Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
[QUOTE="Mikkos, post: 1840765, member: 457"
SNIP...
[/QUOTE]
Ei minun tarvitse kuulla jonkun ateistin tulkintoja ja olet itse naurettava.

On olemassa anteeksi pyytäminen jumalalta ja Jeesukselta. Ei tarvitse elää kuin munkki luostarissa. Lopeta jo sinun tukinnat spammaamiset kiitos en välitä niistä tippaakaan. Tappamista ja muita kovia syntejä pitää tietysti välttää mutta ei ole pakko elää kuin luostarissa.

Olet suoraan sanoen naurettava sinun tulkinnnat sinne tänne.

Uskovainen ei pitäisi joutua helvettiin jos elää suhteellisen hyvin ja uskoo. Melkein kaikki kristityt tekee jotain syntejä.

Sinun logiikalla on vain olemassa joko ATEISTI tai joku HARDCORE kristitty joka elää kuin luostarissa.

Ateisti provosoija olet. Minä tiedän kyllä minne sinä kuulut kuoleman jälkeen...
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Raamatun mukaan Jumala on valo, ja kaikkihan tietää että valo on olemassa. Itse asiassa, valo on syy miksi me voimme edes nähdä. Mutta me emme voi nähdä itse valoa, koska näkeminen tapahtuu aivojen sisällä, jossa on pimeää, koska valo ei mene sinne.
Mielenkiintoista. No on kyllä olemassa ihmisiä jotka on julistettu jo kuoleeksi siis ei mitään pulssia mutta sitten viimeinen yritys elvyttää ja ovat palanneet elämään. Osa heistä ovat kertoneet tarinoita että ovat nähneet valon ja jopa jumalan tai enkelin jne.

sono-thermism. Tämä on minun kunnianosoitus sinulle. Vaikka en ollut ihan samaa mieltä jostain cyberteknologiasta liityen kristinuskoon niin tuot paljon mielenkiintoisia komentteja tähän keskusteluun.

Pidän sinun kissa avatarista ja sinun kommenteista yleisesti ja ne ovat usein mielenkiintoisia.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Pitää erottaa reaalimaailma satumaailmasta. Raamattu on pelkkä satuukirja.
Kyllä ateisti voi uskoa niin. Ei tarvitse ottaa kaikki kirjaimellisesti raamatusta varsinkin vanha testamentti mutta perusidea jumala ja Jeesus on totta.

Yhtä hyvin voisin kritisoida että reaaliuutiset ovat usein jonkun toimittajan henkilökohtainen mielipide. Mitä tulee tiedekirjoihin niin eivät nekään aina ole 100% totta. 2+2 =4 joku matematiikka kirja kai voi olla totta, mutta jos menet varhais historiaan niin menee aika epätarkaksi.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
713
Kyllä ateisti voi uskoa niin. Ei tarvitse ottaa kaikki kirjaimellisesti raamatusta varsinkin vanha testamentti mutta perusidea jumala ja Jeesus on totta.

Yhtä hyvin voisin kritisoida että reaaliuutiset ovat usein jonkun toimittajan henkilökohtainen mielipide. Mitä tulee tiedekirjoihin niin eivät nekään aina ole 100% totta. 2+2 =4 joku matematiikka kirja kai voi olla totta, mutta jos menet varhais historiaan niin menee aika epätarkaksi.
Aika tarkasti väitätte tietävänne jumalasta ja kuoleman jälkeisestä elämästä tätä epätarkkaa varhais historiaan sijoittuvaa kirjaa lukemalla.

Kuten aikaisemminkin on mainittu. Kukaan ei ole ikinä esittänyt vadenpitävää todistetta tai argumenttia, joka todistaisi jumalan olemassaolon. Tai edes antaisi hyvän syyn uskoa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Aika tarkasti väitätte tietävänne jumalasta ja kuoleman jälkeisestä elämästä tätä epätarkkaa varhais historiaan sijoittuvaa kirjaa lukemalla.

Kuten aikaisemminkin on mainittu. Kukaan ei ole ikinä esittänyt vadenpitävää todistetta tai argumenttia, joka todistaisi jumalan olemassaolon. Tai edes antaisi hyvän syyn uskoa.
Saat minun puolesta olla ateisti. Minä uskon ja sillä siisti. On kyllä tarinoita jumalasta, enkeleistä jne ja osa myös nykymailmassa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 919
Ei tarvitse olla edes vedenpitävä, hyvä riittää ihan aluksi. Mutta kun ei ole mitään, ei muuta kuin tarinoita.
Argumentteja on toki sitten monia, mutta ne ovat kaikki huonoja. Loogiset kaatuvat aina jo premisseihin tai johtopäätös on tasoa "maailmankaikkeuden syntyyn on jokin syy", mikä tietenkään ei kerro vielä mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
360
Ei tarvitse olla edes vedenpitävä, hyvä riittää ihan aluksi. Mutta kun ei ole mitään, ei muuta kuin tarinoita.
Argumentteja on toki sitten monia, mutta ne ovat kaikki huonoja. Loogiset kaatuvat aina jo premisseihin tai johtopäätös on tasoa "maailmankaikkeuden syntyyn on jokin syy", mikä tietenkään ei kerro vielä mitään.
Kuin hänen edellinen; No on kyllä olemassa ihmisiä jotka on julistettu jo kuoleeksi siis ei mitään pulssia mutta sitten viimeinen yritys elvyttää ja ovat palanneet elämään. Osa heistä ovat kertoneet tarinoita että ovat nähneet valon ja jopa jumalan tai enkelin jne.

Kyllä itsekkin olen nähnyt kaikenlaista kaunista kännissä ja happopäissään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
[QUOTE="Mikkos, post: 1840765, member: 457"
SNIP...
Ei minun tarvitse kuulla jonkun ateistin tulkintoja ja olet itse naurettava.

On olemassa anteeksi pyytäminen jumalalta ja Jeesukselta. Ei tarvitse elää kuin munkki luostarissa. Lopeta jo sinun tukinnat spammaamiset kiitos en välitä niistä tippaakaan. Tappamista ja muita kovia syntejä pitää tietysti välttää mutta ei ole pakko elää kuin luostarissa.

Olet suoraan sanoen naurettava sinun tulkinnnat sinne tänne.

Uskovainen ei pitäisi joutua helvettiin jos elää suhteellisen hyvin ja uskoo. Melkein kaikki kristityt tekee jotain syntejä.

Sinun logiikalla on vain olemassa joko ATEISTI tai joku HARDCORE kristitty joka elää kuin luostarissa.

Ateisti provosoija olet. Minä tiedän kyllä minne sinä kuulut kuoleman jälkeen...
Ottaako noin koville kun joku oikeasti kertoo mitä raamattu sanoo?
Ongelma tässä on vaan se, että minä en tulkitse. Minä vain sanon mitä sen raamattu käskee. SINÄ olet tässä se joka tulkitsee ja keksii omia sääntöjään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
Ottaako noin koville kun joku oikeasti kertoo mitä raamattu sanoo?
Ongelma tässä on vaan se, että minä en tulkitse. Minä vain sanon mitä sen raamattu käskee. SINÄ olet tässä se joka tulkitsee ja keksii omia sääntöjään.
Eihän se mene kuten sanoit. Todellisuudessahan tappaa, raiskata ynm. saa ihan vapaasti, kunhan uskoo, ei puhu/ajattele tuhmia jumalasta ja jälkeen pyytää anteeksi.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
SINÄ olet tässä se joka tulkitsee ja keksii omia sääntöjään.
Jos katsot kristinusko ryhmiä niin sanoisin että about noin kaikki tai 99% Suomessa tulkitsee raamattua. Asia on näin ja sinun loogikalla joka ikinen kristitty uskoo että mailma kirjallisesti luotiin 7 päivässä. Älä naurata minua jos uskot että useimmat kristityt uskoo niin.

Eihän se mene kuten sanoit. Todellisuudessahan tappaa, raiskata ynm. saa ihan vapaasti, kunhan uskoo, ei puhu/ajattele tuhmia jumalasta ja jälkeen pyytää anteeksi.
Tappaa olen sanonut että olen valmis jos tulee sota ja pitää puolustaa Suomea. Raiskata ei kiinnosta ja saa sitä naista muullakin tavalla.

No on kyllä olemassa ihmisiä jotka on julistettu jo kuoleeksi siis ei mitään pulssia mutta sitten viimeinen yritys elvyttää ja ovat palanneet elämään. Osa heistä ovat kertoneet tarinoita että ovat nähneet valon ja jopa jumalan tai enkelin jne.

Kyllä itsekkin olen nähnyt kaikenlaista kaunista kännissä ja happopäissään.
Kyllä voi toki myös nähdä harhanäkyjä. Jos menee esim aavikolle ja on ilman ruokaa ja vettä monta päivää. Se sanottuna uskon että osa noista tarinoista on totta.

Sanoisin että käyttäydyn kuin tyypillinen keskiverto kristitty evankeelis luhteralais kirkossa. Echi sitten taas on omaa luokkansa kristitty moraali kuin pappi suurinpiirtein.
 
Viimeksi muokattu:

Zonveine

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
468
Jos katsot kristinusko ryhmiä niin sanoisin että about noin kaikki tai 99% Suomessa tulkitsee raamattua. Asia on näin ja sinun loogikalla joka ikinen kristitty uskoo että mailma kirjallisesti luotiin 7 päivässä. Älä naurata minua jos uskot että useimmat kristityt uskoo niin.

Kyllä voi toki myös nähdä harhanäkyjä. Jos menee esim aavikolle ja on ilman ruokaa ja vettä monta päivää. Se sanottuna uskon että osa noista tarinoista on totta.

Sanoisin että käyttäydyn kuin tyypillinen keskiverto kristitty evankeelis luhteralais kirkossa. Echi sitten taas on omaa luokkansa kristitty moraali kuin pappi suurinpiirtein.
Hylkäät osan Vanhan testamentin kirjoituksista, kuten maailman luomisen seitsemässä päivässä. Se luominen siten ei siis ole mielestäsi totta. Voisin olettaa, että hylkäät myös planeetan kattavan tulvan? Hylkäätkö ne siksi, että olemme oppineet tieteen avulla asioita maailmasta ja siksi kaikki Raamatun totuusväittämät eivät mielestäsi pidä paikkaansa? Vai menenkö aivan metsään tässä?

Pidät kuitenkin joitakin Raamatun totuusväittämiä oikeina. Miten teet sen jaottelun mikä on totta ja mikä ei ole totta? Fiiliksen mukaan?
Onko käsityksesi Raamatun "Jumalallisuudesta" periytynyt kun olet varttunut maassa, jossa suurin osa on kristittyjä?

Jos sinut olisi "paha setä" lapsena siepannut Marokkoon niin olisitko nyt mahdollisesti muslimi ja pitäisitkö Koraania "Jumalallisena" kirjana?
Tai jos sinut olisi viety Intiaan niin olisitko nyt hindu ja pitäisitkö Veda-kirjoja "Jumalallisena" kirjana?

Tekeekö lapsuudessa opittu usko siitä uskonnosta automaattisesti totta?
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hylkäät osan Vanhan testamentin kirjoituksista, kuten maailman luomisen seitsemässä päivässä. Se luominen siten ei siis ole mielestäsi totta. Voisin olettaa, että hylkäät myös planeetan kattavan tulvan?
Otin esiin ne kohdat jotka kiinnosti. Ei en ota pelkän fiiliksen mukaan. Otan mitä saarnataan esim kirkossa.

Nyt on se että kun olin lapsi minulle luettiin raamatusta. Kävin myös teinikäisenä rippileirin se oli hauskaa. Meillä oli rippileirissä shakki kilpailu ja minä olin parhaimpia. Uintia ja pelattiin vaikka lentopalloa jne oli hauskaa, luettiin myös raamattua jne.

Kirkko on kyllä hieman tylsä minulle mennä ja en mene tavallisesti sunnuntaisin kirkkoon, mutta esim ne tavalliset kaste, mene naimisiin, hautajaiset on hienoa kirkossa vaikka hautajaiset on surullinen tapahtuma.

Olen sitten toki jälkikäteen katsonut joitakin elokuvia mutta useimmat niistä on Jeesuksesta jne.

7 päivän luomisen otan sen kuin että ei kirjaimellisesti kestänyt 7 päivää.

Planeetan kattavan tulvan? The Great Flood on varmaan ollut paljon isompi kuin tämän päivän "pikku" tulvat mukaan lukien Kiinan tulva 1930 luvulla joka tappoi noin 1-4 miljonaa ihmistä. Geologisia tapahtumia on mahdollista. Kuinka iso se tulva loppujen lopuksi oli sitä en tiedä mutta valtava.

EDIT nyt on kulutettu jo riittävästi aikaa tähän. En enää vastaile ainakaan lähiakiona ja jos ateistit eivät usko niin olkoon niin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Otin esiin ne kohdat jotka kiinnosti. Ei en ota pelkän fiiliksen mukaan. Otan mitä saarnataan esim kirkossa.

Nyt on se että kun olin lapsi minulle luettiin raamatusta. Kävin myös teinikäisenä rippileirin se oli hauskaa. Meillä oli rippileirissä shakki kilpailu ja minä olin parhaimpia. Uintia ja pelattiin vaikka lentopalloa jne oli hauskaa, luettiin myös raamattua jne.

Kirkko on kyllä hieman tylsä minulle mennä ja en mene tavallisesti sunnuntaisin kirkkoon, mutta esim ne tavalliset kaste, mene naimisiin, hautajaiset on hienoa kirkossa vaikka hautajaiset on surullinen tapahtuma.

Olen sitten toki jälkikäteen katsonut joitakin elokuvia mutta useimmat niistä on Jeesuksesta jne.

7 päivän luomisen otan sen kuin että ei kirjaimellisesti kestänyt 7 päivää.

Planeetan kattavan tulvan? The Great Flood on varmaan ollut paljon isompi kuin tämän päivän "pikku" tulvat mukaan lukien Kiinan tulva 1930 luvulla joka tappoi noin 1-4 miljonaa ihmistä. Geologisia tapahtumia on mahdollista. Kuinka iso se tulva loppujen lopuksi oli sitä en tiedä mutta valtava.

EDIT nyt on kulutettu jo riittävästi aikaa tähän. En enää vastaile ainakaan lähiakiona ja jos ateistit eivät usko niin olkoon niin.
Otin esiin ne kohdat jotka kiinnosti. Ei en ota pelkän fiiliksen mukaan. Otan mitä saarnataan esim kirkossa.
Eli et uskokkaan raamattua, vaan jumalan ns. proxyä joka kertoo mitä tehdä ja mitä ei? Eli mitkä asiat on sovittu kirkolliskokouksessa ja joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä raamatunoppien kanssa.
mutta esim ne tavalliset kaste, mene naimisiin, hautajaiset on hienoa kirkossa vaikka hautajaiset on surullinen tapahtuma.
Vaikka minäkin olen ateisti niin silti käyn näissä tilaisuuksissa kirkoissa ja ei minulla ole mitään sitä vastaan.
Kyllä minäkin aina kesälomilla ensimmäisenä uuteen paikkaan saapuessa katsastan ensimmäisenä paikallisen kirkon ja kunnioitan paikkaa ja laitan kolehtii rahaa (mikäli raha menee kirkkorakennuksen ylläpitoon). Lähetykseen en anna rahaa.

Mua, niinkuin muitakin ihan aidosti kiinnostaa minkälanen logiikka uskovaisilla on raamatun suhteen kun jotain voi poimia sieltä, jotain täältä ja uskotella itselle että nää on ihan okei ja nää ei.
Meillä ateisteilla ei tuollaisia ongelmia ole. Tehdään vaan niinkuin haluttaisiin itselle tehtävän ja kuka tahansa saa tehdä miitä haluaa kuhan ei vahingoita toista. Lakien suhteen noudatetaan lakia eikä tulkita sitä. Ja maailma olisi parempi paikka ilman korvaan kuiskivia satuolentoja jotka saattavat käskeä tekemään mitäsattuu. Meillä jos alkaa kuulla ääniä mitä muut ei nää niin se on lääkärireissu eikä verhota sitä johonkin yliluonnolliseen.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Eli et uskokkaan raamattua, vaan jumalan ns. proxyä joka kertoo mitä tehdä ja mitä ei? Eli mitkä asiat on sovittu kirkolliskokouksessa ja joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä raamatunoppien kanssa.

Vaikka minäkin olen ateisti niin silti käyn näissä tilaisuuksissa kirkoissa ja ei minulla ole mitään sitä vastaan.
Kyllä minäkin aina kesälomilla ensimmäisenä uuteen paikkaan saapuessa katsastan ensimmäisenä paikallisen kirkon ja kunnioitan paikkaa ja laitan kolehtii rahaa (mikäli raha menee kirkkorakennuksen ylläpitoon). Lähetykseen en anna rahaa.
Outoa sinun moraali mutta omassa ystäväpiirissä on myös ateisteja jolla on sama moraali. Pelastusta ette saa koska ette usko Jumalaan.

Kyllähän minä uskon raamattuun pääasiat mutta uusi testamentti on se uusi päivitetty tieto. Se on vain se että jotkut aisat pidän että eivät ole kirjaimellisesti oikein kuten esim 7 päivässä luonti jos sitten se ei tarkoita että jumala kokosi voimansa 7 päivää luontia varten ja alkoi sitten luomaan. Great Flood en tiedä kuinka iso se oli, mutta valtava isompi kuin 1930 luvun tulva Kiinassa joka tappoi noin 1-4 miljonaa ihmistä.

En ymmärrä noita ateisteja jotka on hyviä... minkä takia? Ette saa mitään pelastusta kuitenkaan.

Joku ateisti mainitsi empatian ennen mutta en tarkoittanut että pitäisi olla paha tappaa jne saada paha omatunto.

Juuri tuollaisia ateisteja on minun ystäväpiirissä.

Minä tarvitsen sen uskon pysyäkseni edes ok hyvänä. Minun empatia on olemassa mutta ei ole yhtä paljon empatiaa kuin monella ystävällä tai esim veljelläni tai siskollani.

Oikea psykopaatti toki minulla on ero siihen. Aidolla psykopaattilla ei ole mitään empatiaa ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
172
@Mikkos eikö nuo tosiaan kaikki ole vanhan testamentin (Mooseksen lain juttuja?). Ne ohjeet oli järkeviä sen ajan ihmisille. Taitaa olla suurin osa "kristityistä" ja sellaiseksi itseään kutsuvia semmoisia että kokee että nuo ei koske heitä.
Uudessa testamentissa, olikohan se vuorisaarnassa Jeesus sanoo ettei ole tullut kumoamaan lakia.
Eikö silloin periaatteessa kaikki säädetyt määräykset ole edelleen voimassa?

Nykyajan liberaalikristityt ottavat jotain kohtia mutta jättävät haluamansa kohdat noudattamatta. Tässä mielessä fundamentalistit ovat rehellisempiä. Ainakaan he eivät harrasta samanlaista kirsikoiden poimintaa.
Avaan hieman aihetta. Israelilaisille on annettu 613 käskyä vanhassa testamentissa. Osa niistä on korvautunut. Esimerkiksi VT:ssä on lukuisia uhrimenoihin liittyviä säädöksiä syntien anteeksi saamiseksi. Jeesus antoi kertakaikkisen uhrin, joten tällaiset uhrilait ovat tarpeettomia. Itse uhraamisen merkitys ei tietenkään ole poistunut mihinkään, Jeesus kuitenkin täytti tämän lain yhdellä ainoalla uhrilla.

