VAG autojen monet ongelmat

En kyllä suoraan vertaisi peruskiesien ongelmia performance malleihin. Niissähän on aina riskit huomattavasti suuremmat helvetin kalliisiin remontteihin, ja perushuollotkin ovat huomattavan kalliita, jopa Japseissa näin.

Ehkä vertailukohta oli huono, mutta esim. GTE Passatin kohdalla DSG ongelmat monessa tapauksessa juontuvat huonoon 12v akkuun ja siihen erääseen surullisen kuuluisaan sihtiin, joka lähtee liikkeelle solenoidien suuntaan jossain vaiheessa. Toisin sanoen akun vaihtamalla ja tuon tiivistesarjan vaihtamalla voi välttää isommat murheet ainakin tuon tyyppivian kanssa. Tämän toimenpiteen kustannus ei kuitenkaan päätä huimaa.

Toinen vertailukohta vanhemmasta B7 Passatista, jossa käytännössä kuluitta pystyi ennaltaehkäisemään erään merkittävän tyyppivian, joka liittyi ECU:n uimiseen ja rikkoutumiseen. Tämä sijaitsi rintapellin edessä konehuoneessa ja vedenpoistokanavien n. kerran vuoteen puhdistus piti huolen siitä, ettei tarvinnut lähteä parin tonnin ecu kaupoille koodaamisineen. Tuon "kaukalon" puhdistaminen ei kuitenkaan kuulunut mihinkään huolto-ohjelmaan.
 
Ehkä vertailukohta oli huono, mutta esim. GTE Passatin kohdalla DSG ongelmat monessa tapauksessa juontuvat huonoon 12v akkuun ja siihen erääseen surullisen kuuluisaan sihtiin, joka lähtee liikkeelle solenoidien suuntaan jossain vaiheessa. Toisin sanoen akun vaihtamalla ja tuon tiivistesarjan vaihtamalla voi välttää isommat murheet ainakin tuon tyyppivian kanssa. Tämän toimenpiteen kustannus ei kuitenkaan päätä huimaa.

Toinen vertailukohta vanhemmasta B7 Passatista, jossa käytännössä kuluitta pystyi ennaltaehkäisemään erään merkittävän tyyppivian, joka liittyi ECU:n uimiseen ja rikkoutumiseen. Tämä sijaitsi rintapellin edessä konehuoneessa ja vedenpoistokanavien n. kerran vuoteen puhdistus piti huolen siitä, ettei tarvinnut lähteä parin tonnin ecu kaupoille koodaamisineen. Tuon "kaukalon" puhdistaminen ei kuitenkaan kuulunut mihinkään huolto-ohjelmaan.

Kai siinä on lähinnä se että noi pitäis takaisinkutsulla merkkarin korjata mukisematta kun ihan varmasti ovat tietoisia ongelmista.
 
Kai siinä on lähinnä se että noi pitäis takaisinkutsulla merkkarin korjata mukisematta kun ihan varmasti ovat tietoisia ongelmista.
Tätä en kiistä. Kokemuksen kautta vaan todennut, ettei näitä kaikkia saa goodwillina tai edes takaisinkutsuna läpi, jolloin vaan parempi olla itse kartalla tyyppivioista ja niiden kanssa elämisestä. Kuten sanottua, itsekään en sellaista autoa suostuisi hankkimaan, jossa esim. moottorivaurio on todennäköinen lopputulos ja sen ajoittumisesta ei pysy sanomaan mitään. Sen sijaan yksittäiset jakopään tms. ongelmat, jos ne vaan pystyy järkevällä rahalla katsomaan ennakollisesti kuntoon ja niitä ei tarvitse joka vuosi uusia, niin sellainen kanssa pystyy jo luultavasti elämään.
 
Terve. 16 vuoden audi a4 b9 2.0tfsi 190hv, ensimmäisen diagnoosin mukaan moottori kaput. Kilahdus, turbo pois pelistä ja Valkonen savupilvi pakoputkesta, nykyinen korjaamo päällisin puolin todennu, että turbo ehjä. Savutestillä sylinterit vuotaa läpi, mutta kummastusta herätti et puristuspaineet ok. Simolammikolla 3vk jono, tammerdiesel arvio koneen vaihdosta 6-8k€. Onko muita hyviä vaihtoehtoja Pirkanmaan alueella, jotka tietää audeista?
 
Terve. 16 vuoden audi a4 b9 2.0tfsi 190hv, ensimmäisen diagnoosin mukaan moottori kaput. Kilahdus, turbo pois pelistä ja Valkonen savupilvi pakoputkesta, nykyinen korjaamo päällisin puolin todennu, että turbo ehjä. Savutestillä sylinterit vuotaa läpi, mutta kummastusta herätti et puristuspaineet ok. Simolammikolla 3vk jono, tammerdiesel arvio koneen vaihdosta 6-8k€. Onko muita hyviä vaihtoehtoja Pirkanmaan alueella, jotka tietää audeista?
Ihan ekana tuli mieleen, että turbon akseli poikki, mutta jos kerran kunnossa. Oliko lastutettu ?
 
Ihan ekana tuli mieleen, että turbon akseli poikki, mutta jos kerran kunnossa. Oliko lastutettu ?
Turbon akseli oli kans vahvin vaihtoehto ennen korjaamon diagnoosia. Heidän vastaus oli ilman purkua että turbo on ehjä ja kone sökö ku päästää savut läpi. Sit kun saa mustaa valkosella esim vikakoodeista niin ollaan vähä viisaampia. Auto on 187tkm ajettu ja vakio.
 
Turbon akseli oli kans vahvin vaihtoehto ennen korjaamon diagnoosia. Heidän vastaus oli ilman purkua että turbo on ehjä ja kone sökö ku päästää savut läpi. Sit kun saa mustaa valkosella esim vikakoodeista niin ollaan vähä viisaampia. Auto on 187tkm ajettu ja vakio.

Olisiko saatavilla tarkastuskameraa joka osaa kääntyä katsomaan tulpanreiästä kohti sylinterinkantta.

Olikos tuo hihna- vai ketjukone? Ajoituksen tarkistus myös, jos on pielessä ja/tai merkkejä mäntien osumisesta venttiileihin niin tietää alkaa katsomaan vaihtokonetta tai auton paalaamista.
 
Näissä tilanteissa marssijärjestys on lähes aina sama:

- purkaa jakopään esiin ja katsoa onko siinä pintapuolisesti mitään pielessä
- irrottaa tulpat ja katsoa kameralla, näkyykö sylintereissä tai männissä mitään
- koneen pyörittäminen käsin ja varmistaminen että kone pyörii vapaasti
- puristuspaineiden mittaaminen
- jos mikään näistä ei tuota tulosta, niin sitten venttiilikoppaa auki jne.

Toki ensimmäisinä toimenpiteinä on katsoa nesteet ja ettei koneessa nyt visuaalisesti ole mitään pielessä. Myös vikakoodit voivat auttaa eteenpäin että mistä moottorinohjaus ajatteli ongelmien johtuvan
 
Ja koska koneesta tarvii nesteet rempan yhteydessä todennäköisesti vaihtaa joka tapauksessa niin öljynsuodattimen irroitus ja suodatinmateriaalin tutkiminen.
Jos sieltä vaikka löytyy metallijauhoa niin tietää varautua isompaan remppaan/koneen vaihtoon.
 
MK7 Golfin peruutuskamera jäi jumiin. Huomasin että toinen puoli oli eri asennossa kuin toinen, siis korkeammalla. Pystyiskö joku Golf-mies ottamaan kuvan, että kummassa asennossa tuon pitäisi olla? Ylemmässä vai alemmassa? Ja joo pitää varmaan muutenkin putsata tuo, kun aika paskaiselta näyttää :D

1728656881537.png
 
Onkos jollakulla hyviä arvauksia: VW Polo bensakone ja kaasutinpuola mysteeri.

Tuossa alkuvuodesta vaihdettiin sytytystulpat, koska alkoivat olla 60k välin ehtoopuolella. Mielestäni kuukauden verran tän jälkeen kone alkoi nykiä, kokoajan ehkä hieman enemmän. Huollossa ajotietokone näytti että puolat 2 ja 4 rikki. Noi sitten vaihdettiin ja hetken kaikki ok. Pari viikkoa ja taas alkoi nykiä. Takaisin liikkeeseen, ajotietokone näyttää että samat puolat taas rikki. Eikun uudet puolat sisään (tällä kertaa ei tarvinnut maksaa vaan menivät takuussa). Taas pari kolme viikkoa ja nyt kone taas nykii.

Ei toi nyt taida puolista johtua. Googlen perusteella vika voi olla tulpissa, johdotuksissa, ties missä. Tulppien vaihtoajankohta hieman epäilyttää. Moottori myös tuntuu tärisevän tyhjäkäynnillä hieman korostetusti käynnistyksen jälkeen. Onko täällä arvauksia?
 
Onkos jollakulla hyviä arvauksia: VW Polo bensakone ja kaasutinpuola mysteeri.

Tuossa alkuvuodesta vaihdettiin sytytystulpat, koska alkoivat olla 60k välin ehtoopuolella. Mielestäni kuukauden verran tän jälkeen kone alkoi nykiä, kokoajan ehkä hieman enemmän. Huollossa ajotietokone näytti että puolat 2 ja 4 rikki. Noi sitten vaihdettiin ja hetken kaikki ok. Pari viikkoa ja taas alkoi nykiä. Takaisin liikkeeseen, ajotietokone näyttää että samat puolat taas rikki. Eikun uudet puolat sisään (tällä kertaa ei tarvinnut maksaa vaan menivät takuussa). Taas pari kolme viikkoa ja nyt kone taas nykii.

Ei toi nyt taida puolista johtua. Googlen perusteella vika voi olla tulpissa, johdotuksissa, ties missä. Tulppien vaihtoajankohta hieman epäilyttää. Moottori myös tuntuu tärisevän tyhjäkäynnillä hieman korostetusti käynnistyksen jälkeen. Onko täällä arvauksia?

Kerro nyt ihmeessä mistä polosta on kyse.
 
Kerro nyt ihmeessä mistä polosta on kyse.
Aivan: vm2016, Polo Allstar 1,2 TSI 66 kW BlueMotion, viistoperä.

Se ehkä pitää ehkä vielä mainita, että nykii pahiten taajamanopeuksissa. Kun mennään päälle 70:n, niin mitään nykimistä ei huomaa.
 
Toinen vertailukohta vanhemmasta B7 Passatista, jossa käytännössä kuluitta pystyi ennaltaehkäisemään erään merkittävän tyyppivian, joka liittyi ECU:n uimiseen ja rikkoutumiseen. Tämä sijaitsi rintapellin edessä konehuoneessa ja vedenpoistokanavien n. kerran vuoteen puhdistus piti huolen siitä, ettei tarvinnut lähteä parin tonnin ecu kaupoille koodaamisineen. Tuon "kaukalon" puhdistaminen ei kuitenkaan kuulunut mihinkään huolto-ohjelmaan.
Merkistä riippumatta ongelma koskee autoja joita on säilytetty lähellä havupuita. Hitto ne neulaset menee ihan joka paikkaan ja niitä löytyy vielä vuosienkin jälkeen. Ei ihme että kanavat tukossa. Lehtipuut eivät ole ihan niin pahoja.
 
Aivan: vm2016, Polo Allstar 1,2 TSI 66 kW BlueMotion, viistoperä.

Se ehkä pitää ehkä vielä mainita, että nykii pahiten taajamanopeuksissa. Kun mennään päälle 70:n, niin mitään nykimistä ei huomaa.
Vaihdettiinko sytytysjohdot? Eli puolasta tulppiin menevät? Taisi muistaakseni olla varsinkin 4.sylinterin johto, johon tulee läpilyöntejä.
 
Vaihdettiinko sytytysjohdot? Eli puolasta tulppiin menevät? Taisi muistaakseni olla varsinkin 4.sylinterin johto, johon tulee läpilyöntejä.

TSI:ssä ei ole erikseen sytkäjohtoja.

edit: ei kun paskaa puhuin, ne tötteröt kyllä on irrotettavat, joissain niistä. mut ne tulee puolien mukana uudet. Tietysti mahdollista että ollu tötsät jumissa ja vaihdettu vain puolat. mutta tötsät lyö läpi.
 
Onkos jollakulla hyviä arvauksia: VW Polo bensakone ja kaasutinpuola mysteeri.

Tuossa alkuvuodesta vaihdettiin sytytystulpat, koska alkoivat olla 60k välin ehtoopuolella. Mielestäni kuukauden verran tän jälkeen kone alkoi nykiä, kokoajan ehkä hieman enemmän. Huollossa ajotietokone näytti että puolat 2 ja 4 rikki. Noi sitten vaihdettiin ja hetken kaikki ok. Pari viikkoa ja taas alkoi nykiä. Takaisin liikkeeseen, ajotietokone näyttää että samat puolat taas rikki. Eikun uudet puolat sisään (tällä kertaa ei tarvinnut maksaa vaan menivät takuussa). Taas pari kolme viikkoa ja nyt kone taas nykii.

Ei toi nyt taida puolista johtua. Googlen perusteella vika voi olla tulpissa, johdotuksissa, ties missä. Tulppien vaihtoajankohta hieman epäilyttää. Moottori myös tuntuu tärisevän tyhjäkäynnillä hieman korostetusti käynnistyksen jälkeen. Onko täällä arvauksia?

Pähkinärouhepuhallukseen imuventtiilit
 
Onkos jollakulla hyviä arvauksia: VW Polo bensakone ja kaasutinpuola mysteeri.

Tuossa alkuvuodesta vaihdettiin sytytystulpat, koska alkoivat olla 60k välin ehtoopuolella. Mielestäni kuukauden verran tän jälkeen kone alkoi nykiä, kokoajan ehkä hieman enemmän. Huollossa ajotietokone näytti että puolat 2 ja 4 rikki. Noi sitten vaihdettiin ja hetken kaikki ok. Pari viikkoa ja taas alkoi nykiä. Takaisin liikkeeseen, ajotietokone näyttää että samat puolat taas rikki. Eikun uudet puolat sisään (tällä kertaa ei tarvinnut maksaa vaan menivät takuussa). Taas pari kolme viikkoa ja nyt kone taas nykii.

Ei toi nyt taida puolista johtua. Googlen perusteella vika voi olla tulpissa, johdotuksissa, ties missä. Tulppien vaihtoajankohta hieman epäilyttää. Moottori myös tuntuu tärisevän tyhjäkäynnillä hieman korostetusti käynnistyksen jälkeen. Onko täällä arvauksia?

Pähkinärouhepuhallukseen imuventtiilit.
 
Akaan Ajoneuvopalvelu Viialassa on ainakin oman kokemuksen mukaan järkevän hintanen ja ammattitaitoinen paikka vaggilaisille.

Lähti audi tänne. Tuntu homma kiinnostavan ja sano et ei noilla alkutiedoilla niin pahasti rikki oo ettei korjattua saa. Valmistaudutaan noin 5k remppaan mitä sano pahimman skenaarion hinnaks. Koitan muistaa päivitellä kun selviää mikä siellä sit lopulta rikki on.
 
Onkos jollakulla hyviä arvauksia: VW Polo bensakone ja kaasutinpuola mysteeri.

Tuossa alkuvuodesta vaihdettiin sytytystulpat, koska alkoivat olla 60k välin ehtoopuolella. Mielestäni kuukauden verran tän jälkeen kone alkoi nykiä, kokoajan ehkä hieman enemmän. Huollossa ajotietokone näytti että puolat 2 ja 4 rikki. Noi sitten vaihdettiin ja hetken kaikki ok. Pari viikkoa ja taas alkoi nykiä. Takaisin liikkeeseen, ajotietokone näyttää että samat puolat taas rikki. Eikun uudet puolat sisään (tällä kertaa ei tarvinnut maksaa vaan menivät takuussa). Taas pari kolme viikkoa ja nyt kone taas nykii.

Ei toi nyt taida puolista johtua. Googlen perusteella vika voi olla tulpissa, johdotuksissa, ties missä. Tulppien vaihtoajankohta hieman epäilyttää. Moottori myös tuntuu tärisevän tyhjäkäynnillä hieman korostetusti käynnistyksen jälkeen. Onko täällä arvauksia?

Tulpanjohdot vaihtoon. Mulla meni Golfista 3. johto, pimeni kyllä sylinteri kerrasta.
Halpa kokeilu.
 
3.0TDi

Eikös nuo ole aika hyviä motteja? Kysymyksenä lähinnä jakoketju, kilsoja takana vähän yli 300tkm, eikä mistään tunnu selviävän onko ketjua ikinä vaihdettu, vai onko edes ongelma noissa?

DSG kanssa vähän kysymys, paljon ajettu Amarok kuitenkin kyseessä, missä on vetokoukku ja vetämistä on luvassa. Vm taitaa olla 17-18 tms.

Ei siis mun auto enkä tuollaista ole ostamassa mutta kaveri haluaa just tuollaisen...
 
3.0TDi

Eikös nuo ole aika hyviä motteja? Kysymyksenä lähinnä jakoketju, kilsoja takana vähän yli 300tkm, eikä mistään tunnu selviävän onko ketjua ikinä vaihdettu, vai onko edes ongelma noissa?

DSG kanssa vähän kysymys, paljon ajettu Amarok kuitenkin kyseessä, missä on vetokoukku ja vetämistä on luvassa. Vm taitaa olla 17-18 tms.

Ei siis mun auto enkä tuollaista ole ostamassa mutta kaveri haluaa just tuollaisen...

V-tilan korjaus
Suuttimien aluslaatat
Jakopää

Siinäpä noi akilleenkantapäät
 
V-tila on mikä?
V-moottorin keskelle tippuu jäähdytinnestettä tai öljyä.

Imusarja, egr, öljynsuodatinkotelo vaihtoon. Pari päivää remppaa ja osat päälle.

Taitaa teetettynä pyöriä kolmessa ja puolessa kilossa, jos jakopää tehdään niin v-tila kannattaa tehdä samalla koska huomattavasti mukavempi.
 
3.0TDi

Eikös nuo ole aika hyviä motteja? Kysymyksenä lähinnä jakoketju, kilsoja takana vähän yli 300tkm, eikä mistään tunnu selviävän onko ketjua ikinä vaihdettu, vai onko edes ongelma noissa?

DSG kanssa vähän kysymys, paljon ajettu Amarok kuitenkin kyseessä, missä on vetokoukku ja vetämistä on luvassa. Vm taitaa olla 17-18 tms.

Ei siis mun auto enkä tuollaista ole ostamassa mutta kaveri haluaa just tuollaisen...

Jos tarpeeks vanhassa korissa eli ei vielä DPF:ää niin ihan ok motti. DPF:n kanssa en koskis pitkällä tikullakaan.
 
Eikös noita ole myös saanut oikealla (zf 8hp) automaatilla, liekö tätä virheellisesti kutsuttu DSG-8:ksi..
 


Vaikka merkkiliikkeen tai maahantuojan edustajat kuinka koettaisivat puolustustautua sillä, että eivät voi valmistajan ohjeista poiketa, silti toiminta lähentelee omasta mielestäni petoksen tai jopa törkeän petoksen yritystä, jos yritetään asiakkaalta nyhtää 15-kertainen summa oikeaan hintaan nähden. Jos olisin tuon auton omistaja, tekisin ihan periaatteesta tutkintapyynnön poliisille kyseisestä kusettajamerkkiliikkeestä.

Rikoslain kohdasta törkeä petos
rikos tehdään käyttämällä hyväksi vastuulliseen asemaan perustuvaa erityistä luottamusta tai
...
Yritys on rangaistava
Jos kyseessä olisi pärnäsen korjaamo, tilanne olisi ehkä eri, mutta lähtökohta on että merkkiliikkeeseen pitää voida luottaa.
 


Vaikka merkkiliikkeen tai maahantuojan edustajat kuinka koettaisivat puolustustautua sillä, että eivät voi valmistajan ohjeista poiketa, silti toiminta lähentelee omasta mielestäni petoksen tai jopa törkeän petoksen yritystä, jos yritetään asiakkaalta nyhtää 15-kertainen summa oikeaan hintaan nähden. Jos olisin tuon auton omistaja, tekisin ihan periaatteesta tutkintapyynnön poliisille kyseisestä kusettajamerkkiliikkeestä.

Rikoslain kohdasta törkeä petos

Jos kyseessä olisi pärnäsen korjaamo, tilanne olisi ehkä eri, mutta lähtökohta on että merkkiliikkeeseen pitää voida luottaa.


Joo se on petos :facepalm:

Se olisi petos jos merkkiliike laskuttaisi kaikki nuo mainitut komponenttien vaihdot ja työt, mutta ei vaihtaisi niitä vaan hoitaisi sen kuten tuo videon liike tekee eli resetoimalla kontaktorin.

Se ei ole petos, että merkkiliike noudattaa valmistajaan korjausohjeita, mitä ne sitten ikinä ovatkaan ja vaihtaa n+1 komponenttia usean päivän työllä korjatakseen vian.
 


Vaikka merkkiliikkeen tai maahantuojan edustajat kuinka koettaisivat puolustustautua sillä, että eivät voi valmistajan ohjeista poiketa, silti toiminta lähentelee omasta mielestäni petoksen tai jopa törkeän petoksen yritystä, jos yritetään asiakkaalta nyhtää 15-kertainen summa oikeaan hintaan nähden. Jos olisin tuon auton omistaja, tekisin ihan periaatteesta tutkintapyynnön poliisille kyseisestä kusettajamerkkiliikkeestä.

Rikoslain kohdasta törkeä petos

Jos kyseessä olisi pärnäsen korjaamo, tilanne olisi ehkä eri, mutta lähtökohta on että merkkiliikkeeseen pitää voida luottaa.

En katsonut (vielä) videota, mutta onneksi on näitä pärnäsen korjaamoja jo, jotka etsivät vian ja korjaavat sen jollain konstilla.

Harmillisesti (ehkä) että merkkiliike ei syyllisty minkäänlaiseen petokseen. Turha siis työllistää poliisia.
 
Kun on premium auto pitää korjauksetkin olla premiumia. Vähän jäi tuosta auki mistä ne softan saivat ja onko se laillinen.
 
Vähän jäi tuosta auki mistä ne softan saivat ja onko se laillinen.
Konsernilla on kaikille avoin palvelu jossa voi kuka tahansa selata samoja korjausohjeita ja teknisiä tiedotteita mitä merkkiliikkeen tiskilläkin katsellaan. Käsittääkseni sieltä saa myös kaikki softat joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa tehdä tuollaista softausta ihan valmistajan orkkistavaralla.
 
Olisi kiva jos videota olisi vähän sanallisesti avattu, niin ei tarttis lässytystä katsoa 15 minuutin ajan.

Ilmeisesti jotain hybridisysteemiin viittaavaa, ja siitä tulikin mieleen että eräs kaveri sai halvalla ostettua k-autosta A3 "GTE" -vastineen, mikä sitten onkaan nimeltään. Ei kuulemma ladannut, ja ilmeisesti firmalla itselläänkään ei huollon hinnan vuoksi ollut kauheita korjaushaluja. Korjaukseksi riitti 12v akun irroitus, odotus ja kytkentä takaisin.
 
Olisi kiva jos videota olisi vähän sanallisesti avattu, niin ei tarttis lässytystä katsoa 15 minuutin ajan.

Ilmeisesti jotain hybridisysteemiin viittaavaa, ja siitä tulikin mieleen että eräs kaveri sai halvalla ostettua k-autosta A3 "GTE" -vastineen, mikä sitten onkaan nimeltään. Ei kuulemma ladannut, ja ilmeisesti firmalla itselläänkään ei huollon hinnan vuoksi ollut kauheita korjaushaluja. Korjaukseksi riitti 12v akun irroitus, odotus ja kytkentä takaisin.
Jep, eli tuossa oli ajoakusta joku ohjainpalikka jumissa, jonka sai softaamalla kuntoon, hinta asiakkaalle noin 600 EUR sisältäen perusteellisen testauksen, 300 km testiajoa ym. Merkkiliike yritti kusettaa että täytyy vaihtaa uutta palikkaa 10 000 eurolla.
 
Jep, eli tuossa oli ajoakusta joku ohjainpalikka jumissa, jonka sai softaamalla kuntoon, hinta asiakkaalle noin 600 EUR sisältäen perusteellisen testauksen, 300 km testiajoa ym. Merkkiliike yritti kusettaa että täytyy vaihtaa uutta palikkaa 10 000 eurolla.
Niin tai valmistaja kusettaa. Merkkiliike toki on sidottu noudattamaan valmistajan korjausohjeita eikä niistä voi poiketa vain siksi, että joku pelle peloton on onnistuneesti löytänyt halvan tavan korjata vian.
 
Niin tai valmistaja kusettaa. Merkkiliike toki on sidottu noudattamaan valmistajan korjausohjeita eikä niistä voi poiketa vain siksi, että joku pelle peloton on onnistuneesti löytänyt halvan tavan korjata vian.
Jos merkkiliikkeestä olisi vastaava tapaus myyty ja heti hajoaisi niin niinköhän nuo korjaisivat pitkän kaavan kautta takuuseen?
Todennäköisesti merkkarilla on myös tiedossa tuo pikakorjaus...
 
Jep, eli tuossa oli ajoakusta joku ohjainpalikka jumissa, jonka sai softaamalla kuntoon, hinta asiakkaalle noin 600 EUR sisältäen perusteellisen testauksen, 300 km testiajoa ym. Merkkiliike yritti kusettaa että täytyy vaihtaa uutta palikkaa 10 000 eurolla.
Ei ole kusetusta vaan ihan perus VAG-life.

Näitä on nyt kuullut vuosia joka suunnasta niin ei yllätä enää. Osa varmaan user erroreita mut tuntuu että usein hajoavat oudosti ja sitten saa tapella merkkihuollon korjauksen kanssa. Varmaan parempi omistaa näitä sillä ajatuksella et jos hajoaa laittaa itse kuntoon tai nyrkkipajassa. Tai sitten ajelee uutta liisarina.

13-3-8020581


No nyt varmaan kymmenen tulee kirjoittamaan et ei ole ollut mitään ongelmia vaggineen kanssa :D
 
No nyt varmaan kymmenen tulee kirjoittamaan et ei ole ollut mitään ongelmia vaggineen kanssa
No ei tuu...sillä mulla oli aikoinaan vastaava tapaus kuin kuvassa ( aikaisemmin kuin kuvan tapaus ) Maahantuoja korvasi kaiken ( 6,5 KEUR remontti ) ja sijaisauton rempan ajaksi. Ei valittamista toiminnassa.
 
Näissä on aika usein ollut takana semmoista että ei ole luettu takuuehtoja ja sitten ollaan yllätytty siitä ettei ole takuuta. Sehän se tuon valkoisen audinkin tarina on.

1729700327582.png
 
Viimeksi muokattu:
No ei tuu...sillä mulla oli aikoinaan vastaava tapaus kuin kuvassa ( aikaisemmin kuin kuvan tapaus ) Maahantuoja korvasi kaiken ( 6,5 KEUR remontti ) ja sijaisauton rempan ajaksi. Ei valittamista toiminnassa.
Hyvä sulle! Meniks muuten takuuaikana vai sen jälkeen?
 
4l/1000km on kyllä todella valtava määrä lisää öljyä. Ihan tunnettu tosiasiahan on se, että noin ylipäätänsä vagit kyllä ovat hyvin janoisia öljyn suhteen uudesta lähtien. Omalla hyvinkin monen vaginaattorin kokemuksella voin sanoa, että kyllä niissä kaikissa on 4l kannua saanut mukana pitää ja öljyä on saanut tankata vähintään yhtä usein kun polttoainettakin, pikkukannulla ei olisi pitkälle pötkinyt. Kun sitten taas muun merkkisillää autoilla, uusilla ja vanhoilla on voinut ihan monilla vaikka sen 100tkm koskematta tai lisäämättä öljyä lainkaan. Mikä sitten on Vageissa se öljymäärä, mikä vielä on tehtaan mielestä "normaalia kulutusta", ei ole minulle selvinnyt, jos esim yli 1l/1000km on vielä ihan ok. Liekö näissä sama idea kun formuloissa aikanaan, että öljyn polttaminen on suunniteltu ominaisuus..
 
Vageissa ei tarvii öljyä vaihtaa koskaan, vain lisätä. Muilla merkeillä ei pystytä lähelekkään samaan :)

Omalla hyvinkin monen vaginaattorin kokemuksella voin sanoa, että kyllä niissä kaikissa on 4l kannua saanut mukana pitää ja öljyä on saanut tankata vähintään yhtä usein kun polttoainettakin, pikkukannulla ei olisi pitkälle pötkinyt.

Ompa sulla ollut huonot autot.
 
Jos öljynkulutus 4-tahtisessa moottorissa alkaa lähennellä tai menee ohi 2-tahtimoottorin öljynkulutuksen, jossain on vikaa ja pahasti vaikka kuinka VAG-lasit päässä öljytikkua ihmettelisi.
 
Niin tai valmistaja kusettaa. Merkkiliike toki on sidottu noudattamaan valmistajan korjausohjeita eikä niistä voi poiketa vain siksi, että joku pelle peloton on onnistuneesti löytänyt halvan tavan korjata vian.

Tässäkin pitää ymmärtää yks juttu. Audin ohjelmointi ei onnistu ilman tpi.

Käytännössä odiksen etsit jonkun vastaavan tpi ja sitten päivität auton ohjelman vaikka ei olisikaan softas kyseiseen autoon.

Mersun ohjelmointi Xentryssä menee kivasti eli hakee suoraan tehtaalta onko softapäivityksiä.

Odis VW puoli menee myös kivasti että hakee suoraan softan käynnistettyä uusimmat softat.

T: melkein merkkiliikeläine
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 955
Viestejä
4 607 001
Jäsenet
75 717
Uusin jäsen
Rafa83

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom