VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
324
Jotenkin näitä ihmeellisiä ongelmia vain tuntuu olevan näissä klonkswageneissa ihan suhteettoman paljon, muihin merkkeihin verrattuna..
Silloin kun vielä omistin klonkun niin töissä ihmeteltiin sitä todennäköisyyttä, että miten voi kuuteen volkkariin seitsemästä tulla joku rampauttava vika. Silloin siis seitsemällä henkilöllä meillä oli volkkari. Kyseessä oli näitä 2007-2012 aikakauden autoja DSG 7 ja ketjukoneisia TSI-moottoreita. Tultiin johtopäätökseen, että mitkään todennäköisyydet ei sitä selitä vaan kyseessä täytyy olla harvinaisen paska laite ja koskee kaikkia yksilöitä. Kuun asennosta riippuen ei sitten joillakin laukea.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 239
Onhan toyotaa suomessa vaikka kuinka, mutta ei samanlaisia kauhukertomuksia määrällisesti lähellekkään. Ei se toyotakaan mikään viaton ole, mutta peittoaa ihan 100-0 saksalaiset luotettavuudessa. Onhan siitä puhuttu jo pitkään, että sakasalainen autoteollisuus on ollut heikkenemään päin laadullisesti enemmän vrt muut merkit.
Sitten se jääkin jokaisen omalle kohdalle mietittäväksi, että mitä sitä autoltaan lopulta haluaa. Oma 2005vm Accord pyöräytti juuri 350tkm tauluun ja toivottavasti tulen näkemään taulussa vielä lukeman 400tkm.

Ihmiset kun on sellasia olentoja, että tekevät valintoja pitkälti myös tuttavien mielipiteen nojalla - eikä kunnon faktantarkistusta tehdä. Tuloksena on kerta toisensa jälkeen käsien työntäminen paskaan ilman pohdintaa - miksi näin?

Ja tosiaan, kuten aiemmin kirjoitin - olen "olosuhteiden" pakosta joutunut hankkimaan VW Caddy Maxin ajoon toiseksi autoksi. Ja huolimatta laadun puutteesta - onhan tuo pikkupaku hemmetin hyvä ajaa. Paljon parempi kuin sakemannien vito tai fordin vastaava tekele.

Maalipinta näissä Caddyissa on kestävämpi selkeästi kuin esimerkiksi transportereissa. Lieneekö ihan tahallista sitten? Vaiko käyttöprofiilikohtainen asia?
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
839
Silloin kun vielä omistin klonkun niin töissä ihmeteltiin sitä todennäköisyyttä, että miten voi kuuteen volkkariin seitsemästä tulla joku rampauttava vika. Silloin siis seitsemällä henkilöllä meillä oli volkkari. Kyseessä oli näitä 2007-2012 aikakauden autoja DSG 7 ja ketjukoneisia TSI-moottoreita. Tultiin johtopäätökseen, että mitkään todennäköisyydet ei sitä selitä vaan kyseessä täytyy olla harvinaisen paska laite ja koskee kaikkia yksilöitä. Kuun asennosta riippuen ei sitten joillakin laukea.
Näihin tosiaan kuulostaa tulevan aika usein jotain aivan fataaleja vikoja, joiden korjaaminen maksaa paljon tai ei välttämättä aina edes onnistu kunnolla. Monella muulla autolla nyt keskimäärin vain ajellaan ja tehdään pieniä huoltoja sitä mukaa kun tarvii.
 
Liittynyt
22.02.2024
Viestejä
30
Silloin kun vielä omistin klonkun niin töissä ihmeteltiin sitä todennäköisyyttä, että miten voi kuuteen volkkariin seitsemästä tulla joku rampauttava vika. Silloin siis seitsemällä henkilöllä meillä oli volkkari. Kyseessä oli näitä 2007-2012 aikakauden autoja DSG 7 ja ketjukoneisia TSI-moottoreita. Tultiin johtopäätökseen, että mitkään todennäköisyydet ei sitä selitä vaan kyseessä täytyy olla harvinaisen paska laite ja koskee kaikkia yksilöitä. Kuun asennosta riippuen ei sitten joillakin laukea.
Olet oikeassa ja varsinkin noi uudemmat kaksoismassavauhtipyörä, DSG automaattilaatikot, tfsi, tsi moottorit on niin huonosti suunniteltuja että noiden rahallinen arvo ei pitäs uutenakaa olla ku korkeintaa kymppitonni. Ja yleinen näky tasaisilla parkkialueilla, huoltamoilla ym ku vuisimallista riippumatta, vag auto konepelti auki ja omista lorottamasa öljyä laitteeseensa. Tämä sama tyyppi vika vaivaa myös omaa seattiani että tuhannen kilsan välein on paikallaan tarkastaa öljytaso. Ihmisten pitäs tajuta lopettaa noiden ostaminen ja siinä vaiheessa ku myynti sakkaa, niin eiköhän vag ala puuttua noohi ongelmiin. Lisäksi egr venttiili kesti vaa 45 tuhatta kilometriä ku rattaat oli niin kulunu että jumitti!! Mitähän toi vag oikee kuvittelee että ihmisillä in varaa 2 viikon välei korjata ku joku paikka laukeaa. Oon myös kuullu lisäksi että vag on nihkeä ottamaan vastuuta uudempien autojen takuu vioistakaan. Yrittää kaikkensa saada asiakkaat maksamaan romunsa. Sysipaska laite niin ku joku täällä jo osivasti ilmaisikin. :D
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
839
Onhan toyotaa suomessa vaikka kuinka, mutta ei samanlaisia kauhukertomuksia määrällisesti lähellekkään. Ei se toyotakaan mikään viaton ole, mutta peittoaa ihan 100-0 saksalaiset luotettavuudessa. Onhan siitä puhuttu jo pitkään, että sakasalainen autoteollisuus on ollut heikkenemään päin laadullisesti enemmän vrt muut merkit.
Sitten se jääkin jokaisen omalle kohdalle mietittäväksi, että mitä sitä autoltaan lopulta haluaa. Oma 2005vm Accord pyöräytti juuri 350tkm tauluun ja toivottavasti tulen näkemään taulussa vielä lukeman 400tkm.
Joskus kyllä mietityttää, että onko tuo "saksalainen laatu" ylipäätään vähän vitsi nykyään. Lähipiirissä oli yksi Opel Insignia josta laukesi moottori kun kilometrejä oli vasta noin 25 000. Joku tyyppivika se oli ja meni takuuseen, mutta kuitenkin.

edit: vai olikohan se Opel Astra, no kuitenkin

Toyotoissa taas oikeastaan ehkä ainoa hyvä puoli onkin tuo luotettavuus. Muuten ovat oman kokemuksen perusteella aikamoisia ripulikiikkuja. Honda kai on noista japseista keskimäärin vähän parempi ajaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 515
Eiks noi uudet sähkövagit ole (softaa lukuunottamatta) ihan luotettavia pelejä? Se on kyllä totta että yleinen laatu (materiaalit jne.) ovat saksalaisissa halpuutettu vrt. aikaisempaan mutta niinhän se taitaa olla kaikilla merkeillä nykyään. Mersu kai se tuntus olevan pahin nykyään.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 515
Joskus kyllä mietityttää, että onko tuo "saksalainen laatu" ylipäätään vähän vitsi nykyään. Lähipiirissä oli yksi Opel Insignia josta laukesi moottori kun kilometrejä oli vasta noin 25 000. Joku tyyppivika se oli ja meni takuuseen, mutta kuitenkin.

Toyotoissa taas oikeastaan ehkä ainoa hyvä puoli onkin tuo luotettavuus. Muuten ovat oman kokemuksen perusteella aikamoisia ripulikiikkuja. Honda kai on noista japseista keskimäärin vähän parempi ajaa.
Mazda on tehnyt viime aikoina ison loikan laadussa ylöspäin. Sisustan laadussa jo melkeen verrattavissa Saksan premiummerkkeihin.

Toyota jatkaa tutulla linjallansa, tosin niissäkin sisustat/infotaimentit jne. ovat ottaneet loikan eteenpäin.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
839
Eiks noi uudet sähkövagit ole (softaa lukuunottamatta) ihan luotettavia pelejä? Se on kyllä totta että yleinen laatu (materiaalit jne.) ovat saksalaisissa halpuutettu vrt. aikaisempaan mutta niinhän se taitaa olla kaikilla merkeillä nykyään. Mersu kai se tuntus olevan pahin nykyään.
Nuo sähkövagit voi varmaan olla tosiaan eri juttu, kun niissä taas tekniikka on kai pitkälti aivan erilaista. Ei kyllä välttämättä siltikään tekisi mieli ostaa, sen verran huonon maineen nämä ovat saaneet.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
115
Ja yleinen näky tasaisilla parkkialueilla, huoltamoilla ym ku vuisimallista riippumatta, vag auto konepelti auki ja omista lorottamasa öljyä laitteeseensa.
Höpöhöpö, äläpä liiottele. Yhtään minkään merkin öljyn lisääjää en ole nähnyt kertaakaan, joten väittämäsi on täyttä tuubaa(tämä oli sarkasmia).
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
326
Mazdat hyvässä maineessa, mutta… toisella foorumilla CX-60 suhteen vaihtelevia kokemuksia, ilmeisesti lastentauteja hybridimallissa sekä softassa että mekaanisella puolella. Joita ei meinata saada kuntoon. Tyyliin tärinää —> kardaani vaihdetaan, eikä auta.
Tutulla taas Mazda 6:n kanssa käynnissä varsinainen jatkokertomus manuaalivaihteiston(!) kanssa: Vaihtoautotakuun piikkiin jo pari kertaa vaihdettu loota ”uuteen” käytettyyn (koska merkkarin suosittelema oikeaoppinen _korjaus_ ns. liian kallista), mutta yllättäen niissä vaihtolaatikoissa sama vika. Että suo siellä jne.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
185
Fabia 1.2 TSI (2016) kävi marmorilla ja kuulemma polttoaineen korkeapainepumppu vuotaa ja pitää siis vaihtaa... Autolla on ajettu "vain 100Tkm" eli johan on taas VAG laatua.

Onko kokemusta, että onko pakko vaihtaa, vai voiko esim tiivisteet vaihtaa?

Ja jos koko pumppu menee vaihtoon, niin suosituksia otetaan vastaan hyvän hinta/laatusuhteen paikoista?
 
Liittynyt
04.04.2018
Viestejä
259
Fabia 1.2 TSI (2016) kävi marmorilla ja kuulemma polttoaineen korkeapainepumppu vuotaa ja pitää siis vaihtaa... Autolla on ajettu "vain 100Tkm" eli johan on taas VAG laatua.

Onko kokemusta, että onko pakko vaihtaa, vai voiko esim tiivisteet vaihtaa?

Ja jos koko pumppu menee vaihtoon, niin suosituksia otetaan vastaan hyvän hinta/laatusuhteen paikoista?
Kannattaa kokeilla tiivisteen vaihtoa ensin. Oliko autossasi kumpi moottorikoodi, CJZC vai CJZD?

Korkeapainepumpun tiivisteen osanumero on WHT005184, jos on kyseessä siis hihnavetoinen 1.2 TSI.

Aeromotorsilla tuon tiivisteen saa muutamalla eurolla (Elringin tiivisteet hyviä)

Vinkkinä vain, tuolta kannattaa tilailla muutakin samalla, kun hinnat n. 2-3x edullisemmat kuin Suomessa.

Lisäinfoa polttoainepumpun osista täällä, ota sivusto talteen: SKODA, Fabia Europe, 2016, Engine, 13355 - Catcar.info

Uusi korkeapainepumppu kokonaisuudessaan maksaa jo 260+€ uutena (Aeromotors), joten suosittelen tiivisteen vaihtoa aluksi ja katso miten sitten pelittää.

Osanumero korkeapainepumpulle on 04E127026AG, sillä voi etsiä.

Jos pumppu onkin itse viallinen, voit kokeilla tilata käytettynä Ovokolta, hinnat n. 60 posteineen: https://ovoko.fi/haku?q=04E127026AG&prs=2&page=1

Huom. Tiivisteen kannattaa vaihtaa toki jos ostaa tuolta käytettynä.

Marmorillahan ne tietenkin haluaa, että vaihdat koko pumpun koska €€€. Pelittääkö autosi muuten hyvin? Jos pelittää niin uskoisin että pelkkä tiiviste riittää..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 442
Viestejä
4 394 835
Jäsenet
72 979
Uusin jäsen
J_J

Hinta.fi

Ylös Bottom