Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 749
On mahdollista että Jumala ja yhteistkunta siihen aikaan ymmärsi että jotain säädöksiä tarvittiin orjuuden hoitamiseksi siihen aikaan. Olisi siihen aikaan kun Moseeksen kirja luotiin radikaalia sanoa että orjuus lopetetaan. Siihen aikaan myös joutui esim. orjaksi jos ei pysty maksamaan velkojaan.

Ei ole varsin viisasta mainita nuo asiat minulle...
Ai siis Jumala ei olekaan kaikkihyvä vaan kusipää joka tarvittaessa sallii orjuuden. No hyvä että tajusit tuon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 625
On mahdollista että Jumala ja yhteiskunta siihen aikaan ymmärsi että jotain säädöksiä tarvittiin orjuuden hoitamiseksi siihen aikaan. Olisi siihen aikaan kun Moseeksen kirja luotiin radikaalia sanoa että orjuus lopetetaan. Siihen aikaan myös joutui esim. orjaksi jos ei pysty maksamaan velkojaan.

Ei ole varsin viisasta mainita nuo asiat minulle...
On mahdollista että Jumala ja yhteiskunta siihen aikaan ymmärsi että jotain säädöksiä tarvittiin orjuuden hoitamiseksi siihen aikaan. Olisi siihen aikaan kun Moseeksen kirja luotiin radikaalia sanoa että orjuus lopetetaan.
Mitä helvettiä? "Liian radikaalia sanoa" Jumala on kaikkivoipa ja olisi voinut sanoa että toisen ihmisen omistaminen ON VÄÄRIN. Mutta ei. Jumala jopa määrittelee orjalle hinnan ja vielä Uudessa Testamentissa oikein kertoo kuinka paljon orjaa saa hakata ilman että siitä tulee sanktioita. Sen sijaa aikaa kyllä riittää kestomaan ihmisille että vaatekappaleessa ei saa olla kahta eri kangasta.
Ei tässä ole mitään järkeä. Minäkin olisin parempi jumala toi sun jumalas.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mitä helvettiä? "Liian radikaalia sanoa" Jumala on kaikkivoipa ja olisi voinut sanoa että toisen ihmisen omistaminen ON VÄÄRIN. Mutta ei. Jumala jopa määrittelee orjalle hinnan ja vielä Uudessa Testamentissa oikein kertoo kuinka paljon orjaa saa hakata ilman että siitä tulee sanktioita.
Ei tässä ole mitään järkeä. Minäkin olisin parempi jumala toi sun jumalas.
Et ole:). Nyt keskustelu sinun kanssa loppuu ainakin toistaiseksi.

Oletan asian näin menneet aikoina menneet sen on tehty. Nykyään uusi testamentti on se enemmän moderni versio.

Otin myös hieman kokeilua mukaan ja se tepsi menit siihen lankaan. Joku muu voi toki lukea foorumia ja saada uusia ideoita.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
@Mikkos eikö nuo tosiaan kaikki ole vanhan testamentin (Mooseksen lain juttuja?). Ne ohjeet oli järkeviä sen ajan ihmisille. Taitaa olla suurin osa "kristityistä" ja sellaiseksi itseään kutsuvia semmoisia että kokee että nuo ei koske heitä. Tähän on sitten omat perustelunsa (Jeesus uudisti lain jne.). Joku merkitys noilla monella käskyllä oli, silloinen maailma, kulttuuri, lait oli täysin erilaisia kuin nykyään joten vaikka joku kivitys tai muu joka tuntuu hullulta nykyään niin silloin ilmeisesti oli ok. Toit tuossa esille että "vammaisella ei ole mitään asiaa kirkkoon"?

Tuo ohje jonka laitoit koski uhraamista joka on täysin eri asia ja oletettavasti oli hyvinkin tarkkaa hommaa, sitä ei saanut kuka tahansa tai miten tahansa tehdä.

Mutta tämä keskustelu on tietysti hyödytöntä jos koet että mielestäsi kristityn täytyy noudattaa kirjaimellisesti kaikkea raamatusta löytyvää. Eipä muutenkaan asioihin joista ihmiset ajattelee täysin eri tavoilla (ja mahdollisesti ennakko-asenteellisesti) tahdo löytyä yhteistä säveltä, varsinkaan keskustelupalstalla. Ihmiset on asioista eri mieltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 625
Et ole:) Nyt keskustelu sinun kanssa loppuu ainakin toistaiseksi.

Oletan asian näin menneet aikoina menneet sen on tehty. Nykyään uusi testamentti on se enemmän moderni versio.
Ei jumalan sana onkin muuttuvainen eikä olekkaan ikuinen?
Mistä päätät millä aikakaudella pitää mitäkin määräystä ja kieltoa noudattaa?
Onko kymmenen käskyäkin jo "vanhentuneita"?
 

Zonveine

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
468
Uudessa testamentissa, olikohan se vuorisaarnassa Jeesus sanoo ettei ole tullut kumoamaan lakia.
Eikö silloin periaatteessa kaikki säädetyt määräykset ole edelleen voimassa?

Nykyajan liberaalikristityt ottavat jotain kohtia mutta jättävät haluamansa kohdat noudattamatta. Tässä mielessä fundamentalistit ovat rehellisempiä. Ainakaan he eivät harrasta samanlaista kirsikoiden poimintaa.

Ja jokainen kirjoittaja tällä palstalla lienee moraalisesti ylempi kuin Sotajumala Jahve. Käsi ylös kuka olisi valmis tappamaan koko planeetan hukuttamalla tai sallisi orjuuden?
Voisimme myös kirjoittaa moraalisesti ylemmän kirjan kuin Raamattu siten, että kopioisimme kaiken sanasta sanaan mutta jättäisimme orjuutta koskevat määräykset pois.

Oletko Stargate2017 tutustunut ns. "pahan ongelmaan"?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 625
@Mikkos eikö nuo tosiaan kaikki ole vanhan testamentin (Mooseksen lain juttuja?). Ne ohjeet oli järkeviä sen ajan ihmisille. Taitaa olla suurin osa "kristityistä" ja sellaiseksi itseään kutsuvia semmoisia että kokee että nuo ei koske heitä. Tähän on sitten omat perustelunsa (Jeesus uudisti lain jne.). Joku merkitys noilla monella käskyllä oli, silloinen maailma, kulttuuri, lait oli täysin erilaisia kuin nykyään joten vaikka joku kivitys tai muu joka tuntuu hullulta nykyään niin silloin ilmeisesti oli ok. Toit tuossa esille että "vammaisella ei ole mitään asiaa kirkkoon"?

Tuo ohje jonka laitoit koski uhraamista joka on täysin eri asia ja oletettavasti oli hyvinkin tarkkaa hommaa, sitä ei saanut kuka tahansa tai miten tahansa tehdä.

Mutta tämä keskustelu on tietysti hyödytöntä jos koet että mielestäsi kristityn täytyy noudattaa kirjaimellisesti kaikkea raamatusta löytyvää.
Ei. Jumalan sanan pitäis olla ikuinen. Ei se voi muuttua ajan ja tapojen ja kulttuurien mukaan.

Ne ohjeet oli järkeviä sen ajan ihmisille. Taitaa olla suurin osa "kristityistä" ja sellaiseksi itseään kutsuvia semmoisia että kokee että nuo ei koske heitä. Tähän on sitten omat perustelunsa (Jeesus uudisti lain jne.). Joku merkitys noilla monella käskyllä oli, silloinen maailma, kulttuuri, lait oli täysin erilaisia kuin nykyään joten vaikka joku kivitys tai muu joka tuntuu hullulta nykyään niin silloin ilmeisesti oli ok. Toit tuossa esille että "vammaisella ei ole mitään asiaa kirkkoon"?
Ongelma on siinä, että jumalan sanan pitäisi olla muuttumaton ja ikuinen. Kuitenkaan näin ei tunnu olevan, vaan raamatusta poimitaan vain kirsikat kakusta ja selitetään kaikki epämiellyttävä ties mitä mielikuvituksellisimmilla selityksillä. Kuitenkin, olen sitä mieltä että toisen ihmisen omistaminen omaisuutena ON VÄÄRIN. Riippumatta ajasta, paikasta kulttuurista tai ihan mistä syystä vaan.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
@Mikkos eikö nuo tosiaan kaikki ole vanhan testamentin (Mooseksen lain juttuja?). Ne ohjeet oli järkeviä sen ajan ihmisille. Taitaa olla suurin osa "kristityistä" ja sellaiseksi itseään kutsuvia semmoisia että kokee että nuo ei koske heitä. Tähän on sitten omat perustelunsa (Jeesus uudisti lain jne.). Joku merkitys noilla monella käskyllä oli, silloinen maailma, kulttuuri, lait oli täysin erilaisia kuin nykyään joten vaikka joku kivitys tai muu joka tuntuu hullulta nykyään niin silloin ilmeisesti oli ok. Toit tuossa esille että "vammaisella ei ole mitään asiaa kirkkoon"?

Tuo ohje jonka laitoit koski uhraamista joka on täysin eri asia ja oletettavasti oli hyvinkin tarkkaa hommaa, sitä ei saanut kuka tahansa tai miten tahansa tehdä.

Mutta tämä keskustelu on tietysti hyödytöntä jos koet että mielestäsi kristityn täytyy noudattaa kirjaimellisesti kaikkea raamatusta löytyvää. Eipä muutenkaan asioihin joista ihmiset ajattelee täysin eri tavoilla (ja mahdollisesti ennakko-asenteellisesti) tahdo löytyä yhteistä säveltä, varsinkaan keskustelupalstalla. Ihmiset on asioista eri mieltä.
Paras vastaus kiitos tästä ja minä sain hyvän vastauksen nyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 749
@Mikkos eikö nuo tosiaan kaikki ole vanhan testamentin (Mooseksen lain juttuja?). Ne ohjeet oli järkeviä sen ajan ihmisille. Taitaa olla suurin osa "kristityistä" ja sellaiseksi itseään kutsuvia semmoisia että kokee että nuo ei koske heitä. Tähän on sitten omat perustelunsa (Jeesus uudisti lain jne.). Joku merkitys noilla monella käskyllä oli, silloinen maailma, kulttuuri, lait oli täysin erilaisia kuin nykyään joten vaikka joku kivitys tai muu joka tuntuu hullulta nykyään niin silloin ilmeisesti oli ok. Toit tuossa esille että "vammaisella ei ole mitään asiaa kirkkoon"?
Ok mutta miksi sitten Raamattua käytetään minään ohjenuorana nykyaikaiselle elämälle? Jos kyseessä on kirja jonka opit ovat järkeviä sen ajan ihmisille niin miksi helvetissä nyt 2000 vuotta myöhemmin yhdenkään järkevän ihmisen pitäisi seurata tuota kirjaa?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ok mutta miksi sitten Raamattua käytetään minään ohjenuorana nykyaikaiselle elämälle? Jos kyseessä on kirja jonka opit ovat järkeviä sen ajan ihmisille niin miksi helvetissä nyt 2000 vuotta myöhemmin yhdenkään järkevän ihmisen pitäisi seurata tuota kirjaa?
Että pääsee taivaseen kun kuolee ja saa pelastuksen. Ateistille ei ole pelastusta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Mutta tämä keskustelu on tietysti hyödytöntä jos koet että mielestäsi kristityn täytyy noudattaa kirjaimellisesti kaikkea raamatusta löytyvää. Eipä muutenkaan asioihin joista ihmiset ajattelee täysin eri tavoilla (ja mahdollisesti ennakko-asenteellisesti) tahdo löytyä yhteistä säveltä, varsinkaan keskustelupalstalla. Ihmiset on asioista eri mieltä.
En ymmärrä miksi uskovaisen ei pitäisi noudattaa kyseistä sääntökirjaa kirjaimellisesti. Jos se on Jumalan sana, niin se on juuri teidän Jumalan tahdon mukainen tapa elää ja kohdella muita ihmisiä. Vai onko kaikkivoipa Jumala jossain vaiheessa muuttanut linjaansa? Onko hän sittenkin erehtyväinen?

Uskonnot ovat liian pitkään ihmiskunnan matkassa roikkunut jäänne ajalta, jolloin pienellä ihmisellä ei ollut mitään käsitystä miten maailmankaikkeus toimii. 20-vuotiaana keski-iän saavuttanut toope-Ehmet katsoi pilviä ja luuli niitä korkeamman olennon valtakunnaksi - tai näin hänelle oli kerrottu. Paikallinen kyläpamppu vakuutti vuohipaimen Ehmetille, että se eilinen ukkosmyrsky oli Jumalan rangaistus, koska Ehmetti uskalsi kosketella itseään väärällä tavalla. Nykyään lähes jokaisella on mahdollisuus ottaa halpalento Helsingistä Lontooseen ja vierailla hetki tuossa niin ihmeellisessä paikassa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Et vastannut kysymykseen.
En vasta enää sinun kysymykseesi:) koska jatkuvasti tulee lisää kysymyksiä ja ne ei ikinä tahdo loppua kysymykset vaikka vastaa ja et tahdo ymmärtää. Me ollaan niin erilaisia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 625
En vasta enää sinun kysymykseesi:) koska jatkuvasti tulee lisää kysymyksiä ja ne ei ikinä tahdoa loppua kysymykset vaikka vastaa ja et tahdo ymmärtää. Me ollaan niin erilaisia.
Ei ollu mun kysymys:
Ok mutta miksi sitten Raamattua käytetään minään ohjenuorana nykyaikaiselle elämälle? Jos kyseessä on kirja jonka opit ovat järkeviä sen ajan ihmisille niin miksi helvetissä nyt 2000 vuotta myöhemmin yhdenkään järkevän ihmisen pitäisi seurata tuota kirjaa?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ei ollu mun kysymys:
Totta mutta minä vastasin kysymykseen mutta et ymmärtänyt. Sanoin jotta pääsee taivaseen kun kuolee siksi on uskovainen. Joka ikinen lauseke raamatusta ei nyt tarvitse niin tarkaalleen olla elämän ohjekirja, mutta se pääasia että uskot ja pyydät syntien anteeksiantamista jne.

Otetaan minut esimerkkinä. Olenko harrastanut seksiä naisen kanssa vaikka en ole ollut avioliitossa? Kyllä. Olenko super hyvä krisititty? Ei en usko niin
ja olen sanonut että olen valmis tappamaan jos tulee sota Venäjää vastaan.

Olenko tehnyt syntiä? No ihan varmasti olen mutta pyydän syntien anteeksi antamista ja vältän kaikkein pahempia syntejä esim. tappaminen sitä en tee paitsi jos on sota.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Ei. Jumalan sanan pitäis olla ikuinen. Ei se voi muuttua ajan ja tapojen ja kulttuurien mukaan.
Ok. Kyllähän ihmisillekin annetaan erilaisia ohjeita sen mukaan onko joku 1v, 10v tai 30v.. Ei se poista sitä että joku on ikuinen ja hyödyllinen jos perustellusti jotain ei oteta kirjaimellisesti. Jotain järkeä ja perustetta pitää olla asioille, ei voi tietenkään mielivaltaisesti jotain jättää vain huomiotta. Mooseksen lain noudattamattomuus ei ole mikään mielivaltainen "jätetäänpä nämä huomiotta" -juttu.

Se mitä olen raamattua lukenut niin olen ymmärtänyt että uuden testamentin puolella oli juttua juurikin siitä että silloin jo kiisteltiin Mooseksen lain asioista ja ne (ympärileikkaus, uhraamiset jne) ei enää Jeesuksen jälkeen kristillisyyteen kuuluneet. Mutta edelleen, tätä on kovin vaikea ja aikaavievä kirjoitella (työaikana) netin keskustelupalstalla. En usko että asiat helposti oikenee jos ennakkokäsitys ja asenne on täysin erilainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 625
Ok. Kyllähän ihmisillekin annetaan erilaisia ohjeita sen mukaan onko joku 1v, 10v tai 30v.. Ei se poista sitä että joku on ikuinen ja hyödyllinen jos perustellusti jotain ei oteta kirjaimellisesti. Jotain järkeä ja perustetta pitää olla asioille, ei voi tietenkään mielivaltaisesti jotain jättää vain huomiotta. Mooseksen lain noudattamattomuus ei ole mikään mielivaltainen "jätetäänpä nämä huomiotta" -juttu.

Se mitä olen raamattua lukenut niin olen ymmärtänyt että uuden testamentin puolella oli juttua juurikin siitä että silloin jo kiisteltiin Mooseksen lain asioista ja ne (ympärileikkaus, uhraamiset jne) ei enää Jeesuksen jälkeen kristillisyyteen kuuluneet. Mutta edelleen, tätä on kovin vaikea ja aikaavievä kirjoitella (työaikana) netin keskustelupalstalla. En usko että asiat helposti oikenee jos ennakkokäsitys ja asenne on täysin erilainen.
Muttakun ei. Jumalan sanan pitäisi OLLA IKUINEN JA MUUTTUMATON. Eihän koko opuksella ole muuten enää mitään virkaa.
Älä sekoita kaikkitietävän jumalan ikuista sanaa maallisiin lakeihin.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Muttakun ei. Jumalan sanan pitäisi OLLA IKUINEN JA MUUTTUMATON. Eihän koko opuksella ole muuten enää mitään virkaa.
Älä sekoita kaikkitietävän jumalan ikuista sanaa maallisiin lakeihin.
Ok. Asioista saa olla eri mieltä, eihän siinä mitään. Sinä ajattelet noin ja minä eri tavalla. Jatketaan elämää :)
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ok. Kyllähän ihmisillekin annetaan erilaisia ohjeita sen mukaan onko joku 1v, 10v tai 30v.. Ei se poista sitä että joku on ikuinen ja hyödyllinen jos perustellusti jotain ei oteta kirjaimellisesti. Jotain järkeä ja perustetta pitää olla asioille, ei voi tietenkään mielivaltaisesti jotain jättää vain huomiotta. Mooseksen lain noudattamattomuus ei ole mikään mielivaltainen "jätetäänpä nämä huomiotta" -juttu.

Se mitä olen raamattua lukenut niin olen ymmärtänyt että uuden testamentin puolella oli juttua juurikin siitä että silloin jo kiisteltiin Mooseksen lain asioista ja ne (ympärileikkaus, uhraamiset jne) ei enää Jeesuksen jälkeen kristillisyyteen kuuluneet. Mutta edelleen, tätä on kovin vaikea ja aikaavievä kirjoitella (työaikana) netin keskustelupalstalla. En usko että asiat helposti oikenee jos ennakkokäsitys ja asenne on täysin erilainen.
Valitettavasti tuo viimeinen laukeke on todistettu tänään. Ei se usko millään mutta elämä jatkuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 625
Totta mutta minä vastasin kysymykseen mutta et ymmärtänyt. Sanoin jotta pääsee taivaseen kun kuolee siksi on uskovainen. Joka ikinen lauseke raamatusta ei nyt tarvitse niin tarkaalleen olla elämän ohjekirja, mutta se pääasia että uskot ja pyydät syntien anteeksiantamista jne.

Otetaan minut esimerkkinä. Olenko harrastanut seksiä naisen kanssa vaikka en ole ollut avioliitossa? Kyllä. Olenko super hyvä krisititty? Ei en usko niin
ja olen sanonut että olen valmis tappamaan jos tulee sota Venäjää vastaan.

Olenko tehnyt syntiä? No ihan varmasti olen mutta pyydän syntien anteeksi antamista ja vältän kaikkein pahempia syntejä esim. tappaminen sitä en tee paitsi jos on sota.
Totta mutta minä vastasin kysymykseen mutta et ymmärtänyt.
En ymmärtänytkään, siksi minä näitä kysymyksiä teen koska en ymmärrä.

Joka ikinen lauseke raamatusta ei nyt tarvitse niin tarkaalleen olla elämän ohjekirja, mutta se pääasia että uskot ja pyydät syntien anteeksiantamista jne.
Ja taas päästään samaan kuin alusta: mistä päättelet mikä asia raamatussa on sellainen mitä raamatussa ei tarvitse ottaa tarkalleen ja mikä täytyy ottaa tarkalleen että pääsee taivaaseen.

mutta se pääasia että uskot ja pyydät syntien anteeksiantamista jne.
Aika hämärä määritelmä. Tarkoittaako tämä sitä että ateistina vaikka eläisin kuinka hienosti ja auttavaisesti ja siististi ja helvetti on olemassa niin joudun kuitenkin sinne koska en usko?

pyydän syntien anteeksi antamista ja vältän kaikkein pahempia syntejä esim. tappaminen sitä en tee paitsi jos on sota
Ja taas päästään alkuperäiseen kysymykseen: tappaisitko lapsen jos jumala niin käskisi? Eli vaikka jumala käskisi tappaa, et tottelisi ja joutuisit helvettiin?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Se mitä olen raamattua lukenut niin olen ymmärtänyt että uuden testamentin puolella oli juttua juurikin siitä että silloin jo kiisteltiin Mooseksen lain asioista ja ne (ympärileikkaus, uhraamiset jne) ei enää Jeesuksen jälkeen kristillisyyteen kuuluneet. Mutta edelleen, tätä on kovin vaikea ja aikaavievä kirjoitella (työaikana) netin keskustelupalstalla. En usko että asiat helposti oikenee jos ennakkokäsitys ja asenne on täysin erilainen.
Ei se nyt niin hankalaa ole. Voit kirjoitella näkemyksistäsi vaikkapa työpäivän jälkeen, mutta veikkaan tässä esiintyvän saman ongelman kuin muissakin uskovaisten kanssa käydyissä keskusteluissa. Välttääkseen joutumasta ristiriitaan oman uskonsa kanssa, uskovainen jättää keskustelematta koko asiasta. Mitä nyt tulee ennakkokäsityksiin ja asenteisiin, niin nykyihmisellä on suhteellisen pitkä dokumentoitu historia takana. Länsimaisessa yhteiskunnassa meillä on myöskin vapaus tutkiskella ja tehdä havaintoja ympäröivästä maailmasta ja kyseenalaistaa esimerkiksi eri uskontoja ja niiden oppeja. Toki islam nauttii syystä tai toisesta erityissuojelua, mutta sekin on vain tämän aikakauden trendi. 10 vuoden päästä tilanne voi olla hyvin erilainen.

Joku voisi kysyä, että minkä ihmeen takia asiasta pitäisi edes väitellä? Uskovainen saa uskoa mihin haluaa ja ateisti voi jättää vastaavasti uskomatta. Toki voidaan pysyä omissa leireissämme, mutta se ei valitettavasti ole niin yksinkertaista. Jos kirkko kieltää uskonnon nojalla esimerkeksi ehkäisyn käytön kehitysmaissa, joissa väestönkasvu ja sukupuolitaudit ovat äärimmäisen suuri ongelma, niin pakkohan tuohon on puuttua. Edelleenkin jos Jumala on olemassa ja nämä sankarit toteuttavat hänen muuttumatonta tahtoaan, niin millaisesta Jumalasta me oikein siinä tapauksessa puhumme? Sairaasta psykopaatista, joka nauttii ihmisen kärsimyksistä?

Kuten jo aiemmin mainitsin, niin tiedon karttuessa uskonnot ja niiden tarve jää vääjäämättä obsoliitiksi. Vastaukset löytyy jostain ihan muualta kuin vanhojen satukirjojen sivuilta.
 

Zonveine

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
468
Ateismi tarkoittaa vain vastausta yhteen kysymykseen, uskotko?
Kristittyjen kanssa keskustellessa asia on monimuotoisempi, kun teillä kaikilla tuntuu olevan omanlaiset käsitykset miten uskoanne noudatatte. Ja perustelutkin vaihtelevat :)

Lisäksi moni ei tiedä perusasioita omasta pyhästä kirjastaan, sanotaan vaikka milloin evankeliumit on kirjoitettu, kuka ja millä kielellä? Tai mitkä Paavalin kirjeistä ovat todennäköisesti "väärennettyjä" (ei Paavalin kirjoittamia vaan kirjoitettu hänen nimissään)? Mitkä ovat Uuden testamentin vanhimmat kirjat? Milloin Raamattu koottiin ja miksi? Mitkä ovat vanhimmat tunnetut versiot ja miten ne eroavat nykyisistä? Puhumattakaan Vanhasta testamentista..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 625
Ateismi tarkoittaa vain vastausta yhteen kysymykseen, uskotko?
Kristittyjen kanssa keskustellessa asia on monimuotoisempi, kun teillä kaikilla tuntuu olevan omanlaiset käsitykset miten uskoanne noudatatte. Ja perustelutkin vaihtelevat :)

Lisäksi moni ei tiedä perusasioita omasta pyhästä kirjastaan, sanotaan vaikka milloin evankeliumit on kirjoitettu, kuka ja millä kielellä? Tai mitkä Paavalin kirjeistä ovat todennäköisesti "väärennettyjä" (ei Paavalin kirjoittamia vaan kirjoitettu hänen nimissään)? Mitkä ovat Uuden testamentin vanhimmat kirjat? Milloin Raamattu koottiin ja miksi? Mitkä ovat vanhimmat tunnetut versiot ja miten ne eroavat nykyisistä? Puhumattakaan Vanhasta testamentista..
Siitähän on tehty jotain tutkimuksiakin että ateistit tuntee raamatun paremmin kuin uskovat itse. Se ehkä selittää miksi ateistit ovat ateisteja ja uskovaiset uskovaisia :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 341
Jospa lukisit itse tekstin etkä pelkkää otsikkoa.

Valkoiset protestantit (mihin ryhmään kuuluu suomalaiset evluterilaiset, hellarit, vapaakirkolliset yms.) tunsi tuon mukaan raamattua paremmin kuin agnostikot ja ateistit.


agnostikot ja ateitit tunsivat tuon mukaan MUITA USKONTOJA kristittyjä paremmin. Ei raamattua/kristinuskoa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Ateismi tarkoittaa vain vastausta yhteen kysymykseen, uskotko?
Kristittyjen kanssa keskustellessa asia on monimuotoisempi, kun teillä kaikilla tuntuu olevan omanlaiset käsitykset miten uskoanne noudatatte. Ja perustelutkin vaihtelevat :)
Teoriassa ateismi tarkoittaa vain henkilöä joka ei usko Jumalaan, mutta käytännössä ateismi on kuitenkin eräänlainen uskonto joka liittyy vahvasti tiedeismiin. Teoreettinen määritelmä ja käytäntö on aina ihan eri asia. Esimerkiksi kommunismi ei määritelmältään sisällä massamurhaa, mutta käytännössä se on kuitenkin useimmiten johtanut siihen.

Ateismissa/tiedeismissä on omat luomistarinat, Big Bang ja evoluutioteoria, oma moraali (Einsteinin suhteellisuusteorian mukaan kaikki on suhteellista, joten myös moraali), ja elämän tarkoitus on että ei ole mitään tarkoitusta, ja tarkoituksen voi siis itse valita. Ateisteilla on myös pyhiä kirjoja kuten Origin of species, ja ateisteilla on profeettoja kuten Darwin ja Sam Harris.

Ateistit on oikeastaan enemmän uskovaisia kun uskovaiset, koska ateistit ei edes ole tietoisia siitä että heillä on uskonto, koska heidän uskonto on puettu tieteellisen kuulostavaan asuun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 749
Jospa lukisit itse tekstin etkä pelkkää otsikkoa.

Valkoiset protestantit (mihin ryhmään kuuluu suomalaiset evluterilaiset, hellarit, vapaakirkolliset yms.) tunsi tuon mukaan raamattua paremmin kuin agnostikot ja ateistit.
Ei vaan "White mainline" on se mihin suomalaiset evlutit kuuluisi ja ne pärjäsi huonommin kuin ateistit.

Tuon kyselyn perusteella vain ne aivan pahimmat hihhulit (i.e. evangelical ja mormonit) tuntee Raamatun paremmin kuin ateistit. Nämä "normi"kristityt tuntevat huonommin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 625
Teoriassa ateismi tarkoittaa vain henkilöä joka ei usko Jumalaan, mutta käytännössä ateismi on kuitenkin eräänlainen uskonto joka liittyy vahvasti tiedeismiin. Teoreettinen määritelmä ja käytäntö on aina ihan eri asia. Esimerkiksi kommunismi ei määritelmältään sisällä massamurhaa, mutta käytännössä se on kuitenkin useimmiten johtanut siihen.

