VAG autojen monet ongelmat

TSI:ssä ei ole erikseen sytkäjohtoja.
Riippuu moottorista. Kun tätäkin kattokäsitettä TSI on käytetty ihan julmetun monesta eri moottorityypistä niin kyllä siellä voi tulpan johdotkin olla. Kuvassa 1.2 TSI CBZB.

1728881951635.png
 
Onkos jollakulla hyviä arvauksia: VW Polo bensakone ja kaasutinpuola mysteeri.

Tuossa alkuvuodesta vaihdettiin sytytystulpat, koska alkoivat olla 60k välin ehtoopuolella. Mielestäni kuukauden verran tän jälkeen kone alkoi nykiä, kokoajan ehkä hieman enemmän. Huollossa ajotietokone näytti että puolat 2 ja 4 rikki. Noi sitten vaihdettiin ja hetken kaikki ok. Pari viikkoa ja taas alkoi nykiä. Takaisin liikkeeseen, ajotietokone näyttää että samat puolat taas rikki. Eikun uudet puolat sisään (tällä kertaa ei tarvinnut maksaa vaan menivät takuussa). Taas pari kolme viikkoa ja nyt kone taas nykii.

Ei toi nyt taida puolista johtua. Googlen perusteella vika voi olla tulpissa, johdotuksissa, ties missä. Tulppien vaihtoajankohta hieman epäilyttää. Moottori myös tuntuu tärisevän tyhjäkäynnillä hieman korostetusti käynnistyksen jälkeen. Onko täällä arvauksia?

Pähkinärouhepuhallukseen imuventtiilit.
 
Akaan Ajoneuvopalvelu Viialassa on ainakin oman kokemuksen mukaan järkevän hintanen ja ammattitaitoinen paikka vaggilaisille.

Lähti audi tänne. Tuntu homma kiinnostavan ja sano et ei noilla alkutiedoilla niin pahasti rikki oo ettei korjattua saa. Valmistaudutaan noin 5k remppaan mitä sano pahimman skenaarion hinnaks. Koitan muistaa päivitellä kun selviää mikä siellä sit lopulta rikki on.
 
Onkos jollakulla hyviä arvauksia: VW Polo bensakone ja kaasutinpuola mysteeri.

Tuossa alkuvuodesta vaihdettiin sytytystulpat, koska alkoivat olla 60k välin ehtoopuolella. Mielestäni kuukauden verran tän jälkeen kone alkoi nykiä, kokoajan ehkä hieman enemmän. Huollossa ajotietokone näytti että puolat 2 ja 4 rikki. Noi sitten vaihdettiin ja hetken kaikki ok. Pari viikkoa ja taas alkoi nykiä. Takaisin liikkeeseen, ajotietokone näyttää että samat puolat taas rikki. Eikun uudet puolat sisään (tällä kertaa ei tarvinnut maksaa vaan menivät takuussa). Taas pari kolme viikkoa ja nyt kone taas nykii.

Ei toi nyt taida puolista johtua. Googlen perusteella vika voi olla tulpissa, johdotuksissa, ties missä. Tulppien vaihtoajankohta hieman epäilyttää. Moottori myös tuntuu tärisevän tyhjäkäynnillä hieman korostetusti käynnistyksen jälkeen. Onko täällä arvauksia?

Tulpanjohdot vaihtoon. Mulla meni Golfista 3. johto, pimeni kyllä sylinteri kerrasta.
Halpa kokeilu.
 
3.0TDi

Eikös nuo ole aika hyviä motteja? Kysymyksenä lähinnä jakoketju, kilsoja takana vähän yli 300tkm, eikä mistään tunnu selviävän onko ketjua ikinä vaihdettu, vai onko edes ongelma noissa?

DSG kanssa vähän kysymys, paljon ajettu Amarok kuitenkin kyseessä, missä on vetokoukku ja vetämistä on luvassa. Vm taitaa olla 17-18 tms.

Ei siis mun auto enkä tuollaista ole ostamassa mutta kaveri haluaa just tuollaisen...
 
3.0TDi

Eikös nuo ole aika hyviä motteja? Kysymyksenä lähinnä jakoketju, kilsoja takana vähän yli 300tkm, eikä mistään tunnu selviävän onko ketjua ikinä vaihdettu, vai onko edes ongelma noissa?

