Uniapnea

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
363
Mukava lukea tapauksia kuten @4play jossa vaikea uniapnea selätetään yhdessä yössä ja varmasti tulee vaikuttamaan paljon elämänlaatuun :tup:
Muutamia havaintoja nyt pidemmän käytön jälkeen:

- Alussa naama rupesi kukkimaan kuin teiniaikoina. Ilmeisesti meni iholla hieman totuttautua, että silikonimaski on tuossa nenän ympärillä säännöllisesti. Linolalla (suojaava voide) sekä huolellisella maskin pesulla hajusteettomalla ja värittömällä pesuaineella ratkaisi tämän.
- Kostutus ainakin ikkunan ollessa auki on täysin liikaa. Heräilin pari kertaa siihen kun maskin sisällä vesipisara tippuu nenälle. Toistaiseksi mennyt ilman kostutusta, ehkä talvella taas käyttöön.
- Vielä en ole muuttanut mitään asetuksia itse laitteessa, eli täysin default-moodilla mennään. Eipähän tuolla kauheasti ole muokattavaa, jotain viivästettyjä aloituksia sun muita.

- Syvän unen määrä kaksin/kolminkertaistunut
- Aamuheijarit ovat palanneet
- Kahvia hörpin vieläkin aamulla, mutta nyt kyseessä on hyvä maku ennemminkin kuin pakollinen kofeiiniannos, jolla päivän saisi käyntiin

Vielä kun painon saisi kuriin, niin ennenaikainen siirtyminen tuonpuoleiseen hyvin taklattu.

:ssleepy:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 731
Lievää uniapneaa diagnosoitu, mutta ei julkisen puolesta menis vielä mihinkään cpap hoidon piiriin vaikka siitäkin koejakso oli. Hankalalta sekin tuntui. Noista kuorsauskiskoista ja uniapneakiskoista oon lukenut, niin saisko seuraaviin kysymyksiin vinkkejä eli lähinä tekeekö noilla apteekeissa myytävillä mitään vai meneeks hammaslekurihommiksi ja jos tekee niin mitäs tuotetta jengi suosittelis.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
665
Lievää uniapneaa diagnosoitu, mutta ei julkisen puolesta menis vielä mihinkään cpap hoidon piiriin vaikka siitäkin koejakso oli. Hankalalta sekin tuntui. Noista kuorsauskiskoista ja uniapneakiskoista oon lukenut, niin saisko seuraaviin kysymyksiin vinkkejä eli lähinä tekeekö noilla apteekeissa myytävillä mitään vai meneeks hammaslekurihommiksi ja jos tekee niin mitäs tuotetta jengi suosittelis.
Vahva ehkä, pääosin siitä kiinni, että mistä apnea johtuu. Esim. itselläni on sen sorttinen, johon kiskoilla ei apua olisi saanut. Jos muistan oikein niin, jos johtuu siitä, että on olematon leuka (tai se on liian takana), nuo voivat auttaa.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 477
Lievää uniapneaa diagnosoitu, mutta ei julkisen puolesta menis vielä mihinkään cpap hoidon piiriin vaikka siitäkin koejakso oli. Hankalalta sekin tuntui. Noista kuorsauskiskoista ja uniapneakiskoista oon lukenut, niin saisko seuraaviin kysymyksiin vinkkejä eli lähinä tekeekö noilla apteekeissa myytävillä mitään vai meneeks hammaslekurihommiksi ja jos tekee niin mitäs tuotetta jengi suosittelis.
Cpap itse hommattuna on sellainen 1,5k koko ensimmäinen setti, jos muistan oikein. Sen jälkeen satkuja vuodessa. Laite kestää kuitenkin ja vesisäiliö vaihdetaan 2v välein, niin ei se omastakaan pussista ylitsepääsemätön kustannus ole hommata muut kerran vuodessa.
Ainoa mikä lienee sitten hankalampi on oikean maskin löytäminen, jos kunnallinen edes maskin sovitusta suostu järjestämään.
Edit: Lievä voi korjaantua laihduttamalla eli riippuen onko ylipainoa, niin halvin ratkaisu (ei helpoin) onkin sitten siinä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 731
Cpap itse hommattuna on sellainen 1,5k koko ensimmäinen setti, jos muistan oikein. Sen jälkeen satkuja vuodessa. Laite kestää kuitenkin ja vesisäiliö vaihdetaan 2v välein, niin ei se omastakaan pussista ylitsepääsemätön kustannus ole hommata muut kerran vuodessa.
Ainoa mikä lienee sitten hankalampi on oikean maskin löytäminen, jos kunnallinen edes maskin sovitusta suostu järjestämään.
Edit: Lievä voi korjaantua laihduttamalla eli riippuen onko ylipainoa, niin halvin ratkaisu (ei helpoin) onkin sitten siinä.
Joo, ei se ylitsepääsemättömän hintanen ole, mutta kun painoindeksi näyttää vaan lievää ylipainoa ja kehonkoostumus on myös aika lihaksikas niin tässä nykypainossa on tullut pyörittyä viimeset n. 10-15 vuotta.

Lähinä noi kiskot kiinnostelis sen käytön helppouden takia kokeilla.
 
Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
243
Apteekki/amazon-kiskoilla voi kokeilla saako mitään apua oireisiin. Eivät ole täydellinen ratkaisu, mutta antaa osviittaa, voisiko mittatilauskiskosta olla apua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
251 039
Viestejä
4 377 981
Jäsenet
72 696
Uusin jäsen
otto12322

Hinta.fi

Ylös Bottom