Ateismissa/tiedeismissä on omat luomistarinat, Big Bang ja evoluutioteoria, oma moraali (Einsteinin suhteellisuusteorian mukaan kaikki on suhteellista, joten myös moraali), ja elämän tarkoitus on että ei ole mitään tarkoitusta, ja tarkoituksen voi siis itse valita. Ateisteilla on myös pyhiä kirjoja kuten Origin of species, ja ateisteilla on profeettoja kuten Darwin ja Sam Harris.

Ateistit on oikeastaan enemmän uskovaisia kun uskovaiset, koska ateistit ei edes ole tietoisia siitä että heillä on uskonto.
Olet taas vaihteeksi ihan pihalla kaikesta, mutta se nyt ei liene ymmätys kenellekkään.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 341
Ei vaan "White mainline" on se mihin suomalaiset evlutit kuuluisi ja ne pärjäsi huonommin kuin ateistit.

Tuon kyselyn perusteella vain ne aivan pahimmat hihhulit (i.e. evangelical ja mormonit) tuntee Raamatun paremmin kuin ateistit. Nämä "normi"kristityt tuntevat huonommin.
Suomen luterilaisessa kirkossa toimii aika monta herätysliikettä, ja suomen luterilaiseen kirkkoon kuuluu aika paljon uskonsa "tosissaan ottavia". Tämä porukkaa matchää kyllä tuohon "evanglical protestant"iin eikä "mainline protestant"iin.

Mainline protestant lähinnä tarkoittaa niitä, jotka käy kerran vuodessa joulukirkossa, käy häissä että hautajaisissa, kuuluu kirkkoon lähinnä kulttuuriperinnön takia eikä ole koskaan miettinyt mitä mieltä oikeasti on uskonasioista.

Käytännössä tämä porukka on oikeasti agnostikkoja jotka eivät vaan ole jaksaneet erota kirkosta.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Ei se nyt niin hankalaa ole. Voit kirjoitella näkemyksistäsi vaikkapa työpäivän jälkeen, mutta veikkaan tässä esiintyvän saman ongelman kuin muissakin uskovaisten kanssa käydyissä keskusteluissa. Välttääkseen joutumasta ristiriitaan oman uskonsa kanssa, uskovainen jättää keskustelematta koko asiasta.
Nojoo. Se että keskustelun tietää olevan hedelmätöntä vaikuttaa kaikista eniten. Se mitä ja miten itse uskon niin olen perustellut asiat itselleni. Kovin aikaa vievästi en jaksa näistä asioista netissä kirjoitella.
Joku voisi kysyä, että minkä ihmeen takia asiasta pitäisi edes väitellä? Uskovainen saa uskoa mihin haluaa ja ateisti voi jättää vastaavasti uskomatta. Toki voidaan pysyä omissa leireissämme, mutta se ei valitettavasti ole niin yksinkertaista.
Kyllä mun mielestä on ihan ok keskustella ja heittää kommenttia. Ei tarvi vetää herneitä nokkaan tai suhtautua liian voimakkaasti.
Ja taas päästään alkuperäiseen kysymykseen: tappaisitko lapsen jos jumala niin käskisi? Eli vaikka jumala käskisi tappaa, et tottelisi ja joutuisit helvettiin?
Hmm...no ihmiset kyllä tappaa jopa poliitikkojen käskystä ihmisiä..? Olisiko eri asia jos Jumala käskee kuin jos vaikka Suomen tai jonkun muun hallituksen johto käskee?

Edit; siis ja siis meinasin että usein on hedelmätöntä keskustella asioista kun etukäteen tiedossa että kumpikaan ei kantaansa muuta (esimerkiksi Mikkos meinaa että kristityn tulisi ottaa koko raamattu kirjaimelliseksi ohjeeksi, itse olen sitä mieltä että Mooseksen laki ei nykyaikana enää päde..kumpikaan tuskin kantaansa muuttaa vaikka jauhaisimme viikon tästä). Tarkoitin siis että elämänkatsomuksellisista asioista on mielenkiintoista puhua ja ihmetellä miksi joku ajattelee jotenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
mitä uskonnottomapi valtio sitä paremmat moraalit ja ihmisoikeudet siellä on.
No jaa... ei se neuvostoliitto kovin moraalinen ollut, vaikka olikin ateistinen. Ateismiuskontoon pitää sisältyä muita hyviä arvoja (kuten sananvapaus ja uskonnonvapaus) että siitä tulee hyvä uskonto. Ateismi on poiminut uskonnoilta enimmät hyvät arvot, ja jättänyt pois joitakin huonompia, ja sillä tavalla siitä on tullut aika hyvä uskonto.

Aivan kuten kristinusko oli päivitys juutalaisuuteen, ateismi on monella tavalla päivitys kristinuskoon. YK:n ihmisoikeudet on hyvä esimerkki hyvästä moraalista, vaikka ne tutkimuksieni mukaan vaikuttaa olevan osittain Luciferilta peräisin (googlatkaa Lucis Trust United Nations). Luciferin/YKn ihmisoikeudet on monella tavalla parempia kun uskontojen moraalit, koska ne on päivitettyjä nykymaailmaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 749
Suomen luterilaisessa kirkossa toimii aika monta herätysliikettä, ja suomen luterilaiseen krikkoon kuuluu aika paljon uskonsa "tosissaan ottavia". Tämä porukkaa matchää kyllä tuohon "evanglical protestant"iin eikä "mainlin protestant"iin.

Mainline protestant lähinnä tarkoittaa niitä, jotka käy kerran vuodessa joulukirkossa, käy häissä että hautajaisissa, kuuluu kirkkoon lähinnä kulttuuriperinnön takia eikä ole koskaan miettinyt mitä mieltä oikeasti on uskonasioista.

Käytännössä tämä porukka on oikeasti agnostikkoja jotka eivät vaan ole jaksaneet erota kirkosta.
Sä nyt sekoitat suomalaiset tapakristillisyyden amerikkalaiseen kristinuskoon ja nuo ei ole lähelläkään toisiaan.

Mainline protestantit ovat kristittyjä siinä missä muutkin Jenkeissä, ero on se että ne eivät ole vaan aivan yhtä pahaa hihhulisakkia kuin evangelicalit. Ja joo, jos verrataan Suomeen niin herätysliikkeet menisi (ehkä) tuon evangelicalin alle mutta se Suomen Ev. Lut. kirkko itsessään menisi mainlineen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 625
No jaa... ei se neuvostoliitto kovin moraalinen ollut, vaikka olikin ateistinen. Ateismiuskontoon pitää sisältyä muita hyviä arvoja (kuten sananvapaus ja uskonnonvapaus) että siitä tulee hyvä uskonto. Ateismi on poiminut uskonnoilta enimmät hyvät arvot, ja jättänyt pois joitakin huonompia, ja sillä tavalla siitä on tullut aika hyvä uskonto.

Aivan kuten kristinusko oli päivitys juutalaisuuteen, ateismi on monella tavalla päivitys kristinuskoon. YK:n ihmisoikeudet on hyvä esimerkki hyvästä moraalista, vaikka ne tutkimuksieni mukaan vaikuttaa olevan osittain Luciferilta peräisin (googlatkaa Lucis Trust United Nations). Luciferin/YKn ihmisoikeudet on monella tavalla parempia kun uskontojen moraalit, koska ne on päivitettyjä nykymaailmaan.
No jaa... ei se neuvostoliitto kovin moraalinen ollut, vaikka olikin ateistinen.
Älä sekoita kommunismia ja ateismia koska niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Neuvostoliitto sattui olemaan ateistinen, mutta siihen se sitten jääkin.
Ateismiuskontoon pitää sisältyä muita hyviä arvoja (kuten sananvapaus ja uskonnonvapaus) että siitä tulee hyvä uskonto.
Ateismi ei edelleenkään ole uskonto siinä missä postimerkkien keräilemättömyys ei ole harrastus. Ateismi on uskon puute.

Ateismi on poiminut uskonnoilta enimmät hyvät arvot, ja jättänyt pois joitakin huonompia, ja sillä tavalla siitä on tullut aika hyvä uskonto.
Eihän ole. Ateismi toimii järjenkäytöllä jä tieteenkäytöllä ja pysyy uskonnoista mahdollisimman kaukana.
Uskovaiset (niinkuin tässäkin säikeessä näkee) pysrkivät cherrypickaamaan omasta uskostaan ne parhaat palat ja sitten kehuvat kuinka uskonto on hyvä asia.

Aivan kuten kristinusko oli päivitys juutalaisuuteen, ateismi on monella tavalla päivitys kristinuskoon.
Höpöhöpö.

YK:n ihmisoikeudet on hyvä esimerkki hyvästä moraalista, vaikka ne tutkimuksieni mukaan vaikuttaa olevan osittain Luciferilta peräisin (googlatkaa Lucis Trust United Nations). Luciferin/YKn ihmisoikeudet on monella tavalla parempia kun uskontojen moraalit, koska ne on päivitettyjä nykymaailmaan.
Sun tutkimuksillas ei ole sen suurempaa arvoa kuin mielipiteilläkään ellei sen takana seiso oikesiin tutkimuksiin nojaavia tuloksia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
172
Stephen Hawking on varoitellut taas ihmiskuntaa pian kohtaavasta tuhosta. Hawking antaa muutamia vuosisatoja meille aikaa ennusteisiin vedoten. Ihmiskunta ei suinkaan kuitenkaan tuhoudu kertaheitolla tietyn ajan jälkeen, erilaisten luonnonkatastrofien kehitys on riistäytynyt käsistä jo nyt



Facts + Statistics: Global catastrophes | III

Lukematon määrä erilaisia uusia katastrofeja odottaa lähiaikoina tapahtumistaan: tulvia, suurpaloja, vesistöjen saastumista, satoja tuhoavaa kuivuutta.

Nämä tapahtumat saavat aikaan myös merkittäviä yhteiskunnallisia muutoksia, maasta riippuen. Viljelymaan kuivuminen ja luonnonkatastrofit ajavat ihmiset sekasorron valtaan ja tuloksena on hyvin todennäköisesti mm. sotia. Mukaan tulevat kiertävät kulkutaudit ja epidemiat, joiden puhkeamisesta epidemiologian asiantuntijat ovat varoitelleet pitkään. Supervirukset leviävät kulovalkean tavoin ympäri maailman kiitos globaalien kulkuyhteyksien.

Ja kyllä, kaikki tämä on ennustettu Raamatussa. Yleinen sekasorto maailmalla, johon kuuluvat nälkä, kulkutaudit, sodat ja jopa ilmaston lämpeneminen. Olemme astuneet jo jonkin aikaa sitten profetioiden täyttämisen aikakauteen. Raamatussa ennustettiin tarkkaan se, kuinka Israelin kansa hajotetaan ympäri maailman syntiensä vuoksi. Mutta samoin ennustetttiin se, kuinka juutalaiset palaavat takaisin maahansa ja tästä käynnistyvät lopun ajan tapahtumat. Tuo tapahtui vuonna 1948. Samoiten evankeliumin julistamisen loppuminen ennustaa tätä. Kohta kaikki maailman kansat on evankelioitu loppuun.

Ilmastonmuutos ja kuumuus tulee aiheuttamaan valtavia tuhoja maapallolle ja saa sen nääntymään, samoin ihmiset kärsivät kuumuuden vuoksi ja vain vähän jää jäljelle asukkaita. Tästä globaalista maapallon tuhoutumisesta sanotaan Raamatussa näin:


Jesaja 24:

3 Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.
4 Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.
5 Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
6 Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.


Ilmestyskirja 16

8 ¶ Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
9 Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.


Ihmiskunta ei suinkaan käänny Jumalan puoleen lopun aikoina vaan käynnistää massiivisen yrityksen maapallon säästämiseksi. Mm. tämä johtaa globaaliin maailmanhallitukseen, joka haluaa alistaa kaikki valtansa alle. Sen johtaja on antikristus, joka esiintyy hyväntekijänä. Tuota maailmanhallituksen syntymistä perustellaan juurikin sillä, että ilmastonmuutos edellyttää keskitettyä hallintoa ja tiukkaa kontrollia. Ihmiset ottavat lähisirun kaltaisen merkin liittyessään pedon valtakuntaan.

Ilmestyskirja 13:

16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.


Tästä kaikesta on olemassa pakotie, mutta se ei johda Marsiin vaan iänkaikkiseen taivaaseen. Huutakaa Jeesuksen nimeä avuksenne, niin varjellutte tulevalta vihalta, eikä teidän tarvitse murehtia tulevaisuutta enää koskaan. Tämä maailma tulee muuttumaan vuosi vuodelta pahemmaksi, eikä apua tule mistään muulta suunnalta.

"Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Room. 10:13
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 642
@Echi , viesti 1047? Miksi ihmeessä kiertelet vastaamista? Onko aihe niitä mitä saa oman uskon koetukselle vai etkö vain ole huomannut aiempia tägättyjä viestejä? Ja kerro ihan vaikka kohta kohdalta miten homma menee, takaan että moni on kiinnostunut tästä. Tee miehen työ ja vastaa kiertelemättä. :)

Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 625
Stephen Hawking on varoitellut taas ihmiskuntaa pian kohtaavasta tuhosta. Hawking antaa muutamia vuosisatoja meille aikaa ennusteisiin vedoten. Ihmiskunta ei suinkaan kuitenkaan tuhoudu kertaheitolla tietyn ajan jälkeen, erilaisten luonnonkatastrofien kehitys on riistäytynyt käsistä jo nyt



Facts + Statistics: Global catastrophes | III

Lukematon määrä erilaisia uusia katastrofeja odottaa lähiaikoina tapahtumistaan: tulvia, suurpaloja, vesistöjen saastumista, satoja tuhoavaa kuivuutta.

Nämä tapahtumat saavat aikaan myös merkittäviä yhteiskunnallisia muutoksia, maasta riippuen. Viljelymaan kuivuminen ja luonnonkatastrofit ajavat ihmiset sekasorron valtaan ja tuloksena on hyvin todennäköisesti mm. sotia. Mukaan tulevat kiertävät kulkutaudit ja epidemiat, joiden puhkeamisesta epidemiologian asiantuntijat ovat varoitelleet pitkään. Supervirukset leviävät kulovalkean tavoin ympäri maailman kiitos globaalien kulkuyhteyksien.

