VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 026
joskus avannu sellasia koneita missä melkoset jankit on venttiilikannen sisäpuolella ollu. menty varmasti pitkillä väleill' ja huonoilla öljyillä. varmasti männänrenkaat alkaa jumia ym sellasissa tapauksissa...
 
Liittynyt
13.03.2024
Viestejä
115
joskus avannu sellasia koneita missä melkoset jankit on venttiilikannen sisäpuolella ollu. menty varmasti pitkillä väleill' ja huonoilla öljyillä. varmasti männänrenkaat alkaa jumia ym sellasissa tapauksissa...
Ja eikös tämä moottorin sisäpuolinen likaantuminen ole nimenomaan dieselmoottoreissa esiintyvä ongelma.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
320
Lupasivat kyllä soittaa tämän viikon aikana. Mutta tämä on kyllä viimeinen VAG auto jonka ikinä enää ostan. Sama ku ostais ongelmia itelle jos näitä autoja ostaa! Oon jo 2017 vuodesta asti säästäny uuteen autoon ja ne tonnit vien kyllä toyotalle! Välittää varmasti asiakkaistaan myös enemmän. Erittäin hyvä esimerkki että tämmäne kasvottoman suuri konserni voi sikailla asiakkaiden kustannuksella ilman pelkoa rttä näkyy juurikaan menestyksessä. Mulla tullu täysin mitta täytee näitä volkkareita ja sen kaksoisolentoja. Koska volkkarin tekniikkahan näissä kaikissa on. Sama paska eri paketissa!
Oppirahat täytyy maksaa, mutta on hyvä jos opit kerrasta. Jotkut ostelee näitä aina vaan uudestaan ja uudestaan kärsien vioista ja rahan menetyksestä. Pahimmat tapaukset luulevat jopa, että viat kuuluu asiaan ja tämmöistä se on joka merkillä.

VAG:n voi toki ostaa uuteena kun sillä on takuu, tai käytettynä liikkeestä, että sille saa edes jonkinmoisen takuun. Mutta ei ikinä yksityiseltä milloinkaan vaikka huoltokirjassa olisi joka päivä vaihdettu öljyt.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 744
Ja eikös tämä moottorin sisäpuolinen likaantuminen ole nimenomaan dieselmoottoreissa esiintyvä ongelma.
Vaikka dieselissä öljyn seassa on paljon nokea, niin yleensä dieselit ovat avattaessa aivan nätillä metallipinnalla, kunhan malttaa öljyn antaa valua. Lienee aina ajettu hyvillä pesevillä synteettisilä öljyillä.

Bensakoneet on sitten usein ruskean likaisia sisältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
707
Lupasivat kyllä soittaa tämän viikon aikana. Mutta tämä on kyllä viimeinen VAG auto jonka ikinä enää ostan. Sama ku ostais ongelmia itelle jos näitä autoja ostaa! Oon jo 2017 vuodesta asti säästäny uuteen autoon ja ne tonnit vien kyllä toyotalle! Välittää varmasti asiakkaistaan myös enemmän. Erittäin hyvä esimerkki että tämmäne kasvottoman suuri konserni voi sikailla asiakkaiden kustannuksella ilman pelkoa rttä näkyy juurikaan menestyksessä. Mulla tullu täysin mitta täytee näitä volkkareita ja sen kaksoisolentoja. Koska volkkarin tekniikkahan näissä kaikissa on. Sama paska eri paketissa!
Aina olen ollut että hitto millään Toyotalla en kyllä ajele mut nyt olen alkanut itsekin harkita.
 
Liittynyt
13.03.2024
Viestejä
115
bensamoottoreiden... se öljymöhnä on ihan kuin jotain tervaa olisi heitetty koneen sisään pyörimään. Todella vaikeaa puhdistaa.
Itsellä ei ole kokemuksia kuin muutamasta bensakoneesta 80-luvulta kuluvan vuosituhannen alkuun joihin olen venttiilikopan tiivisteen vaihtanut ja näin päässyt tarkastamaan venttiilikoneiston puhtaustason ja noissa tapauksissa pinnoissa on ollut vain ruskehtava värjäytymä eikä mitään paksulti mitattavissa olevaa mönjää/tervaa jne.
Otantani ja kokemukseni on täten sen verran vajavainen etten ala tämän enempää väittelemään aiheesta paremmin tietävien kanssa.
 
Liittynyt
10.07.2020
Viestejä
946
Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
798
Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
Mulla oli aikoinaan vm 2002 Diesel fabiassa samanlainen ongelma, laturin heräte oli poissa ja laturi heräsi sitten kierrosten noustessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 026
Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
heräte poikki. laturi itsemagnetoituu lataamaan. voi olla moottorin johtosarjassa johto poikki, tai liitin irti.. tai..
 
Liittynyt
22.02.2024
Viestejä
23
Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
Laturista hiilet loppu? Voi varautua siihe et joku kerta matkanteko tyssää tienposkeen ku akku tyhjenee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 156
Mitä tulee tuohon toisten merkkien paremmuuteen ja toisten huonouteen niin rohkenen kyllä epäillä, että se ruoho olisi jotenkin erityisen vihreää aidan toisella puolen. Enemmänkin taitaa olla kyse ruskean eri sävyistä.

Volkkari on tietysti aivopieruineen ja suoranaisten kusetusten osalta ihan omassa kastissaan, mutta onhan nämä vaggilaiset esim. ihan ok ajella maantiellä verrattuna moneen muuhun. Ja yleisyyden vuoksi kuluvaa osaa voi vaihdattaa melkein missä tahansa pikkurahalla.

Kompromisseja siis ja autotkin yksilöitä, osalta tuntuu hajoavan kaikki mahdollinen, osa taas porskuttaa tsi+dsg kombolla vailla kuolemanpelkoa eikä mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
10.07.2020
Viestejä
946
heräte poikki. laturi itsemagnetoituu lataamaan. voi olla moottorin johtosarjassa johto poikki, tai liitin irti.. tai..
Täytyy kattoo yleismittaril et tuleeks heräte.
Laturista hiilet loppu? Voi varautua siihe et joku kerta matkanteko tyssää tienposkeen ku akku tyhjenee.
voipi olla seki mahdollinen syy kun totanoin 305k rullattu ja laturii ei ikin huollettu
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
1 096
Itse siirryin monen Volkkarin jälkeen Toyota leiriin ja ai että sitä mielenrauhaa kun ei tarvitse joka aamu jännittää mitkä vikavalot seuravaaksi syttyy.
Ehkä itsellä perspektiivi on vähän toinen, mutta vaikka alla on ollut jo kohta 7 vuotta ja 100tkm ajan VW Passat 1.4 TSI:llä ja DQ200 DSG:llä, niin kyllä tuo aika rento on ollut ajaa. Ainakin jos vertaa omaan aiempaan kalustoon, jossa erilaiset viat ja oireet pelkkinä varaosinakin olivat kertaluokkaa toisen hintaisia (BMW M-sarja, Audi S-sarja jne).

Mielenrauhaa ainakin itsellä tuo se, että kaikki tyyppivikakohteet on läpikäyty jo ennaltaehkäisevästi ja auton huolto perustuu tekniseen elinikään, ei siihen, että odotetaan vikavaloja tai jonkun hajoamista.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
110
no, toyotahan on vähän sellainen tylsän miehen auto, ei vikoja eikä muutakaan jännättävää.
2x 08 vm tiguania on perheessä ja ei noissa nyt hirveesti vikaa ole ollut.
ekassa 190tkm-290tkm matkalla turbon hukkaportti, lämmityslaitteen puhallin ja kaasuläpän asento.
Mikään noista ei keskeyttänyt matkantekoa ja hukkaportti ainut joka vaati korjaamokäyntiä. Puhaltimen vaihdoin itse, samoin laitoin rajoittimen tuonne kaasuläpälle.
Toisessa noiden samojen vikojen lisäksi 180tkm-340tkm vaihdettu takaiskarit ja syylärille menevä putki korjattu ruosteen takia.
Tietty sitten jarrupaloja on vaihdeltu ja polttimoita ja normihuollot. Eikä ole tarvinnut vikavaloa pelätä aamulla kun starttaa.
Sanoisin että ihan normaalia remppaa noilla kilsoilla muillekin automerkeille?
Seuraavaksi autoksi olen kyl toyotaa katsellu, mutta aika paljon enempi pitäisi laitella rahaa että saisi samat varusteet ja suorituskyvyn kuin jossain vag valmisteessa.
Kai se pitää punnita haluaako varmempaa vai säästää rahaa ja sitten joskus ehkä käyttää remppaamiseen?
 

j7u

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
324
Älä pilaa hyviä skenaarioita faktoilla
Niin olisikin jokin yksittäinen mutta kun joka hemmetin kerta ihan turhaa vikinää, vaimokkeella siis 2022 mallinen hybrid corolla.
Vältän käyttöä.
Ei sovi minulle.
En turhaan avaudu lisää kun täällä näistä VAGgineista pitäisi kitistä.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
376
Niin olisikin jokin yksittäinen mutta kun joka hemmetin kerta ihan turhaa vikinää, vaimokkeella siis 2022 mallinen hybrid corolla.
Vältän käyttöä.
Ei sovi minulle.
En turhaan avaudu lisää kun täällä näistä VAGgineista pitäisi kitistä.
Oletko katsonut mitä se piippaa? Siinähän voi olla joku varoituspiippaus ilmoittamassa ongelmasta. Ei ole normaalia tuollainen piippailu.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 141
Viestejä
4 374 614
Jäsenet
72 733
Uusin jäsen
Jankko12

Hinta.fi

Ylös Bottom