VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
324
Jotenkin näitä ihmeellisiä ongelmia vain tuntuu olevan näissä klonkswageneissa ihan suhteettoman paljon, muihin merkkeihin verrattuna..
Silloin kun vielä omistin klonkun niin töissä ihmeteltiin sitä todennäköisyyttä, että miten voi kuuteen volkkariin seitsemästä tulla joku rampauttava vika. Silloin siis seitsemällä henkilöllä meillä oli volkkari. Kyseessä oli näitä 2007-2012 aikakauden autoja DSG 7 ja ketjukoneisia TSI-moottoreita. Tultiin johtopäätökseen, että mitkään todennäköisyydet ei sitä selitä vaan kyseessä täytyy olla harvinaisen paska laite ja koskee kaikkia yksilöitä. Kuun asennosta riippuen ei sitten joillakin laukea.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 239
Onhan toyotaa suomessa vaikka kuinka, mutta ei samanlaisia kauhukertomuksia määrällisesti lähellekkään. Ei se toyotakaan mikään viaton ole, mutta peittoaa ihan 100-0 saksalaiset luotettavuudessa. Onhan siitä puhuttu jo pitkään, että sakasalainen autoteollisuus on ollut heikkenemään päin laadullisesti enemmän vrt muut merkit.
Sitten se jääkin jokaisen omalle kohdalle mietittäväksi, että mitä sitä autoltaan lopulta haluaa. Oma 2005vm Accord pyöräytti juuri 350tkm tauluun ja toivottavasti tulen näkemään taulussa vielä lukeman 400tkm.

Ihmiset kun on sellasia olentoja, että tekevät valintoja pitkälti myös tuttavien mielipiteen nojalla - eikä kunnon faktantarkistusta tehdä. Tuloksena on kerta toisensa jälkeen käsien työntäminen paskaan ilman pohdintaa - miksi näin?

Ja tosiaan, kuten aiemmin kirjoitin - olen "olosuhteiden" pakosta joutunut hankkimaan VW Caddy Maxin ajoon toiseksi autoksi. Ja huolimatta laadun puutteesta - onhan tuo pikkupaku hemmetin hyvä ajaa. Paljon parempi kuin sakemannien vito tai fordin vastaava tekele.

Maalipinta näissä Caddyissa on kestävämpi selkeästi kuin esimerkiksi transportereissa. Lieneekö ihan tahallista sitten? Vaiko käyttöprofiilikohtainen asia?
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
871
Silloin kun vielä omistin klonkun niin töissä ihmeteltiin sitä todennäköisyyttä, että miten voi kuuteen volkkariin seitsemästä tulla joku rampauttava vika. Silloin siis seitsemällä henkilöllä meillä oli volkkari. Kyseessä oli näitä 2007-2012 aikakauden autoja DSG 7 ja ketjukoneisia TSI-moottoreita. Tultiin johtopäätökseen, että mitkään todennäköisyydet ei sitä selitä vaan kyseessä täytyy olla harvinaisen paska laite ja koskee kaikkia yksilöitä. Kuun asennosta riippuen ei sitten joillakin laukea.
Näihin tosiaan kuulostaa tulevan aika usein jotain aivan fataaleja vikoja, joiden korjaaminen maksaa paljon tai ei välttämättä aina edes onnistu kunnolla. Monella muulla autolla nyt keskimäärin vain ajellaan ja tehdään pieniä huoltoja sitä mukaa kun tarvii.
 
Liittynyt
22.02.2024
Viestejä
30
Silloin kun vielä omistin klonkun niin töissä ihmeteltiin sitä todennäköisyyttä, että miten voi kuuteen volkkariin seitsemästä tulla joku rampauttava vika. Silloin siis seitsemällä henkilöllä meillä oli volkkari. Kyseessä oli näitä 2007-2012 aikakauden autoja DSG 7 ja ketjukoneisia TSI-moottoreita. Tultiin johtopäätökseen, että mitkään todennäköisyydet ei sitä selitä vaan kyseessä täytyy olla harvinaisen paska laite ja koskee kaikkia yksilöitä. Kuun asennosta riippuen ei sitten joillakin laukea.
Olet oikeassa ja varsinkin noi uudemmat kaksoismassavauhtipyörä, DSG automaattilaatikot, tfsi, tsi moottorit on niin huonosti suunniteltuja että noiden rahallinen arvo ei pitäs uutenakaa olla ku korkeintaa kymppitonni. Ja yleinen näky tasaisilla parkkialueilla, huoltamoilla ym ku vuisimallista riippumatta, vag auto konepelti auki ja omista lorottamasa öljyä laitteeseensa. Tämä sama tyyppi vika vaivaa myös omaa seattiani että tuhannen kilsan välein on paikallaan tarkastaa öljytaso. Ihmisten pitäs tajuta lopettaa noiden ostaminen ja siinä vaiheessa ku myynti sakkaa, niin eiköhän vag ala puuttua noohi ongelmiin. Lisäksi egr venttiili kesti vaa 45 tuhatta kilometriä ku rattaat oli niin kulunu että jumitti!! Mitähän toi vag oikee kuvittelee että ihmisillä in varaa 2 viikon välei korjata ku joku paikka laukeaa. Oon myös kuullu lisäksi että vag on nihkeä ottamaan vastuuta uudempien autojen takuu vioistakaan. Yrittää kaikkensa saada asiakkaat maksamaan romunsa. Sysipaska laite niin ku joku täällä jo osivasti ilmaisikin. :D
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
871
Onhan toyotaa suomessa vaikka kuinka, mutta ei samanlaisia kauhukertomuksia määrällisesti lähellekkään. Ei se toyotakaan mikään viaton ole, mutta peittoaa ihan 100-0 saksalaiset luotettavuudessa. Onhan siitä puhuttu jo pitkään, että sakasalainen autoteollisuus on ollut heikkenemään päin laadullisesti enemmän vrt muut merkit.
Sitten se jääkin jokaisen omalle kohdalle mietittäväksi, että mitä sitä autoltaan lopulta haluaa. Oma 2005vm Accord pyöräytti juuri 350tkm tauluun ja toivottavasti tulen näkemään taulussa vielä lukeman 400tkm.
Joskus kyllä mietityttää, että onko tuo "saksalainen laatu" ylipäätään vähän vitsi nykyään. Lähipiirissä oli yksi Opel Insignia josta laukesi moottori kun kilometrejä oli vasta noin 25 000. Joku tyyppivika se oli ja meni takuuseen, mutta kuitenkin.

edit: vai olikohan se Opel Astra, no kuitenkin

Toyotoissa taas oikeastaan ehkä ainoa hyvä puoli onkin tuo luotettavuus. Muuten ovat oman kokemuksen perusteella aikamoisia ripulikiikkuja. Honda kai on noista japseista keskimäärin vähän parempi ajaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 518
Eiks noi uudet sähkövagit ole (softaa lukuunottamatta) ihan luotettavia pelejä? Se on kyllä totta että yleinen laatu (materiaalit jne.) ovat saksalaisissa halpuutettu vrt. aikaisempaan mutta niinhän se taitaa olla kaikilla merkeillä nykyään. Mersu kai se tuntus olevan pahin nykyään.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 518
Joskus kyllä mietityttää, että onko tuo "saksalainen laatu" ylipäätään vähän vitsi nykyään. Lähipiirissä oli yksi Opel Insignia josta laukesi moottori kun kilometrejä oli vasta noin 25 000. Joku tyyppivika se oli ja meni takuuseen, mutta kuitenkin.

Toyotoissa taas oikeastaan ehkä ainoa hyvä puoli onkin tuo luotettavuus. Muuten ovat oman kokemuksen perusteella aikamoisia ripulikiikkuja. Honda kai on noista japseista keskimäärin vähän parempi ajaa.
Mazda on tehnyt viime aikoina ison loikan laadussa ylöspäin. Sisustan laadussa jo melkeen verrattavissa Saksan premiummerkkeihin.

