VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 936
AdBlue-injektorin putkeen tai johtoon (?) ilmestynyt vähän adblue/urea epäiltyä ('15 lopun TDI 2.0 seatti). Pitäiskö tuollainen heti viedä näytille ja vaihdattaa tai seuraisiko vaan? 1tkm ajon jälkeen ei ole muutosta. Jossain vaiheessa kesäajeluita 3tkm aikana ilmestynyt nuo. Viime kesänä oli pienet jämät, mutta ei vuoden aikana taas uusinut. Muualla en konehuoneessa ainetta nähnyt eikä tuon vieressä olevan suojalevyn alla ollut mitään. Luulin, että tuo päällä oleva olisi jokin "haitariputki" olisi johdoille ja adblue putket olisi alla, mutta onko niin kuitenkaan?

Onko kokemuksia vastaavista? Googlella löytyvät vuotokuvat on aika paljon pahemman näköisiä. Nuo voi kai pestä pois ja alkaa seuralla uudestaan ilmestyykö ainetta?
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 368
AdBlue-injektorin putkeen tai johtoon (?) ilmestynyt vähän adblue/urea epäiltyä ('15 lopun TDI 2.0 seatti). Pitäiskö tuollainen heti viedä näytille ja vaihdattaa tai seuraisiko vaan? 1tkm ajon jälkeen ei ole muutosta. Jossain vaiheessa kesäajeluita 3tkm aikana ilmestynyt nuo. Viime kesänä oli pienet jämät, mutta ei vuoden aikana taas uusinut. Muualla en konehuoneessa ainetta nähnyt eikä tuon vieressä olevan suojalevyn alla ollut mitään. Luulin, että tuo päällä oleva olisi jokin "haitariputki" olisi johdoille ja adblue putket olisi alla, mutta onko niin kuitenkaan?

Onko kokemuksia vastaavista? Googlella löytyvät vuotokuvat on aika paljon pahemman näköisiä. Nuo voi kai pestä pois ja alkaa seuralla uudestaan ilmestyykö ainetta?
Taisi tuokin olla noissa yksi tyyppivika. Simolammikon youtube kanavalla oli juttua noista putkista.
 

valttu96

Team Ryzen
Liittynyt
23.11.2022
Viestejä
26
Ajossa Passat B8 vm2016 ja kesällä etumatkustajan ovesta hajosi se isompi kaiutin, ensin alkoi pitää särkevää ääntä ja lopulta mykistyi lähes kokonaan. Vaihdoin tuon itse uuteen, muutaman tunnin työ kokonaisuudessaan ja 60€ luokkaa oli uusi kajari netistä tilattuna. Tällä viikolla aloin kuuntelemaan että kuskin puolella takaovessa alkaa kuulua samaa särkevää ääntä, eli sielläkin on kajari hajonnut. Suhteellisen helppojahan nuo on itse vaihdella, mutta ärsyttävää kun eihän kaiuttimien pitäisi olla näin kuluvia osia, että hajoilevat nyt yksi toisensa jälkeen. :hmm:
 

mek

Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
27
1.4 tsi kaasupassat ja valtava savutus. Mäntäremontti tehty. Nyt vuorossa venttiilivarren ohjurikumit ja foorumeiden perusteella aika yleinen vika tämäkin. Remppa maksaa 3k. Laadukkaita laitteita.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 977
1.4 tsi kaasupassat ja valtava savutus. Mäntäremontti tehty. Nyt vuorossa venttiilivarren ohjurikumit ja foorumeiden perusteella aika yleinen vika tämäkin. Remppa maksaa 3k. Laadukkaita laitteita.
Siis venttiilivarren kumien vaihto 3000€? Kumit varmaan pari euroa kappale. Tuleekos tuossa täysi jakopääremontti samalla, vai mikä tuollaisen hinnan voisi selittää?

Männät savuttavat vedättäessä ja venttiilivarren kumit moottorijarrutuksessa ja heti sen jälkeen.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
480
Siis venttiilivarren kumien vaihto 3000€? Kumit varmaan pari euroa kappale. Tuleekos tuossa täysi jakopääremontti samalla, vai mikä tuollaisen hinnan voisi selittää?

Männät savuttavat vedättäessä ja venttiilivarren kumit moottorijarrutuksessa ja heti sen jälkeen.
Oliko tuossa moottorissa rakenne sellainen mikä aiheuttaa tuon hinnan nousun?

Jossain malleissa ei ole ns. venttiilin koppaa, vaan sieltä lähtee koko venttiilikoneisto samalla irti.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 739
Oliko tuossa moottorissa rakenne sellainen mikä aiheuttaa tuon hinnan nousun?

Jossain malleissa ei ole ns. venttiilin koppaa, vaan sieltä lähtee koko venttiilikoneisto samalla irti.
Jos jakoketjullinen tsi, niin rakenne on juuri tuollainen painajainen, joutuu purkamaan saman verran kuin ketjun vaihtoa varten muutaman euron osan takia.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 936
Taisi tuokin olla noissa yksi tyyppivika. Simolammikon youtube kanavalla oli juttua noista putkista.
Kiitos, selväksi tuli ainakin että en ala itse liimailee putkea. Omalla kohdalla ihme vika, kun ei tunnu vuotavan jatkuvasti. Lisäksi jos vuoto olisi isompi luulisi että tullee vikakoodia kun järjestelmä ei pidä painetta. Onko kellään hajua miten tuo automaattisesti testaa vuototiiviyttä? Pitäiskikö ajaa erikseen testerillä läpi vai selviääkö normaali ajossa vastaavasti?

Toisekseen onko kellään kokemusta voisko tuo Kentin lisäaine parantaa järjestelmän käyttöikää? Ei siis ole jäätymisenestoaine vaan estää urean kiteytymistä ja sulattaa kiteitä.
 
Liittynyt
09.11.2019
Viestejä
35
Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin jossa tällainen huoltoväli, myyjä ei suositellut mitään väliöljynvaihtoja kun asiasta kysyin. Rivien välistä sain sellaisen käsityksen että ei ehkä edes olisi voinut valmistajan suosituksia vastaan sanoa, vaikka olisi halunnut jotain asiasta vinkata. Kovin pitkältä tuntuu pitää 2 vuotta samoja öljyjä autossa.
Netistä asiasta löytyy (yllättäen :D) puolesta ja vastaan.

Ajoa tulee vuoteen noin 10-12 000 km, puolet lyhyttä kauppareissua ja puolet pidempää mökkireissua. Säilytetään ympäri vuoden viileässä autohallissa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 894
Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin jossa tällainen huoltoväli, myyjä ei suositellut mitään väliöljynvaihtoja kun asiasta kysyin. Rivien välistä sain sellaisen käsityksen että ei ehkä edes olisi voinut valmistajan suosituksia vastaan sanoa, vaikka olisi halunnut jotain asiasta vinkata. Kovin pitkältä tuntuu pitää 2 vuotta samoja öljyjä autossa.
Netistä asiasta löytyy (yllättäen :D) puolesta ja vastaan.

Ajoa tulee vuoteen noin 10-12 000 km, puolet lyhyttä kauppareissua ja puolet pidempää mökkireissua. Säilytetään ympäri vuoden viileässä autohallissa.
Vaihtaisin vuoden välein öljyt.
 
  • Tykkää
Reactions: B12

mek

Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
27
2013 ja vähän alle 300 000 ajettu, joten ikää ja matkaa on takana. Kuiteista katsoen ohjureita ei ole vaihdettu mäntärempan yhteydessä. Mäntäremppa tehty 180 Mm kohdalla. Tuossa kohti vaihto olisi maksanut aika vähän.

Ohjurikumien vaihtoa varten täytyy tosiaan purkaa jakopää ja nostaa kansi pois.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 010
Ohjurikumien vaihtoa varten täytyy tosiaan purkaa jakopää ja nostaa kansi pois.
ei tarvitse. ja mistä ihmeestä tuo 3k siis tulee? ei ainakaan työmäärästä. ja vaikka kannen nostaisikin pois niin se on max 300€-600€ lisäkulu. työtä siinä on ehkä 8 tunniksi. Muistan itse tehneeni noita 1.4 TSI koneita niin että ekan päivän aikana kansi ym rojut irti, seuraavana päivänä k-autosta tiivistesetti ja kansi koneistamolta takaisin, ja kasaus.
tuo 3000 on joku apinaa koijataan hinta..
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 739
ei tarvitse. ja mistä ihmeestä tuo 3k siis tulee? ei ainakaan työmäärästä. ja vaikka kannen nostaisikin pois niin se on max 300€-600€ lisäkulu. työtä siinä on ehkä 8 tunniksi. Muistan itse tehneeni noita 1.4 TSI koneita niin että ekan päivän aikana kansi ym rojut irti, seuraavana päivänä k-autosta tiivistesetti ja kansi koneistamolta takaisin, ja kasaus.
tuo 3000 on joku apinaa koijataan hinta..
Äh siis ei kansi perinteisessä mielessä, vaan se sylinterikannen "koppa", jonka sisällä nokat pyörivät. Ja sen irroitus siis vaatii jakopään purkamisen. No homma kuitenkin on aika yksiselitteinen, jos noita on tehnyt, mutta tunteja siinä kyllä palaa. 3000e hintaan kyllä hyvä diili - korjaamolle!
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
480
Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin jossa tällainen huoltoväli, myyjä ei suositellut mitään väliöljynvaihtoja kun asiasta kysyin. Rivien välistä sain sellaisen käsityksen että ei ehkä edes olisi voinut valmistajan suosituksia vastaan sanoa, vaikka olisi halunnut jotain asiasta vinkata. Kovin pitkältä tuntuu pitää 2 vuotta samoja öljyjä autossa.
Netistä asiasta löytyy (yllättäen :D) puolesta ja vastaan.

Ajoa tulee vuoteen noin 10-12 000 km, puolet lyhyttä kauppareissua ja puolet pidempää mökkireissua. Säilytetään ympäri vuoden viileässä autohallissa.
Öljyt vaihdetaan aina kerran vuodessa.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
1 076
2013 ja vähän alle 300 000 ajettu, joten ikää ja matkaa on takana. Kuiteista katsoen ohjureita ei ole vaihdettu mäntärempan yhteydessä. Mäntäremppa tehty 180 Mm kohdalla. Tuossa kohti vaihto olisi maksanut aika vähän.

Ohjurikumien vaihtoa varten täytyy tosiaan purkaa jakopää ja nostaa kansi pois.
Itsellä 2014 ja 301 tkm ajettu. Alkuperäinen ketju ja jakopää, eikä tiettävästi ole isompia remontteja tehty aiemminkaan. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein.

Aikanaan kun Passattia etsin, niin huomasin öljynvaihtovälin laiminlyödyn yllättävän monessa yksilössä, vaikka näissä pitäisi ne vaihtaa 1v tai 15 tkm välein. Ilmeisesti jotkut yritti noissa säästää ja se saattoi kostautua. Nää kaasukoneet eivät yhtään tykkää pitkistä väleistä, koska se öljy "ohenee" kaasukäytössä bensaa paljon enemmän, kun sinne tiivistyy ihan eri tavalla kosteutta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 010
Aikanaan kun Passattia etsin, niin huomasin öljynvaihtovälin laiminlyödyn yllättävän monessa yksilössä, vaikka näissä pitäisi ne vaihtaa 1v tai 15 tkm välein.
Onko noin, ite ostin just A3:n ja siinä huoltovälinäytössä näkyi olevan joku joustava 2v/15tkm päällä. muutin samantien 1v:ksi tarkistusvälin. Esim jarrunesteet ja raikkari ois hyvä vaihtaa joka vuosi.

Aika moni vetää ilman huoltoja ja vasta sitten 2v päästä kun mittaristossa rupee inspectionit vilkkumaan niin alkaa suunnittelemaan huoltoa :|
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 180
Mikä on vallitseva mielipide 30 000 km/2v huoltovälistä Suomen olosuhteissa? Hankin kesällä uuden Skoda Kamiqin ...
Tänä vuonna ostin samoin uuden Kamiqin, ja vaihdatin huoltovälin autoa haettaessa suoraan 15 tkm/vuosi asetukseen. Oma vuosiajo noin 15-18 tkm.
 
Liittynyt
13.03.2024
Viestejä
100
Onko noin, ite ostin just A3:n ja siinä huoltovälinäytössä näkyi olevan joku joustava 2v/15tkm päällä. muutin samantien 1v:ksi tarkistusvälin. Esim jarrunesteet ja raikkari ois hyvä vaihtaa joka vuosi.

Aika moni vetää ilman huoltoja ja vasta sitten 2v päästä kun mittaristossa rupee inspectionit vilkkumaan niin alkaa suunnittelemaan huoltoa :|
Mikä mahtaa olla peruste jarrunesteen vaihdolle vuoden välein? Joo kyllä, glykoolipohjainen jarruneste on hygroskooppista ja imee itseensä kosteutta ympäristöstään muttei se sentään pesusieneen verrattavaa ole nopeudeltaan. Omassa autossa virallinen huolto-ohjelma kertoo vaihtoväliksi joka toinen vuosi jota sitäkin pidän aika tiheänä vaihtovälinä.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
766
Mikä mahtaa olla peruste jarrunesteen vaihdolle vuoden välein? Joo kyllä, glykoolipohjainen jarruneste on hygroskooppista ja imee itseensä kosteutta ympäristöstään muttei se sentään pesusieneen verrattavaa ole nopeudeltaan. Omassa autossa virallinen huolto-ohjelma kertoo vaihtoväliksi joka toinen vuosi jota sitäkin pidän aika tiheänä vaihtovälinä.
Välillä tuntuu että osa näistä jutuista perustuu johonkin uskomuksiin tai sitten vanhoihin käsityksiin.

Kai jotkut on edelleen sitä mieltä, että moottorinkin öljyt pitäisi vaihtaa 5000 km välein, vaikka tuokin taitaa juontaa juurensa niiltä ajoilta kun tuohon voiteluun on käytetty jotain mineraaliöljyä. Käsittääkseni nykyiaikaisilla synteettisillä öljyillä pitäisi vähän ajoprofiilista riippuen pystyä ihan hyvin ajamaan joku 15000. Joillekkin longlifeille sanotaan jopa 25 000 km.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 304
Viestejä
4 364 498
Jäsenet
72 590
Uusin jäsen
JNJK

Hinta.fi

Ylös Bottom