VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 024
joskus avannu sellasia koneita missä melkoset jankit on venttiilikannen sisäpuolella ollu. menty varmasti pitkillä väleill' ja huonoilla öljyillä. varmasti männänrenkaat alkaa jumia ym sellasissa tapauksissa...
 
Liittynyt
13.03.2024
Viestejä
113
joskus avannu sellasia koneita missä melkoset jankit on venttiilikannen sisäpuolella ollu. menty varmasti pitkillä väleill' ja huonoilla öljyillä. varmasti männänrenkaat alkaa jumia ym sellasissa tapauksissa...
Ja eikös tämä moottorin sisäpuolinen likaantuminen ole nimenomaan dieselmoottoreissa esiintyvä ongelma.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
319
Lupasivat kyllä soittaa tämän viikon aikana. Mutta tämä on kyllä viimeinen VAG auto jonka ikinä enää ostan. Sama ku ostais ongelmia itelle jos näitä autoja ostaa! Oon jo 2017 vuodesta asti säästäny uuteen autoon ja ne tonnit vien kyllä toyotalle! Välittää varmasti asiakkaistaan myös enemmän. Erittäin hyvä esimerkki että tämmäne kasvottoman suuri konserni voi sikailla asiakkaiden kustannuksella ilman pelkoa rttä näkyy juurikaan menestyksessä. Mulla tullu täysin mitta täytee näitä volkkareita ja sen kaksoisolentoja. Koska volkkarin tekniikkahan näissä kaikissa on. Sama paska eri paketissa!
Oppirahat täytyy maksaa, mutta on hyvä jos opit kerrasta. Jotkut ostelee näitä aina vaan uudestaan ja uudestaan kärsien vioista ja rahan menetyksestä. Pahimmat tapaukset luulevat jopa, että viat kuuluu asiaan ja tämmöistä se on joka merkillä.

VAG:n voi toki ostaa uuteena kun sillä on takuu, tai käytettynä liikkeestä, että sille saa edes jonkinmoisen takuun. Mutta ei ikinä yksityiseltä milloinkaan vaikka huoltokirjassa olisi joka päivä vaihdettu öljyt.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 744
Ja eikös tämä moottorin sisäpuolinen likaantuminen ole nimenomaan dieselmoottoreissa esiintyvä ongelma.
Vaikka dieselissä öljyn seassa on paljon nokea, niin yleensä dieselit ovat avattaessa aivan nätillä metallipinnalla, kunhan malttaa öljyn antaa valua. Lienee aina ajettu hyvillä pesevillä synteettisilä öljyillä.

Bensakoneet on sitten usein ruskean likaisia sisältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
707
Lupasivat kyllä soittaa tämän viikon aikana. Mutta tämä on kyllä viimeinen VAG auto jonka ikinä enää ostan. Sama ku ostais ongelmia itelle jos näitä autoja ostaa! Oon jo 2017 vuodesta asti säästäny uuteen autoon ja ne tonnit vien kyllä toyotalle! Välittää varmasti asiakkaistaan myös enemmän. Erittäin hyvä esimerkki että tämmäne kasvottoman suuri konserni voi sikailla asiakkaiden kustannuksella ilman pelkoa rttä näkyy juurikaan menestyksessä. Mulla tullu täysin mitta täytee näitä volkkareita ja sen kaksoisolentoja. Koska volkkarin tekniikkahan näissä kaikissa on. Sama paska eri paketissa!
Aina olen ollut että hitto millään Toyotalla en kyllä ajele mut nyt olen alkanut itsekin harkita.
 
Liittynyt
13.03.2024
Viestejä
113
bensamoottoreiden... se öljymöhnä on ihan kuin jotain tervaa olisi heitetty koneen sisään pyörimään. Todella vaikeaa puhdistaa.
Itsellä ei ole kokemuksia kuin muutamasta bensakoneesta 80-luvulta kuluvan vuosituhannen alkuun joihin olen venttiilikopan tiivisteen vaihtanut ja näin päässyt tarkastamaan venttiilikoneiston puhtaustason ja noissa tapauksissa pinnoissa on ollut vain ruskehtava värjäytymä eikä mitään paksulti mitattavissa olevaa mönjää/tervaa jne.
Otantani ja kokemukseni on täten sen verran vajavainen etten ala tämän enempää väittelemään aiheesta paremmin tietävien kanssa.
 
Liittynyt
10.07.2020
Viestejä
945
Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
798
Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
Mulla oli aikoinaan vm 2002 Diesel fabiassa samanlainen ongelma, laturin heräte oli poissa ja laturi heräsi sitten kierrosten noustessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 024
Onks kellää tietoa miks omassa mk5 golfis moottorin käynnistyksen jälkeen laturi ei lähde lataa. Lataaminen lähtee vasta kun kerran kierrokset nostaa yli 1800rpm?
heräte poikki. laturi itsemagnetoituu lataamaan. voi olla moottorin johtosarjassa johto poikki, tai liitin irti.. tai..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 154
Mitä tulee tuohon toisten merkkien paremmuuteen ja toisten huonouteen niin rohkenen kyllä epäillä, että se ruoho olisi jotenkin erityisen vihreää aidan toisella puolen. Enemmänkin taitaa olla kyse ruskean eri sävyistä.

Volkkari on tietysti aivopieruineen ja suoranaisten kusetusten osalta ihan omassa kastissaan, mutta onhan nämä vaggilaiset esim. ihan ok ajella maantiellä verrattuna moneen muuhun. Ja yleisyyden vuoksi kuluvaa osaa voi vaihdattaa melkein missä tahansa pikkurahalla.

Kompromisseja siis ja autotkin yksilöitä, osalta tuntuu hajoavan kaikki mahdollinen, osa taas porskuttaa tsi+dsg kombolla vailla kuolemanpelkoa eikä mitään ongelmaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 989
Viestejä
4 370 393
Jäsenet
72 717
Uusin jäsen
Rautti

Hinta.fi

Ylös Bottom