DSG kanssa vähän kysymys, paljon ajettu Amarok kuitenkin kyseessä, missä on vetokoukku ja vetämistä on luvassa. Vm taitaa olla 17-18 tms.

Ei siis mun auto enkä tuollaista ole ostamassa mutta kaveri haluaa just tuollaisen...

V-tilan korjaus
Suuttimien aluslaatat
Jakopää

Siinäpä noi akilleenkantapäät
 
V-tila on mikä?
V-moottorin keskelle tippuu jäähdytinnestettä tai öljyä.

Imusarja, egr, öljynsuodatinkotelo vaihtoon. Pari päivää remppaa ja osat päälle.

Taitaa teetettynä pyöriä kolmessa ja puolessa kilossa, jos jakopää tehdään niin v-tila kannattaa tehdä samalla koska huomattavasti mukavempi.
 
3.0TDi

Eikös nuo ole aika hyviä motteja? Kysymyksenä lähinnä jakoketju, kilsoja takana vähän yli 300tkm, eikä mistään tunnu selviävän onko ketjua ikinä vaihdettu, vai onko edes ongelma noissa?

DSG kanssa vähän kysymys, paljon ajettu Amarok kuitenkin kyseessä, missä on vetokoukku ja vetämistä on luvassa. Vm taitaa olla 17-18 tms.

Ei siis mun auto enkä tuollaista ole ostamassa mutta kaveri haluaa just tuollaisen...

Jos tarpeeks vanhassa korissa eli ei vielä DPF:ää niin ihan ok motti. DPF:n kanssa en koskis pitkällä tikullakaan.
 
Eikös noita ole myös saanut oikealla (zf 8hp) automaatilla, liekö tätä virheellisesti kutsuttu DSG-8:ksi..
 


Vaikka merkkiliikkeen tai maahantuojan edustajat kuinka koettaisivat puolustustautua sillä, että eivät voi valmistajan ohjeista poiketa, silti toiminta lähentelee omasta mielestäni petoksen tai jopa törkeän petoksen yritystä, jos yritetään asiakkaalta nyhtää 15-kertainen summa oikeaan hintaan nähden. Jos olisin tuon auton omistaja, tekisin ihan periaatteesta tutkintapyynnön poliisille kyseisestä kusettajamerkkiliikkeestä.

Rikoslain kohdasta törkeä petos
rikos tehdään käyttämällä hyväksi vastuulliseen asemaan perustuvaa erityistä luottamusta tai
...
Yritys on rangaistava
Jos kyseessä olisi pärnäsen korjaamo, tilanne olisi ehkä eri, mutta lähtökohta on että merkkiliikkeeseen pitää voida luottaa.
 


Vaikka merkkiliikkeen tai maahantuojan edustajat kuinka koettaisivat puolustustautua sillä, että eivät voi valmistajan ohjeista poiketa, silti toiminta lähentelee omasta mielestäni petoksen tai jopa törkeän petoksen yritystä, jos yritetään asiakkaalta nyhtää 15-kertainen summa oikeaan hintaan nähden. Jos olisin tuon auton omistaja, tekisin ihan periaatteesta tutkintapyynnön poliisille kyseisestä kusettajamerkkiliikkeestä.

Rikoslain kohdasta törkeä petos

Jos kyseessä olisi pärnäsen korjaamo, tilanne olisi ehkä eri, mutta lähtökohta on että merkkiliikkeeseen pitää voida luottaa.


Joo se on petos :facepalm:

Se olisi petos jos merkkiliike laskuttaisi kaikki nuo mainitut komponenttien vaihdot ja työt, mutta ei vaihtaisi niitä vaan hoitaisi sen kuten tuo videon liike tekee eli resetoimalla kontaktorin.

Se ei ole petos, että merkkiliike noudattaa valmistajaan korjausohjeita, mitä ne sitten ikinä ovatkaan ja vaihtaa n+1 komponenttia usean päivän työllä korjatakseen vian.
 


Vaikka merkkiliikkeen tai maahantuojan edustajat kuinka koettaisivat puolustustautua sillä, että eivät voi valmistajan ohjeista poiketa, silti toiminta lähentelee omasta mielestäni petoksen tai jopa törkeän petoksen yritystä, jos yritetään asiakkaalta nyhtää 15-kertainen summa oikeaan hintaan nähden. Jos olisin tuon auton omistaja, tekisin ihan periaatteesta tutkintapyynnön poliisille kyseisestä kusettajamerkkiliikkeestä.

Rikoslain kohdasta törkeä petos

Jos kyseessä olisi pärnäsen korjaamo, tilanne olisi ehkä eri, mutta lähtökohta on että merkkiliikkeeseen pitää voida luottaa.

En katsonut (vielä) videota, mutta onneksi on näitä pärnäsen korjaamoja jo, jotka etsivät vian ja korjaavat sen jollain konstilla.

Harmillisesti (ehkä) että merkkiliike ei syyllisty minkäänlaiseen petokseen. Turha siis työllistää poliisia.
 
Kun on premium auto pitää korjauksetkin olla premiumia. Vähän jäi tuosta auki mistä ne softan saivat ja onko se laillinen.
 
Vähän jäi tuosta auki mistä ne softan saivat ja onko se laillinen.
Konsernilla on kaikille avoin palvelu jossa voi kuka tahansa selata samoja korjausohjeita ja teknisiä tiedotteita mitä merkkiliikkeen tiskilläkin katsellaan. Käsittääkseni sieltä saa myös kaikki softat joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa tehdä tuollaista softausta ihan valmistajan orkkistavaralla.
 
Olisi kiva jos videota olisi vähän sanallisesti avattu, niin ei tarttis lässytystä katsoa 15 minuutin ajan.

Ilmeisesti jotain hybridisysteemiin viittaavaa, ja siitä tulikin mieleen että eräs kaveri sai halvalla ostettua k-autosta A3 "GTE" -vastineen, mikä sitten onkaan nimeltään. Ei kuulemma ladannut, ja ilmeisesti firmalla itselläänkään ei huollon hinnan vuoksi ollut kauheita korjaushaluja. Korjaukseksi riitti 12v akun irroitus, odotus ja kytkentä takaisin.
 
Olisi kiva jos videota olisi vähän sanallisesti avattu, niin ei tarttis lässytystä katsoa 15 minuutin ajan.

Ilmeisesti jotain hybridisysteemiin viittaavaa, ja siitä tulikin mieleen että eräs kaveri sai halvalla ostettua k-autosta A3 "GTE" -vastineen, mikä sitten onkaan nimeltään. Ei kuulemma ladannut, ja ilmeisesti firmalla itselläänkään ei huollon hinnan vuoksi ollut kauheita korjaushaluja. Korjaukseksi riitti 12v akun irroitus, odotus ja kytkentä takaisin.
Jep, eli tuossa oli ajoakusta joku ohjainpalikka jumissa, jonka sai softaamalla kuntoon, hinta asiakkaalle noin 600 EUR sisältäen perusteellisen testauksen, 300 km testiajoa ym. Merkkiliike yritti kusettaa että täytyy vaihtaa uutta palikkaa 10 000 eurolla.
 
Jep, eli tuossa oli ajoakusta joku ohjainpalikka jumissa, jonka sai softaamalla kuntoon, hinta asiakkaalle noin 600 EUR sisältäen perusteellisen testauksen, 300 km testiajoa ym. Merkkiliike yritti kusettaa että täytyy vaihtaa uutta palikkaa 10 000 eurolla.
Niin tai valmistaja kusettaa. Merkkiliike toki on sidottu noudattamaan valmistajan korjausohjeita eikä niistä voi poiketa vain siksi, että joku pelle peloton on onnistuneesti löytänyt halvan tavan korjata vian.
 
Niin tai valmistaja kusettaa. Merkkiliike toki on sidottu noudattamaan valmistajan korjausohjeita eikä niistä voi poiketa vain siksi, että joku pelle peloton on onnistuneesti löytänyt halvan tavan korjata vian.
Jos merkkiliikkeestä olisi vastaava tapaus myyty ja heti hajoaisi niin niinköhän nuo korjaisivat pitkän kaavan kautta takuuseen?
Todennäköisesti merkkarilla on myös tiedossa tuo pikakorjaus...
 
Jep, eli tuossa oli ajoakusta joku ohjainpalikka jumissa, jonka sai softaamalla kuntoon, hinta asiakkaalle noin 600 EUR sisältäen perusteellisen testauksen, 300 km testiajoa ym. Merkkiliike yritti kusettaa että täytyy vaihtaa uutta palikkaa 10 000 eurolla.
Ei ole kusetusta vaan ihan perus VAG-life.

Näitä on nyt kuullut vuosia joka suunnasta niin ei yllätä enää. Osa varmaan user erroreita mut tuntuu että usein hajoavat oudosti ja sitten saa tapella merkkihuollon korjauksen kanssa. Varmaan parempi omistaa näitä sillä ajatuksella et jos hajoaa laittaa itse kuntoon tai nyrkkipajassa. Tai sitten ajelee uutta liisarina.

13-3-8020581


No nyt varmaan kymmenen tulee kirjoittamaan et ei ole ollut mitään ongelmia vaggineen kanssa :D
 
No nyt varmaan kymmenen tulee kirjoittamaan et ei ole ollut mitään ongelmia vaggineen kanssa
No ei tuu...sillä mulla oli aikoinaan vastaava tapaus kuin kuvassa ( aikaisemmin kuin kuvan tapaus ) Maahantuoja korvasi kaiken ( 6,5 KEUR remontti ) ja sijaisauton rempan ajaksi. Ei valittamista toiminnassa.
 
Näissä on aika usein ollut takana semmoista että ei ole luettu takuuehtoja ja sitten ollaan yllätytty siitä ettei ole takuuta. Sehän se tuon valkoisen audinkin tarina on.

1729700327582.png
 
Viimeksi muokattu:
No ei tuu...sillä mulla oli aikoinaan vastaava tapaus kuin kuvassa ( aikaisemmin kuin kuvan tapaus ) Maahantuoja korvasi kaiken ( 6,5 KEUR remontti ) ja sijaisauton rempan ajaksi. Ei valittamista toiminnassa.
Hyvä sulle! Meniks muuten takuuaikana vai sen jälkeen?
 
4l/1000km on kyllä todella valtava määrä lisää öljyä. Ihan tunnettu tosiasiahan on se, että noin ylipäätänsä vagit kyllä ovat hyvin janoisia öljyn suhteen uudesta lähtien. Omalla hyvinkin monen vaginaattorin kokemuksella voin sanoa, että kyllä niissä kaikissa on 4l kannua saanut mukana pitää ja öljyä on saanut tankata vähintään yhtä usein kun polttoainettakin, pikkukannulla ei olisi pitkälle pötkinyt. Kun sitten taas muun merkkisillää autoilla, uusilla ja vanhoilla on voinut ihan monilla vaikka sen 100tkm koskematta tai lisäämättä öljyä lainkaan. Mikä sitten on Vageissa se öljymäärä, mikä vielä on tehtaan mielestä "normaalia kulutusta", ei ole minulle selvinnyt, jos esim yli 1l/1000km on vielä ihan ok. Liekö näissä sama idea kun formuloissa aikanaan, että öljyn polttaminen on suunniteltu ominaisuus..
 
Vageissa ei tarvii öljyä vaihtaa koskaan, vain lisätä. Muilla merkeillä ei pystytä lähelekkään samaan :)

Omalla hyvinkin monen vaginaattorin kokemuksella voin sanoa, että kyllä niissä kaikissa on 4l kannua saanut mukana pitää ja öljyä on saanut tankata vähintään yhtä usein kun polttoainettakin, pikkukannulla ei olisi pitkälle pötkinyt.

Ompa sulla ollut huonot autot.
 
Jos öljynkulutus 4-tahtisessa moottorissa alkaa lähennellä tai menee ohi 2-tahtimoottorin öljynkulutuksen, jossain on vikaa ja pahasti vaikka kuinka VAG-lasit päässä öljytikkua ihmettelisi.
 
Niin tai valmistaja kusettaa. Merkkiliike toki on sidottu noudattamaan valmistajan korjausohjeita eikä niistä voi poiketa vain siksi, että joku pelle peloton on onnistuneesti löytänyt halvan tavan korjata vian.

Tässäkin pitää ymmärtää yks juttu. Audin ohjelmointi ei onnistu ilman tpi.

Käytännössä odiksen etsit jonkun vastaavan tpi ja sitten päivität auton ohjelman vaikka ei olisikaan softas kyseiseen autoon.

Mersun ohjelmointi Xentryssä menee kivasti eli hakee suoraan tehtaalta onko softapäivityksiä.

Odis VW puoli menee myös kivasti että hakee suoraan softan käynnistettyä uusimmat softat.

T: melkein merkkiliikeläine
 
Isä kattelee sillä silmällä 2015 Jettaa (TSI). Onkos tuossa vuosikerrassa jotain tunnettuja tyyppivikoja, josta kannattais olla tietoinen (jakopää, automaagivaihteisto yms.)?

Tämä yksilö kyseessä - kuinka paljon ilmaa hinnassa?

Kilometreistä alkaisin hiukan tutkimaan. Katsastustodistukset ? sähköinen huoltokirja verrattuna kilometreihin. Jos eri paikoissa käynyt huolloissa niin suoraan huoltopaikkoihin kyselyt. 10 vuotiaasta kuitenkin puhutaan, 4000e liikaa pyyntiä. Ja katsastus hieman jo pitkällä tätä vuotta.

Vastaava iällään oleva jetta.
 
Viimeksi muokattu:
Kenelläkään tuoreehkoja kokemuksia Aten jarrupaloista? Mulla ollut nyt muutaman kuukauden ongelmana etujarrujen varsin ärsyttävä vinkuminen kevyessä jarrutuksessa. Kiva mennä OKT alueella kun se sirklaus kuuluu ympäri asuinaluetta. Levyt ja palat vaihdoin jo reilu pari vuotta sitten uusiin, mutta nyt nuo palat ovat alkaneet vinkua. Talvirenkaiden vaihdon yhteydessä huolsin jarrut, mm. voitelin liukutapit ja laitoin kuparitahnaa palojen päihin jne., miten olen jo vuosia tehnyt. Lisäksi hieman karhensin palojen kulutuspintaa, jottei vinkuminen johtuisi palojen lasittumisesta. Auttoi ehkä viikon pari ja taas vinkuu. Palat ovat vahvuudeltaan kuranttia tavaraa vielä vuosia. En keksi muuta kuin että joku ongelma noissa paloissa on. Ovat olleet myös aikamoisia jarrupölyttäjiä vs. vanhat TRW/VW palat.
 
Kenelläkään tuoreehkoja kokemuksia Aten jarrupaloista? Mulla ollut nyt muutaman kuukauden ongelmana etujarrujen varsin ärsyttävä vinkuminen kevyessä jarrutuksessa. Kiva mennä OKT alueella kun se sirklaus kuuluu ympäri asuinaluetta. Levyt ja palat vaihdoin jo reilu pari vuotta sitten uusiin, mutta nyt nuo palat ovat alkaneet vinkua. Talvirenkaiden vaihdon yhteydessä huolsin jarrut, mm. voitelin liukutapit ja laitoin kuparitahnaa palojen päihin jne., miten olen jo vuosia tehnyt. Lisäksi hieman karhensin palojen kulutuspintaa, jottei vinkuminen johtuisi palojen lasittumisesta. Auttoi ehkä viikon pari ja taas vinkuu. Palat ovat vahvuudeltaan kuranttia tavaraa vielä vuosia. En keksi muuta kuin että joku ongelma noissa paloissa on. Ovat olleet myös aikamoisia jarrupölyttäjiä vs. vanhat TRW/VW palat.

Pala lasittunut. Nykypalat tuntuu olevan epäkuranttia järjestäin.

TRW/Ate/Brembo/Bosch kaikki samaa laatua.

Koitas Googlettaa mutta jostain tuli vastaan kun joku testaili eri jarrupalojen metallipitoisuuksi ja olisko joku bremsa ollut paras.
 
Ei kai ne kovin helposti lasitu jos ei aja radalla kuumaksi tjms. Itsellä aina lähtenyt kitinä (hetkeksi) paineilma/jarrukliineri putsauksella, kai siellä joku pieni hiekanjyvä sitä aiheuttaa. Avossa se kitinä enemmän ärsyttää kuin umpikorisessa.
 
Kenelläkään tuoreehkoja kokemuksia Aten jarrupaloista? Mulla ollut nyt muutaman kuukauden ongelmana etujarrujen varsin ärsyttävä vinkuminen kevyessä jarrutuksessa. Kiva mennä OKT alueella kun se sirklaus kuuluu ympäri asuinaluetta. Levyt ja palat vaihdoin jo reilu pari vuotta sitten uusiin, mutta nyt nuo palat ovat alkaneet vinkua. Talvirenkaiden vaihdon yhteydessä huolsin jarrut, mm. voitelin liukutapit ja laitoin kuparitahnaa palojen päihin jne., miten olen jo vuosia tehnyt. Lisäksi hieman karhensin palojen kulutuspintaa, jottei vinkuminen johtuisi palojen lasittumisesta. Auttoi ehkä viikon pari ja taas vinkuu. Palat ovat vahvuudeltaan kuranttia tavaraa vielä vuosia. En keksi muuta kuin että joku ongelma noissa paloissa on. Ovat olleet myös aikamoisia jarrupölyttäjiä vs. vanhat TRW/VW palat.
Putsasitko länget kunnolla ruosteesta palojen vastinpinnoilta?
Kuparitahnan olen itse pitänyt kaukana jarruista, jarrupölyn kanssa tekee semmosta hankkia, että on kuin olisi sikaflexiä välissä. Jarru rasvaa olen sinnekin kevyesti pyyhkäissyt.
Jos längissä rosteripeltilipareet mitä pitkin pala liukuu, niin yleensä ruoste painaa ne niin tiukkaan, että ahdistaa palan liikettä. Tarvii se längen ura putsata oikeen huolella.
 
Putsasitko länget kunnolla ruosteesta palojen vastinpinnoilta?
Kuparitahnan olen itse pitänyt kaukana jarruista, jarrupölyn kanssa tekee semmosta hankkia, että on kuin olisi sikaflexiä välissä. Jarru rasvaa olen sinnekin kevyesti pyyhkäissyt.
Jos längissä rosteripeltilipareet mitä pitkin pala liukuu, niin yleensä ruoste painaa ne niin tiukkaan, että ahdistaa palan liikettä. Tarvii se längen ura putsata oikeen huolella.

Ja sen ruosteen putsaamisen lisäksi saa lähes aina näyttää aavistuksen verran viilaa myös sille uudelle jarrupalalle, niissä on usein niin paksu maali, että ei sen takia mahdu kunnolla kulkemaan edes uusissa neitseellisissä jarrusatuloissa, vanhoista ruosteisista puhumattakaan.
 
Palat ei ole paksussa maalissa ja satulan kannake on pitkälti ruosteeton. Huollan jarrut keskimäärin 3kk välein, joten minkäänlaisia jumeja ei oikeastaan pääse syntymään. Eli palat liikkuvat satulassa oikein mainiosti, eikä vinkuminen johdu siitä. Pitää kenties vaihtaa palat keraamisiin ja katsoa sitten. Näin ainakin maailmalla suositellaan.
 
Palat ei ole paksussa maalissa ja satulan kannake on pitkälti ruosteeton. Huollan jarrut keskimäärin 3kk välein, joten minkäänlaisia jumeja ei oikeastaan pääse syntymään. Eli palat liikkuvat satulassa oikein mainiosti, eikä vinkuminen johdu siitä. Pitää kenties vaihtaa palat keraamisiin ja katsoa sitten. Näin ainakin maailmalla suositellaan.
Jos jarrut joutuu huoltamaan neljä(4) kertaa vuodessa niin silloin siellä on kyllä jotain erittäin pahasti vialla.
 
Palat ei ole paksussa maalissa ja satulan kannake on pitkälti ruosteeton. Huollan jarrut keskimäärin 3kk välein, joten minkäänlaisia jumeja ei oikeastaan pääse syntymään. Eli palat liikkuvat satulassa oikein mainiosti, eikä vinkuminen johdu siitä. Pitää kenties vaihtaa palat keraamisiin ja katsoa sitten. Näin ainakin maailmalla suositellaan.
Miksi niitä pitää niin usein huoltaa :confused:
 
Jos jarrut joutuu huoltamaan neljä(4) kertaa vuodessa niin silloin siellä on kyllä jotain erittäin pahasti vialla.
Huollan vaan koska voin. Ei onneksi ole mitään pielessä. Toki huoltaminen ei aina tarkoita jarrujen täyttä purkamista jne, vaan välillä vaan tsekkaan ne läpi, että kaikki toimii. Useimmiten samalla jos olen ottanut vanteet irti puhdistamista varten.
 
S3:sta (2007) meni nelivedon kulmavaihde tuhannen päreiksi. Laakeri leikkasi kiinni kardaanin puoleisesta päästä ja sisältä kaikki hampaat sileenä. Vajaa 190 tkm, 10 tkm sitten oli vaihdettu ölpät.
 
S3:sta (2007) meni nelivedon kulmavaihde tuhannen päreiksi. Laakeri leikkasi kiinni kardaanin puoleisesta päästä ja sisältä kaikki hampaat sileenä. Vajaa 190 tkm, 10 tkm sitten oli vaihdettu ölpät.

Jotenkin tulis mieleen et olisko täyttötaso ollut oikea?
 
S3:sta (2007) meni nelivedon kulmavaihde tuhannen päreiksi. Laakeri leikkasi kiinni kardaanin puoleisesta päästä ja sisältä kaikki hampaat sileenä. Vajaa 190 tkm, 10 tkm sitten oli vaihdettu ölpät.

Jotenkin tulis mieleen et olisko täyttötaso ollut oikea?

Mulla kävi samat kun käytin 4motion passatin kytkinremontissa. Mutta ihan 10tkm ei päässy, vaan lähinnä 1tkm.

jokseenkin samanlainen loota + kulmavaihde kun S3:ssa.

Se välillä ihmeellisesti takerteli ja lopulta veti risteyksessä jumiin ja oli menny tuhannenpillunpäreiksi rattaat ja ihan solmussa.

Todella kova epäilys että jannu ottanu kulmavaihteesta öljyt ulos, mutta ei ole täyttänyt sinne öljyjä. Luullu että on sama öljytila vaihteiston kanssa. Vaihteistoöljyt oli velotettu, ilmeisesti kun öljyä otettu pois vetarin irrotuksen takia. Tai jotain. Aika vaikea todistaa, en sit ruvennu tappelemaan...
 
Mulla kävi samat kun käytin 4motion passatin kytkinremontissa. Mutta ihan 10tkm ei päässy, vaan lähinnä 1tkm.

jokseenkin samanlainen loota + kulmavaihde kun S3:ssa.

Se välillä ihmeellisesti takerteli ja lopulta veti risteyksessä jumiin ja oli menny tuhannenpillunpäreiksi rattaat ja ihan solmussa.

Todella kova epäilys että jannu ottanu kulmavaihteesta öljyt ulos, mutta ei ole täyttänyt sinne öljyjä. Luullu että on sama öljytila vaihteiston kanssa. Vaihteistoöljyt oli velotettu, ilmeisesti kun öljyä otettu pois vetarin irrotuksen takia. Tai jotain. Aika vaikea todistaa, en sit ruvennu tappelemaan...

Mullakin takerteli risteyksissä, varsinkin jos oli hitaampi vauhti ja 90 asteen risteys missä kääntyi hitaassa vauhdissa tiukasti ja nosti kytkintä, niin ihmeellisesti välillä nytkäytti. Ja vain risteyksissä. Mutta enpäs tajunnut mistä johtui silloin. Alkoi oireilemaan juuri kytkimen ja kaksoismassan vaihdon jälkeen, luulin eka, että johtuu tuosta uudesta tiukemmasta kytkimestä. Mutta siellä oli varmaan kuluneet kytkin ja kaksoismassa joustaneet jo melkoisesti ja peittäneet tuota ongelmaa. Laaksahti motarilla satasen vauhdista, nykäs aika rajusti, pikkasen säikähdin kun rakenneltu yksilö, että mitä kävi..

Itselläkin on vahva epäilys, että edellisen omistajan aikana jolloin oli noi ölpät oli vaihettu, niin varmaan täydetty vajaaksi.

Sulla ei varmaan itse laatikon puolelta hajonnut mitään?
 
Kyselin tuossa muutama viesti Amarok 3.0TDi mahdollisista ongelmista....

No niitä tuli ja isosti. Auto kun lähti kulkemaan pohjoisesta eteläänpäin, niin heitti öljyt pihalle ja siinä meni sitten vähän kaikenlaista samalla. Korjausarvio siinä 5-6ke. Ei kestänyt 600km ajoa, tarkalleen en tiedä mihin hyytyi.

Onneksi ei ollut tehnyt tuosta vielä kauppoja, jonkun varausmaksun maksanut - ja vielä yritti myyjäliike saada osallistumaan korjauskuluihin. Sehän ei tietenkään ostajalle käynyt vaan sai lopulta rahansa takaisin.
Saas nähdä meneekö huutikseen vai korjaavatko, ei voi tietää ennenkun jostain putkahtaa esiin - jos jaksaa seurata tai etsiä. Mutta se siitä ja sen kestävyydestä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 370
Viestejä
4 475 559
Jäsenet
73 921
Uusin jäsen
kapri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom