Taloudella todennäköisesti menee huonommin, jos Trump voittaa.
Hmm, parin päivän takaa muistelen HS:n uutista että jonkun pankin (Nordea tai Aktia) pääekonomisti ennusti Trumpin voiton tarkoittavan osakekurssien nousua (oletan että maailmanlaajuisesti). Katson jos löydän sen...
Mihin perustuu näkemyksesi että Trumpin voitto heikentäisi taloutta, enemmän kuin Harrisin voitto?
Olen sikäli onnellisessa asemassa että minä en pidä kummankaan ehdokkaan voittoa kauheana onnettomuutena, elämä jatkuu normaalisti. Harrisin häviötä toivon ehkä hiukan enemmän trollailumielessä koska se saa maailman vihervässärit jälleen pois tolaltaan mikä on aina yhtä huvittavaa, ja onhan se Harris aika kaksinaamainen tyhmä ämmä(*). Tosin ei Trumpkaan vaikuta sellaiselta kaverilta että haluaisin käydä hänen kanssaan kaljalla (Elon Musk puolestaan vaikuttaa sellaiselta jonka kanssa voisinkin vaihtaa ajatuksia kaljatuopin ääressä).
Kun Trump tuli ekan kerran presidentiksi, eräs tuttu nainen oli oikeasti peloissaan että nyt alkaa kolmas maailmansota kun Trumnp hyökkää Iraniin tjsp. (silloin pinnalla taisi olla USA:n irroittautuminen Iranin ydinasesopimuksesta tms.). No, ei tullut, enkä minä sellaista uskonutkaan missään vaiheessa. Ihmettelin kyseisen naisen panikointia jo silloin alussa.
Sääliksi käy puolin ja toisin nytkin tahot joille tämä on muka elämän ja kuoleman kysymys. Yhdysvaltalaisille itselleen sillä voi olla enemmän merkitystä sisäpoliittisesti, meille enintään siinä kuinka voimakkaasti ja millä tavoin USA sen jälkeen tukee esim. Ukrainaa tai Israelia (en usko että Trump lopettaa aseellista tukea Ukrainalle, sen enempää kuin että Harris lopettaisi Israelin sotilaallisen tukemisen).
(*)Harrisin kaksinaamainen tyhmyys tuli taas ilmi kun Harris oli onnittelemassa Israelia Hamasin johtajan surmaamisesta ja samalla näyttelemällä suurta kansanjohtajaa julistamalla samassa yhteydessä että sama kohtalo tulee olemaan kaikilla amerikkalaisten henkeä uhkaavilla tahoilla.
Aiemmin Harris oli kuitenkin vaatinut ettei Israel saa "tunkeutua" Rafahiin Gazassa, sotarikos ja mitä vielä jos niin tekevät, voi niitä palestiinalaisparkoja Rafahissa... No, sieltä Rafahista tuo Hamas-pomo Sinwar nyt sitten kuitenkin löydettiin ja sinne tapettiin, joten jos Harrisia olisi kuunneltu...