Samoiten huorintekijöitä ei pidä kivittää kristittyjen toimesta, vaikka vanhassa testamentissa näin kuului tehdä. Laki ja rangaistus ei ole kuitenkaan poistunut mihinkään. Synnin palkka on edelleenkin kuolema. Jos teet huorin, niin tulet viimeisen tuomion jälkeen kokemaan toisen kuoleman, tulisen järven. Kaikki tuomiovalta on kuitenkin uudessa liitossa annettu Jeesukselle, joka armahtaa Hänen luokseen tulevat ihmiset tässä elämässä, jos he vain nöyrtyvät, tunnustavat syntinsä ja tekevät parannuksen niistä.

Osa vanhan testamentin säädöksistä on tarkoitettu myös yksinomaan juutalaisille, ei pakanoille. Jumala erotti juutalaiset omaksi kansakseen ja antoi heille tiettyjä säädöksiä, ympärileikkaus on eräs esimerkki näistä. Mikä on kristittyjen suhde sitten vanhan testamentin lakiin?

Vanhassa liitossa juutalaisille annettiin käsinkirjoitettu laki. Uudessa liitossa asiat muuttuivat, Pyhä Henki astuu asumaan uskovaisten sydämeen ja Se neuvoo kaikessa toteuttamaan Jumalan tahtoa. Tämän vuoksi Raamatussa sanotaan, että laki on kirjoitettu lihasydämiin. Tämä uusi liitto ennustettiin jo vanhassa testamentissa:

"Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." Jer 31:33

"Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." Mooses 30:11


Mitkä ovat uuden liiton tärkeimmät käskyt?

"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?" Niin Jeesus sanoi hänelle: "’Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi’. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: ‘Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi’. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat. "Matteus 22:36

Ihmisellä itsellään ei ole voimaa rakastaa Jumalaa tai lähimmäistään. (Jumalan edellyttämällä tavalla) Tämä rakkaus on vuodatettu Pyhän Hengen kautta uskovaisiin, uudestisyntymisen yhteydessä.

"Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu".Room 5:5


Kun Pyhä Henki alkaa vaikuttamaan uskovaisissa rakkauden kautta, ihminen alkaa automaattisesti toimimaan niin kuin "laki edellyttäisi". Silloin kun ihminen ei ymmärrä mitkä ovat Jumalan käskyt ja mikä on Jumalan tahto jonkun asian x kohdalla, tulee Pyhä Henki apuun. Kun ihminen pysyy rakkaussuhteessa Jumalan kanssa, Pyhä Henki opastaa aivan kaikessa uskovaista, niin että tämä välttyisi tekemästä syntiä. Ja jos ihminen lankeaa, niin Pyhä Henki kehottaa uskovaista tekemään parannuksen teostaan.

Miksi sitten uuden liiton uskovaisten kannattaa lukea vanhaa testamenttia, jos laki on upotettu meihin Hengen kautta? Koska uuden liiton uskonelämään liittyy kaksi oleellista asiaa: uskossa kasvaminen ja Jeesuksessa kiinnipysyminen. Jeesuksen toinen nimi on elävä sana. Kun olet tekemisissä Jumalan sanan kanssa, pidät yhteyttä Jeesukseen kunnossa. Pyhä Henki puhuu myös sanan kautta ja rakentaa sekä opettaa sen avulla uskovaista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
En ymmärrä noita ateisteja jotka on hyviä... minkä takia?
Koska ihmiset tykkää hyvistä ihmisistä. Jos on paha tai "neutraali", se johtaa helpommin esimerkiksi yksinäisyyteen ja lisääntyvään tuskaan. Mitä hyvempi ihminen olet, sitä enemmän suosituksi voit tulla, ja kavereista ja suosiosta voi olla paljon hyötyä. Omatunto pysyy myös hyvänä jos on hyvä, niin se voi auttaa olemaan onnellisempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
172
Täytyy kyllä toki myöntää että minulla on vielä matka super hyvän Echi joka on kuin loistava hyvä kristitty kuin pappi moraalilta.
Minussa ei asu kertaikaikkisesti mitään hyvää. Vielä vuosi sitten elin täysin synnin suossa. Ei minulla ole parempaa moraalia kuin toisilla kristityillä. Vaikka tiesin, että ryyppääminen on väärin, join usean päivän putkia. Oli hankalaa kontrolloida itseäni. Syy miksi en ole enää riippasynnin orja johtuu yksinkertaisesti Jeesuksen armosta ja Pyhän Hengen työstä

Lähes täsmälleen vuosi sitten olin vetänyt monen päivän putken ja pohdin jo osittain krapulan hellitettyä Jeesuksen hyvyyttä. Sanoin Jeesukselle, että vaikka joutuisin helvettiin, rakastan Häntä silti sen vuoksi, mitä Hän tekee hätää kärsiville ihmisille. Pyöräilin sitten kaverini luota kotiin ja jonkin aikaa kotona oltuani Jeesus puhui minulle suoraan. Hän sanoi monia asioita, joista tui mm. myös ilmi, että Hän ottaa minut takaisin. Itkin holtittomasti tuon jälkeen.

Tuon päivän jälkeen en ole enää juonut, harrastanut itsetyydytystä tai tehnyt muitakaan paheita, joiden vallassa olin. Missä on minun ansioni? Ei missään. Jeesus oli se, joka tuli luokseni, armahti eksyneen lampaan ja antoi minulle voiman taistella pahuutta vastaan. Tällä kertaa pidän kiinni kruunustani, eikä mikään tule erottamaan minua enää Jeesuksen rakkaudesta, jos vain haluan pysyä Hänessä kiinni. Ja minähän haluan. Minulle on annettu toinen mahdollisuus, enkä aio mokata tätä.

Monet ihmiset kuvittelevat mahdollisesti, että uskossa on kyse kurinalaisesta elämästä ja tiukkojen sääntöjen noudattamisesta hampaat irvessä. Uskossa elämisessä hienointa on se, että sinun ei TARVITSE enää tehdä syntiä. Et ole enää esimerkiksi seksuaalisten himojesi orja vaan viaton ja vapaa kuin pieni lapsi. Ihminen on lapsena onnellinen, mutta sitten kun syntiä alkaa tulemaan elämään, ihminen alkaa kärsimään sen vuoksi, vaikka ei tätä edes tiedosta. Kun ihminen uudestisyntyy tai uudistuu uskossaan, tästä tulee jälleen lapsen kaltainen. Tästä syntyy myös onnellisuuden tunne, saat takaisin menetetyn lapsuuden.

"Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. "Matteus 18:2
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
172
Isänpäivän kunniaksi tarina itsemurhaa hautoneesta intialaisesta pojasta, jonka suomalainen lähetysaarnaaja joutui adoptoimaan tämän hengen säästämiseksi.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Outoa sinun moraali mutta omassa ystäväpiirissä on myös ateisteja jolla on sama moraali. Pelastusta ette saa koska ette usko Jumalaan.

Kyllähän minä uskon raamattuun pääasiat mutta uusi testamentti on se uusi päivitetty tieto. Se on vain se että jotkut aisat pidän että eivät ole kirjaimellisesti oikein kuten esim 7 päivässä luonti jos sitten se ei tarkoita että jumala kokosi voimansa 7 päivää luontia varten ja alkoi sitten luomaan. Great Flood en tiedä kuinka iso se oli, mutta valtava isompi kuin 1930 luvun tulva Kiinassa joka tappoi noin 1-4 miljonaa ihmistä.

En ymmärrä noita ateisteja jotka on hyviä... minkä takia? Ette saa mitään pelastusta kuitenkaan.

Joku ateisti mainitsi empatian ennen mutta en tarkoittanut että pitäisi olla paha tappaa jne saada paha omatunto.

Juuri tuollaisia ateisteja on minun ystäväpiirissä.

Minä tarvitsen sen uskon pysyäkseni edes ok hyvänä. Minun empatia on olemassa mutta ei ole yhtä paljon empatiaa kuin monella ystävällä tai esim veljelläni tai siskollani.

Oikea psykopaatti toki minulla on ero siihen. Aidolla psykopaattilla ei ole mitään empatiaa ollenkaan.
Se on vain se että jotkut aisat pidän että eivät ole kirjaimellisesti oikein kuten esim 7 päivässä luonti jos sitten se ei tarkoita että jumala kokosi voimansa 7 päivää luontia varten ja alkoi sitten luomaan.
Joo tiedetään että et ota kirjaimellisesti joitakin raamatun asioita. Mutta meitä kiinnostaakin se, miten valitset asiat raamatusta mitä pitää noudattaa ja mitä ei. Se on tässä se ydin. Tässäkin kohkaat että se on uusi testamentti joka on päivitetty tieto, mutta kuitenkin uskot kymmeneen käskyyn jotka ovat vanhassa testamentissa. Miten päättelit että juuri näitä asioita pitää vanhassa testamentissa totella mutta muita ei?

En ymmärrä noita ateisteja jotka on hyviä... minkä takia? Ette saa mitään pelastusta kuitenkaan.
Minä tarvitsen sen uskon pysyäkseni edes ok hyvänä.
Ööö.. koska meitä on tällä pallolla 7 miljardia ja meidän pitäisi tulla hyvin toimeen keskenämme? Ei siinä että tekee lähimmäiselleen niinkuin haluaisi itselleen tehtävän tarvita mitään satuolentoja vaan ihan normaalia laumakäyttäytymistä
Enemmän mua pelottaa ihmiset jotka eivät raiskaa tapa ja pistä ranttaliksi van sen takia että joku satuolento sen kieltää. Jos sillä lailla saa sisäisen anarkistinsa pysymään aisoissa niin luojan tähden uskokaa mihin haluatte kunhan ette ala riehumaan.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Joo tiedetään että et ota kirjaimellisesti joitakin raamatun asioita. Mutta meitä kiinnostaakin se, miten valitset asiat raamatusta mitä pitää noudattaa ja mitä ei. Se on tässä se ydin. Tässäkin kohkaat että se on uusi testamentti joka on päivitetty tieto, mutta kuitenkin uskot kymmeneen käskyyn jotka ovat vanhassa testamentissa. Miten päättelit että juuri näitä asioita pitää vanhassa testamentissa totella mutta muita ei?


Ööö.. koska meitä on tällä pallolla 7 miljardia ja meidän pitäisi tulla hyvin toimeen keskenämme? Ei siinä että tekee lähimmäiselleen niinkuin haluaisi itselleen tehtävän tarvita mitään satuolentoja vaan ihan normaalia laumakäyttäytymistä
Enemmän mua pelottaa ihmiset jotka eivät raiskaa tapa ja pistä ranttaliksi van sen takia että joku satuolento sen kieltää. Jos sillä lailla saa sisäisen anarkistinsa pysymään aisoissa niin luojan tähden uskokaa mihin haluatte kunhan ette ala riehumaan.
Menepäs Kiinaan niin näet lauma käyttäytymistä. Nationalisteja ja scamming jos menet ulkomaalaisena sinne on erittäin suosittua yrittää scammata sinulta rahaa voi olla vaikka mikä tahansa asia esim taksi pyytää törkeätä ylihintaa.

Ei sinua todennäköisesti tapeta Kiinassa sen suhteen on turvallista, mutta ota mikä tahansa kauppa niin 99% todennäköisyydellä koettavat rahastaa sinua ylihintaa ja on myös pahempia scammauksia.

Kiina jossa on ateisteja ja poliittisesti vasemmistolaisia ja kommunisteja täynnä eivät usko ja on sairaan paljon rahallista rikollisuutta.

Ateisti olet ja sitten uskot että olet niin hyvä mutta kuitenkin koetat pilkata kristinuskoa. Jumala ei ole satuolento. Jo ja rukoile että minusta ei tule ateistia vaikka edellenkään tappaminen ei kiinnosta on nimittäin hieman empatiaa.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Koska ihmiset tykkää hyvistä ihmisistä. Jos on paha tai "neutraali", se johtaa helpommin esimerkiksi yksinäisyyteen ja lisääntyvään tuskaan. Mitä hyvempi ihminen olet, sitä enemmän suosituksi voit tulla, ja kavereista ja suosiosta voi olla paljon hyötyä. Omatunto pysyy myös hyvänä jos on hyvä, niin se voi auttaa olemaan onnellisempi.
Sinä myös rukoile että minusta ei tule ateistia. No en tappaisi mutta tuohon ystävän hankkimiseen vastaisin näin. Kyllä minulla on ystäviä ja he tuntevat minut enemmän neutraalina ihmisenä. Ei neutraali tee sitä että on vaikeata saada ystäviä.

Neutraali ihminen on esim en tee mitään pahaa mutta en varsinaisesti tee juuri mitään hyväkään jos ei sitten työn tekeminen yhteiskunnan edistämisenä lasketa hyväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Menepäs Kiinaan niin näet lauma käyttäytymistä. Nationalisteja ja scamming jos menet ulkomaalaisena sinne on erittäin suosittua yrittää scammata sinulta rahaa voi olla vaikka mikä tahansa asia esim taksi pyytää törkeätä ylihintaa.

Ei sinua todennäköisesti tapeta Kiinassa sen suhteen on turvallista, mutta ota mikä tahansa kauppa niin 99% todennäköisyydellä koettavat rahastaa sinua ylihintaa ja on myös pahempia scammauksia.

Kiina jossa on ateisteja ja poliittisesti vasemmistolaisia ja kommunisteja täynnä eivät usko ja on sairaan paljon rahallista rikollisuutta.

Ateisti olet ja sitten uskot että olet niin hyvä mutta kuitenkin koetat pilkata kristinuskoa. Jumala ei ole satuolento. Jo ja rukoile että minusta ei tule ateistia vaikka edellenkään tappaminen ei kiinnosta on nimittäin hieman empatiaa.
En usko että Kiinan ongelmat johtuu ateismista, vaan se voi johtua esimerkiksi siitä että kommunistit valtasivat sen aikoinaan. Jos katsot Japania, siellä on myös paljon ateisteja, mutta Japani on kuitenkin yksiä niitä parhaita maita maailmassa. Olen kuullut että Japanissa voi jättää lompakon puistonpenkille, ja seuraavana päivänä se on vieläkin siellä.

Mutta se on totta että ateismi ja vasemmistolaisuus vaikuttaa liittyvän toisiinsa. Ruotsi on yksiä maailman eniten ateistisia maita, ja se on täynnä "internationalisteja" (maailmankansalaisia) ja vasemmistolaisia. Hyvä maa asua jos on vasemmistolainen, mutta jos on konservatiivinen tai kristitty, voi menettää työpaikankin jos menee sanomaan liikaa "vääriä mielipiteitä", tai jos sanoo että on äänestänyt kansallismielistä puoluetta. Yksi pastori tuomittiin joku vuosi sitten vankilaan ruotsissa koska vertasi homoja syöpään: Åke Green – Wikipedia
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Menepäs Kiinaan niin näet lauma käyttäytymistä. Nationalisteja ja scamming jos menet ulkomaalaisena sinne on erittäin suosittua yrittää scammata sinulta rahaa voi olla vaikka mikä tahansa asia esim taksi pyytää törkeätä ylihintaa.

Ei sinua todennäköisesti tapeta Kiinassa sen suhteen on turvallista, mutta ota mikä tahansa kauppa niin 99% todennäköisyydellä koettavat rahastaa sinua ylihintaa ja on myös pahempia scammauksia.

Kiina jossa on ateisteja ja poliittisesti vasemmistolaisia ja kommunisteja täynnä eivät usko ja on sairaan paljon rahallista rikollisuutta.

Ateisti olet ja sitten uskot että olet niin hyvä mutta kuitenkin koetat pilkata kristinuskoa. Jumala ei ole satuolento. Jo ja rukoile että minusta ei tule ateistia vaikka edellenkään tappaminen ei kiinnosta on nimittäin hieman empatiaa.
Menepäs Kiinaan niin näet lauma käyttäytymistä. Nationalisteja ja scamming jos menet ulkomaalaisena sinne on erittäin suosittua yrittää scammata sinulta rahaa voi olla vaikka mikä tahansa asia esim taksi pyytää törkeätä ylihintaa.
Miksi jatkuvasti vertaat ateismia kommunismiin kun niillä ei ole mitään tekemistä keskenään?
No okei, osaan minäkin. Meneppä johonkin syvällisesti USKOVAISEEN Lähi-Idän muslimimaahan ja suutele julkisella paikalla tai naisena kävele ilman huntua niin saat kokea uskontojen rauhallisuuden ja lähimmäisenrakkauden.

Ateisti olet ja sitten uskot että olet niin hyvä mutta kuitenkin koetat pilkata kristinuskoa.
Mitenniin pilkkaan? Siks toisekseen, mikä pyhä lehmä uskonnot ovat mitä ei sais kritisoida? Uskonnot ovat aatesuuntia jotka saattavat olla hyvinkin vaarallisia ja haitallisia. Ja vaarallisia ja haitallisia aatesuuntia saa ja pitääkin kritisoida. Miksi otat uskonnon kritisoinnin niin henkilökohtaisesti? Uskontoa ja "jumalaa" tässä kritisoidaan eikä sinua.

Jumala ei ole satuolento.
Vaikka tätä kuinka hoet niin se ei tee siitä todellista. Mitään tieteellistä näyttöä ei ole, joten on hyvin epätodennäköistä että jumala on olemassa.

E: Hups, melko rankka typo :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
En usko että Kiinan ongelmat johtuu ateismista, vaan se voi johtua esimerkiksi siitä että kommunistit valtasivat sen aikoinaan. Jos katsot Japania, siellä on myös paljon ateisteja, mutta Japani on kuitenkin yksiä niitä parhaita maita maailmassa. Olen kuullut että Japanissa voi jättää lompakon puistonpenkille, ja seuraavana päivänä se on vieläkin siellä.

Mutta se on totta että ateismi ja vasemmistolaisuus vaikuttaa liittyvän toisiinsa. Ruotsi on yksiä maailman eniten ateistisia maita, ja se on täynnä "internationalisteja" (maailmankansalaisia) ja vasemmistolaisia. Hyvä maa asua jos on vasemmistolainen, mutta jos on konservatiivinen tai kristitty, voi menettää työpaikankin jos menee sanomaan liikaa "vääriä mielipiteitä", tai jos sanoo että on äänestänyt kansallismielistä puoluetta. Yksi pastori tuomittiin joku vuosi sitten vankilaan ruotsissa koska vertasi homoja syöpään: Åke Green – Wikipedia
No sono-therimism sinulla oli hyvä vastaus niin vastataanpa tähän.

Tässä hieman näyttöä että Kiinassa on todella paljon scammaamista:


Japanissa on ollut jo aikoja kova kunnian käsite ja ei saa menettää kasvoja jne. Vielä tänä päivänäkin on enemmän tai vähemmän niin.

Toiseksi talous Etelä Koreassa ja Japanissa on hyvä. Kiinassa on toki paljon miljonääreitä. Se sanottuna Kiinassa on sanotaan paljon isompi % köyhiä (no ei niin köyhiä että nälkää näkevät) kuin esim Etelä Koreassa tai Japanissa on.

No mielenkiintoista koska olen ollut töissä Ruotsissa yli 2 vuotta aikoinaan ennen kun muutin takaisin Suomeen kun sain hyvän työpaikan Suomesta. Ei Ruotsissa kertakaan tullut mitään ateisti vs uskovainen riitaa, mutta yleisesti siellä on kulttuuri niin että uskonto vs ateismi ei puhuta työpaikalla tai edes tuttavien kesken.

Ruotsissa voi olla toki enemmän ateisteja ja en väitä että olet väärässä.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Vaikka tätä kuinka hoet niin se ei tee siitä todellista. Mitään tieteellistä näyttöä ei ole, joten on hyvin epätodennäköistä että jumala on olemassa.
Mitään tieteellistä näyttöä ei ole olemassa että jumala ei ole olemassa. Tiede on jo puhunut muista ulottuvuuksista ja ei tarvitse olla näkyvä meidän mailmassa ja jumala näyttäytyy vain jos haluaa tehdä niin. Onhan jumalalla myös enkeleitä ja ei tarvitse välttämättä itse mennä tekemään jotain.

Jo no onhan siitä kovaa väittelyä myös jos global warming pitää paikkansa vai ei ja on vaikka kuinkka monta mielipidettä että asia on niin ja myös päinvastoin.

Ei en aio tuoda sinulle fyysista näyttöä jumalasta ja jumala näyttäytyy vain jos itse haluaa niin. Todennäköisesti jos näkisit jumalan luulisit että se on harha ja ethän usko mitään jos se ei tyylin lue tiedekirjassa joka on oppikirja esim yliopistossa tai lukiossa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
713
Mitään tieteellistä näyttöä ei ole olemassa että jumala ei ole olemassa. Tiede on jo puhunut muista ulottuvuuksista ja ei tarvitse olla näkyvä meidän mailmassa ja jumala näyttäytyy vain jos haluaa tehdä niin. Onhan jumalalla myös enkeleitä ja ei tarvitse välttämättä itse mennä tekemään jotain.

Jo no onhan siitä kovaa väittelyä myös jos global warming pitää paikkansa vai ei ja on vaikka kuinkka monta mielipidettä että asia on niin ja myös päinvastoin.

Ei en aio tuoda sinulle fyysista näyttöä jumalasta ja jumala näyttäytyy vain jos itse haluaa niin. Todennäköisesiti jos näkisit jumalan luulisit että se on harha ja ethän usko mitään jos se ei tyylin lue tiedekirjassa.
Todistaminen on väitteen esittäjän harteilla. Sinä sanot, että jumala on olemassa, joten sinun täytyy todistaa se. Ei minun tarvitse todistella muiden väitteiden paikkaansapitämättömyyttä.

Toisekseen jonkun asia olemassaolemattomuus on aikalailla mahdotonta todistaa, mutta tämä ei tientenkään tarkoita asian olemassaoloa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Mitään tieteellistä näyttöä ei ole olemassa että jumala ei ole olemassa. Tiede on jo puhunut muista ulottuvuuksista ja ei tarvitse olla näkyvä meidän mailmassa ja jumala näyttäytyy vain jos haluaa tehdä niin. Onhan jumalalla myös enkeleitä ja ei tarvitse välttämättä itse mennä tekemään jotain.
Onko enkelit sellaisia ihmishahmoisia siivekkäitä olentoja? Vai levitoivatko ne ilman siipiä? Painavatko enkelit mitään - onko niillä massa?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Onko enkelit sellaisia ihmishahmoisia siivekkäitä olentoja? Vai levitoivatko ne ilman siipiä? Painavatko enkelit mitään - onko niillä massa?
En tiedä. Enkelit kuvissa on usein siipien kanssa. Onhan sitä tarinoita ihmisistä jotka on nähnyt enkeleitä ovat kertoneet mutta vastaus en ole asiantuntija siinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Todistaminen on väitteen esittäjän harteilla. Sinä sanot, että jumala on olemassa, joten sinun täytyy todistaa se. Ei minun tarvitse todistella muiden väitteiden paikkaansapitämättömyyttä.

Toisekseen jonkun asia olemassaolemattomuus on aikalailla mahdotonta todistaa, mutta tämä ei tientenkään tarkoita asian olemassaoloa.
Juurikin niin. Ja pakko taas pistää tää niin huikea video joka tän demonstroi :D
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Todistaminen on väitteen esittäjän harteilla. Sinä sanot, että jumala on olemassa, joten sinun täytyy todistaa se. Ei minun tarvitse todistella muiden väitteiden paikkaansapitämättömyyttä.

Toisekseen jonkun asia olemassaolemattomuus on aikalailla mahdotonta todistaa, mutta tämä ei tientenkään tarkoita asian olemassaoloa.
Sinä sanot jumala ei ole olemassa ja voin kääntää tuon aina päinvastoin.

Ei minun tehtävä ole todistaa mitään. Olenko sanonut että olen joku saarnaja ja tehtäväni on saada sinut uskovaiseksi? En ole saarnaja. Esitin vain minun näkemykseni foorumeissa. Jos haluat pysyä ateistina niin sitten pysyt ja se asia ei kuulu minulle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Sinä sanot jumala ei ole olemassa voi kääntää tuon aina päinvastoin.
No ei. Defaultina asiaa X ei ole olemassa kunnes joku väittää että asia X on olemassa. Tämän väitteen tueksi pitää sitten esittää todisteita. Todistustaakka on aina väitteen esittäjällä.
Olematonta ei voi todistaa olemattomaksi.

Mullakin on tässä pöydällä vaaleanpunainen poni joka piereskelee salamoita ja laulaa Ukko-Nooaa. Todista se ettei sellaista tässä muka ole!

Jo no onhan siitä kovaa väittelyä myös jos global warming pitää paikkansa vai ei ja on vaikka kuinkka monta mielipidettä että asia on niin ja myös päinvastoin
Ainoa vaan että ilmastonlämpeneminen ei ole mielipideasia, vaan tutkittua faktaa joista tiedepiirit ovat samaa mieltä. Se onko se ihmisen aiheuttamaa on eri juttu.

Jumalasta taas ei ole mitään muuta kuin mielipiteitä joten sitä ei voi oikein verrata ilmastonmuutokseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
En tiedä. Enkelit kuvissa on usein siipien kanssa. Onhan sitä tarinoita ihmisistä jotka on nähnyt enkeleitä ovat kertoneet mutta vastaus en ole asiantuntija siinä.
Eli uskot siis vakaasti että enkelihahmoja on olemassa?

Onkohan ufoja, siis niitä otuksia käynyt maan päällä? Mitäs mieltä niistä? Niitäkin on monet nähneet
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
No ei. Defaultina asiaa X ei ole olemassa kunnes joku väittää että asia X on olemassa. Tämän väitteen tueksi pitää sitten esittää todisteita. Todistustaakka on aina väitteen esittäjällä.
Olematonta ei voi todistaa olemattomaksi.

Mullakin on tässä pöydällä vaaleanpunainen poni joka piereskelee salamoita ja laulaa Ukko-Nooaa. Todista se ettei sellaista tässä muka ole!


Ainoa vaan että ilmastonlämpeneminen ei ole mielipideasia, vaan tutkittua faktaa joista tiedepiirit ovat samaa mieltä. Se onko se ihmisen aiheuttamaa on eri juttu.

Jumalasta taas ei ole mitään muuta kuin mielipiteitä joten sitä ei voi oikein verrata ilmastonmuutokseen.
Sinun kanssa on turha väitellä ja olet itsepäinen ateisti. Pysy sitten sellaisena ja ei se minua haittaa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Johtuiskohan se siitä että sulla ei ole vastauksia?
Ehkä alat jo itsekkin hiukan analysoimaan asioita ja ymmärrät että ei niissä ole päätä eikä häntää.
Turha toive saada minut ateistiksi ja se ei toteudu:) Jo riitti sinun kanssa keskustelu. Sinä olet ateisti ja minä uskon vedetään siihen johtopäätös että asia on niin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Ihan kuin lapsen kanssa keskustelisi. Viimeisenä keinona on polkea maata ja sulkeutua kokonaan rationaalisen keskustelun ulkopuolelle.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ihan kuin lapsen kanssa keskustelisi. Viimeisenä keinona on polkea maata ja sulkeutua kokonaan rationaalisen keskustelun ulkopuolelle.
Onko sinulla koskaan mitään järkevää palautetta? Noh toki ymmärrän taitaa olla mustat sukat ja silloin ei tarkoita jos uskoo tai ei usko vaan sitä mitä et halua kuulla:)
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Eli uskot siis vakaasti että enkelihahmoja on olemassa?

Onkohan ufoja, siis niitä otuksia käynyt maan päällä? Mitäs mieltä niistä? Niitäkin on monet nähneet
Kiinnostavaa kun toit ufot keskusteluun.

Kyllä uskon että enkeleitä on olemassa.

Ufoista? No pidän itseäni neutraalina siinä kekustelussa yleisesti en usko ufoihin mutta se että onko älyllistä elämään maapallon ulkopuolella niin varmasti on. Onko mahdollista että jotkut Alienit tulisivat maahan? Kyllä. Onko se todennäköistä? No ongelma avaruudessa on että etäisyydet ovat valtavat se ei ole kuin kuun matka.

Jos joku ufo edes pääsisi tänne niin sitten niitten teknologia on toisella tasolla kun meidän. Ei en yleisesti usko ufoihin mutta uskon kyllä että maapallo ei ole ainoa paikka jossa on älyllistä elämää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Kiinnostavaa kun toit ufot keskusteluun.

Kyllä uskon että enkeleitä on olemassa.

Ufoista? No pidän itseäni neutraalina siinä kekustelussa yleisesti en usko ufoihin mutta se että onko älyllistä elämään maapallon ulkopuolella niin varmasti on. Onko mahdollista että jotkut Alienit tulisivat maahan? Kyllä. Onko se todennäköistä? No ongelma avaruudessa on että etäisyydet ovat valtavat se ei ole kuin kuun matka.

Jos joku ufo edes pääsisi tänne niin sitten niitten teknologia on toisella tasolla kun meidän. Ei en yleisesti usko ufoihin mutta uskon kyllä että maapallo ei ole ainoa paikka jossa on älyllistä elämää.
¨

Kiitos vastauksesta! Osaatko vielä kertoa sen että mistä enkelit tulevat? Noin niinkuin fyysisesti. Sillä muu maapallon ulkopuolinen elämähän tullee järkyttävän kaukaa jos on tullakseen.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
¨

Kiitos vastauksesta! Osaatko vielä kertoa sen että mistä enkelit tulevat? Noin niinkuin fyysisesti. Sillä muu maapallon ulkopuolinen elämähän tullee järkyttävän kaukaa jos on tullakseen.
Taivaasta mutta käytännössä toinen ulottuvuus (another dimension mitä sen nyt onkaan suomeksi mutta ulottuvuus taitaa olla) näin uskon asian. Tiedemiehet uskovat että on muita ulottuvuuksia ja se ei ole pelkkää deep scifi tarinoita.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Kiinnostavaa kun toit ufot keskusteluun.

Kyllä uskon että enkeleitä on olemassa.

Ufoista? No pidän itseäni neutraalina siinä kekustelussa yleisesti en usko ufoihin mutta se että onko älyllistä elämään maapallon ulkopuolella niin varmasti on. Onko mahdollista että jotkut Alienit tulisivat maahan? Kyllä. Onko se todennäköistä? No ongelma avaruudessa on että etäisyydet ovat valtavat se ei ole kuin kuun matka.

Jos joku ufo edes pääsisi tänne niin sitten niitten teknologia on toisella tasolla kun meidän. Ei en yleisesti usko ufoihin mutta uskon kyllä että maapallo ei ole ainoa paikka jossa on älyllistä elämää.
Yleensä kristityt uskovat että UFOt ja ne olennot jotka joskus näyttää avaruusolennoilta on henkiolentoja, langenneita enkeleitä tai/ja demoneja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
713
Pieni selvennys, UFO on tunnistamaton lentävä esine, eikä välttämättä mitään tekoa avaruusolioiden kanssa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Yleensä kristityt uskovat että UFOt ja ne olennot jotka joskus näyttää avaruusolennoilta on henkiolentoja, langenneita enkeleitä tai/ja demoneja.
sono-thermism. Pidän sinun Avatarista söpö kissa (tarkoitettu positiivisesti). Jälleen kerran esitit hyvän mielenkiintoisen kommentin.

Kyllä uskon myös Demoneihin että se siitä:


Jos vielä lisätään että todella pidän KAUHU ja TOIMINTA elokuvista niin toivokaa tosiaan että säilytän uskoni hyvään... Ero on kuitenkin että elokuva on fiktio. Kauhu oikeassa elämässä esim tappava tauti ei ole mukavaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 008
Viestejä
4 210 017
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom