Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Koukussa huono puoli, että helppo kolhia autoa fillarilla. Jos pysähtyy vaikka lounaalle kotimatkalla niin fillari lähtee rosmon mukaan paljon helpommin koukusta kuin auton sisältä. Mun tarve siis kuljetella fillaria kotoota maastoreitin alkupaikalle ja sieltä takaisin kotio. Eturenkaan irroittaminen no problem kun pikalukot on enempi kuin hyviä.

Jokainen toki ostaa auton tarpeeseensa. Jos ei model3:en tila riitä/ole sopiva niin katsoo y/x tai vaihtaa ajatuksen maastoautojen tms. suuntaan.
Minä vähän epäilen että täällä itäisessä Suomessa kukaan pöllisi pyörää koukusta kahvitauon aikana. Ameriikassa ehkä eri meno.

Pyörä joo mahtuu nykyiseen autoon kun ottaa renkaan irti ja joo on läpiakselit eli helppoa. Mutainen pyörä autoon ei vaan kiihota.

Tosin asun alueella missä polkuja riittää 15min polkemisen säteellä riittävästi. Ajattelin jos raahais tuon johonkin Tahkolle mutta ehkä vaan vuokraan sieltä.
 
Väität että Model 3 ja Model Y akkut tulee meneen vaihtoon 15 iässä ?

Mistä seuraa se että käytettyjen markkinassa on kolme tekiää, ikä, kilometrit ja mikä kennosto. Jos käytetyllä on ajettu paljon, eli joku neli viisivuotinen, ja mittarissa reilusti toistasataa tuhatta, niin selvitettävä mitä sarjaa akut on.

Jos uutisen juttu toteutuu, niin hinnat määräytyy enemmän sen heikomman olettaman mukaan.

Se syntyykö vaihtoakku markkinaa millä kannattaisi sitten 15v päästä akkuja vaihdella, ehkä ei, ei välttämättä huono, jos uusien tuotanto on tehokasta.
Tietenkin toivon että tulee jotain edullisia vaihtoakkupaketteja, siis kapasiteetti saa olla murto-osa jos kustannukset on edullisia asiakkaalle. Tietenkin valmistajalla pitää olla tuki sille yli 15v autolle, siis sen verarn tukee että siinä oleelliset palvelut toimi jne.

Netti autossa vajaa 70 yli 100 000km ajettu Model Y vuosimallit 2021-2023
Model kolmosia vajaa 200, yli 200 000 ajettuja useampi, 150 000 taitaa paukkua yli viidellä kymmennellä.

30 000- 40 000 vuodessa ajavan kananttaa laittaa kiertoon pian.
Suomessa annetaan autoille toinen jopa kolmas "elämä", ei näitä ole suunniteltu käytettäväksi yli 10v. En ole pitänyt akkujen luotettavaa ikää milloinkaan yli 10v eli voi rapsahtaa milloin vain 11-20 vuotiaana kilometreistä riippumatta. Entinen sähköautoni vielä näyttää kulkevan, kun juuri katsastettu 15 vuotiaana ja möin pois 11v.
Nuo L mallin LGn akut koskevat pientä erää q1-q3/2022 y malleja ja yleensä ensimmäisinä vuosina autoilla ajetaan enemmän ja kilometrit hiipuvat auton vanhetessa. Edelleen olen sitä mieltä että todella mitätön "ongelma" kyseessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 284
Viestejä
5 032 478
Jäsenet
80 669
Uusin jäsen
Hellwi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom