En kyllä suoraan vertaisi peruskiesien ongelmia performance malleihin. Niissähän on aina riskit huomattavasti suuremmat helvetin kalliisiin remontteihin, ja perushuollotkin ovat huomattavan kalliita, jopa Japseissa näin.
Ehkä vertailukohta oli huono, mutta esim. GTE Passatin kohdalla DSG ongelmat monessa tapauksessa juontuvat huonoon 12v akkuun ja siihen erääseen surullisen kuuluisaan sihtiin, joka lähtee liikkeelle solenoidien suuntaan jossain vaiheessa. Toisin sanoen akun vaihtamalla ja tuon tiivistesarjan vaihtamalla voi välttää isommat murheet ainakin tuon tyyppivian kanssa. Tämän toimenpiteen kustannus ei kuitenkaan päätä huimaa.
Toinen vertailukohta vanhemmasta B7 Passatista, jossa käytännössä kuluitta pystyi ennaltaehkäisemään erään merkittävän tyyppivian, joka liittyi ECU:n uimiseen ja rikkoutumiseen. Tämä sijaitsi rintapellin edessä konehuoneessa ja vedenpoistokanavien n. kerran vuoteen puhdistus piti huolen siitä, ettei tarvinnut lähteä parin tonnin ecu kaupoille koodaamisineen. Tuon "kaukalon" puhdistaminen ei kuitenkaan kuulunut mihinkään huolto-ohjelmaan.