- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 3 026
joskus avannu sellasia koneita missä melkoset jankit on venttiilikannen sisäpuolella ollu. menty varmasti pitkillä väleill' ja huonoilla öljyillä. varmasti männänrenkaat alkaa jumia ym sellasissa tapauksissa...
Ja eikös tämä moottorin sisäpuolinen likaantuminen ole nimenomaan dieselmoottoreissa esiintyvä ongelma.joskus avannu sellasia koneita missä melkoset jankit on venttiilikannen sisäpuolella ollu. menty varmasti pitkillä väleill' ja huonoilla öljyillä. varmasti männänrenkaat alkaa jumia ym sellasissa tapauksissa...
Oppirahat täytyy maksaa, mutta on hyvä jos opit kerrasta. Jotkut ostelee näitä aina vaan uudestaan ja uudestaan kärsien vioista ja rahan menetyksestä. Pahimmat tapaukset luulevat jopa, että viat kuuluu asiaan ja tämmöistä se on joka merkillä.Lupasivat kyllä soittaa tämän viikon aikana. Mutta tämä on kyllä viimeinen VAG auto jonka ikinä enää ostan. Sama ku ostais ongelmia itelle jos näitä autoja ostaa! Oon jo 2017 vuodesta asti säästäny uuteen autoon ja ne tonnit vien kyllä toyotalle! Välittää varmasti asiakkaistaan myös enemmän. Erittäin hyvä esimerkki että tämmäne kasvottoman suuri konserni voi sikailla asiakkaiden kustannuksella ilman pelkoa rttä näkyy juurikaan menestyksessä. Mulla tullu täysin mitta täytee näitä volkkareita ja sen kaksoisolentoja. Koska volkkarin tekniikkahan näissä kaikissa on. Sama paska eri paketissa!
Vaikka dieselissä öljyn seassa on paljon nokea, niin yleensä dieselit ovat avattaessa aivan nätillä metallipinnalla, kunhan malttaa öljyn antaa valua. Lienee aina ajettu hyvillä pesevillä synteettisilä öljyillä.Ja eikös tämä moottorin sisäpuolinen likaantuminen ole nimenomaan dieselmoottoreissa esiintyvä ongelma.
bensamoottoreiden... se öljymöhnä on ihan kuin jotain tervaa olisi heitetty koneen sisään pyörimään. Todella vaikeaa puhdistaa.Ja eikös tämä moottorin sisäpuolinen likaantuminen ole nimenomaan dieselmoottoreissa esiintyvä ongelma.
Aina olen ollut että hitto millään Toyotalla en kyllä ajele mut nyt olen alkanut itsekin harkita.Lupasivat kyllä soittaa tämän viikon aikana. Mutta tämä on kyllä viimeinen VAG auto jonka ikinä enää ostan. Sama ku ostais ongelmia itelle jos näitä autoja ostaa! Oon jo 2017 vuodesta asti säästäny uuteen autoon ja ne tonnit vien kyllä toyotalle! Välittää varmasti asiakkaistaan myös enemmän. Erittäin hyvä esimerkki että tämmäne kasvottoman suuri konserni voi sikailla asiakkaiden kustannuksella ilman pelkoa rttä näkyy juurikaan menestyksessä. Mulla tullu täysin mitta täytee näitä volkkareita ja sen kaksoisolentoja. Koska volkkarin tekniikkahan näissä kaikissa on. Sama paska eri paketissa!
Itsellä ei ole kokemuksia kuin muutamasta bensakoneesta 80-luvulta kuluvan vuosituhannen alkuun joihin olen venttiilikopan tiivisteen vaihtanut ja näin päässyt tarkastamaan venttiilikoneiston puhtaustason ja noissa tapauksissa pinnoissa on ollut vain ruskehtava värjäytymä eikä mitään paksulti mitattavissa olevaa mönjää/tervaa jne.bensamoottoreiden... se öljymöhnä on ihan kuin jotain tervaa olisi heitetty koneen sisään pyörimään. Todella vaikeaa puhdistaa.
Mulla oli aikoinaan vm 2002 Diesel fabiassa samanlainen ongelma, laturin heräte oli poissa ja laturi heräsi sitten kierrosten noustessa.Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
heräte poikki. laturi itsemagnetoituu lataamaan. voi olla moottorin johtosarjassa johto poikki, tai liitin irti.. tai..Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
Laturista hiilet loppu? Voi varautua siihe et joku kerta matkanteko tyssää tienposkeen ku akku tyhjenee.Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
Itse siirryin monen Volkkarin jälkeen Toyota leiriin ja ai että sitä mielenrauhaa kun ei tarvitse joka aamu jännittää mitkä vikavalot seuravaaksi syttyy.Aina olen ollut että hitto millään Toyotalla en kyllä ajele mut nyt olen alkanut itsekin harkita.
Täytyy kattoo yleismittaril et tuleeks heräte.heräte poikki. laturi itsemagnetoituu lataamaan. voi olla moottorin johtosarjassa johto poikki, tai liitin irti.. tai..
voipi olla seki mahdollinen syy kun totanoin 305k rullattu ja laturii ei ikin huollettuLaturista hiilet loppu? Voi varautua siihe et joku kerta matkanteko tyssää tienposkeen ku akku tyhjenee.
Ehkä itsellä perspektiivi on vähän toinen, mutta vaikka alla on ollut jo kohta 7 vuotta ja 100tkm ajan VW Passat 1.4 TSI:llä ja DQ200 DSG:llä, niin kyllä tuo aika rento on ollut ajaa. Ainakin jos vertaa omaan aiempaan kalustoon, jossa erilaiset viat ja oireet pelkkinä varaosinakin olivat kertaluokkaa toisen hintaisia (BMW M-sarja, Audi S-sarja jne).Itse siirryin monen Volkkarin jälkeen Toyota leiriin ja ai että sitä mielenrauhaa kun ei tarvitse joka aamu jännittää mitkä vikavalot seuravaaksi syttyy.
Vageille on kyllä muitakin luotettavia vaihtoehtoja kuin Tojota. Tosin jos Japsin valitsee niin todennäköiset ongelmat ovat vähempiä ja yleensä helpompia/halvempia korjata.Aina olen ollut että hitto millään Toyotalla en kyllä ajele mut nyt olen alkanut itsekin harkita.
juu kun selviää ensin siitä hemmetin piipityskonsertista kun toybotaan laittaa virrat päälle.Itse siirryin monen Volkkarin jälkeen Toyota leiriin ja ai että sitä mielenrauhaa kun ei tarvitse joka aamu jännittää mitkä vikavalot seuravaaksi syttyy.
Eipä oma kyllä piippaa kuin tasan kerran kun laittaa auton käyntiin. En tiedä mistä konsertista puhut?juu kun selviää ensin siitä hemmetin piipityskonsertista kun toybotaan laittaa virrat päälle.
Älä pilaa hyviä skenaarioita faktoillaEipä oma kyllä piippaa kuin tasan kerran kun laittaa auton käyntiin. En tiedä mistä konsertista puhut?
Niin olisikin jokin yksittäinen mutta kun joka hemmetin kerta ihan turhaa vikinää, vaimokkeella siis 2022 mallinen hybrid corolla.Älä pilaa hyviä skenaarioita faktoilla
Omasta Korealaisesta saa konsertit asetuksista pois.Eipä oma kyllä piippaa kuin tasan kerran kun laittaa auton käyntiin. En tiedä mistä konsertista puhut?
Oletko katsonut mitä se piippaa? Siinähän voi olla joku varoituspiippaus ilmoittamassa ongelmasta. Ei ole normaalia tuollainen piippailu.Niin olisikin jokin yksittäinen mutta kun joka hemmetin kerta ihan turhaa vikinää, vaimokkeella siis 2022 mallinen hybrid corolla.
Vältän käyttöä.
Ei sovi minulle.
En turhaan avaudu lisää kun täällä näistä VAGgineista pitäisi kitistä.
Kyllähän se kaiketi sitten hiljenee kun istun pelkääjän paikalla :-D ehkä se vaan ei pidä minusta.Oletko katsonut mitä se piippaa? Siinähän voi olla joku varoituspiippaus ilmoittamassa ongelmasta. Ei ole normaalia tuollainen piippailu.
Kun ei kiinnosta, muu kuin foorumilla keksiä tekosyitä.Oletko katsonut mitä se piippaa? Siinähän voi olla joku varoituspiippaus ilmoittamassa ongelmasta. Ei ole normaalia tuollainen piippailu.
Nyt tuli vähän höpöhöpöäkin, ihmiset kovasti kirjoittaa faktoista vaikka kyse on omista mielikuvista. Väittäisin että aiemmin tuo 100-200tkm pitikin paikkansa, nykyisin eri juttu.Kun ei kiinnosta, muu kuin foorumilla keksiä tekosyitä.
Ymmärrän että ihmiset haluaa autoilta eri asioita, mutta mikään auto ei tarjoa kaikkea, aina on joku kompromissi.
Fakta on se että jos haluaa huolettomia kilometrejä 100-200tkm väliin käytetyllä autolla, niin vag se ei ole.
Fakta on että minkä tahansa merkkisen auton ostat niin varma ei voi olla että saa huolettomia kilometrejä. VAG vehkeillä tai toyotalla se on mahdollista mutta ei mitenkään varmaa.Fakta on se että jos haluaa huolettomia kilometrejä 100-200tkm väliin käytetyllä autolla, niin vag se ei ole.
Ehkä toi laturi anyway kannattaa vaihtaa, koska ei ikin huollettu. Pystyyköhän tähän autoo vaihtamaan joku tehokkaampi laturi esim 200A, kun tuo autohifi vaatis vähä lisää virtaa niin sen vaihtais vähän parempaan samalla?Laturista hiilet loppu? Voi varautua siihe et joku kerta matkanteko tyssää tienposkeen ku akku tyhjenee.
Ihan ekana pitäisi tietää, mikä kone ja moottorikoodi.Ehkä toi laturi anyway kannattaa vaihtaa, koska ei ikin huollettu. Pystyyköhän tähän autoo vaihtamaan joku tehokkaampi laturi esim 200A, kun tuo autohifi vaatis vähä lisää virtaa niin sen vaihtais vähän parempaan samalla?
bkd 2tdiIhan ekana pitäisi tietää, mikä kone ja moottorikoodi.
Vakkarin kytkee normaalisti pois sen nappi/viiksi, jarrupolkimen mikrokytkin, kytkimen mikrokytkin (mikäli manuaalivaihteinen auto) sekä havaittu sutiminen/luisto. Ethän lepuuta jalkaa jarrulla/kytkimellä? Voit myös seurata välähtääkö jarruvalot kun vakkari tippuu pois, mikä indikoisi jarruvalokytkimen vikaan.Tutkin Audi TT:n vakionopeudensäädintä lisää.
- ei vikakoodeja
- auto toimii muuten täysin normaalisti mukaanlukien abs,eps,tcs
- ylämäessä vakionopeudensäädintä ei saa päälle, tippuu heti pois
- alamäessä melko usein se tipahtaa itse pois päältä.
Tulee mieleen joku kallistusanturi vika, mutta miksi se reagoi noin, kun muuten tosiaan kaikki toimii ok.
Jos on oikeasti poppeja ja tehontarvetta, niin varmaan tältä suunnalta lähtisin kyselemään, että sopiiko ja sytyttääkö vikavaloja: VAGbkd 2tdi