Ja kyllä, kaikki tämä on ennustettu Raamatussa. Yleinen sekasorto maailmalla, johon kuuluvat nälkä, kulkutaudit, sodat ja jopa ilmaston lämpeneminen. Olemme astuneet jo jonkin aikaa sitten profetioiden täyttämisen aikakauteen. Raamatussa ennustettiin tarkkaan se, kuinka Israelin kansa hajotetaan ympäri maailman syntiensä vuoksi. Mutta samoin ennustetttiin se, kuinka juutalaiset palaavat takaisin maahansa ja tästä käynnistyvät lopun ajan tapahtumat. Tuo tapahtui vuonna 1948. Samoiten evankeliumin julistamisen loppuminen ennustaa tätä. Kohta kaikki maailman kansat on evankelioitu loppuun.

Ilmastonmuutos ja kuumuus tulee aiheuttamaan valtavia tuhoja maapallolle ja saa sen nääntymään, samoin ihmiset kärsivät kuumuuden vuoksi ja vain vähän jää jäljelle asukkaita. Tästä globaalista maapallon tuhoutumisesta sanotaan Raamatussa näin:


Jesaja 24:

3 Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.
4 Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.
5 Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
6 Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.


Ilmestyskirja 16

8 ¶ Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
9 Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.


Ihmiskunta ei suinkaan käänny Jumalan puoleen lopun aikoina vaan käynnistää massiivisen yrityksen maapallon säästämiseksi. Mm. tämä johtaa globaaliin maailmanhallitukseen, joka haluaa alistaa kaikki valtansa alle. Sen johtaja on antikristus, joka esiintyy hyväntekijänä. Tuota maailmanhallituksen syntymistä perustellaan juurikin sillä, että ilmastonmuutos edellyttää keskitettyä hallintoa ja tiukkaa kontrollia. Ihmiset ottavat lähisirun kaltaisen merkin liittyessään pedon valtakuntaan.

Ilmestyskirja 13:

16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.


Tästä kaikesta on olemassa pakotie, mutta se ei johda Marsiin vaan iänkaikkiseen taivaaseen. Huutakaa Jeesuksen nimeä avuksenne, niin varjellutte tulevalta vihalta, eikä teidän tarvitse murehtia tulevaisuutta enää koskaan. Tämä maailma tulee muuttumaan vuosi vuodelta pahemmaksi, eikä apua tule mistään muulta suunnalta.

"Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Room. 10:13
Stephen Hawking on varoitellut taas ihmiskuntaa pian kohtaavasta tuhosta. Hawking antaa muutamia vuosisatoja meille aikaa ennusteisiin vedoten. Lukematon määrä erilaisia uusia katastrofeja odottaa lähiaikoina tapahtumistaan: tulvia, suurpaloja, vesistöjen saastumista, satoja tuhoavaa kuivuutta.
Ja tämä liittyy jumalaan ja uskoon miten?

Nämä tapahtumat saavat aikaan myös merkittäviä yhteiskunnallisia muutoksia, maasta riippuen. Viljelymaan kuivuminen ja luonnonkatastrofit ajavat ihmiset sekasorron valtaan ja tuloksena on hyvin todennäköisesti mm. sotia.
..kuten on ollut koko ihmiskunnan ajan ja tulee olemaan aina. Miten tämä liittyy jumalaan ja uskoon?

Mukaan tulevat kiertävät kulkutaudit ja epidemiat, joiden puhkeamisesta epidemiologian asiantuntijat ovat varoitelleet pitkään. Supervirukset leviävät kulovalkean tavoin ympäri maailman kiitos globaalien kulkuyhteyksien.
..kuten tähänkin asti. Paitsi että kiitos TIETEEN voimme torjua globaaleja pandemioita entistä tehokkaammin. Nykymaailmassa on kulkutauteja superviruksia huomattavasti vähemmän kuin esmes keskiajalla jolloin Musta Surma tappoi kolmanneksen euroopan väestöstä. Eikö se viittaa lopunajan ennustuksiin paremmin kuin nykyaika jolloin käytännössä lähes sataan vuoteen ei ole ollut mitään superkulkutauteja.

Ja kyllä, kaikki tämä on ennustettu Raamatussa. Yleinen sekasorto maailmalla, johon kuuluvat nälkä, kulkutaudit, sodat ja jopa ilmaston lämpeneminen. Olemme astuneet jo jonkin aikaa sitten profetioiden täyttämisen aikakauteen. Raamatussa ennustettiin tarkkaan se, kuinka Israelin kansa hajotetaan ympäri maailman syntiensä vuoksi. Mutta samoin ennustetttiin se, kuinka juutalaiset palaavat takaisin maahansa ja tästä käynnistyvät lopun ajan tapahtumat. Tuo tapahtui vuonna 1948. Samoiten evankeliumin julistamisen loppuminen ennustaa tätä. Kohta kaikki maailman kansat on evankelioitu loppuun.
Ei ole. Kaikki raamatun ennustukset ovat tulkittu jälkikäteen. Yhtäkään ennustusta ei ole toteutunut ETUKÄTEEN. Toisin sanoen siis ensin jotain tapahtuu ja sitten sille etsitään todisteet raamatusta. Kun tieteessä tehdään taas toisin päin ja tutkitaan minne todisteet meidät vievät.

Ihmiskunta ei suinkaan käänny Jumalan puoleen lopun aikoina vaan käynnistää massiivisen yrityksen maapallon säästämiseksi. Mm. tämä johtaa globaaliin maailmanhallitukseen, joka haluaa alistaa kaikki valtansa alle. Sen johtaja on antikristus, joka esiintyy hyväntekijänä. Tuota maailmanhallituksen syntymistä perustellaan juurikin sillä, että ilmastonmuutos edellyttää keskitettyä hallintoa ja tiukkaa kontrollia. Ihmiset ottavat lähisirun kaltaisen merkin liittyessään pedon valtakuntaan.
Joopa joo. Taaskaan ei nimiä, vuosia tai mitään muutakaan jolla tätä "ennustusta" voisi ottaa todesta.
Tästä kaikesta on olemassa pakotie, mutta se ei johda Marsiin vaan iänkaikkiseen taivaaseen. Huutakaa Jeesuksen nimeä avuksenne, niin varjellutte tulevalta vihalta, eikä teidän tarvitse murehtia tulevaisuutta enää koskaan. Tämä maailma tulee muuttumaan vuosi vuodelta pahemmaksi, eikä apua tule mistään muulta suunnalta.
Tässä sitä taas on uskovaisen positiivista ilosanomaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Lukematon määrä erilaisia uusia katastrofeja odottaa lähiaikoina tapahtumistaan: tulvia, suurpaloja, vesistöjen saastumista, satoja tuhoavaa kuivuutta.
Tästä olen minäkin yrittänyt varoittaa ateisteja ja muita että jos ne ei tee parannusta, kohta ilmaston lämpeneminen johtaa siihen että Jumala taas lähettää maailmanlaajuisen tulvan rangaistukseksi. Kaikki vaan jatkaa syömään lihaa (kristityt varsinkin), ajaa autoilla ja hakkaa alas puita.

Nämä tapahtumat saavat aikaan myös merkittäviä yhteiskunnallisia muutoksia, maasta riippuen. Viljelymaan kuivuminen ja luonnonkatastrofit ajavat ihmiset sekasorron valtaan ja tuloksena on hyvin todennäköisesti mm. sotia.
Siinä voikin olla syy miksi lähi-idässä on koko ajan sotaa, koska ne on kuolleita maita täynnä aavikkoa.

Samoiten evankeliumin julistamisen loppuminen ennustaa tätä. Kohta kaikki maailman kansat on evankelioitu loppuun.
Entä avaruusolennot sitten? Jos me kohta löydämme niitä, silloin evankeliumi taitaa kyllä jatkua vielä pitkään eteenpäin... en tiedä sitten tarkoittiko raamattu että pitää evankelioida vain maassa, vai myös avaruudessa.

8 ¶ Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
9 Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
Tiedemiesten mukaan ilmaston lämpeneminen johtuu siitä että me saastutamme ja hakkaamme pois metsiä. Vielä me emme kyllä paahdu täällä, mutta tiedemiehet kyllä puhuvat siitä että voi tulla "solar flare" joskus, ja se voi ehkä paahtaa meidät. Tiedemiesten mukaan solar flaret ei johdu siitä että enkeli vuodattaa maljan aurinkoon.

Ihmiset ottavat lähisirun kaltaisen merkin liittyessään pedon valtakuntaan.
Mikrosiru on aika tavallinen moderni tulkinta, mutta se on luultavasti väärin, koska jo 5 Mooseksen 6:8 me luimme jumalan merkistä. Siinä sanotaan jumalan käskyistä/sanoista näin: "Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi."

Juutalaisilla on vieläkin tapa että ne laittavat mustaa nauhaa merkiksi heidän käteen ja mustan "kuution" heidän otsaan että muistaa Jumalan sanoja: Tefillin - Wikipedia
Pedon merkki siis varmaan tarkoittaa sitä että ihmiset kääntyy pois jumalan sanoista ja käskyistä, ja ihmisten pitää palvoa saatanallisia arvoja että he voivat olla osa yhteiskuntaa (että me voimme ostaa ja myydä). Nykyäänkin näkee jo että pappeja painostetaan vihkimään homoja. Jotkut saa myös potkut töistä jos heillä on "vääriä mielipiteitä".

Tästä kaikesta on olemassa pakotie, mutta se ei johda Marsiin vaan iänkaikkiseen taivaaseen.


Tiedemiesten mukaan taivas on vain avaruus, eikä Jumala ole siellä. Vanhaan aikaan kun ihmisillä ei vielä ollut rakeetteja jotka pystyi lentää taivaaseen, ihmiset luuli että jumala/t oli taivaassa, koska sieltä lensi salamoita sun muuta merkillistä. Mutta nykyään kun meillä on rakeetteja, me tiedetään mitä taivaassa on, ja siellä ei ole näkynyt jumalaa. Näin meille siis kerrotaan, mutta itse en ole käynyt avaruudessa enkä tiedä siis varmasti miten asia on.

Kiinnostava myös mainita että tiedemiesten mukaan kaikki "putoaa" avaruudessa. Tämä kuulosta hyvin samanlaiselta kuin "pohjaton kuilu", helvetti, josta raamattu ja muut uskonnot ja mytologiat puhuvat. Onko taivas oikeasti siis helvetti, vai onko tiedeismi vääristänyt tämän asian päinvastaiseksi mitä se todellisuudessa on? Tiedeismillähän on tapa kääntää kaikki nurinpäin... esimerkiksi, evoluutioteoria, joka sanoo että eläimet tuli ensin, ja sitten ihmiset, kun taas raamattu sanoo päinvastoin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
714
"Tiede tarkoittaa todellisuuden ilmiöiden ja niiden välisten suhteiden järjestelmällistä ja arvostelevaa tutkimista sekä sen avulla saatua tietojen jäsentynyttä kokonaisuutta.[1][2] Tieteen tehtävänä on selittää ympäröivää maailmaa ja sen ilmiöitä."

Tieteellä ei ole mitään tekemistä uskonnon tai uskomisen kanssa. Juurikin päinvastoin.

Ateismi on uskonpuute. Sillä ei ole mitään tekemistä uskonnon tai uskomisen kanssa. Juurikin päinvastoin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Tulipas paksua jöötiä. Sulla on varmaan evidenssiä tälle hypoteesille?
Joo, ateistithan uskoo tiedeismiin, esimerkiksi Big Bang ja evoluutioteoria on tiedeismin/ateismin luomistarinat. Kukaan meistä ei voi nähdä Big Bangia ja makroevoluutiota, mutta kuitenkin ateistit uskoo niihin. Se on siis eräänlainen uskonto. Syy miksi ihmiset luulee että ateismi ja tiedeismi ei ole uskontoja, on koska valtio on hyvin saanut tiedeismin sekoitettua tieteeseen, niin että sitä ei helposti erota aidosta tieteestä.

Valtiot huomasi että tavalliset uskonnot ei enää ollut paras tapa hallita ihmisiä, siksi ne keksi tiedeismin, joka on parempi uskonto jolla voi hallita ihmisiä nykyään, koska ihmiset nykyään uskovat tieteeseen, joten erittäin hyvä tapa hallita ihmisiä on luoda uskonto joka kuulostaa tieteelliseltä.

Aito tiede on sellaista mihin meidän ei tarvitse uskoa, ja että meidän ei tarvitse uskoa auktoriteetteja. Me voimme itse tehdä havaintoja, mittauksia ja kokeita jotka näyttää meille totuuden/todellisuuden.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
714
Joo, ateistithan uskoo tiedeismiin, esimerkiksi Big Bang ja evoluutioteoria on tiedeismin/ateismin luomistarinat. Kukaan meistä ei voi nähdä Big Bangia ja makroevoluutiota, mutta kuitenkin ateistit uskoo niihin. Se on siis eräänlainen uskonto. Syy miksi ihmiset luulee että ateismi ja tiedeismi ei ole uskontoja, on koska valtio on hyvin saanut tiedeismin sekoitettua tieteeseen, niin että sitä ei helposti erota aidosta tieteestä.

Valtiot huomasi että tavalliset uskonnot ei enää ollut paras tapa hallita ihmisiä, siksi ne keksi tiedeismin, joka on parempi uskonto jolla voi hallita ihmisiä nykyään, koska ihmiset nykyään uskovat tieteeseen, joten erittäin hyvä tapa hallita ihmisiä on luoda uskonto joka kuulostaa tieteelliseltä.

Aito tiede on sellaista mihin meidän ei tarvitse uskoa, ja että meidän ei tarvitse uskoa auktoriteetteja.
Eli esimerksiksi murhaa ei voida selvittää, jos kukaan ei ole näkemässä?

Ihmisen havainnot ovat yleisestikin melko huonoja todisteita, joten tiedemiehet eivät edes käytä niitä. Mielikuvitus laukkaa, silmät vähän sumeena tai muuten pää sekaisin. Ei semmoseen voi luottaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 120
Viestejä
4 299 971
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom