VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 936
AdBlue-injektorin putkeen tai johtoon (?) ilmestynyt vähän adblue/urea epäiltyä ('15 lopun TDI 2.0 seatti). Pitäiskö tuollainen heti viedä näytille ja vaihdattaa tai seuraisiko vaan? 1tkm ajon jälkeen ei ole muutosta. Jossain vaiheessa kesäajeluita 3tkm aikana ilmestynyt nuo. Viime kesänä oli pienet jämät, mutta ei vuoden aikana taas uusinut. Muualla en konehuoneessa ainetta nähnyt eikä tuon vieressä olevan suojalevyn alla ollut mitään. Luulin, että tuo päällä oleva olisi jokin "haitariputki" olisi johdoille ja adblue putket olisi alla, mutta onko niin kuitenkaan?

Onko kokemuksia vastaavista? Googlella löytyvät vuotokuvat on aika paljon pahemman näköisiä. Nuo voi kai pestä pois ja alkaa seuralla uudestaan ilmestyykö ainetta?
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 368
AdBlue-injektorin putkeen tai johtoon (?) ilmestynyt vähän adblue/urea epäiltyä ('15 lopun TDI 2.0 seatti). Pitäiskö tuollainen heti viedä näytille ja vaihdattaa tai seuraisiko vaan? 1tkm ajon jälkeen ei ole muutosta. Jossain vaiheessa kesäajeluita 3tkm aikana ilmestynyt nuo. Viime kesänä oli pienet jämät, mutta ei vuoden aikana taas uusinut. Muualla en konehuoneessa ainetta nähnyt eikä tuon vieressä olevan suojalevyn alla ollut mitään. Luulin, että tuo päällä oleva olisi jokin "haitariputki" olisi johdoille ja adblue putket olisi alla, mutta onko niin kuitenkaan?

Onko kokemuksia vastaavista? Googlella löytyvät vuotokuvat on aika paljon pahemman näköisiä. Nuo voi kai pestä pois ja alkaa seuralla uudestaan ilmestyykö ainetta?
Taisi tuokin olla noissa yksi tyyppivika. Simolammikon youtube kanavalla oli juttua noista putkista.
 

valttu96

Team Ryzen
Liittynyt
23.11.2022
Viestejä
26
Ajossa Passat B8 vm2016 ja kesällä etumatkustajan ovesta hajosi se isompi kaiutin, ensin alkoi pitää särkevää ääntä ja lopulta mykistyi lähes kokonaan. Vaihdoin tuon itse uuteen, muutaman tunnin työ kokonaisuudessaan ja 60€ luokkaa oli uusi kajari netistä tilattuna. Tällä viikolla aloin kuuntelemaan että kuskin puolella takaovessa alkaa kuulua samaa särkevää ääntä, eli sielläkin on kajari hajonnut. Suhteellisen helppojahan nuo on itse vaihdella, mutta ärsyttävää kun eihän kaiuttimien pitäisi olla näin kuluvia osia, että hajoilevat nyt yksi toisensa jälkeen. :hmm:
 

mek

Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
26
1.4 tsi kaasupassat ja valtava savutus. Mäntäremontti tehty. Nyt vuorossa venttiilivarren ohjurikumit ja foorumeiden perusteella aika yleinen vika tämäkin. Remppa maksaa 3k. Laadukkaita laitteita.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 977
1.4 tsi kaasupassat ja valtava savutus. Mäntäremontti tehty. Nyt vuorossa venttiilivarren ohjurikumit ja foorumeiden perusteella aika yleinen vika tämäkin. Remppa maksaa 3k. Laadukkaita laitteita.
Siis venttiilivarren kumien vaihto 3000€? Kumit varmaan pari euroa kappale. Tuleekos tuossa täysi jakopääremontti samalla, vai mikä tuollaisen hinnan voisi selittää?

Männät savuttavat vedättäessä ja venttiilivarren kumit moottorijarrutuksessa ja heti sen jälkeen.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
479
Siis venttiilivarren kumien vaihto 3000€? Kumit varmaan pari euroa kappale. Tuleekos tuossa täysi jakopääremontti samalla, vai mikä tuollaisen hinnan voisi selittää?

Männät savuttavat vedättäessä ja venttiilivarren kumit moottorijarrutuksessa ja heti sen jälkeen.
Oliko tuossa moottorissa rakenne sellainen mikä aiheuttaa tuon hinnan nousun?

Jossain malleissa ei ole ns. venttiilin koppaa, vaan sieltä lähtee koko venttiilikoneisto samalla irti.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 738
Oliko tuossa moottorissa rakenne sellainen mikä aiheuttaa tuon hinnan nousun?

Jossain malleissa ei ole ns. venttiilin koppaa, vaan sieltä lähtee koko venttiilikoneisto samalla irti.
Jos jakoketjullinen tsi, niin rakenne on juuri tuollainen painajainen, joutuu purkamaan saman verran kuin ketjun vaihtoa varten muutaman euron osan takia.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 936
Taisi tuokin olla noissa yksi tyyppivika. Simolammikon youtube kanavalla oli juttua noista putkista.
Kiitos, selväksi tuli ainakin että en ala itse liimailee putkea. Omalla kohdalla ihme vika, kun ei tunnu vuotavan jatkuvasti. Lisäksi jos vuoto olisi isompi luulisi että tullee vikakoodia kun järjestelmä ei pidä painetta. Onko kellään hajua miten tuo automaattisesti testaa vuototiiviyttä? Pitäiskikö ajaa erikseen testerillä läpi vai selviääkö normaali ajossa vastaavasti?

Toisekseen onko kellään kokemusta voisko tuo Kentin lisäaine parantaa järjestelmän käyttöikää? Ei siis ole jäätymisenestoaine vaan estää urean kiteytymistä ja sulattaa kiteitä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 212
Viestejä
4 361 863
Jäsenet
72 572
Uusin jäsen
Qjou

Hinta.fi

Ylös Bottom