Toyota jatkaa tutulla linjallansa, tosin niissäkin sisustat/infotaimentit jne. ovat ottaneet loikan eteenpäin.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
871
Eiks noi uudet sähkövagit ole (softaa lukuunottamatta) ihan luotettavia pelejä? Se on kyllä totta että yleinen laatu (materiaalit jne.) ovat saksalaisissa halpuutettu vrt. aikaisempaan mutta niinhän se taitaa olla kaikilla merkeillä nykyään. Mersu kai se tuntus olevan pahin nykyään.
Nuo sähkövagit voi varmaan olla tosiaan eri juttu, kun niissä taas tekniikka on kai pitkälti aivan erilaista. Ei kyllä välttämättä siltikään tekisi mieli ostaa, sen verran huonon maineen nämä ovat saaneet.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
115
Ja yleinen näky tasaisilla parkkialueilla, huoltamoilla ym ku vuisimallista riippumatta, vag auto konepelti auki ja omista lorottamasa öljyä laitteeseensa.
Höpöhöpö, äläpä liiottele. Yhtään minkään merkin öljyn lisääjää en ole nähnyt kertaakaan, joten väittämäsi on täyttä tuubaa(tämä oli sarkasmia).
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
327
Mazdat hyvässä maineessa, mutta… toisella foorumilla CX-60 suhteen vaihtelevia kokemuksia, ilmeisesti lastentauteja hybridimallissa sekä softassa että mekaanisella puolella. Joita ei meinata saada kuntoon. Tyyliin tärinää —> kardaani vaihdetaan, eikä auta.
Tutulla taas Mazda 6:n kanssa käynnissä varsinainen jatkokertomus manuaalivaihteiston(!) kanssa: Vaihtoautotakuun piikkiin jo pari kertaa vaihdettu loota ”uuteen” käytettyyn (koska merkkarin suosittelema oikeaoppinen _korjaus_ ns. liian kallista), mutta yllättäen niissä vaihtolaatikoissa sama vika. Että suo siellä jne.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
186
Fabia 1.2 TSI (2016) kävi marmorilla ja kuulemma polttoaineen korkeapainepumppu vuotaa ja pitää siis vaihtaa... Autolla on ajettu "vain 100Tkm" eli johan on taas VAG laatua.

Onko kokemusta, että onko pakko vaihtaa, vai voiko esim tiivisteet vaihtaa?

Ja jos koko pumppu menee vaihtoon, niin suosituksia otetaan vastaan hyvän hinta/laatusuhteen paikoista?
 
Liittynyt
04.04.2018
Viestejä
261
Fabia 1.2 TSI (2016) kävi marmorilla ja kuulemma polttoaineen korkeapainepumppu vuotaa ja pitää siis vaihtaa... Autolla on ajettu "vain 100Tkm" eli johan on taas VAG laatua.

Onko kokemusta, että onko pakko vaihtaa, vai voiko esim tiivisteet vaihtaa?

Ja jos koko pumppu menee vaihtoon, niin suosituksia otetaan vastaan hyvän hinta/laatusuhteen paikoista?
Kannattaa kokeilla tiivisteen vaihtoa ensin. Oliko autossasi kumpi moottorikoodi, CJZC vai CJZD?

Korkeapainepumpun tiivisteen osanumero on WHT005184, jos on kyseessä siis hihnavetoinen 1.2 TSI.

Aeromotorsilla tuon tiivisteen saa muutamalla eurolla (Elringin tiivisteet hyviä)

Vinkkinä vain, tuolta kannattaa tilailla muutakin samalla, kun hinnat n. 2-3x edullisemmat kuin Suomessa.

Lisäinfoa polttoainepumpun osista täällä, ota sivusto talteen: SKODA, Fabia Europe, 2016, Engine, 13355 - Catcar.info

Uusi korkeapainepumppu kokonaisuudessaan maksaa jo 260+€ uutena (Aeromotors), joten suosittelen tiivisteen vaihtoa aluksi ja katso miten sitten pelittää.

Osanumero korkeapainepumpulle on 04E127026AG, sillä voi etsiä.

Jos pumppu onkin itse viallinen, voit kokeilla tilata käytettynä Ovokolta, hinnat n. 60 posteineen: https://ovoko.fi/haku?q=04E127026AG&prs=2&page=1

Huom. Tiivisteen kannattaa vaihtaa toki jos ostaa tuolta käytettynä.

Marmorillahan ne tietenkin haluaa, että vaihdat koko pumpun koska €€€. Pelittääkö autosi muuten hyvin? Jos pelittää niin uskoisin että pelkkä tiiviste riittää..
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
186
Kannattaa kokeilla tiivisteen vaihtoa ensin. Oliko autossasi kumpi moottorikoodi, CJZC vai CJZD?

Korkeapainepumpun tiivisteen osanumero on WHT005184, jos on kyseessä siis hihnavetoinen 1.2 TSI.

Aeromotorsilla tuon tiivisteen saa muutamalla eurolla (Elringin tiivisteet hyviä)

Vinkkinä vain, tuolta kannattaa tilailla muutakin samalla, kun hinnat n. 2-3x edullisemmat kuin Suomessa.

Lisäinfoa polttoainepumpun osista täällä, ota sivusto talteen: SKODA, Fabia Europe, 2016, Engine, 13355 - Catcar.info

Uusi korkeapainepumppu kokonaisuudessaan maksaa jo 260+€ uutena (Aeromotors), joten suosittelen tiivisteen vaihtoa aluksi ja katso miten sitten pelittää.

Osanumero korkeapainepumpulle on 04E127026AG, sillä voi etsiä.

Jos pumppu onkin itse viallinen, voit kokeilla tilata käytettynä Ovokolta, hinnat n. 60 posteineen: https://ovoko.fi/haku?q=04E127026AG&prs=2&page=1

Huom. Tiivisteen kannattaa vaihtaa toki jos ostaa tuolta käytettynä.

Marmorillahan ne tietenkin haluaa, että vaihdat koko pumpun koska €€€. Pelittääkö autosi muuten hyvin? Jos pelittää niin uskoisin että pelkkä tiiviste riittää..
Kiitos kattavasta vastauksesta!

Auto toimii kaikin puolin hyvin, mutta joskus käynnistyksessä voi bensa hieman tuoksahtaa, eli vaihdetaan tuo stefa ensin.
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
218
Vagilaisetki on yksilöitä.
Karog 1.5 tsi act dsg7. +160tkm mittarissa ja ei mitään ihmeempiä vikoja.
Bensaluukun solenoidi vaihdettu.
Kuskipuolen peilin maavalo pitäs vaihtaa kun on palannu.
Jakopäähuoltohan näissä on kallis jos merkkiliikeessä teettää.
Tarvii erikoistyökalun nokkien säätöön.
Mikkelissä yksi monimerkkihuolto oli hommannut tuo ja huolto oli melkein 600€ halvempi. Tuli vielä vähän ylimääräistä huoltoa kaupan päälle + sijaisauto.

Nyt kun kehuu ni jotain kohta hajoo.
 
Liittynyt
04.04.2018
Viestejä
261
Isälläni ja minulla tuo 1.2 TSI ketjuvetoinen Jetta vm. 2011.
Omassani 166tkm. Ostin kun oli 139tkm mittarissa, olen toinen omistaja.
Isän omassa 222tkm. Hän osti auton kun mittarissa 129tkm, hän on nyt toinen omistaja.

Molemmissa autoissa kaikki remonttikuitit tallella aiempien omistajien toimesta.

Isoimmat remontit tähän mennessä 222tkm ajetussa:

Aiemman omistajan remontit
- Jakoketju vaihtoon 60tkm. Tässä oli juuri se heikko, 'ensimmäisen version' ketjusarja joka meni takuun piikkiin.
- Sytytyspuola + johdot vaihtoon 93tkm. Sylinteri 3:n johtoon kohdistuu eniten rasitusta, koska sijaitsee aivan turboahtimen lämpökilven vieressä. Päivitetyt johdot laitettu, jossa lämpösuojat.

Isäni omistuksen aikana
- Taka sekä etujarrulevyt + palat 161tkm.
- Etujouset vaihdettu 170tkm.
- Huohotinventtiili 175tkm. Paikkasin itse, helppo vaihtaa (5€ osa kyseessä ja n. 10min homma)
- Jakoketjusarja + öljypumpun ketju (sis. kaikki uudet rattaat, laahaimet yms.) + vesipumppu + moniurahihna 220tkm kohdilla. Vesipumppu muuten toimi, mutta tiiviste oli pettämässä. Tämän remontin tein itse. Kustannukset yhteensä n. 300€.
- Perus nesteiden/suodattimien vaihdot yms. ajallaan, öljynvaihtoväli 15tkm välein.


Isoimmat remontit tähän mennessä 166tkm ajetussa:

Aiemman omistajan remontit
- Jakoketju vaihtoon 62tkm. Sama kuin yllä, eli ensimmäisen version ketju joka meni takuun piikkiin vaihtoon.
- Etu + takajouset vaihdettu 130tkm kohdilla.

Minun omistuksen aikana
- Sytytyspuola + johdot 147tkm. Helppo remontti, tein itse. Boschin puola + NGK johdot 90€.
- Etujarrulevyt + palat 150tkm. Brembon jarrupalat + TRW levyt, sarja maksoi 80€ ja teetin itse.
- Huohotinventtiili 158tkm. Sama kuin yllä, remontin tein itse.
- Oikean akselin ulompi suojakumi repeytynyt, paikkasin itse. Motonetistä saa 'liimattavan' suojakumin, joka helpottaa huomattavasti remonttia. Toiminut hyvin toistaiseksi :)
- Jakoketjusarja + öljypumpun ketju (sis. kaikki uudet rattaat, laahaimet yms.) + moniurahihna 163tkm kohdilla. Tämän remontin tein myös itse. Kustannukset yhteensä n. 200€. Vesipumppua en vaihtanut koska oli vielä hyvässä kunnossa.
Jakoketjulla olisi voinut ajaa vielä ongelmitta, mutta lähinnä rupesi ahdistamaan öljypumpun ketjun väljyys.
- Perus nesteiden/suodattimien vaihdot yms. ajallaan, öljynvaihtoväli 15tkm välein.

Vahvat suositukset Aeromotors ja ak24, jos haluaa edullisesti varaosia. Aina tulleet perille ongelmitta, 5-7pv sisällä. Autodocista en enää tilaile.
 
Liittynyt
16.11.2021
Viestejä
36
Itseltä kanssa iso suositus aeromotorssille, myös sivustolle catcar.info josta löytää oikeat varaosanumerot. Tehnyt tänä vuonna 20 tilausta erilaisiin vag vehkeisiin (V8 audi, skoda suberb, audi a6 4g, audi a6 4f, passat 3bg yms) eikä kertaakaan ole tullut väärää osaa. Alustanumeron katsoo mikä on ja valmistetarrasta löytää pr numerot esim jarruille, sillä sit löytää oikean osanumeron ja sen syöttää aeron hakukenttään ni tulee oikeeta palikkaa.
 
Liittynyt
04.04.2018
Viestejä
261
Itseltä kanssa iso suositus aeromotorssille, myös sivustolle catcar.info josta löytää oikeat varaosanumerot. Tehnyt tänä vuonna 20 tilausta erilaisiin vag vehkeisiin (V8 audi, skoda suberb, audi a6 4g, audi a6 4f, passat 3bg yms) eikä kertaakaan ole tullut väärää osaa. Alustanumeron katsoo mikä on ja valmistetarrasta löytää pr numerot esim jarruille, sillä sit löytää oikean osanumeron ja sen syöttää aeron hakukenttään ni tulee oikeeta palikkaa.
Samat setit täällä. Ongelma on vaan siinä että PR tarrassa ei välttämättä ole kaikkia osia :/

Esimerkiksi autoni etujarrun PR numero löytyi tarrasta, takajarruja ei.. decoderillakin katsoin vielä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
252 594
Viestejä
4 396 898
Jäsenet
73 015
Uusin jäsen
D3mbe

Hinta.fi

Ylös Bottom