Työkalut ja muut vehkeet

Kyllä on järkyttävä ero halvassa ja kunnon terässä,sama koskee tietenkin poranteriä,pistosahanteriä,puukkosahan ym.. teriä.Toki se halpakin voi toimia hyvällä hinta laatusuhteella jos silputaan ei terästä tai jotain kiinalaatua,sitten kun ruvetaan työstämään seos ja karkaistuja teräksiä niin halvalla ei saa kuin pahan mielen.Vaikeus on vaan siinä että entinen laatu merkki voi olla kiinakuraa nykyään.

Mikä on se kunnon terä?
Nyt työstetään 80-luvun galvanoituja nauloja.
 
Tavalliset ja galvanoidut naulat kuuluu sarjaan patarauta/kiinateräs ja ne katkeaa millä terällä tahansa,paikasta riippuen voi tarvita jäykkää tai taipuvaa terää eli sen mukaan valinta.

Toki katkeaa, mutta hirveää nitkuttamista, kun saa sen noin 1cm liikkeen tehtyä. Enää toivottavasti sormin laskettavissa olevat naulat jäljellä.

Edit: Kuningas ajatus. Jos saisi rautasahanterän rälläköityä sopimaan puukkosahaan, niin taipuisuuden ansiosta saattaisi hoitaa homman.
 
Viimeksi muokattu:
Toki katkeaa, mutta hirveää nitkuttamista, kun saa sen noin 1cm liikkeen tehtyä. Enää toivottavasti sormin laskettavissa olevat naulat jäljellä.

Edit: Kuningas ajatus. Jos saisi rautasahanterän rälläköityä sopimaan puukkosahaan, niin taipuisuuden ansiosta saattaisi hoitaa homman.

eikö flex terän taipuisuus riitä?

olen ainakin itse sahaillut pulttien kantoja poikki, kiinnityspintaa vasten semmosilla. bahco sandflex
 
eikö flex terän taipuisuus riitä?

olen ainakin itse sahaillut pulttien kantoja poikki, kiinnityspintaa vasten semmosilla. bahco sandflex
En kyllä osaa sanoa, kun en ole käyttänyt.
Kyllä tämä nyt menee maaliin nitkuttamisella :)

On siis seinä 300 koolauksella ja viimeinen kovalevy menee noin 15cm muurin taakse, joka pitää saada pois.

edit: voi hemmetin hemmetti, oli puukosahaan kuitenkin tuollainen flex ja kädellä laittamalla mahtuu… tyhmien ihmisten ketju kutsuu.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, puoli vuotta vanha hussen 435 II moottorisaha lakkasi käynnistymästä. Tietysti vien sen takuuhuoltoon mutta olisi kiva arvuutella mistä tuo johtuu.

Olen tarkistanut seuraavat:

-sytytystulppaan tulee kipinä
-sytytystulpan kärki kastuu kun riittävästi painaa primer pumppua
-kokeilin uutta sytytystulppaa, ei vaikutusta
-ilmansuodatin on puhdas ja kokeiltu käynnistää myös ilman sitä, ei vaikutusta
-päällisin puolin ei näy polttoaineletkussa vikoja, tankista en tiedä.

Arvauksia missä vika? Onko syytä olettaa kaasarin olevan törkynen jos ilmansuodatin on puhdas? Ei vissiin hyvässä maineessa tämä 435 & 440, alan pian ymmärtämään että miksi..
 
Ei kai primer-pumpun idea ole kuin täyttää kaasari bensalla? Sitten kun on täynnä ylimääräinen menee paluulinjaa pitkin takaisin tankkiin. Jos sillä tulpan kastelee niin tuskin se ainakaan tilannetta parantaa.
 
Ei kai primer-pumpun idea ole kuin täyttää kaasari bensalla? Sitten kun on täynnä ylimääräinen menee paluulinjaa pitkin takaisin tankkiin. Jos sillä tulpan kastelee niin tuskin se ainakaan tilannetta parantaa.
Kyllä mutta sillä ainakin näki että polttoaine liikkuu eli ei pitäisi tankissakaan letku olla poikki, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Jaahas, puoli vuotta vanha hussen 435 II moottorisaha lakkasi käynnistymästä. Tietysti vien sen takuuhuoltoon mutta olisi kiva arvuutella mistä tuo johtuu.

Olen tarkistanut seuraavat:

-sytytystulppaan tulee kipinä
-sytytystulpan kärki kastuu kun riittävästi painaa primer pumppua
-kokeilin uutta sytytystulppaa, ei vaikutusta
-ilmansuodatin on puhdas ja kokeiltu käynnistää myös ilman sitä, ei vaikutusta
-päällisin puolin ei näy polttoaineletkussa vikoja, tankista en tiedä.

Arvauksia missä vika? Onko syytä olettaa kaasarin olevan törkynen jos ilmansuodatin on puhdas? Ei vissiin hyvässä maineessa tämä 435 & 440, alan pian ymmärtämään että miksi..
Eikös näissä härveleissä se kaasuttimen kalvo ole aika elintärkeä käymisen kannalta, se pumppaa bensaa imusarjan painevaihtelun mukaan..
 
Jaahas, puoli vuotta vanha hussen 435 II moottorisaha lakkasi käynnistymästä. Tietysti vien sen takuuhuoltoon mutta olisi kiva arvuutella mistä tuo johtuu.

Olen tarkistanut seuraavat:

-sytytystulppaan tulee kipinä
-sytytystulpan kärki kastuu kun riittävästi painaa primer pumppua
-kokeilin uutta sytytystulppaa, ei vaikutusta
-ilmansuodatin on puhdas ja kokeiltu käynnistää myös ilman sitä, ei vaikutusta
-päällisin puolin ei näy polttoaineletkussa vikoja, tankista en tiedä.

Arvauksia missä vika? Onko syytä olettaa kaasarin olevan törkynen jos ilmansuodatin on puhdas? Ei vissiin hyvässä maineessa tämä 435 & 440, alan pian ymmärtämään että miksi..
Tyhjennä tankki ja hae kaupasta/pumpulta tuoretta polttoainetta tilalle. Jollei monta tankillista mene vuodessa, niin siirry käyttämään pienkonebensaa. Säilyy paremmin ja lähtee keväällä ilman murheita käyntiin
 
Tyhjennä tankki ja hae kaupasta/pumpulta tuoretta polttoainetta tilalle. Jollei monta tankillista mene vuodessa, niin siirry käyttämään pienkonebensaa. Säilyy paremmin ja lähtee keväällä ilman murheita käyntiin
Lähes 80-90% ei ammatikseen tekevistä välttyisi monelta murheelta, kun käyttäisivät pienkonebensaa juurikin säilyvyyden takia. Useimmilla kuitenkin kulutus on luokkaa max litrasta viiteen vuodessa ja hintaero mitätön pienellä käytöllä.

Itsellä oli yhdestä sahasta käynnistysnaru poikki varmaan viitisen vuotta, narun vaihdon jälkeen lähti hienosti käymään ilman tankin tyhjäystä.
 
Tai jos enemmän käyttöä mutta vain lyhyemmällä aika välillä, niin ajaa tavan bensalla enimmät ja lopuksi viimeisen tankin täyttää pienkone bensalla.
 
Kiitoksia vastauksista. Nesteen 2t pienkone bensa ollutkin käytössä ihan uudesta asti, en ala näillä litrahinnoilla tekemään mitään sekotuksia.

Työkaverin kanssa ihmeteltiin sahaa ja kyllä se sai sen käymään, toki pienten ponnisteluiden jälkeen. Voi olla että johtuu siitä kun mulla on tapana tankata vasta kun kone sammuu itekseen kun bensa loppu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
272 542
Viestejä
4 704 912
Jäsenet
76 916
Uusin jäsen
Sntnn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom