Uniapnea

Liittynyt
22.11.2022
Viestejä
48
Jeps, itsellä takana nyt 7 kk ja enää en suostu nukkumaan "luomuna". Nasonex jatkuvasti käytettynä auttaa tukkoiseen nenääni ja sitten jos flunssaa tms. niin Nasolin jne. Sierainmaski mulla käytössä ja se on mun valintani jatkossakin.
Pisimmät unet kovan työrupeaman jälkeen huonosti nukuttujen öiden (siis töistä johtuvien), laitteen kanssa 12h...

Ainut asia mikä vaivaa on se, että pääremmit alkavat olla aika kulahtaneita ja vissiin HUS ei anna uusia maskeja/letkuja/suodattimia kuin vuoden välein... No ehkä tässä kesän yli pärjätään, mutta kun joitain niitäkin pitää pestä säännöllisesti, niin saas nähdä.
Kannattaa kuitenkin kysyä, olen aikoinani saanut uuden useampia kertoja vuodessa(Satakunta) . Itsellä nenämaski ja siinä remmit tulee "koukkuihin" enkä avaa tarroja muuten kuin mahdollisen säätämisen vuoksi. Kimmoisuus tosiaan vähenee eli remmi venyy ja siksi joutuu muutaman kerran vuodem aikana kiristämään.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 250
Kannattaa kuitenkin kysyä, olen aikoinani saanut uuden useampia kertoja vuodessa(Satakunta) . Itsellä nenämaski ja siinä remmit tulee "koukkuihin" enkä avaa tarroja muuten kuin mahdollisen säätämisen vuoksi. Kimmoisuus tosiaan vähenee eli remmi venyy ja siksi joutuu muutaman kerran vuodem aikana kiristämään.
Kimmoisuuden saa palautettua taas joksikin aikaa kun pesee remmit aika ajoin neutraalilla pesunesteellä lämpimässä vedessä. Kai ihosta erittyvä rasva yms. kerääntyy ja vaikuttaa kimmoisuuteen. Pesu auttaa ja saa käyttöikää pidennettyä.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
130
Itse olen ollut nyt ilman laitetta jostain heinäkuusta lähtien. Kävin parilla lomamatkalla silloin, ja huomasin ettei olo ole sen huonompi juurikaan ilman laitetta ollessa. Alussa tuosta laitteesta kuitenkin oli apua, mutta oireet on jotenkin nyt laantuneet melkein kokonaan pois. Painossakaan ei kuitenkaan ole ollut muutosta, joten en tiedä minkä takia tismalleen oireet ovat lähteneet.

Veikkaan kuitenkin, että itsellä ongelma on liittynyt närästykseen ja refluksiin. Jos on jatkuvasti mahahapot kurkussa asti nukkuessa, niin pidemmän päälle se ärsyttää ja turvottaa kurkkua vähemmän yllättäen. CPAP itsessään lievensi, tai suorastaan poisti närästyksen, ja veikkaan että se sitten johti nähän nykyiseen normaalimpaan olotilaan.

En tiedä ollaanko sitten vuosien tai kuukausien päästä taas sitten siinä tilassa, että tarvitaan CPAPia uudemman kerran. Mutta koitan ainakin välttää kahvia sillä aikaa. Sitten vaikka närästyslääkettä kokeeksi, jos alkaa närästys ja mahdollisesti apnea kukkumaan uudestaan.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
443
Mä palautin laitteen takaisin, en osannut käyttää. En saanut siitä tarpeeksi hyötyä, nukuin vain huonommin - kun heräilin laitteen/maskin takia. Eikä minulla aamupäänsärkyjä ja päiväväsymyksiä muutenkaan ole. Kuorsaan joskus ja heräilen useasti.
 
Liittynyt
22.11.2022
Viestejä
48
Mä palautin laitteen takaisin, en osannut käyttää. En saanut siitä tarpeeksi hyötyä, nukuin vain huonommin - kun heräilin laitteen/maskin takia. Eikä minulla aamupäänsärkyjä ja päiväväsymyksiä muutenkaan ole. Kuorsaan joskus ja heräilen useasti.
Ihan mielenkiinnosta, miksi uniapneatesti tehtiin ja millaiset tulokset siitä tuli?
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
443
Keskivaikea uniapnea selällään nukkuessa oli tulos ja muuten ei juurikaan. Normaalisti en edes nuku selällään ja testin aikana piti laitteiden takia oikeastaan selällään nukkuakin sen mitä sai nukuttua. Kuorsauksen ja levottoman nukkumisen takia tuo testi pääasiassa tehtiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.01.2024
Viestejä
138
Normaalisti en edes nuku selällään ja testin aikana piti laitteiden takia oikeastaan selällään nukkuakin sen mitä sai nukuttua. Kuorsauksen ja levottoman nukkumisen takia tuo testi pääasiassa tehtiin.
Itse en edes tiedosta nukkuvani selällään, nukahdan ja herään aina kyljelläni. Mutta vaimo minulle väitti, että nukun (ja kuorsaan) öisin aina selälläni. Uniapnea testi sen sitten vahvisti, noin 60% ajasta oli koisaillut selälläni.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 014
Noniin kesä alkaa lähestyä hyvää vauhtia ja sen myötä reissut, joissa tulee tarve yöpyä Cpap-laitteen kanssa paikoissa, joissa ei ole sähköä.

Täällä on suositeltu aiemmin ratkaisuksi Sandbergin powerbankkia ja siihen Resmedin sopivaa invertteriä. Esim. tämä setti: Sandberg varavirtalähde ResMed AirSense 11 sarjan CPAP-laitteille 72000mAh

Onko edelleen varsin käypä setti vai onko joku bongannut vielä jotain parempaa ja kätevämpää ratkaisua?

Pienempää reissumallin Cpap-laitetta en laske nyt vaihtoehdoksi, koska ei ole laittaa about tuhatta euroa sellaiseen vaikka varmasti olisikin kätevä.

Myös jos on jotain vinkkejä kuinka suojata ja ripustella Cpap-invertteri-varavirtalähde kun on riippumatolla yöpymässä metsässä :) Jotain ripustelua noille ajattelin miettiä kuitenkin. Vaikka harjanaruun sopivia pussukoita ja niistä roikkuisi sitten ilmaletku kärsään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 241
Vuosi laitteen käyttöä takana ja unihoitsu soitti. Valitin sitä, että laite estää apneat ja kuorsaamisen, mutta herättää vähintään 10x yössä / estää syvän unen. Eli aivan yhtä väsynyt olen iltapäivisin kuin ennen laitettakin. Ehdotti N30i sierainmaskin vaihtoa johonkin Mirage FX-maskiin. Sellaisen laitoin tilaukseen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Vuosi laitteen käyttöä takana ja unihoitsu soitti. Valitin sitä, että laite estää apneat ja kuorsaamisen, mutta herättää vähintään 10x yössä / estää syvän unen. Eli aivan yhtä väsynyt olen iltapäivisin kuin ennen laitettakin. Ehdotti N30i sierainmaskin vaihtoa johonkin Mirage FX-maskiin. Sellaisen laitoin tilaukseen.
Toi onkin muuten hyvä maski, mutta jos nukkuu puolison kanssa, niin toi maski puhaltaa suoraan eteenpäin ja kovaa niin että hiukset hulmuaa vieressä olevalla. :rofl2:
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Toi onkin muuten hyvä maski, mutta jos nukkuu puolison kanssa, niin toi maski puhaltaa suoraan eteenpäin ja kovaa niin että hiukset hulmuaa vieressä olevalla. :rofl2:
Itsellä käytössä myös tuo mirage fx ja sen huonoin puoli on se että pitää nukkua kääntyneenä puolisosta poispäin.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 862
Sain AirSense 11 AutoSet ja P30i tällä viikolla keuhkopolilta.

Oletus alapaine 5, jonka nostin kutoseen kun tuntui ettei saa happea.
EPR:ää kokeilin kakkosella ja kolmosella, en vielä tiedä kumpi sopii paremmin.
AutoSet vasteen pistin toiseksi yöksi pehmeälle, oletuksena oli standard.
Kosteus automaatilla, lämmityksen otin pois kun viileää helpompi hengittää.

P30i varmaan ihan ok maski, mutta toinen puoli menee lyttyyn kyljellään nukkuessa, mulla Unikulman Astro tyyny joka on melko kova.

Vaikenta on hengittää normaalisti, tulee hyperventiloitua ja välillä haukottua suun kautta ilmaa.
Kovin vähiin on unet nyt jäänyt.

Tää varmaan ihan normi alkukankeutta ja toivon että tässä vielä saisi joskus nukuttua :sleep:

Liitteenä kliininen manuska.
 

Liitteet

Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
65
Hei itselle tulossa uusi airesense 10 (en halunnut 11 ja oisin saanut sen vaihdossa heti. 10 tilaaminen on kestänt nyt kuukauden). Onko uudemmissa 10 RERA ominaisuus? keltainen liputus sleepyhead/oscar. Vanhassa 2017 EU firmisversiossa ei tätä ollut - ainoastaan naisten laitteessa (ois pitänyt pyytää tuo naisten laite sittenkin tilalle). Vanhassa meni tunnit yli 21900 ja nyt jatkuvaa nalkuttamista, että "ota yhteyttä hoitajaan".

Miksi 10 eikä 11:::vanhassa isompi = hiljaisempi moottor + lapsensviat korjattu (tai niitä ei edes ollut). 11 on olut ongelmia ylikuumenemisen (kostutin) vuoksi ja lämpöletkun kiinnitys on huonosti suunniteltu, mikä johtaa vuotoihin koneen/letkun välistä. Lisäksi nyt vuosien hyä kokemus itsellä a kv foorumien monien suositus että vanha on parempi - pomminvarmenpaa tekniikkaa. Sairaalassa nauroi että useat ovat vaatimalla vaatineet että saisivat 11 ennen aikojaan 10 tilalle. Uusi ei ole välttämättä parempi.

Ja noiden säätämisten suhteen itselle selvisi vasta viiimeisen puolentoista vuoden aikana että virtauksen rajoitus (flow limit) hävisi kokonaan, kun EPR laittoin maksimille 3 - oli aikaisemmin 1. EPR johti maksimipaineiden IPAP 90% tippumiseen 1,5 --> miellyttävämpi käyttää ja suun kautta tapahtuneet lievät vuodot loppuivat kokonaan. Suosittelen hankkimaan itse resmedin sinisen letkunsuojuksen - liukas sangyssä - ei tarraa kiinni petivaatteisiin ja 7 kosteusasetuksella ei välttämättä tarvitse lämpöletkua edes talvellakaan eli slimlinella pärjää. Siniseen mahtuu sisään myös tuo lämpöletku.

Niin ja sitten tuo ylipainon vaikutus uniapneaan on hyvin tapauskohtaista. Itsellä on sairaus joka kasvattaa luuta vähän joka paikkaan ja noin 1cm etenpäin työntyvät luupikit selkärangassa kaula- ja rintarangan alueella ovat myös nenänielun alueella. Kun paino tippui 45kg VHH avulla niin uniapnea ei parantunut vaan keskiarvo/90% paineet hieman nousivat. En tiedä sitten kun jossain vaiheessa talttaavat ne pois että pääsekö eroon laitteesta. Laite itsessään ei häiritse unta koska dreamwear nenänalusmaski - ainoastaan tuo härvelien jatkuva peseminen jne ottaa jatkuvasti pannuun. Letkun huuhdon joka ilta kiinnittämällä keittiön hanaan ja lasken paineella kuumaa vettä läpi. Tuo poistaa eniten epämiellyttävää hajua. Samalla tavalla voi huuhdella dreamwearin rungon. Pesuaineella pesen kerran kahteen viikkoon (letkuharja) - nenätyynyn pesen kyllä joka ilta omena-fairyllä.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 241
Sain AirSense 11 AutoSet ja P30i tällä viikolla keuhkopolilta.

Oletus alapaine 5, jonka nostin kutoseen kun tuntui ettei saa happea.
EPR:ää kokeilin kakkosella ja kolmosella, en vielä tiedä kumpi sopii paremmin.
AutoSet vasteen pistin toiseksi yöksi pehmeälle, oletuksena oli standard.
Kosteus automaatilla, lämmityksen otin pois kun viileää helpompi hengittää.

P30i varmaan ihan ok maski, mutta toinen puoli menee lyttyyn kyljellään nukkuessa, mulla Unikulman Astro tyyny joka on melko kova.

Vaikenta on hengittää normaalisti, tulee hyperventiloitua ja välillä haukottua suun kautta ilmaa.
Kovin vähiin on unet nyt jäänyt.

Tää varmaan ihan normi alkukankeutta ja toivon että tässä vielä saisi joskus nukuttua :sleep:

Liitteenä kliininen manuska.
Mä tilasin talvella jonkun ResMed-tyynyn kun oli tarjouksessa. Ei siitä varsinaista hyötyä ole ollut N30i-sierainmaskin kanssa, ihan mieleinen napakka ja muotoiltu tyyny. Mutta katsotaan sitten uudelleen, kun tilaamani Mirage FX-kasvomaski tulee.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 862
Mulle taas hoitsu sanoi että jos menen pesemään vahingossa nenäkappaleen fairyllä, niin se menee heti vaihtoon :hmm:
Käski pestä vedessä jossa vähän suihku/käsisaippuaa.
Letkut ja muut vermeet fairylla tai laimennetulla 1/9 etikalla kalkkeumien poistoon.

Olettekos vaikkapa OSCAR softalla tutkineet unidataanne?
Itellä ei SD-kortin lukijaa, ni en pysty tutkimaan.

Toi Philipsin DreamWear näyttäis olevan samanlainen rakenne kuin ResMed N(P)30i eli jos poski painuu kovaa tyynyä vasten, niin toinen puoli tukkiutuu. Nukutteko vain selällään?

(Unikulman Astro on ollut ihan hiton hyvä tyyny!)
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 241
Pesin alkuun joka ilta, mutta sitten laiskistuin ja harvensin pesuväliä. Mitään eroa en ole kyllä huomannut, peseekö päivittäin tai 2x viikossa.
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
65
Olen käyttänyt DreamWear maskia koko ajan eli 7v. Oli tullut juuri markkinoille kun aloitin ja ainoa maski siksi, että niskan/rintarangan vuoksi pääasiassa nukun mahallani ja osan kyljellään. Ei lainkaan vuotoja! Onneksi paransivat ja aisallinen malli tuli vihdoin suomeenkin 3v viiveellä - siirtää pannan kallonpohjan alle ja pitää sen paremmin paikallaan ja myös tiiviimpänä. Pessyt omena-fairylla alusta asti. Nenä melko hajuärsytteinen ja siksi esim kun kerran pesin pesuaineella missä on limoneenia eli keinotekoista sitruunaa niin sitten yöstä ei tullut mitään ja piti kunnon pesut tehdä härveleille keskellä yötä että pystyi käyttämään. Joskus keitin kattilassa ruokasoodaliuoksessa nenämaskit - saa rasvoja irroitettua mutta ei ole tarvetta, sillä ruokasooda omena-fairypesu riittää kerran kahteen viikkoon maskirungolle ja letkulle.

Oscar (aiemmin sleepyhead jota itse edelleen käytän) on ihan ehdoton jokaiselle. Sitä kautta voi opetella mitkä asiat vaikuttavat itselle parhaimmin. Tuo automaattiasetus monilla 4-24 painealue on liian laaja. Itsellä alussa paineet ampuivat ylös ja heräilyjä tuli. Nyt olen jäänyt paineasetuksiin min 7,6 ja max 12. Keskiarvo on 7,95 ja 90% 8,75. Flow limit eli virtauksen rajoitus oli EPR1 90% 0,08 mutta EPR3 0,01. Tuolla on ollut suurin merkitys siihen että nukkuu paremmin. Nuo virtauksen rajoitukset johtavat lyhyisiin katkoihin unessa (joita itse ei muista) RERA ja siten olo ei ole niin levännyt aamulla. Itellä on kostutukset aina täysillä ja vesi paukkuu yleensä aamuisin letkussa - paras ratkaisu nokkani limakalvoille - aiemmin piti vaikka mitä nenäsuihkeita käytellä jatkuvasti.
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
65
Virtapankin suhteen Resmedin 24V laitteet vaativat 3 pinnin fixin minkä voisi itse rakentaa mutta on jo olemassa valmiita johtoja joihin se on tehty.
Sen jälkeen voi piuhan laittaa mihin tahansa 24V virtapankkiin ilman mitään konverttereja. Kiinasta saa tilattua mutta lähempääkin löytyy. Saksan Amazonista loppui piuhat ja halvimman (jopa Kiinaa) saa tällä hetkellä USAn Amazonista Airsense 10.
Huom!!! ei kuulemma toimikkaan kuin vain tietyn virtapankin kanssa kommenteista luettu (antaa sen 3,7V herätevirran)
pitää hakea vielä tarkemmin ja katsoen kommentit
Tuossa olis ilmeisesti kommenttien perusteella se muuntopiiri sisällä eli käy erilaisten virtalähteiden kanssa.

Airsense 11 vastaava piuha
Virtapankiksi vaikka tuollainen melko halpa 24000 mAh (88.8 Wh)
tuon virtapankin osalta (valmistetaan samaa monella eri nimellä) näin jossain kuvan jossa se toimi UPS tavoin usb-c lataus seinästä samalla kun 24V meni cpappiin
tuolta löytyi kuvakin
 
Viimeksi muokattu:

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Letkun huuhdon joka ilta kiinnittämällä keittiön hanaan ja lasken paineella kuumaa vettä läpi.
Itsehän paskoin parikin letkua tällä tavalla ennen kuin tajusin, että se kuumuus pehmentää sitä muovia ja paine sitten venyttää sitä sen "vieterin" väleistä, jolloin sinne tulee pieniä repeämiä. Nykyään vain liotan ja huuhtelen haalealla ilman kovaa painetta.
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
65
Tää talvi on eka 7 vuoteen kun oon käyttänyt lämpöletkua kun viime kesänä se oli yllätyksenä "vuositarvikearvontapussukassa" mukana. Ekan paskoin pesun jälkeen kuivaamalla sen hiustenkuivaajalla, jolloin koneenpään kumit suli ja siitä tuli jätettä. Huomaan slimlinen osalta että venyy muutamassa kuukaudessa ja muuttuu äänekkäämmäksi. Mutta on pakko huuhdella joka päivä, sillä muuten "tunkkainen haju käy nokkaan". Laitan letkun aamulla kaapinoven yläreunaan laittamani naulakonkoukkuun roikkumaan suorassa, jossa se kuivuu nopeasti kuivaksi. Kaksi slimlinea pitäisi olla vuotta kohden.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 014
Virtapankin suhteen Resmedin 24V laitteet vaativat 3 pinnin fixin minkä voisi itse rakentaa mutta on jo olemassa valmiita johtoja joihin se on tehty.
Sen jälkeen voi piuhan laittaa mihin tahansa 24V virtapankkiin ilman mitään konverttereja. Kiinasta saa tilattua mutta lähempääkin löytyy. Saksan Amazonista loppui piuhat ja halvimman (jopa Kiinaa) saa tällä hetkellä USAn Amazonista Airsense 10.
Airsense 11 vastaava piuha
Virtapankiksi vaikka tuollainen melko halpa 24000 mAh (88.8 Wh)
tuon virtapankin osalta (valmistetaan samaa monella eri nimellä) näin jossain kuvan jossa se toimi UPS tavoin usb-c lataus seinästä samalla kun 24V meni cpappiin
Nyt alkoi kiinnostamaan kovasti! Sähköpuolen osaamista ei itseltä löydy ja teoriatkin ovat valuneet korvasta ulos, mutta tuolla ratkaisulla saisi siis virtaa suht perus powerbankista, jossa vaan saa olla toki akkua suht runsaasti, että kestää useamman yön nukkua ennen kuin virta loppuu. Jos tuon konvertterin saisi skipattua välistä niin ei täytyisi olla varavirtalähdettä, jossa tupakansytytin-rööriä. Nuo kun ovat kuitenkin suht harvassa.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 862
Jäi totuttelu heti alkumetreille kun iski kova flunssa ja nenä tukossa.
Miten olette nenämaskilaiset tehneet flunssassa, jättäneet CPAP:n huilimaan siksi aikaa?
Vaikka avaavalla suihkeella saisi röörejä auki, niin tuohan työntää kaiken sen liman kurkkuun.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 014
Virtapankin suhteen Resmedin 24V laitteet vaativat 3 pinnin fixin minkä voisi itse rakentaa mutta on jo olemassa valmiita johtoja joihin se on tehty.
Sen jälkeen voi piuhan laittaa mihin tahansa 24V virtapankkiin ilman mitään konverttereja. Kiinasta saa tilattua mutta lähempääkin löytyy. Saksan Amazonista loppui piuhat ja halvimman (jopa Kiinaa) saa tällä hetkellä USAn Amazonista Airsense 10.
Huom!!! ei kuulemma toimikkaan kuin vain tietyn virtapankin kanssa kommenteista luettu (antaa sen 3,7V herätevirran)
pitää hakea vielä tarkemmin ja katsoen kommentit
Tuossa olis ilmeisesti kommenttien perusteella se muuntopiiri sisällä eli käy erilaisten virtalähteiden kanssa.

Airsense 11 vastaava piuha
Virtapankiksi vaikka tuollainen melko halpa 24000 mAh (88.8 Wh)
tuon virtapankin osalta (valmistetaan samaa monella eri nimellä) näin jossain kuvan jossa se toimi UPS tavoin usb-c lataus seinästä samalla kun 24V meni cpappiin
tuolta löytyi kuvakin
Lueskelin näistä ja aika moni käyttäjä oli valittanut, että jos saivat virtapankista suoraan 24V lähdön ja piuha suoraan Resmediin niin laite kyllä toimii, mutta voi sammua jonkin ajan kuluttua. Ymmärtääkseni virransyöttö ei ole jokaisessa varavirtalähteessä tarpeeksi stabiili, joka aiheuttaisi tätä sammumista. Tuo on kyllä täysin dealbreaker jos laite sammuu kertaakaan yön aikana. Liekö tuo perus invertteri luotettavampi vaihtoehto eli powerbankin tupakansytytin-inputista konvertterin kautta Resmediin (?) (Taas kerran, kauheasti en näistä sähköpuolen hommista tajua).
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 250
Jäi totuttelu heti alkumetreille kun iski kova flunssa ja nenä tukossa.
Miten olette nenämaskilaiset tehneet flunssassa, jättäneet CPAP:n huilimaan siksi aikaa?
Vaikka avaavalla suihkeella saisi röörejä auki, niin tuohan työntää kaiken sen liman kurkkuun.
En käytä flunssaisena vaan odotan että röörit on taas auki.
 
Liittynyt
22.11.2022
Viestejä
48
Jäi totuttelu heti alkumetreille kun iski kova flunssa ja nenä tukossa.
Miten olette nenämaskilaiset tehneet flunssassa, jättäneet CPAP:n huilimaan siksi aikaa?
Vaikka avaavalla suihkeella saisi röörejä auki, niin tuohan työntää kaiken sen liman kurkkuun.
Mä olen käyttänyt aina eli avaavalla nokka auki. Olen tota miettinyt, että mihin se mitään työntää kun edestakaisin se ilma siinä hengittäessä menee. No osa kyllä menee vatsaan ja sen aamulla kuulee... Yskä on flunssassa pahempi ongelma.
Edit: Antihistamiinia avaavan suihkeen lisäksi
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Pakkohan se on flunssassakin hengittää, käytän samalla tavalla kuin terveenäkin. Jos ei käytä, ei saa kunnon unia, ilman kunnon unia on vaikeaa parantua flunssasta.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 862
Avasin Nasolinilla nenän ja nukkumaan maskin kanssa.
Yöllä oli mennyt toinen sieran tukkoon ja avasin sen uudestaan.
8,5 tuntia laitteella unta, joka kyllä hyvin neljänneksi yöksi ja flunssassa...varmaan ku niin hiton väsynytkin.

Pistin kostutuksen ja lämmityksen takas automaatille, alapaineen seiskaan.

Tuli eilen muistikortinlukija ja OSCAR asennettu, täytyy alkaa tutkia mitä sieltä löytyy.

edit
En hoksaa mistä saisi graafeista nuo pystysuorat otsikot kytkettyä pois :hmm:
1714201286596.png

edit2
Asetuksista saa fontin kokoa muutettua, niin ei juuri häiritse
1714206779205.png

edit3
Flunssa edelleen, mutta eiköhän tää tästä lähde kun käyttötunteja saa kuitenkin hyvin kipeänäkin.
1714285995323.png
Pistin painealueeksi 8-15, EPR 3
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 862
...Flow limit eli virtauksen rajoitus oli EPR1 90% 0,08 mutta EPR3 0,01. Tuolla on ollut suurin merkitys siihen että nukkuu paremmin. Nuo virtauksen rajoitukset johtavat lyhyisiin katkoihin unessa (joita itse ei muista) RERA ja siten olo ei ole niin levännyt aamulla...
Osaatko sanoa mistä nuo virtauksen rajoitukset johtuu ja mitä niille voisi tehdä?
EPR mullakin 3 jatkuvana.

Parin tunnin päikkärit ja seitsemän tunnin yöunet eilen, noita flow limit piikkejä siellä on kuitenkin aika runsaasti, mistä johtuvat?
1714457327121.png

Vaihdoin P30i:ssä L-kokoiseen nenätöpseliin ja olipas suuri ero mukavuudessa, kannattaa tosiaan näemmä testata se itselleen sopiva koko!
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 814
Viestejä
4 208 629
Jäsenet
70 965
Uusin jäsen
Hillox

Hinta.fi

Ylös Bottom