Hyvin todennäköisesti ei vaihdettu.Vaihdettiinko sytytysjohdot? Eli puolasta tulppiin menevät? Taisi muistaakseni olla varsinkin 4.sylinterin johto, johon tulee läpilyöntejä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvin todennäköisesti ei vaihdettu.Vaihdettiinko sytytysjohdot? Eli puolasta tulppiin menevät? Taisi muistaakseni olla varsinkin 4.sylinterin johto, johon tulee läpilyöntejä.
Riippuu moottorista. Kun tätäkin kattokäsitettä TSI on käytetty ihan julmetun monesta eri moottorityypistä niin kyllä siellä voi tulpan johdotkin olla. Kuvassa 1.2 TSI CBZB.TSI:ssä ei ole erikseen sytkäjohtoja.
Onkos jollakulla hyviä arvauksia: VW Polo bensakone ja kaasutinpuola mysteeri.
Tuossa alkuvuodesta vaihdettiin sytytystulpat, koska alkoivat olla 60k välin ehtoopuolella. Mielestäni kuukauden verran tän jälkeen kone alkoi nykiä, kokoajan ehkä hieman enemmän. Huollossa ajotietokone näytti että puolat 2 ja 4 rikki. Noi sitten vaihdettiin ja hetken kaikki ok. Pari viikkoa ja taas alkoi nykiä. Takaisin liikkeeseen, ajotietokone näyttää että samat puolat taas rikki. Eikun uudet puolat sisään (tällä kertaa ei tarvinnut maksaa vaan menivät takuussa). Taas pari kolme viikkoa ja nyt kone taas nykii.
Ei toi nyt taida puolista johtua. Googlen perusteella vika voi olla tulpissa, johdotuksissa, ties missä. Tulppien vaihtoajankohta hieman epäilyttää. Moottori myös tuntuu tärisevän tyhjäkäynnillä hieman korostetusti käynnistyksen jälkeen. Onko täällä arvauksia?
Pähkinärouhepuhallukseen imuventtiilit.
Lähti audi tänne. Tuntu homma kiinnostavan ja sano et ei noilla alkutiedoilla niin pahasti rikki oo ettei korjattua saa. Valmistaudutaan noin 5k remppaan mitä sano pahimman skenaarion hinnaks. Koitan muistaa päivitellä kun selviää mikä siellä sit lopulta rikki on.Akaan Ajoneuvopalvelu Viialassa on ainakin oman kokemuksen mukaan järkevän hintanen ja ammattitaitoinen paikka vaggilaisille.
Onkos jollakulla hyviä arvauksia: VW Polo bensakone ja kaasutinpuola mysteeri.
Tuossa alkuvuodesta vaihdettiin sytytystulpat, koska alkoivat olla 60k välin ehtoopuolella. Mielestäni kuukauden verran tän jälkeen kone alkoi nykiä, kokoajan ehkä hieman enemmän. Huollossa ajotietokone näytti että puolat 2 ja 4 rikki. Noi sitten vaihdettiin ja hetken kaikki ok. Pari viikkoa ja taas alkoi nykiä. Takaisin liikkeeseen, ajotietokone näyttää että samat puolat taas rikki. Eikun uudet puolat sisään (tällä kertaa ei tarvinnut maksaa vaan menivät takuussa). Taas pari kolme viikkoa ja nyt kone taas nykii.
Ei toi nyt taida puolista johtua. Googlen perusteella vika voi olla tulpissa, johdotuksissa, ties missä. Tulppien vaihtoajankohta hieman epäilyttää. Moottori myös tuntuu tärisevän tyhjäkäynnillä hieman korostetusti käynnistyksen jälkeen. Onko täällä arvauksia?
3.0TDi
Eikös nuo ole aika hyviä motteja? Kysymyksenä lähinnä jakoketju, kilsoja takana vähän yli 300tkm, eikä mistään tunnu selviävän onko ketjua ikinä vaihdettu, vai onko edes ongelma noissa?
DSG kanssa vähän kysymys, paljon ajettu Amarok kuitenkin kyseessä, missä on vetokoukku ja vetämistä on luvassa. Vm taitaa olla 17-18 tms.
Ei siis mun auto enkä tuollaista ole ostamassa mutta kaveri haluaa just tuollaisen...
V-tila on mikä?V-tilan korjaus
Suuttimien aluslaatat
Jakopää
Siinäpä noi akilleenkantapäät
V-moottorin keskelle tippuu jäähdytinnestettä tai öljyä.V-tila on mikä?
3.0TDi
Eikös nuo ole aika hyviä motteja? Kysymyksenä lähinnä jakoketju, kilsoja takana vähän yli 300tkm, eikä mistään tunnu selviävän onko ketjua ikinä vaihdettu, vai onko edes ongelma noissa?
DSG kanssa vähän kysymys, paljon ajettu Amarok kuitenkin kyseessä, missä on vetokoukku ja vetämistä on luvassa. Vm taitaa olla 17-18 tms.
Ei siis mun auto enkä tuollaista ole ostamassa mutta kaveri haluaa just tuollaisen...
Eikös noita ole myös saanut oikealla (zf 8hp) automaatilla, liekö tätä virheellisesti kutsuttu DSG-8:ksi..
Jos kyseessä olisi pärnäsen korjaamo, tilanne olisi ehkä eri, mutta lähtökohta on että merkkiliikkeeseen pitää voida luottaa.rikos tehdään käyttämällä hyväksi vastuulliseen asemaan perustuvaa erityistä luottamusta tai
...
Yritys on rangaistava
Vaikka merkkiliikkeen tai maahantuojan edustajat kuinka koettaisivat puolustustautua sillä, että eivät voi valmistajan ohjeista poiketa, silti toiminta lähentelee omasta mielestäni petoksen tai jopa törkeän petoksen yritystä, jos yritetään asiakkaalta nyhtää 15-kertainen summa oikeaan hintaan nähden. Jos olisin tuon auton omistaja, tekisin ihan periaatteesta tutkintapyynnön poliisille kyseisestä kusettajamerkkiliikkeestä.
Rikoslain kohdasta törkeä petos
Jos kyseessä olisi pärnäsen korjaamo, tilanne olisi ehkä eri, mutta lähtökohta on että merkkiliikkeeseen pitää voida luottaa.
Vaikka merkkiliikkeen tai maahantuojan edustajat kuinka koettaisivat puolustustautua sillä, että eivät voi valmistajan ohjeista poiketa, silti toiminta lähentelee omasta mielestäni petoksen tai jopa törkeän petoksen yritystä, jos yritetään asiakkaalta nyhtää 15-kertainen summa oikeaan hintaan nähden. Jos olisin tuon auton omistaja, tekisin ihan periaatteesta tutkintapyynnön poliisille kyseisestä kusettajamerkkiliikkeestä.
Rikoslain kohdasta törkeä petos
Jos kyseessä olisi pärnäsen korjaamo, tilanne olisi ehkä eri, mutta lähtökohta on että merkkiliikkeeseen pitää voida luottaa.
Konsernilla on kaikille avoin palvelu jossa voi kuka tahansa selata samoja korjausohjeita ja teknisiä tiedotteita mitä merkkiliikkeen tiskilläkin katsellaan. Käsittääkseni sieltä saa myös kaikki softat joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa tehdä tuollaista softausta ihan valmistajan orkkistavaralla.Vähän jäi tuosta auki mistä ne softan saivat ja onko se laillinen.
Jep, eli tuossa oli ajoakusta joku ohjainpalikka jumissa, jonka sai softaamalla kuntoon, hinta asiakkaalle noin 600 EUR sisältäen perusteellisen testauksen, 300 km testiajoa ym. Merkkiliike yritti kusettaa että täytyy vaihtaa uutta palikkaa 10 000 eurolla.Olisi kiva jos videota olisi vähän sanallisesti avattu, niin ei tarttis lässytystä katsoa 15 minuutin ajan.
Ilmeisesti jotain hybridisysteemiin viittaavaa, ja siitä tulikin mieleen että eräs kaveri sai halvalla ostettua k-autosta A3 "GTE" -vastineen, mikä sitten onkaan nimeltään. Ei kuulemma ladannut, ja ilmeisesti firmalla itselläänkään ei huollon hinnan vuoksi ollut kauheita korjaushaluja. Korjaukseksi riitti 12v akun irroitus, odotus ja kytkentä takaisin.
Niin tai valmistaja kusettaa. Merkkiliike toki on sidottu noudattamaan valmistajan korjausohjeita eikä niistä voi poiketa vain siksi, että joku pelle peloton on onnistuneesti löytänyt halvan tavan korjata vian.Jep, eli tuossa oli ajoakusta joku ohjainpalikka jumissa, jonka sai softaamalla kuntoon, hinta asiakkaalle noin 600 EUR sisältäen perusteellisen testauksen, 300 km testiajoa ym. Merkkiliike yritti kusettaa että täytyy vaihtaa uutta palikkaa 10 000 eurolla.
Jos merkkiliikkeestä olisi vastaava tapaus myyty ja heti hajoaisi niin niinköhän nuo korjaisivat pitkän kaavan kautta takuuseen?Niin tai valmistaja kusettaa. Merkkiliike toki on sidottu noudattamaan valmistajan korjausohjeita eikä niistä voi poiketa vain siksi, että joku pelle peloton on onnistuneesti löytänyt halvan tavan korjata vian.
Ei ole kusetusta vaan ihan perus VAG-life.Jep, eli tuossa oli ajoakusta joku ohjainpalikka jumissa, jonka sai softaamalla kuntoon, hinta asiakkaalle noin 600 EUR sisältäen perusteellisen testauksen, 300 km testiajoa ym. Merkkiliike yritti kusettaa että täytyy vaihtaa uutta palikkaa 10 000 eurolla.
No ei tuu...sillä mulla oli aikoinaan vastaava tapaus kuin kuvassa ( aikaisemmin kuin kuvan tapaus ) Maahantuoja korvasi kaiken ( 6,5 KEUR remontti ) ja sijaisauton rempan ajaksi. Ei valittamista toiminnassa.No nyt varmaan kymmenen tulee kirjoittamaan et ei ole ollut mitään ongelmia vaggineen kanssa
Hyvä sulle! Meniks muuten takuuaikana vai sen jälkeen?No ei tuu...sillä mulla oli aikoinaan vastaava tapaus kuin kuvassa ( aikaisemmin kuin kuvan tapaus ) Maahantuoja korvasi kaiken ( 6,5 KEUR remontti ) ja sijaisauton rempan ajaksi. Ei valittamista toiminnassa.
Jälkeen. Toki vaati maahantuojan kanssa hieman keskusteluja, mutta päästiin yhteisymmärrykseen asioista lopulta.Hyvä sulle! Meniks muuten takuuaikana vai sen jälkeen?
Omalla hyvinkin monen vaginaattorin kokemuksella voin sanoa, että kyllä niissä kaikissa on 4l kannua saanut mukana pitää ja öljyä on saanut tankata vähintään yhtä usein kun polttoainettakin, pikkukannulla ei olisi pitkälle pötkinyt.
Niin tai valmistaja kusettaa. Merkkiliike toki on sidottu noudattamaan valmistajan korjausohjeita eikä niistä voi poiketa vain siksi, että joku pelle peloton on onnistuneesti löytänyt halvan tavan korjata vian.
Kilometreistä alkaisin hiukan tutkimaan. Katsastustodistukset ? sähköinen huoltokirja verrattuna kilometreihin. Jos eri paikoissa käynyt huolloissa niin suoraan huoltopaikkoihin kyselyt. 10 vuotiaasta kuitenkin puhutaan, 4000e liikaa pyyntiä. Ja katsastus hieman jo pitkällä tätä vuotta.Isä kattelee sillä silmällä 2015 Jettaa (TSI). Onkos tuossa vuosikerrassa jotain tunnettuja tyyppivikoja, josta kannattais olla tietoinen (jakopää, automaagivaihteisto yms.)?
Tämä yksilö kyseessä - kuinka paljon ilmaa hinnassa?
Eikö jo otsikko kerro, että keskustellaan huonoista autoista..?Ompa sulla ollut huonot autot.
Eikö jo otsikko kerro, että keskustellaan huonoista autoista..?
Kenelläkään tuoreehkoja kokemuksia Aten jarrupaloista? Mulla ollut nyt muutaman kuukauden ongelmana etujarrujen varsin ärsyttävä vinkuminen kevyessä jarrutuksessa. Kiva mennä OKT alueella kun se sirklaus kuuluu ympäri asuinaluetta. Levyt ja palat vaihdoin jo reilu pari vuotta sitten uusiin, mutta nyt nuo palat ovat alkaneet vinkua. Talvirenkaiden vaihdon yhteydessä huolsin jarrut, mm. voitelin liukutapit ja laitoin kuparitahnaa palojen päihin jne., miten olen jo vuosia tehnyt. Lisäksi hieman karhensin palojen kulutuspintaa, jottei vinkuminen johtuisi palojen lasittumisesta. Auttoi ehkä viikon pari ja taas vinkuu. Palat ovat vahvuudeltaan kuranttia tavaraa vielä vuosia. En keksi muuta kuin että joku ongelma noissa paloissa on. Ovat olleet myös aikamoisia jarrupölyttäjiä vs. vanhat TRW/VW palat.
Putsasitko länget kunnolla ruosteesta palojen vastinpinnoilta?Kenelläkään tuoreehkoja kokemuksia Aten jarrupaloista? Mulla ollut nyt muutaman kuukauden ongelmana etujarrujen varsin ärsyttävä vinkuminen kevyessä jarrutuksessa. Kiva mennä OKT alueella kun se sirklaus kuuluu ympäri asuinaluetta. Levyt ja palat vaihdoin jo reilu pari vuotta sitten uusiin, mutta nyt nuo palat ovat alkaneet vinkua. Talvirenkaiden vaihdon yhteydessä huolsin jarrut, mm. voitelin liukutapit ja laitoin kuparitahnaa palojen päihin jne., miten olen jo vuosia tehnyt. Lisäksi hieman karhensin palojen kulutuspintaa, jottei vinkuminen johtuisi palojen lasittumisesta. Auttoi ehkä viikon pari ja taas vinkuu. Palat ovat vahvuudeltaan kuranttia tavaraa vielä vuosia. En keksi muuta kuin että joku ongelma noissa paloissa on. Ovat olleet myös aikamoisia jarrupölyttäjiä vs. vanhat TRW/VW palat.
Putsasitko länget kunnolla ruosteesta palojen vastinpinnoilta?
Kuparitahnan olen itse pitänyt kaukana jarruista, jarrupölyn kanssa tekee semmosta hankkia, että on kuin olisi sikaflexiä välissä. Jarru rasvaa olen sinnekin kevyesti pyyhkäissyt.
Jos längissä rosteripeltilipareet mitä pitkin pala liukuu, niin yleensä ruoste painaa ne niin tiukkaan, että ahdistaa palan liikettä. Tarvii se längen ura putsata oikeen huolella.
Jos jarrut joutuu huoltamaan neljä(4) kertaa vuodessa niin silloin siellä on kyllä jotain erittäin pahasti vialla.Palat ei ole paksussa maalissa ja satulan kannake on pitkälti ruosteeton. Huollan jarrut keskimäärin 3kk välein, joten minkäänlaisia jumeja ei oikeastaan pääse syntymään. Eli palat liikkuvat satulassa oikein mainiosti, eikä vinkuminen johdu siitä. Pitää kenties vaihtaa palat keraamisiin ja katsoa sitten. Näin ainakin maailmalla suositellaan.
Miksi niitä pitää niin usein huoltaaPalat ei ole paksussa maalissa ja satulan kannake on pitkälti ruosteeton. Huollan jarrut keskimäärin 3kk välein, joten minkäänlaisia jumeja ei oikeastaan pääse syntymään. Eli palat liikkuvat satulassa oikein mainiosti, eikä vinkuminen johdu siitä. Pitää kenties vaihtaa palat keraamisiin ja katsoa sitten. Näin ainakin maailmalla suositellaan.
Huollan vaan koska voin. Ei onneksi ole mitään pielessä. Toki huoltaminen ei aina tarkoita jarrujen täyttä purkamista jne, vaan välillä vaan tsekkaan ne läpi, että kaikki toimii. Useimmiten samalla jos olen ottanut vanteet irti puhdistamista varten.Jos jarrut joutuu huoltamaan neljä(4) kertaa vuodessa niin silloin siellä on kyllä jotain erittäin pahasti vialla.
S3:sta (2007) meni nelivedon kulmavaihde tuhannen päreiksi. Laakeri leikkasi kiinni kardaanin puoleisesta päästä ja sisältä kaikki hampaat sileenä. Vajaa 190 tkm, 10 tkm sitten oli vaihdettu ölpät.
S3:sta (2007) meni nelivedon kulmavaihde tuhannen päreiksi. Laakeri leikkasi kiinni kardaanin puoleisesta päästä ja sisältä kaikki hampaat sileenä. Vajaa 190 tkm, 10 tkm sitten oli vaihdettu ölpät.
Jotenkin tulis mieleen et olisko täyttötaso ollut oikea?
Mulla kävi samat kun käytin 4motion passatin kytkinremontissa. Mutta ihan 10tkm ei päässy, vaan lähinnä 1tkm.
jokseenkin samanlainen loota + kulmavaihde kun S3:ssa.
Se välillä ihmeellisesti takerteli ja lopulta veti risteyksessä jumiin ja oli menny tuhannenpillunpäreiksi rattaat ja ihan solmussa.
Todella kova epäilys että jannu ottanu kulmavaihteesta öljyt ulos, mutta ei ole täyttänyt sinne öljyjä. Luullu että on sama öljytila vaihteiston kanssa. Vaihteistoöljyt oli velotettu, ilmeisesti kun öljyä otettu pois vetarin irrotuksen takia. Tai jotain. Aika vaikea todistaa, en sit ruvennu tappelemaan...
Sulla ei varmaan itse laatikon puolelta hajonnut mitään?