ääntää enemmän noilla isommilla ja raskaammilla pyörillä. Voi tottakai tehdä 1000e rempan ja vaihtaa laakerit joka nurkkaan, sen jälkeen huomata että ääni johtuikin jostain muusta :D
Quattro? Onko renkaissa yhtä paljon kulutuspintaa edessä ja takana ja malliltaan samanlaiset, ts. Jokainen rengas pyörii kierroksella yhtä pitkän matkan?
 
Liittynyt
18.08.2018
Viestejä
45
Juu on quattro ja renkaissa saman verran pintaa. Laakerijumppaan on kyllä tullut totuttua VAGineiden kanssa :D Josko seuraava olis E-mersu.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
109
Taas on saanut nauttia kuinka hyvin VW toimii talvella (VW Passat 1.8TSI Tiptronic v.2009) .
Apumiehen ovi on nyt kettuillut jo monta vuotta, eli jos ulkokahvasta avaa niin vaijeri ei palauta ja näin ovea ei saa kiinni ennen kuin kiskasi sisäkahvasta.
No tähän tottu sitten muutamassa vuodessa, eli aina ovi sisäkahvasta auki.

Mutta tammikuussa kun vein tuo katsastukseen niin katsastuksen pihassa ovi ei sitten toiminut enää kummastakaan vaan oli ja pystyi auki.
No ovesta löyty juuri ennen katsastusmiehen tuloa kolo mistä käänsin avaimilla (kotiavaimillani) oven väkisin lukkoon ja sen jälkeen se on ollutkin aika kaput.

Pari viikkoa myöhemmin auto.... anteeksi kulkuneuvo meni huoltoon ja kysyinkin paljon maksaa korjaus, no noin 225€ per ovi. Ja samalla huollossa vaihdatin laturin hihnan kun siltä osastolta kuuluu ärsyttävää ulinaa kun nostaa koneeseen kierroksia.
No uusi hihna ei auttanut, eikä huollossakaan oikein tiedä mistä se tulee. Kuuluu nimittäin sisälle todella selvästi mutta vieressä seistessä kyllä kuulee että ääni tulee laturin puolelta. Lopputulos -> ajetaan vika ulos.

No nyt viikko sitten kuskin ovi aukes ja kanssa pysyi auki... olikin kiva heittää lapset soittoharkkoihin pitämällä ovesta kiinni samalla.

Lopulta oven sai kiinni kun painoi ovet lukkoon ja veti ovea kiinni samalla. Ja sen jälkeen sekään ovi ei ole enää toiminut ollenkaan ulkokautta, mutta sentään sisäkahvasta vielä pelaa.... vielä...
Kaivoin viimeisenä ideana tuossa esille suojamuovin alta kuskinovenlukon ja kääntelin sitä avaimella.
Outona siitä tapahtui vain silloin jotain jos ovet oli lukossa/auki ja käänsi kiinnipäin/aukipäin, mutta jos ovet olivatkin lukossa/ tai auki ja yritti avata/ tai sulkea niin ei mitään tapahtumaa vaikka kuinka avainta pesässä käänteli.
Että jotain häikkää tuossa on...

Kaipa tuo pitää TAAS kiikuttaa huoltoon että saan noi etuovet pelaamaan, kun alkaa jo pikkasen ärsyttämään takaoven kautta oven avaaminen :mad:

Eikä tässä kaikki. Vuonna 2013 tohon koritakuuna maalattiin etuovet uudestaan kun maalit kuprusi oven sisäpinnalta kun ovet RUOSTU sisältäpäin. No kappas kun autoa pesetin viikonloppuna... sama juttu nyt mutta vuorostaan ulkopuolelta ja aivan samasta kohtaa ja kummastakin ovesta identtisesti.

Että on se hienoa omistaa saksalaista osaamista... ja vielä hienompaa kun ei mahdollisuuksia päivittää sitä tuoreempaan.

Muita ongemia vuosien saatosta en jaksa tähän uudestaan kirjoittaa kun olen ne kirjoittanut aikaisemmin.
Tai no tässä joitain mitä tulee äkkiä mieleeni:
-Viimekesältä pysäköintti jarru levis kaupan pihaan
-Jakoketju
-Imusarja (sen sisällä olevat ilman ohjaus läpät olivat kypsät)
-Vasentakakulma ruostuu (koritaakuuseen meni tämäkin)
-Vasen taka LEDI umpio mykisty (oikeakin myöhemmin mutta se lähti toimimaan kun leikin läppärin kanssa hetken)

noi tuli ekana mieleeni + tietenkin kaikki kuluvat siihen päälle... mitä nyt jäähydytys nesteet pihalle ja viimetteiks tuulilasin pesunesteet pihalle (letku vuoti).
Hinurin lavalla ollaan oltu kolme kertaa... Että ei muuta kuin etiä päin :)

Ai niin öljyä tuo imee sen 1l/7000km kohden.
No passat on koriltaa yksi paskimmista vag autoista ruostumisen suhtee. En nyt ihan ulkoa muista mutta vaikuttaa että ulkokahvat on asennettu väärin minkä takia ei toimi niin kuin pitäisi. Täsmäisi hyvin kun on koritakuuna vaihdettu ovet ja kahva voitu asentaa väärin. Jos oikein muistan niin ulkokahvassa ei ole vaijeria vaan se kahva menee sellaisen vivun taakse.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 726
No passat on koriltaa yksi paskimmista vag autoista ruostumisen suhtee. En nyt ihan ulkoa muista mutta vaikuttaa että ulkokahvat on asennettu väärin minkä takia ei toimi niin kuin pitäisi. Täsmäisi hyvin kun on koritakuuna vaihdettu ovet ja kahva voitu asentaa väärin. Jos oikein muistan niin ulkokahvassa ei ole vaijeria vaan se kahva menee sellaisen vivun taakse.
On siellä kaksi vaijeria.. tuossa paikallisessa ex-vw huollossa passatti huollatan ja siellä kolme hyvää tyyppiä töissä. Ja niiden kanssa kun oli puhetta niistä ovista niin se esitteli niitä vaijereita mitkä sinne menee.
Sen verran hyvin osaavat VW konsernin autot että muut paikalliset huoltamot soittavat niiltä neuvoja kuinka joku puretaan.

Itselleni vielä osuu hyvin kun kotia on kävelymatka, että voi vaan jättää auton siihen ja lähteä kotia. Tai jos nopea juttu niin käy viereisessä kuppilassa kahvilla, niin ne jo tuo avaimia että tehty ois.
Tosin kun tekivät tuolle Tiptronicilleni huollon, niin naureskelivat että aluksi ihmettelivät että mikäs tää on kun mm avaimet eivät käy. Oli sitten ZF loota eli tuumasilla...
Kysyivät vielä että mistä sä tämmöisen olet löytänyt kun varaosa listoilta ei meinaa löytyä mitään.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
250
Onpas täällä negatiivista porukkaa:rofl2:
Itse selvinnyt joillain samoilla pikkuvioilla oli merkki mikä hyvänsä minkä omistanut 20 vuoden aikana.

Noin 5 peugeottia mm. omistanut ja viimeistä lukuunottamatta kaikki olleet toimivia pelejä, muttei kumminkaan viattomia.

50-150tkm ostettaessa taulussa kaikissa merkeissä.
Koskee siis osaltani Volvoa, Audia, jokusta VW:tä, jotain avensista, ja niitä pösöjä.

Kaikissa on aina jotain jos ei takuuta / liisari/+50tkm taulussa.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
977
Muutama ledi VW tullut vastaan joissa ajovalon vasen umpio on suunnattu vastaantulijan tuulilasin yläreunaan. Ja takaledejä myös nähty "kiilumassa" kuin vanhat hehkulangat diesel autojen ohjaamoissa. Mahtaako Ledien laatu olla iham kohdallaan näissä?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
181
Käytetyn auton osto ehkä edessä ja Skeida ehkä tässä nyt kiikarissa. Mitkä olikaan ne vuosimallit mitä pitää välttää joissa oli tätä ketjuongelmaa ja hajoitti moottorin näissä TSI moottreissa? Osaa skipata suorilta nuo vuosimallit...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 268
Käytetyn auton osto ehkä edessä ja Skeida ehkä tässä nyt kiikarissa. Mitkä olikaan ne vuosimallit mitä pitää välttää joissa oli tätä ketjuongelmaa ja hajoitti moottorin näissä TSI moottreissa? Osaa skipata suorilta nuo vuosimallit...
2009-2013 se taitaa olla. Tietty jos noissakin vuosissa on 1.8 - 2.0 tai, johon on uusittu männät/moottori niin ihan soivia pelejä. Itellä ollut vastaava golf, jossa uusittu moottori, enkä lisännyt kertaakaan öljyä eikä ollut ongelmaa.
 

latee77

Make ATK Great Again
Team H2O
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 090
Huomasin että Passat 2015 1,4 ilmastointi / puhallus pitää pientä vikinää ja sirinää. Oisko jokin propelin laakeri kuivahko vai mistähän moinen tulee.

Jos siitä haluaa eroon niin pitääkö vaihtaa koko "puhallin" vai saako jonkun laakerin tms erikseen?

Onko hankalassa paikkaa, meneeköhän hoviasentajalta vai pitääkö huollon yhteydessä kysyä?

Muutoin suht hiljainen peli kun vähän akustointimattoa takapaksissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 297
Lexus LS autossa sain kyllä korjattua tuollaisen ihan vaan voitelemalla sen puhaltimen, jotain erikoisempaa ainetta se muistaakseni oli kuin crc:tä ja hyvä tuli. Aika ikävä homma oli kyllä, riippuu toki missä se puhallin sijaitsee. Omassa tapauksessani se oli hansikaslokeron alla ihan siellä jalkotilassa, ikävä paikka kumarrella ja purkaa liitoksia auki.
 

latee77

Make ATK Great Again
Team H2O
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 090
Näin vähän oletinkin, onko minkä hintaisia nuo puhaltimet?

Vaikkei osa niin kallis olisikaan, niin teetetty työ kyllä on. Pitää katella jos kaverilla olis aikaa/intoa ja tekis samalla vaikka extra öljyn vaihdon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
860
Pariin vaggineeseen olen joutunut puhaltimen vaihdattamaan ja osa oli noin 250 automaatti-ilmastoinnilla olevaan ja satasen vähemmän jos manuaali-ilmastointi. Sijaitsee tosiaan hansikaslokeron alla/takana apukuskin jalkatilassa.
 

latee77

Make ATK Great Again
Team H2O
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 090
Pariin vaggineeseen olen joutunut puhaltimen vaihdattamaan ja osa oli noin 250 automaatti-ilmastoinnilla olevaan ja satasen vähemmän jos manuaali-ilmastointi. Sijaitsee tosiaan hansikaslokeron alla/takana apukuskin jalkatilassa.
Okei. Kiitti vinkeistä. Ei mikään halvin osa kuitenkaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
22
Huomasin että Passat 2015 1,4 ilmastointi / puhallus pitää pientä vikinää ja sirinää. Oisko jokin propelin laakeri kuivahko vai mistähän moinen tulee.

Jos siitä haluaa eroon niin pitääkö vaihtaa koko "puhallin" vai saako jonkun laakerin tms erikseen?

Onko hankalassa paikkaa, meneeköhän hoviasentajalta vai pitääkö huollon yhteydessä kysyä?

Muutoin suht hiljainen peli kun vähän akustointimattoa takapaksissa.
Alkoi huoltokäynnin jälkeen ilmastointi kuulostamaan pieneltä turbiinilta varsinkin korkealla puhalluksella. Filtterin vaihdon yhteydessä oli pudonnut pari lehteä propelliin. Mahtaako VAGissa olla samantapainen konstruktio, että filtteri suoraan puhaltimen päällä?

20200210_162333.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 713
Alkoi huoltokäynnin jälkeen ilmastointi kuulostamaan pieneltä turbiinilta varsinkin korkealla puhalluksella. Filtterin vaihdon yhteydessä oli pudonnut pari lehteä propelliin. Mahtaako VAGissa olla samantapainen konstruktio, että filtteri suoraan puhaltimen päällä?

Ei toi nyt mitään - mulla oli Volvossa (V70) joku tiivisteen palanen samassa paikassa ja kuulosti suunnilleen siltä kuin koko kojelauta pärisisi pian irti.

Siellä on filltterin päältä / vierestä pudonneet lehdet kun ei ole puhalleltu pois ennen vaihtoa...
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 508
Sivutaan vähän aihetta. Onko 10tkm öljynvaihtovälistä loppujen lopuksi mitään hyötyä 15tkm vaihtoväliin verrattuna?

Autona 2011 1.6 TDI Passat 183tkm ajettuna ja edellisessä ohjelmoidussa TSI-koneessa vedin 10tkm vaihtovälillä, niin tein saman tässäkin nyt ekaa kertaa. Tuo Passat ei onneksi kuitenkaan ole pahemmin Longlife-huoltoväliä nähnyt ja muutenkin kestävämpää tekniikkaa kuin TSI ketjukone, niin mietin, että onko turhaa. Toisaalta kun kilsoja tulee 20tkm vuodessa niin näppärästi menee, kun vaihtaa kerran vuodessa vain öljyt ja öljynsuodattimen ja kerran lisäksi myös kaikki muut suodattimet.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
9
Öljynvaihto on yleensä helppoa ja halpaa, ei tarvitse sitten miettiä, että olisiko pitänyt sittenkin..
Mutta vageissa on öljynvaihto on joko 30tkm mukautuva longlife tai 15tkm kiinteä, niin näkisin tuon 10tkm välin turhaksi kikkailuksi jo pelkästään huoltovalon suhteen.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
142
Googlettamalla löytyy ohjeet huoltovälin nollaukseen, et ei nyt ainakaan tuon takia toinna öljynvaihtoa rukata.;)
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
9
Googlettamalla löytyy ohjeet huoltovälin nollaukseen, et ei nyt ainakaan tuon takia toinna öljynvaihtoa rukata.;)
Juu, löytyy kyllä. Mutta on hölmöä, nollailla sitä valoa, vaikka öljyä ei vaihdakaan. (Jos siis on 15tkm väli käytössä) tai sitten muistella millos ne öljyt pitikään vaihtaa, jos on longlife ohjelma päällä.
Tuo kiinteä 15tkm vaan VCDS:llä päälle ja sen mukaan vaihtelee öljyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 268
Juu, löytyy kyllä. Mutta on hölmöä, nollailla sitä valoa, vaikka öljyä ei vaihdakaan. (Jos siis on 15tkm väli käytössä) tai sitten muistella millos ne öljyt pitikään vaihtaa, jos on longlife ohjelma päällä.
Tuo kiinteä 15tkm vaan VCDS:llä päälle ja sen mukaan vaihtelee öljyt.
Jos nollaat mittaristosta niin aina on tuo lyhyt. Long lifen saa ainoastaan VCDS huoltovälivalikosta, sieltä saa myös manuaalisesti minkä tahansa muun välin käsin määriteltyä halutessaan.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
9
Jos nollaat mittaristosta niin aina on tuo lyhyt. Long lifen saa ainoastaan VCDS huoltovälivalikosta, sieltä saa myös manuaalisesti minkä tahansa muun välin käsin määriteltyä halutessaan.
Okei, en tiennytkään, että saa minkä vaan välin määriteltyä. Sittenhän kannattaa se 10tkm väli asettaa, jos kokee tarpeelliseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 713
Okei, en tiennytkään, että saa minkä vaan välin määriteltyä. Sittenhän kannattaa se 10tkm väli asettaa, jos kokee tarpeelliseksi.
Tuollaiseen kisakierään tehokkaaseen turbokoneeseen kuten 1.6TDI luonnollisesti 5000km ja pelkästään Goodridgen Golfireä suoraan jenkeistä (>1000 dollaria litra). :facepalm:

Ellei halua LL:ää seurata (ihan hyvä idea noissa pikkokoneissa), niin mitä jos menisi sillä valmistajan suosittelemalla välillä ja aineilla? Ei tässä nyt enää olla 80-luvulla jollon moottoriöljyjen laatu ja moottorin koneistuksen väljyydet olivat hieman "eri luokkaa"... :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 231
Ja

Suurimmat kustannukset ovat tulleet Yhdysvalloissa, 23 miljardia euroa
Sitten teutoneilla on vielä 70k casea avoinna odottamassa käsittelyä aiheesta. Mitenkähän kun tuossa on kahden maan luvut, ja vaginaa on myyty käsittääkseni muissakin maissa:giggle:

Suomessahan tuollainen joukkokanne ei voisi mennä varmaan mitenkään läpi, kun voisi olla ikävä portti kaikenlaiseen muuhunkin, siitä viis että ollaan EU jäsenmaa joka noudattaa, ja ei noudata ihan kaikkia sääntöjä.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
27
Tässä auton vaihto tulossa kohtapuoliin duunimatkan lyhennyttyä. Eli dieselista bensaan. Automaatti kiinnostaisi, ja noita Octavioita tullut silmäiltyä.
Lompakko ei veny ihmeisiin, joten rahallisesti katseet kohdistuu n. 2010 vm paikkeille.
Kireään iskostunut pelko tsi ja dsg avioliitto-ongelmista jäytää selkäpiitä sitkeästi.
Täällä varmasti ihmisiltä voisi saada totuudenmukaisia vastauksia, onko uhka vai mahdollisuus?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
295
Tässä auton vaihto tulossa kohtapuoliin duunimatkan lyhennyttyä. Eli dieselista bensaan. Automaatti kiinnostaisi, ja noita Octavioita tullut silmäiltyä.
Lompakko ei veny ihmeisiin, joten rahallisesti katseet kohdistuu n. 2010 vm paikkeille.
Kireään iskostunut pelko tsi ja dsg avioliitto-ongelmista jäytää selkäpiitä sitkeästi.
Täällä varmasti ihmisiltä voisi saada totuudenmukaisia vastauksia, onko uhka vai mahdollisuus?
Pysy kaukana. Tsi jos pitää olla niin 2014 tai uudempi ja kuivasta dsg:stä pysyisin erossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 044
Entäs jos jättää automaatista haaveilun sikseen, onko manuaali octaviat päteviä pelejä noissa ikäluokissa?
Kun ongelmia on tsi koneessa ja DSG vaihteistossa niin tietysti manuaalin valitseminen poistaa osan ongelmaa muttei tietenkään kaikkia. Edelleen sitten on tuo tsi kone ja makselet tuhansien eurojen ketjuremppoja siihen.

Itse valitsisin jotain muuta kun Skodan.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
346
Tässä auton vaihto tulossa kohtapuoliin duunimatkan lyhennyttyä. Eli dieselista bensaan. Automaatti kiinnostaisi, ja noita Octavioita tullut silmäiltyä.
Lompakko ei veny ihmeisiin, joten rahallisesti katseet kohdistuu n. 2010 vm paikkeille.
Kireään iskostunut pelko tsi ja dsg avioliitto-ongelmista jäytää selkäpiitä sitkeästi.
Täällä varmasti ihmisiltä voisi saada totuudenmukaisia vastauksia, onko uhka vai mahdollisuus?
1.2 ja 1.4 tsi:t on venyvällä ketjulla joka ei vaihdettunakaan ole hyvä koska menee uusiksi vaihtokuntoon. Jos löydät 1.8tsi:n missä on koneremppa tehty öljynkukutuksen vuoksi niin sellaisen uskaltaisin ostaa. DSG versiota ostaisi ellei sen kuluvia osia (kytkin ja mekatroniikka) ole juuri vaihdettu.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 382
Asia selvä, pysyn erossa siis...kokoluokka olisi vain ollut just passeli.
Siel on viel aika paljon muitakin merkkejä joista saattaa vaikka löytyä mieluisa, vaikkakin se skooda aika edustettuna liikenteessä. :kahvi:
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 382
Jotkut löytää, itse en ole :) Neljäs Tsi ocu alla.
Joskus kauan sitten otin nelivedon alle (celica), sen jälkeen en ole pystynyt muihin sortumaan. Tosin nykyäänhän DSG ongelmista päästy moderneissa eroon. Mutta jos on etuveto ku etuveto, niin en oikein näe eroa niissä. Noh, joillekin se ulkokuori lie tärkeintä ja nuhanen moottori riittää. Tehon (suorituskyvyn) näen suoraan turvallisuustekijänä. Uusista DSG (stronic) lodjullisista ajanut vain jonkin verran tollasella 2.0tdi 184hp quattrolla, ei oma. Itsehän olen tylsä ja 3.0tdi tippilootalla, ei tarvitse olla TSI-jännittäjä. :kahvi: Mieluiten ostaisin brändittömiä autoja, samoin bränditöntä ATK-komponenttia, teknisten seikkojen ja suorituskyvyn ratkaistaessa ostopäätöksen.

En pystyis tosin ostaan käytettyä asuntoa, joten DIY, mutta käytetty auto nyt vielä menee.
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 508
Nyt on taas mielenkiintoista.

Puoli vuotta ajellut 1.6 TDI 77kw Passatilla ja ihmetellyt, kun kaikki haukkuu, että liian pieni kone tuohon autoon ja on laiska. Omasta mielestä ihan kohtuullisesti löytyy voimaa, kun vähän kierrättää ja ohikin pääsee rekoista mukavasti. Muistan myös, että aikaanaan isän Passat samalla koneella ei jaksanut kiertää korkealle, mitä noista koneista haukutaankin, mutta omassa ei tuota ongelmaa ole ja vetää jonnekin 4500RPM saakka kevyesti.

Latasin piruuttain 0-100 sovelluksen kännykkään ja yhtä suoraa ajoin kahteen eri suuntaan ja 10,7s molemmilla kerroilla. Vielä uudestaan sekuntikellolla nopeusmittaria tuijottaen ja sama tulos. Nastarenkaat sutivat märällä asfaltilla vielä ihan huolella ja kesärenkailla lähtisi vielä varmaan muutama kymmenys pois. Tehdas ilmoittaa 12,4s tuolle, eli siihen verrattuna iso ero.

Onkohan tässä joku softa sisällä? Alavääntö samaa luokkaa isän Passatin kanssa ja käsittääkseni ohjelmalla näihin ei sitä hirveästi lisää saakkaan, eikä kannatakaan kaksoismassan takia. Kierroksia tämä kerää paljon herkemmin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
723
Nyt on taas mielenkiintoista.

Puoli vuotta ajellut 1.6 TDI 77kw Passatilla ja ihmetellyt, kun kaikki haukkuu, että liian pieni kone tuohon autoon ja on laiska. Omasta mielestä ihan kohtuullisesti löytyy voimaa, kun vähän kierrättää ja ohikin pääsee rekoista mukavasti. Muistan myös, että aikaanaan isän Passat samalla koneella ei jaksanut kiertää korkealle, mitä noista koneista haukutaankin, mutta omassa ei tuota ongelmaa ole ja vetää jonnekin 4500RPM saakka kevyesti.

Latasin piruuttain 0-100 sovelluksen kännykkään ja yhtä suoraa ajoin kahteen eri suuntaan ja 10,7s molemmilla kerroilla. Vielä uudestaan sekuntikellolla nopeusmittaria tuijottaen ja sama tulos. Nastarenkaat sutivat märällä asfaltilla vielä ihan huolella ja kesärenkailla lähtisi vielä varmaan muutama kymmenys pois. Tehdas ilmoittaa 12,4s tuolle, eli siihen verrattuna iso ero.

Onkohan tässä joku softa sisällä? Alavääntö samaa luokkaa isän Passatin kanssa ja käsittääkseni ohjelmalla näihin ei sitä hirveästi lisää saakkaan, eikä kannatakaan kaksoismassan takia. Kierroksia tämä kerää paljon herkemmin.
Eihän siihen tyhjästä ole tehoja tullut, eli softattu peli.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 508
Eihän siihen tyhjästä ole tehoja tullut, eli softattu peli.
Jep, edellinen omistaja ei ainakaan tiennyt mitään, kun kysäisin. Täytyypä melkein huvikseen käväistä jollain virityspajalla. Tuohon on öljyjä vaihdeltu aiemmin 10-15tkm välein, mikä ehkä viittaa myös tehojen lisäykseen. Täytyy jatkaa 10tkm vaihtovälillä ja kaiken varalta voisi vielä laatikkoon heittää uudet öljyt.

Positiivinen asia tuo kylläkin on, kun ei tarvitse jäädä jalkoihin. Aika järkevältä softalta vaikuttaa, kun alavääntö on vakion tasoissa ja voimansiirto tykkää, mutta 2000RPM jälkeen teho tuntuu nousevan tasaisesti ja jaksaa vetää ihan loppuun saakka.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
146
1.6 tdi ja passat korina vm12 koeajaneena voin sanoa että samaa luokkaa kun v70 ja 1.6tdi. Eteepäi pääsee mutta ei kovin mukava kone tuon kokoseen autoon. 2.0tdi huomattavasti mukavampi
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
9
Mites noi pumppusuutin TDI 1.9 koneet , mitkä niistä on parhaita ?
Ainakin BXE ja BLS myllyjä kannattaa väistellä. Työntelevät joissain tapauksissa kankia pihalle. Joku tasapainotus ongelma tms niissä oli. 2 litrasista BKD on todettu todella luotettavaksi.
 

RieskaMies

Ketä tappaa prossut
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
253
Ainakin BXE ja BLS myllyjä kannattaa väistellä. Työntelevät joissain tapauksissa kankia pihalle. Joku tasapainotus ongelma tms niissä oli. 2 litrasista BKD on todettu todella luotettavaksi.
Oli syksyllä hetken mk2 octavia tuolla bkd koneella, reilusti yli 400tkm mittarissa ja koneen puolesta ei juuri uudesta eronnut. Auton sähköt oli perinteiseen vag tyyliin jo happamat ja niiden takia koko paska meni paaliin sitten.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
468
Minulla oli 05 golf bkd:lla 336tkm mittarissa jakohihnan kiristimen pinnapultti napsahti poikki(kansiremppa tuli) sammutinläppä reistasi ja imunokka oli loppu, kovaa korppua oli tässäkin johtosarjat.
 

RieskaMies

Ketä tappaa prossut
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
253
Minulla oli 05 golf bkd:lla 336tkm mittarissa jakohihnan kiristimen pinnapultti napsahti poikki(kansiremppa tuli) sammutinläppä reistasi ja imunokka oli loppu, kovaa korppua oli tässäkin johtosarjat.
Moottorin johtosarja oli skeidassakin ihan korppua ja eristeet monesta kohtaa murtuneet, vastaavan ikäisessä e90 ei mitään vastaavaa havaittavissa. Täysin ala-arvoisen surkeaa laatua koko johdotus noissa tuon ikäluokan vaggineissa.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
9
Moottorin johtosarja oli skeidassakin ihan korppua ja eristeet monesta kohtaa murtuneet, vastaavan ikäisessä e90 ei mitään vastaavaa havaittavissa. Täysin ala-arvoisen surkeaa laatua koko johdotus noissa tuon ikäluokan vaggineissa.
Oliko siis kyseessä se suuttimien johtosarja mikä ui siellä öljyssä vai ihan moottorin ulkoinen johtosarja? Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa jota voisi etukäteen kattella ja varmistella että on kunnossa? Ja kyllä, oon huomannu että moni muukin asia on aika huonosti tehty. Ihan maalipinnasta lähtien.
 

RieskaMies

Ketä tappaa prossut
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
253
Oliko siis kyseessä se suuttimien johtosarja mikä ui siellä öljyssä vai ihan moottorin ulkoinen johtosarja? Onko noissa mitään tyypillistä paikkaa jota voisi etukäteen kattella ja varmistella että on kunnossa? Ja kyllä, oon huomannu että moni muukin asia on aika huonosti tehty. Ihan maalipinnasta lähtien.
Skeidassa pitkälti kaikki moottoritilan johdot oli helvetin happamia, muutamasta paikkaa korjailtiin että saatiin edes auto pysymään käynnissä. Akun allahan noissa on sellainen helvetin käärmeenpesä joka ui paskassa ja tulipellin läpivientien kohdalla kans riskipaikat.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
468
Sama, mutta varsinkin ne suuttimien johtosarjat, aivan kuin keittämättömiä nuudelisuikeroita olisivat olleet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
84 681
Viestejä
1 740 626
Jäsenet
37 629
Uusin jäsen
Jepeli

Hinta.fi

Ylös Bottom