VAG autojen monet ongelmat

Itselläni hankaava ääni oli sen verran raju sekä kylmällä että lämpimällä koneella TPI:n mukaisesta balsamoinnista huolimatta, että päädyin vaihdattamaan jakopään.

Auto on juuri liikkeestä ostettu niin sain pienellä omalla panoksella uuden jakopään vesipumppuineen merkkarilla tehtynä.

Lueskelin vauvan kanssa valvoessa kaikki mahdolliset tsekkiläiset, puolalaiset jne. foorumit aiheesta ja niistä muodostui sellainen kuva, että INAn sarja olisi paras. Sellaisen siis pyysin merkkarin laittamaan. Siinä oli Litensin kiristinrulla ja ilmeisesi Contin hihna ("INA made in Germany"). Loput rullat INA:n omia tekeleitä.

Jos samoja netin mutuilijoita on uskominen, Gatesin (OEM) kiristinrulla on se ongelmien juurisyy suurimmassa osassa tapauksista. Myös Daycon hihnaan ja "apurulliin" liittyen esitettiin jonkin sortin kritiikkiä parissa tapauksessa.

Mutta älkää nyt vaan kukaan yllä esittämääni ottako todesta. Itse päädyin tekemään ratkaisuni noiden juttujen perusteella ja aika näyttää menikö nappiin vai ei.

Hävisikö ääni?

Havaitsin että oma 2.0 tdi pitää tota samaa. (kuin tossa sun videossa). BKD moottori Audi A3:ssa.
 
Ei näköjään Trodon erillisellä tarkistuksellakaan tule näihin sopivia varaosia. Raitisilmansuodatin ei ollut lähimaillekaan sopiva. Myös pa-suodattimen sopivuudesta on epäilys. Täytyykin ottaa yhteyttä myyjään... :think:

EDIT: Öljyproppu on tarkoitettu Mazda 121 -malliin. Vaihtoivat vielä siihen, kun olin muka valinnut aluksi väärän. Pakko käyttää vanha uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjut
254 254
Viestejä
4 425 073
Jäsenet
73 307
Uusin jäsen
panicmode

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom