Työkalut ja muut vehkeet

Onko nuo ydintäytelanka koneet mistään kotoisin? Edellisissä töissä tuli kempeillä hitsattu enkä koskaan ole kokeillut edes nuita halpoja koneita. Jos kotitarve käytössä pitäisi laittaa auton pohjaan paikka ja 5mm kulmaraudat yhdistää toisiinsa kerran vuodessa niin mikä kone tuohon sopisi ? Nyt ollut kiinaninvertti käytössä ja 2mm rst puikot niin sillä yhdistelee kyllä ohuitakin rautoja mutta vaatii kyllä hyvän asennon tehdä ettei polta läpi. Ei tuommoselle käytölle viitsi mitään kemppejä tai oikein esabbejakaan ostella

Ei ole paikkaa sisällä hitsailla, joten pihalla pitää tehdä = suojakaasut tuulen mukana harakoille?
Mig ja hitsaat suojaasulla tyynellä ja ydinlangalla tuulisella? :D mä oon suojakaasulla hitsaillu onnistuneesti kyl tuulellakin, vähän laittaa vaikka pahvia eteen niin ihan hyvä

Pähkäilen puikkohitsauskonetta, esabin rogue 151iP mielessä, mutta kannattaako pistää sen verran lisää että saa esim 181iP PRO mallin? Varmaan halvemmallakin vehkeellä pärjäisi perus turailussa (timcot ja muut?), mutta olettaisin että merkkikone on aika pitkäikäinen? Tuossa kapineessa mietityttää tuo TIG puoli jos joskus siihen hankkii sen polttimen, onkohan noissa polttimissa sitten itsessään kaasuventtiili? Ts. kun hitsaa, niin kaasu ei virtaa koko aikaa kun pullo on auki.
Itse ratkaisin tämän ostamalla Esabin tigin, tuli puikkokone samassa.
Ja jos tigillä hitsailee, niin kyllä se hf-sytytys on ihan ehdoton. Onnistuu se sytytys raapaisemallakin, mutta kun tottuu että nappulasta syttyy ja sammuu, ei paluuta ole.

Ja hintaerona peruspuikko vs tig, ei ollut iso. Toki AC-puoli puuttuu perusmallista, mutta itse en sitä ole vielä edes osannut kaivata.

Ei sen ihan niinkään mene. Oikein tuulisella kelillä nyt saa virtausta laittaa vähän lisää, ja sehän ei ole mikään ongelma.
Turun telakalla hitsaavat laivojakin puikoilla. Ei se ole huono vaihtoehto jos kone on hyvä.

Vaikka on ohuitakin puikkoja itsellä ainakin tarkkus kärsii migiin verrattuna, johtunee osittain siitä että joutuu samalla ”syöttämään” puikkoa kun vetää saumaa. Ja en saa kaikkia puikkoja syttymään helposti. Näppärämpi kaveri saa kyllä varmasti migin veroisen sauman.

Jos pitäisi pihakeinua tai mattotelinettä hitsata niin eiköhän kevyt puikkokone ole siinä ylivoimainen.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 706
Jäsenet
77 379
Uusin jäsen
furuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom