VAG autojen monet ongelmat

VAG-konsernin autoissa? Mielestäni aikamoinen purkkaviritys laittaa toinen kierros suuttimia, olkoonkin halvempia sellaisia.
Vag-konsernissa on muistaakseni muutamissa.

Minkä takia purkkaviritys?
Kylmäkäynnistys tehdään imusarjaruiskuttuisena jonka jälkee siirrytään palotilaruiskutukseen.
 
Vag-konsernissa on muistaakseni muutamissa.

Minkä takia purkkaviritys?
Kylmäkäynnistys tehdään imusarjaruiskuttuisena jonka jälkee siirrytään palotilaruiskutukseen.
Juu meillä oli Leon cuprassa EA888 gen3 koneessa, samaa myös S3 ja R-golffeissa. Harmi että tuli luovuttua kun yksi harvoista ongelmattomista koneista. Rakenteeltaan varsin yksinkertainen toteutus jossa yhdellä haaralla lisätty syöttö imusarjasuuttimille
1734976693754.png
 
VAG-konsernin autoissa? Mielestäni aikamoinen purkkaviritys laittaa toinen kierros suuttimia, olkoonkin halvempia sellaisia.
No miksi tämä on purkkaviritys? Niin kauan kun pakokaasuja ja kampikammion huohotusta johdetaan imukanavia ja imuventtiileitä karstoittamaan niin eikö imukanavan suuttimet ole ihan hyvä juttu vaikka niiden ensisijainen tarkoitus ei kenties olekkaan imuventtiilien puhtaana pitäminen?
 
No miksi tämä on purkkaviritys? Niin kauan kun pakokaasuja ja kampikammion huohotusta johdetaan imukanavia ja imuventtiileitä karstoittamaan niin eikö imukanavan suuttimet ole ihan hyvä juttu vaikka niiden ensisijainen tarkoitus ei kenties olekkaan imuventtiilien puhtaana pitäminen?
Lue ylempi viesti, kiitos.
 
Joka on ikinä tutkinut VW Phaetonin ratkaisuja, varmaan haukkuisi koko auton purkkaviritykseksi, mutta on kyllä melkoinen taidonnäyte. Se on täynnä tuollaisia ratkaisuja, taisi lasinpyyhkijöiden moottoreitakin olla kaksin kappalein, ihan vaan siksi, että yhden hajoaminen ei menoa estä.
 
Alkaa jurppimaan nämä kaiken maailman tyyppiviat kuten kakkosauton mekaanisen ahtimen magneettikytkimen jumitus ~1 vuoden välein jota en oikein osaa ehkäistäkään. Kummassakin autossa on yli kymppi rahoitusta maksamatta ja alkaa hiljalleen tehdä mieli katella itelle (=kakkosautoksi) joku 2000-2005 isommalla koneella esim. Audi A6 / VW Passat.

Mukavuussyistä preferoin automaattilaatikkoa, kustannussyistä ja pienistä vuosikilometreistä johtuen bensiiniä. Nuo 2000-2005 vaan alkaa olla kovasti ajettuja ja automaattilaatikoista en sitten tiedä kuinka luotettavia pelejä jossain 250-300tkm paikkeilla. Kahden tonnin ostohinta toki rohkaisee vaihtamaan pätkärahoitteisesta autosta tulevaisuudessa siintävän vaihteistorempankin uhalla.

Edit: Kokemuksia tiptroniceista?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
263 264
Viestejä
4 568 453
Jäsenet
75 134
Uusin jäsen
Stetson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom